Auteur Topic: Het leukste plekje  (gelezen 4055 keer)

Offline Malcolm

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Het leukste plekje
« Gepost op: 20-08-2003, 11:55:20 »
Welk dorp of welke stad is het leukste van heel Nederland en België? En waarom natuurlijk! :D

maapie

• Gast
Re:Het leukste plekje
« Reactie #1 Gepost op: 20-08-2003, 12:01:28 »
[size=0]Utrecht! Daar woont George[/size]

Terneuzen natuurlijk! niemand kent het en daarom is het zo leuk! je kan op zeeuws vlaanderen ook een uur fietsen zonder dat je een auto tegen komt heb ik ergens gelezen. niet dat dat leuk is ofzo... beetje uitgestorven eigenlijk. En dat is natuurlijk hartstikke leuk ;)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #2 Gepost op: 20-08-2003, 12:25:28 »

maapie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 20-08-2003, 12:26:17 »
ik ga nu een hele domme vraag stellen:

welke stad is dat  ;D

Offline Avron

• Forumlid
  • Voor wie valt het doek?
« Reactie #4 Gepost op: 20-08-2003, 12:26:42 »
Ik heb ook geen idee
Toch bedankt!

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #5 Gepost op: 20-08-2003, 12:28:19 »
 ;D ga jullie schamen!!  >:(

Offline Avron

• Forumlid
  • Voor wie valt het doek?
« Reactie #6 Gepost op: 20-08-2003, 12:29:17 »
*Avron schaamt zich diep maar weet nog steeds niet welke stad het is
Toch bedankt!

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #7 Gepost op: 20-08-2003, 12:29:29 »
Rotterdam?  ;D
we're back :(

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 20-08-2003, 12:29:48 »
Amsterdam natuurlijk!

(met je linker muisknop op de plaatjes klikken en dan bij eigenschappen zie je de naam van het plaatje)
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #9 Gepost op: 20-08-2003, 12:30:24 »
Amsterdam natuurlijk!

(met je linker muisknop op de plaatjes klikken en dan bij eigenschappen zie je de naam van het plaatje)

nee.....echt waar?  ;D

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #10 Gepost op: 20-08-2003, 12:31:16 »
Nijmegen!!

daarom.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11 Gepost op: 20-08-2003, 13:04:51 »
Maastricht is toch ook wel leuk he? Het ligt natuurlijk voor de hand dat veel forummers hun eigen woon-/geboorteplaats gaan noemen. Maar ik geboren in Roermond, en woon al sinds 1975 in Maastricht.

Vraag twee van Malcolm was: waaróm vind ik Maastricht leuk? De stad zelf is erg gezellig, het minste of geringste (soms tot in het absurde) wordt aangegrepen om een feestje te vieren. Ik moet eerlijkgezegd erbij zeggen, dat ik de twee grootste publiekstrekkers (carnaval en het aanstaande Preuvenemint) eigenlijk niet zo leuk vind omdat het dan veel te druk is in de stad. Maar er zijn zoveel andere evenementen, waarvoor het de moeite waard is om Maastrichtte bezoeken. Goed, het stadscentrum ligt op de schop, maar dat weerhoudt niet veel toeristen ervan om hier een kijkje te nemen.

Maar je kunt er gezellig winkelen, de stad heeft een grote terras-dichtheid, als je wil, zit je zo in België of Duitsland zonder daarvoor uren in de auto of trein te hoeven zitten. Klein nadeel is dat je met je GSM in Maastricht een beetje te vaak op een buitenlands netwerk zit te bellen zonder dat je het in de gaten hebt. Je ziet het pas achteraf aan hetgeen is afgerekend.

We hebben sinds kort een heel aparte voetgangersbrug, die vanaf november voor het publiek toegankelijk is. Voor de rest zou ik willen zeggen, kijk eens op de website van de gemeente Maastricht, die ik hier niet noem omdat iedereen die logisch nadenkt, zou kunnen weten hoe die website heet. En omdat ik, als het even kan, het noemen van een website zal vermijden (soms kan het niet anders, zoals met dat msblast.exe-virus, maar daar had iedere XP- en 2000-gebruiker iets aan.)
« Laatst bewerkt op: 20-08-2003, 15:34:12 door bodejosm43 »

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #12 Gepost op: 20-08-2003, 13:06:48 »
je vergeet het vrijthof jos en de maas...  ::)

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #13 Gepost op: 20-08-2003, 13:08:14 »
Vrouwenpolder!
Take a glorious bite out of the whole world

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #14 Gepost op: 20-08-2003, 13:09:48 »

We hebben sinds kort een heel aparte voetgangersbrug, die vanaf november voor het publiek toegankelijk is.

Maar Maastricht had toch al de op 1 na mooiste voetgangersbrug in de wereld? (St Servaesbrug)  (nr 1 is m.i. trouwens de karelsbrug in Praag)
Ik vind Maastricht ook leuk hoor, ik kom er graag.

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #15 Gepost op: 20-08-2003, 13:11:12 »
Vrouwenpolder!

...zuigt.  :-X Kom dan 8 km verder naar Kamperland (m'n geboorteplaats) daar is het veel leuker.  ;D

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #16 Gepost op: 20-08-2003, 13:16:56 »
Cora Bora, ik zou je niet willen aanraden IN de maas een kijkje te gaan nemen, je komt er volledig radio-actief uit, vrees ik.

Het Vrijthof: ja, dat wordt komende week weer in gebruik genomen, nadat er 8 maanden gegraven en gebouwd is aan een parkeergarage die perse af moest omdat 1 van de door mij genoemde evenementen (Het Preuvenemint) doorgang moest vinden, zoals het al jaren wordt gepland: de laatste donderdag t/m zondag van augustus.

Dat ze grote bouwkundige risico's hebben genomen, door die garage in zo korte tijd te willen bouwen, daar hoor je niemand over. Beter was geweest, het Preuvenemint te verplaatsen naar een andere lokatie, of een maand later te laten plaatsvinden. Dan hadden ze 4 weken extra (alsof dat veel is, maar goed) speling gehad. Ik neem aan dat ze wel weten wat ze doen, en het is toch een knap staaltje werk, dat ze daar in amper 8 maanden tijd hebben uitgevoerd.

Ondanks het feit dat ik niet zo van het Preuvenemint houd, zou ik zeggen: neem er als bezoeker toch eens een kijkje, en probeer dan bijvoorbeeld overdag te komen. Neem wel een akelig dik gevulde beurs mee, want alleen het bedrijfsleven loopt er op kosten van de baas te schransen en te zuipen. Het gewone volk moet het allemaal zelf betalen. je loopt wel de kans tegen een kamerlid of zelfs een minister op te botsen. Maak ik nou wel of geen reclame voor dit gebeuren? Oordeel zelf ::) ::)

Idefix, ik zie dat de quotes niet helemaal doen wat ze horen te doen: maar jij bent zo te lezen ook op de gekste plekjes geweest. Inderdaad is de mooiste voetgangersbrug die ik ken, die in Praag, ze doet me overigens ook denken aan enkele oversteekjes in Parijs.

De Servaasbrug is eigenlijk pas sinds enkele jaren een brug, waar alleen voetgangers en tweewielers mogen komen, motoren overigens niet!!

De arme bewoners van het Céramiqueterrein hebben nu een rechtstreekse verbinding met het stadspark in Maastricht. In tijd maakt het namelijk niets uit, om in het stadscentrum te komen, je bent er lopend waarschijnlijk zelfs sneller als je gewoon via de Servaasbrug loopt. Maar ja, de brug hoorde bij het grootscheepse nieuwbouwprojekt dat Céramique heet, en dat overigens voor architektuurliefhebbers ook best de moeite waard is om te bekijken.
« Laatst bewerkt op: 20-08-2003, 21:48:25 door bodejosm43 »

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #17 Gepost op: 20-08-2003, 13:34:38 »
kan ermee te maken hebben dat ik niet weet hoe ik uit 2 verschillende berichten kan kwooten...

of bedoelde je dat niet?

als wij in Maastricht zijn zetten we de auto altijd bij het station, dus dan komen we automatisch over de Servaesbrug. De volgende keer zal ik opletten voor die nieuwe wijk. die ligt toch een eindje stroomafwaarts, dus in de buurt van het station?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #18 Gepost op: 20-08-2003, 13:50:36 »
Ik geef je nog een andere tip: parkeren in of nabij het centrum wordt meer en meer Betaald Parkeren. Als je goedkoop uit wil zijn, is het handig om je auto ergens in een buitenwijk te parkeren, en van daaruit richting centrum te gaan met de stadsbus. Die komen zonder uitzondering allemaal op de markt en bij het station. Voordeel daarvan is, dat je de kosten voor een hele dag reizen met het openbaar vervoer beperkt houdt tot 2,40 euro per persoon. Je kunt dus voor een fractie van de prijs die je anders kwijt was aan het parkeren, een hele dag gebruik maken van alle stadsbussen, en zo veel meer zien dan mogelijk was, als je alles lopend zou doen. Niet dat Maastricht zo'n verschrikkelijk groot stadscentrum heeft, maar het is gewoon handig om te weten dat je tussendoor even de bus kunt pakken zonder weer een nieuw kaartje te hoeven kopen.

Vanuit de voorkant van het NS-station is het rechtdoor lopen tot aan de 4 bisschoppen, (die hulp-sinterklazen  :-X zijn haast niet te missen ;D), van daaruit naar links de Wilhelminasingel blijven volgen en bij de stoplichten daar rechtdoor  blijven gaan. Je komt dan vanzelf in het nieuwe gebied uit, en als je van cultuur houdt, kom je bij het Centre Céramique uit (haha, gewoon de stadsbibliotheek), en verderdoor kun je het Bonnefantenmuseum zien liggen. Allemaal op loopafstand hoor.

Met dat quoten bedoel ik dat ik wel kan quoten, ook kan multiquoten. Dat laatste lukt mij  alleen vanuit hetzelfde topic, hetgeen waarschijnlijk ook de bedoeling is. Maar er komen soms onbegrijpelijke codes te staan op de plek waar je eigenlijk een naam, tijd en datum zou verwachten. Een bug die al gemeld is, meen ik.

En nu over naar een ander leuk plekje, ik denk dat ik al voldoende info heb gegeven om Maastricht op een leuke manier te leren kennen.

Mensen: wie volgt?
« Laatst bewerkt op: 20-08-2003, 15:39:03 door bodejosm43 »

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #19 Gepost op: 20-08-2003, 16:32:02 »
Emmen is het leukste dorp-stad van Nederland..! Vinnik :P

Waarom?

- Ik woon dr!
- We hebben de mooiste dierentuin van Nederland,,, 't Noorder Dierenpark..!
- Leuk, gezellig winkelcentrum
- Leuke evenementen
- Emmen heeft leuwk recreatieparkk...
- We hebben natuurlijk koele Hunebedden..!
- Niet van diej superdrukke mensen die hier wonen.. gwn btje relaxt
- Je hebt er leuke onverstaanbare Drents sprekende boeren... (ja, dat maakt een plekje 'mooi' )

Nouw... datwazzutt
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...