Cora Bora, ik zou je niet willen aanraden IN de maas een kijkje te gaan nemen, je komt er volledig radio-actief uit, vrees ik.
Het Vrijthof: ja, dat wordt komende week weer in gebruik genomen, nadat er 8 maanden gegraven en gebouwd is aan een parkeergarage die perse af moest omdat 1 van de door mij genoemde evenementen (Het Preuvenemint) doorgang moest vinden, zoals het al jaren wordt gepland: de laatste donderdag t/m zondag van augustus.
Dat ze grote bouwkundige risico's hebben genomen, door die garage in zo korte tijd te willen bouwen, daar hoor je niemand over. Beter was geweest, het Preuvenemint te verplaatsen naar een andere lokatie, of een maand later te laten plaatsvinden. Dan hadden ze 4 weken extra (alsof dat veel is, maar goed) speling gehad. Ik neem aan dat ze wel weten wat ze doen, en het is toch een knap staaltje werk, dat ze daar in amper 8 maanden tijd hebben uitgevoerd.
Ondanks het feit dat ik niet zo van het Preuvenemint houd, zou ik zeggen: neem er als bezoeker toch eens een kijkje, en probeer dan bijvoorbeeld overdag te komen. Neem wel een akelig dik gevulde beurs mee, want alleen het bedrijfsleven loopt er op kosten van de baas te schransen en te zuipen. Het gewone volk moet het allemaal zelf betalen. je loopt wel de kans tegen een kamerlid of zelfs een minister op te botsen. Maak ik nou wel of geen reclame voor dit gebeuren? Oordeel zelf
Idefix, ik zie dat de quotes niet helemaal doen wat ze horen te doen: maar jij bent zo te lezen ook op de gekste plekjes geweest. Inderdaad is de mooiste voetgangersbrug die ik ken, die in Praag, ze doet me overigens ook denken aan enkele oversteekjes in Parijs.
De Servaasbrug is eigenlijk pas sinds enkele jaren een brug, waar alleen voetgangers en tweewielers mogen komen, motoren overigens niet!!
De arme bewoners van het Céramiqueterrein hebben nu een rechtstreekse verbinding met het stadspark in Maastricht. In tijd maakt het namelijk niets uit, om in het stadscentrum te komen, je bent er lopend waarschijnlijk zelfs sneller als je gewoon via de Servaasbrug loopt. Maar ja, de brug hoorde bij het grootscheepse nieuwbouwprojekt dat Céramique heet, en dat overigens voor architektuurliefhebbers ook best de moeite waard is om te bekijken.