Nou ja zeg! Dat is appels met peren vergelijken! Waarom doe je Brabant en Limburg niet bij elkaar, zijn toch allemaal reserve-Belgen (oeh, ik krijg zometeen wat commentaar over mij heen ben ik bang )
Hahaha, leuk hoor, reservebelgen.... Ik kom dus uit Limburg (Mestreech, maar geboren in Roermond).
Het had trouwens niet veel gescheeld, of Maastricht was nu België geweest. Dat komt omdat er bijna twee eeuwen geleden een of andere militair een beetje stijfkoppig geweest was. Hoe dat zit, weet ik niet precies, maar het wordt hem door oudere Maastrichtenaren nog altijd kwalijk genomen. Vaders gingen met hun zonen tot voor enige tijd zelfs naar het standbeeld van die man, om er (na het nuttigen van het nodige gerstenat) hun zonen eens flink tegenaan te laten (mag dat....) pissen!!!!
Het schijnt een historische blunder te zijn geweest van die militair, het bewuste standbeeld is later verplaatst naar een plek ver buiten het stadscentrum, waar het iets veiliger bleek te zijn voor die zondagse plas-pauzes. Voor wie het wil weten: het staat aan de Prins Bischopssingel, tegen het hek van de Tapijnkazerne, en de man heette Dibbets.
Voor de rest: inderdaad de warmste provincie van ons land, maar vaak niet de zonnigste (das Zeeland, heb ik me laten vertellen). Ik heb het voordeel dat ik binnen enkele minuten in België ben, en in een klein half uur al in Duitsland aan het winkelen kan zijn.
Het nadeel is, dat ik mijn gee es emmetje altijd handmatig moet omzetten naar een Nederlands netwerk, want zowel de Belgische als de Duitse netwerken blijken sterker te zijn dan de Nederlandse netwerken. Het is vooral vervelend als je denkt tegen binnenlands tarief te bellen of te sms-sen, terwijl vervolgens het buitenlands tarief in rekening wordt gebracht.