Poll

effe testen, ik haal hem zo weg

1
1 (25%)
2
0 (0%)
3
0 (0%)
4
0 (0%)
5
1 (25%)
6
0 (0%)
7
1 (25%)
8
0 (0%)
9
1 (25%)
10
0 (0%)
11
0 (0%)
12
0 (0%)
13
0 (0%)
14
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1

Poll gesloten: 4-03-2004, 17:33:40

Auteur Topic: Wat spaar je?  (gelezen 8111 keer)

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Wat spaar je?
« Gepost op: 8-08-2003, 17:01:09 »
Vertel hier wat je spaart.

Ik zal beginnen.

Ik spaar kinderboekenweekgeschenken, die boeken die je in de kinderboekenweek krijgt als je een boek koopt.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2004, 17:33:40 door elise is de mol »
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Lindĺ

• Forumlid
  • Bono is verhuisd
Re:Wat spaar je?
« Reactie #1 Gepost op: 8-08-2003, 17:09:04 »
Whahahahaahha

Dit topic had ik kunnen openen!!!
Oke...

Ik spaar olifanten op wielen!
t liefst van Steiff ik heb er nu 7 en dan nog een paar zonder wielen en 1 van houten Lego (jaja dat bestaat)
op mijn wensenlijstje staat er nog een uit 1917 met ijzeren spaakwieltjes.. en eigenlijk elk mooi exemplaar wat ik tegenkom maar alleen als ze helemaal gaaf zijn en minstens 40 jaar oud...

Ik ben verder geen olifantenfreak, hoef er verder ook niks van te hebben alleen die oude pluche knuffels op wielen!

en suske en wiskes
en alles wat uitgebracht is door toploader, maar das een band die niemand kent en ondertussen niet meer bestaat en er dus alles van heb.. zie mijn website..

(verder bewaar ik alles en gooi ik nooit wat weg)
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #2 Gepost op: 8-08-2003, 17:10:19 »
Wilde ik toch net zo'n topic openen zeg, ik dacht meer aan een ruil-beurs, met de nadruk op RUILEN (geen te koop of te koop gevraagd).

Ik verzamel glazen, en 1 verzameling die ik nog niet compleet heb, noem  ik hier ook maar even: de 96 euromunten, waarvan ik er dus nog 3 moet hebben.

Linda, zet er eens een in het topic hier, zo'n jolifant??? Of staat die al ergens?

Edit: het scheelt je natuurlijk een grote hoeveelheid eurootjes, als je nix weggooit. Hier in Maastricht kosten de vuilniszakken tegenwoordig namelijk 1 euro per stuk!!!!!
« Laatst bewerkt op: 8-08-2003, 18:03:11 door bodejosm43 »

Offline elise is de mol

• Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 8-08-2003, 17:17:35 »

en 1 verzameling die ik nog niet compleet heb, noem  ik hier ook maar even: de 96 euromunten, waarvan ik er dus nog 3 moet hebben.

Das waar ook, ik spaar ook 1 euro's en 50 euro centen

Jos, heb je die van Vaticaanstad en Monaco en San Marino ook meegeteld? Volgens mij niet want dan zijn er 120 munten, kun je weer even vooruit.

Welke munten moet je verder nog?? ik moet van de 1 euros nog Ierland, Griekenland en Luxemburg en van de 50 euro cent nog Ierland, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk en Finland.
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 8-08-2003, 17:20:42 »
Ik spaar Disney-videobanden, maar dan alleen Nederlands ondertiteld en alleen de films die ik leuk vind! Bijvoorbeeld Dinosaur heb ik niet, omdat ik die niet bij Disney vind passen.
Ik spaar Efteling-pins (zie Efteling-topic) en op zich ook wel de rest van de Efteling als het betaalbaar en leuk is.
Ook doe ik mee aan het Euro-sparen, heb er nog niet veel maar binnenkort krijg ik er nog bij uit Griekenland!

Ik spaar trouwens ook leuke jongens... maar ik heb er tot nu toe nog geen een... :'(

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #5 Gepost op: 8-08-2003, 17:25:48 »
Die 3 officieuze series, daar is moeilijk aan te komen, tenzij je er goud geld voor neertelt. Ik heb de serie uit Vaticaanstad gezien voor 425 euro. De paus kan mijn rug op. Die munten zijn per land 3,88 waard, en behalve voor die finse muntjes, die ik misschien ook nog tegen kostprijs kan krijgen, zal ik niet meer betalen dan erop staat.

Wist je trouwens dat een geldige munt niet verkocht mag worden voor een bedrag HOGER dan de waarde die erop staat? Dus als je op een braderie ofzo iemand ziet met een set munten, en die vraagt daar meer dan 3,88 voor, dan is die handelaar zelfs strafbaar!!!!!

De drie muntjes die ik mis, dat zijn de twee kleintjes van Finland, en de twee cent van Oostenrijk. Maar doe dat even via PM, das makkelijker.

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #6 Gepost op: 8-08-2003, 17:40:15 »
Citaat
Ik spaar trouwens ook leuke jongens... maar ik heb er tot nu toe nog geen een... :'(
Ik bied mij vrijwillig aan ;D

En Jos... Waren die muntjes van een en twee niet afgeschaft in Finland??

Zelf spaar ik schaakspellen, Magic-kaarten, alle 1-euro munten en leuke meisjes (ik heb er al 3 ;D)
Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 8-08-2003, 17:48:52 »
Oh..ja leuk topic

Ik verzamel oude boeken van en over Franse Verlichtingsdenkers, als Voltaire, Diderot en Montesquieu. Voorkeur voor 18e (natuurlijk!) en 19e eeuwse uitgaves, maar ze zijn erg prijzig. Vakantiegeld gaat dus op aan de  Franse antiquair..
Ben als een kind in een snoepwinkel tussen al die ouwe boeken. Als ik dan -na te hebben gespaard- weer een of ander schrijfsel heb kunnen aanschaffen, loop ik letterlijk een week lang helemaal te stralen,  zo ongelofelijk blij ben ik er dan mee  :)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #8 Gepost op: 8-08-2003, 17:59:00 »

En Jos... Waren die muntjes van een en twee niet afgeschaft in Finland??

Ze zijn dus allemaal opgekocht door louche handelaren, die ze hier voor grof geld verkopen. Ik heb echter een site ontdekt, waar je alleen 60 eurocent verzendkosten betaalt, en zoveel sets kunt bestellen als je wil, voor een redelijke prijs (zeg maar: praktisch nominale waarde). Om je serie compleet te maken, moet je dan ook niette moeilijk gaan doen he?

Zelfs die vaticaanse zijn daar voor een schappelijke prijs te koop, alleen overstijgt de vraagprijs natuurlijk wel de nominale (= de geld-waarde) waarde vele keren.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #9 Gepost op: 8-08-2003, 18:30:42 »
Suske en Wiske (alleen de officiele series en niet speciale uitgaves enzo) op 2 na heb ik ze allemaal 188 en 191. Dus als je ze hebt, pm me!  ;D

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #10 Gepost op: 8-08-2003, 19:05:43 »
Ik zal thuis es kijken... Weet je de titels ook, dan kan ik het gelijk zeggen...

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 8-08-2003, 19:09:09 »
Gaaf... m'n verzameling leuke jongens is echt van start! Ik heb er al 1 ;D Elmar dank je wel  :-*

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #12 Gepost op: 8-08-2003, 19:37:24 »
Zou jij dan mss in mijn verzameling willen?? Dan heb ik er al 4 ;D

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 8-08-2003, 20:05:39 »
Op koninginendag stond een kraampje die Finse centen verkocht, misschien moet je eens naar Woerden komen  ;D

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 8-08-2003, 20:18:31 »
Zou jij dan mss in mijn verzameling willen?? Dan heb ik er al 4 ;D

Dat is goed!
Ik verzamel trouwens ook Boomerangkaarten :)

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #15 Gepost op: 8-08-2003, 21:11:10 »
Kun je mss ook uitleggen wat dat zijn? ???

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #16 Gepost op: 8-08-2003, 21:12:43 »
Weet je wat die handelaars soms voor een set finse muntjes vragen? ZES euro. Zoals gezegd: dat ga ik er niet voor betalen. Ze zijn samen 0,03 euro waard, en als iemand dan zegt: voor 20 eurocent kun je ze hebben, dan doe ik het. Maar zes euro is pure diefstal.

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #17 Gepost op: 8-08-2003, 21:15:12 »
Dat vind ik ook... Zes euro is een beetje veel... 60 cent kan ik nog  begrijpen, maar 6 Euro... :o

Ik heb ooit ook DragonballZ afleveringen op mijn pc gespaard, maar ik ben gestopt toen ik er eentje niet kon dlden... :(

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 8-08-2003, 21:18:51 »
Kun je mss ook uitleggen wat dat zijn? ???

Boomerangkaarten zijn gratis kaarten die je bij café's en bioscopen gratis mee kunt nemen, ze hangen meestal in een rekje ergens of bij de uitgang of bij de wc's.

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #19 Gepost op: 8-08-2003, 22:06:01 »
Ik spaar...

... hoe kan het ook anders aan de kassa van de AH.

... Stripboeken van Sjors en Sjimmie

... Vakantieboeken van "Plezier met Sjors" (die zijn uit mijn moeders tijd)

... CD's

... Geurtjes

Verder heb ik niet iets wat ik echt spaar. En van alles wat hierboven staat heb ik ook niet zoiets van, die en die moet ik nog hebben en daar ben ik toe bereid grof geld te betalen...

En voor Chriz... idd, noem de titels, dan weet ik ook of ik/ wij ze hebben...
Life's a riddle, keep answering the questions...