Auteur Topic: [PT] The Amazing Race  (gelezen 31000 keer)

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [PT] The Amazing Race
« Reactie #100 Gepost op: 5-02-2013, 19:46:04 »
Volgens mij kan je maar beter op tijd insturen.. voor je het weet is de vlucht volgeboekt door de andere kandidaten.

::)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 5-02-2013, 19:47:37 »
Hierbij een gehele uitleg over het spelverloop. Ik heb hem ook in de eerste post gezet, voor jullie referentie.

Wegens onduidelijkheid pas ik het op de eerste post aan: Wat moeten jullie doen?
- Jij en je partner krijgen eerst elk een aanwijzing. Leg die samen en je weet waar je heen moet.
- Zoek vervolgens een vlucht vanaf Schiphol die op maandag 11 februari vertrekt (gewoon zodat iedereen op dezelfde dag vertrekt). Je hoeft je hiervoor NIET te haasten, want hoe snel je die vlucht vindt, dat maakt niet uit. Het is zaak om een vlucht te vinden die ZO VROEG MOGELIJK ARRIVEERT. Want je aankomsttijd is de starttijd van jouw race! Stel je komt aan om 10u05, dan is dat jouw starttijd.
- Als je me de vlucht én een link naar de locatie op Google Maps hebt doorgestuurd, ontvang je een opdracht (Roadblock/Detour/...) Die opdracht gaat WEL op tijd. Stel jullie doen anderhalf uur over een opdracht, dan wordt die tijd bij je oorspronkelijke aankomsttijd geteld en sta je dus op 11u35.
- Na de opdracht, krijgen jullie nieuwe aanwijzingen. Jullie moeten dan vanuit de luchthaven waar jullie vorige keer aangekomen waren, vertrekken naar een luchthaven vlakbij de nieuwe bestemming en me weer een Google Maps link doorsturen. Je kan pas vluchten boeken vanaf het tijdstip waar je dan zogezegd zit. Stel dus dat jullie na die anderhalf uur opdracht op 11u35 zitten, kunnen jullie vluchten zoeken die vertrekken VANAF 11u35. Vinden jullie bvb een vlucht die vertrekt om 12u10 en aankomt om 15u15, dan is jullie nieuwe tijd dus 15u15. Hoe sneller je een opdracht doet, hoe vroeger jullie weer kunnen vertrekken en hoe groter jullie voorsprong is.
- Op de nieuwe locatie krijg je weer een opdracht enzovoorts, tot jullie bij de Finish zijn. Dan reken ik uit wie op welke tijd bij de Finish is aangekomen en weten wie de winnaar is en wie laatst is.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #102 Gepost op: 5-02-2013, 19:49:48 »
Volgens mij kan je maar beter op tijd insturen.. voor je het weet is de vlucht volgeboekt door de andere kandidaten.

::)
Wij zijn in ieder geval op tijd met boeken, er waren nog voldoende plaatsen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 5-02-2013, 19:50:48 »
maar we hebben tot zaterdagavond, waarom zou je dan nu al boeken. Straks komt er een charter die veel vroeger gaat.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #104 Gepost op: 5-02-2013, 19:50:57 »
Okee, toch nog een vraagje, Robbie: dus als we NU insturen, krijgen we dan direct de opdracht?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #105 Gepost op: 5-02-2013, 19:51:06 »
Dus heel simpel gezegd: De opdrachten gaan op tijd en de vluchten zoeken niet?

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 5-02-2013, 19:52:41 »
het eerste deel is dus een omgekeerd waar is waldö?

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 5-02-2013, 19:54:36 »
maar mijn locatie is heel groot, hoe kan ik dan een exacte lokatie sturen?
en waarom moet ik een link sturen van waar ik ben, want jij hebt me erheen gestuurd?

en ik heb van nu tot zaterdagavond om een vlucht te vinden naar die plek die je me net ge-pm'd hebt?
-> Zowel jij als je duo-partner hebben een onderdeel van de aanwijzing. Leg de aanwijzingen samen en je vindt een precieze locatie. Om te bewijzen dat jullie weten wélke precieze locatie, moet je me een google maps link sturen. Bvb jij krijgt 'Ga naar de hoofdstad van Nederland' en je partner krijgt 'Zoek in die stad het grootste voetbalstadion' dan stuur je me dus een google maps link van de ArenA op.

-> Je hebt tot zaterdagavond tijd ja, maar jullie moeten nog naar verschillende andere locaties. als jullie tot zaterdag wachten, gaan jullie nooit meer op die andere locaties, laat staan de Finish geraken.

Moet die extra opdracht ook vandaag/zo snel mogelijk of zou die ook morgen kunnen bijvoorbeeld?
Die mag ook morgen. Geef me dan een tijdstip door en probeer rond die tijd online te zijn (als ik niet kan, laat ik het weten, sowieso ben ik morgen tussen 19:20 en 22:30 niet thuis). Maar ook hier geldt: jullie moeten nog naar andere locaties en andere opdrachten doen, dus hoe sneller je ze doet, des te beter. De opdrachten kunnen ook alleen gedaan worden (zonder je partner) maar kunnen dan gewoon wat meer tijd kosten misschien.

Wacht, even voor de duidelijkheid. Stel: ik heb nu een vlucht gevonden en weet precies waar ik heen wil. Is er dan überhaupt een reden om het zo snel mogelijk naar jou te sturen, Robbie?
Ja, het feit dat je ook nog naar andere locaties moet is een grote reden. Hoe sneller je het opstuurt, des te sneller kan je aan de opdrachten ter plaatse beginnen en daarna weer verder reizen.

En intussen zijn er alweer een aantal nieuwe vragen, maar ik post eerst deze antwoorden en ga hierna in op de volgende :)

Offline Molière

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 5-02-2013, 19:55:08 »
Prachtige tv, dit! Allemaal kandidaten die het spel niet snappen. ;D
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #109 Gepost op: 5-02-2013, 19:57:21 »
Misschien ziet er ook wel een mol tussen die doet alsof tie t niet snapt en zitten we eigenlijk in een heel ander spel  ;D

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #110 Gepost op: 5-02-2013, 19:57:40 »
brings back memories
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 5-02-2013, 19:57:52 »
maar we hebben tot zaterdagavond, waarom zou je dan nu al boeken. Straks komt er een charter die veel vroeger gaat.
Vanwege al die andere opdrachte nen locaties die jullie nog moeten doen en nooit zullen geraken als jullie tot zaterdag wachten.

Okee, toch nog een vraagje, Robbie: dus als we NU insturen, krijgen we dan direct de opdracht?
Dan krijgen jullie te horen of je een detour hebt (keuze tussen 2 opdrachten) of een roadblock (opdracht die slechts één van jullie moet doen). Pas als jullie die keuze naar mij doorsturen, stuur ik de opdracht. Pas als ik jullie de opdracht gestuurd heb, begint de tijd te lopen.

Dus heel simpel gezegd: De opdrachten gaan op tijd en de vluchten zoeken niet?
Klopt. Maar dus zoals eerder gezegd, hoe langer je wacht met vluchten op sturen, hoe dichter je bij de deadline komt en hoe minder tijd je hebt om opdrachten te doen en naar andere locaties te vliegen.

het eerste deel is dus een omgekeerd waar is waldö?
Euhmm... Ja. Denk ik

En nu ga ik m'n pm's beantwoorden ,want sommigen zijn al bijna bij de Finish.  ::fluit::

Offline Schulz

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 5-02-2013, 19:58:16 »
check; alles glashelder

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #113 Gepost op: 5-02-2013, 19:59:13 »
Mooi, bedankt voor je antwoorden. Nu maar hopen dat de vlucht is goedgekeurd...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 5-02-2013, 20:05:33 »
Bedankt voor alle antwoorden,
nu is het een stuk duidelijker  ::ok::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #115 Gepost op: 5-02-2013, 20:16:53 »
Hopelijk komt onze tweede opdracht spoedig!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 5-02-2013, 20:22:25 »
Ja nogmaals sorry! In mijn hoofd was het al glashelder, maar dingen uit je hoofd in woorden op een forum neerzetten is toch moeilijk. :)
Maar daarvoor is dit topic en ben ik er: om vragen te beantwoorden!

Veel succes iedereen! Sommige zijn al bezig aan opdrachten!  ::fluit::

En dit is de ergste stressopdracht (als in heel deze Amazing Race) die ik tot nu toe al gehad hebt, maar dat komt ook door de opdrachten die ik erin gestoken heb en die veel tijd vergen.

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #117 Gepost op: 5-02-2013, 20:43:09 »
Het is me inderdaad een verschrikkelijke opdracht. Hopelijk kan ik nog slapen vannacht...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 5-02-2013, 20:52:47 »
Voor wie niet zo vertrouwd is met google maps, op dit plaatje zie je waar je moet klikken om de link te krijgen van waar je op dat moment in Google Maps staat.

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #119 Gepost op: 5-02-2013, 21:12:52 »
Hopelijk is het antwoord goed, want ik begin dubbel te zien...
Ich bin ein Bärliner!