(Na het optreden van Within Temptation)
Chriz: Goed, het is tijd voor de verdeling van de laatste 100 punten. Hier zijn de ex-bewoners: Compuart, Malcolm, D**n, Han13 en Annemieke.
(De ex-bewoners komen binnen)
Chriz: Dag allemaal, hoe is het om hier weer terug te zijn)
Allemaal: Ja, leuk.....spannend....goed!
Chriz: Jullie 5 zijn natuurlijk degenen die nog het beste kunnen voorstellen is om daar te zitten zoals Intikker en Tijgetje. Jullie hebben het allemaal meegemaakt. D**n, jij was de eerste die moest gaan. Hoe was dat?
D**n: Ik was teleurgesteld, maar ook wel enigszins blij. De eerste week was echt zwaar! We sliepen op het gras en leefden tussen kale muren. Vaak was iedereen best wel sjagrijnig. Het was dan ook fijn om terug te keren. Ook omdat ik behalve met Pino met niemand echt een band had. Dat is later gelukkig wel verandert.
Chriz: Ja, want als ik het goed begrepen heb, zijn jullie allemaal vrienden geworden.
D**n: Dat klopt.
Chriz: Maar toen was D**n vertrokken en hadden Intikker, Compuart en Malcolm twee weken tot de volgende executie. Hoe waren die weken, Malcolm.
Malcolm: Langzaam maar zeker kwam er meer rust in huis. Ik weet nog hoe blij we waren dat er eindelijk een douche was. Hoe meer luxe er was, hoe meer iedereen zich ook met het spel ging bezig houden.
Chriz: Maar toch was jij het die moest gaan. Wat ging er mis?
Malcolm: Ik denk toch dat ik me te weinig heb bezig gehouden met de andere bewoners. Ik vond het slimmer om te socializen met de buren, waardoor we meer kans maakten op promotie. Helaas is dat mislukt.
Chriz: Ja, want het betekente je vertrek. Daarna volgde een spannende week. Annemieke, Han13 en Tijgetje vochten samen om een plaats bij de laatste 4 en het werd nog superspannend of niet Annemieke?
Annemieke: Jazeker! Ik dacht vooraf dat ik geen kans zou maken, maar ik heb het toch goed gedaan. Ik ben blij dat ik me aan mijn principes heb gehouden en niet voor het spel een van de andere dames een negatieve stem had gegeven. Ik baalde ook enorm van mijn vertrek.
Chriz: Begrijpelijk, je was zo dichtbij. Ook wij waren erg benieuwd wie van jullie 3 moest gaan. Daarna gingen de laatste 4 vechten om een plekje in de finale. Compuart, voor jou werd dat het een zware week.
Compuart: Enorm! Ik kwam erachter in de live-uitzending waarin Annemieke moest gaan dat ik een enorme achterstand had en ik wist niet hoe ik die moest wegwerken, met de andere bewoners vrienden worden, was een moeilijke opgave zowel Han13 als Tijgetje had aan Intikker al een goede vriend.
Chriz: Je hebt gevochten als een leeuw, maar kwam toch te kort. Baalde je erg?
Compuart: Ik kon het geld goed gebruiken en ik was graag verder gekomen. Helaas was het niet genoeg.
Chriz: Daarna volgde de laatste week. Han13, afgelopen week hebben jullie echt enorm hard gewerkt aan jullie vaardigheiden.
Han13: Ja, dat is het enige dat je nog hebt. De persoonlijke relaties tellen in verhouding minder zwaar en ook aan de populariteitspoll heb je niet zoveel meer. Helaas gaf die poll dan nog de doorslag.
Chriz: Ja, want de halve finale was de meest spannende ronde ooit. Wat zaten jij en Tijgetje dicht bij elkaar zeg! Op punten eindigden jullie gelijk, maar als je eens wist hoe dichtbij je Tijgetje zat in de populariteitspoll. Het scheelde niks!
Han13: Ik hoorde het, maar helaas, ik denk dat Tijgetje ook haar mannetje staat in de finale. Ik ben erg benieuwd.
Chriz: Ik ook, het is tijd dat we de punten gaan geven. Compuart, laten we met jou beginnen. Wie geef je jou je punten?
Compuart: Ik moet eerlijk toegeven dat ik met zowel Intikker als Tijgetje niet zoveel heb. Daarom kijk ik naar de prestaties. Dan moet ik zeggen dat Intikker het het slimste heeft gespeeld. Door met zowel Han13 als Tijgetje aan te pappen kon hij altijd wel rekenen op 2 positieve stemmen en is hij zover gekomen. Daarvoor kun je alleen maar respect hebben en mijn stem gaat dan ook naar Intikker.
Chriz: Goed, het wordt nu helemaal spannend. De stand is 300-300. Wie zal er de leiding gaan nemen. De volgende is Annemieke.
Annemieke: Mijn stem gaat zeker weten naar Tijgetje. Intikker en ik liggen elkaar totaal niet. Ik vind het zo'n fout ventje en ik had zijn plannen al vanaf dag 1 door, want hij heeft natuurlijk gewoon Han en Tijger geplayed voor het spel! Ik gun het Tijgetje, zij is de echte winnaar.
Chriz: Okee, dan is de stand nu Tijgetje 320 punt en Intikker 300 punt. Het is tijd voor de stem van Malcolm.
Malcolm: Ik heb lange tijd getwijfeld. In eerste instantie vond ik Intikker de ware winnaar, ik bedoel hij heeft het spel eerlijk gespeeld. Maar ik ben gaan nadenken en volgens mij is Intikker het brein geweest achter de executies. Mijn executie en die van Compuart. Beide keren stemden hij en Tijgetje hetzelfde. Hij heeft Tijgetje gewoon gebruikt. Dus uit wraak, omdat hij mij van de hoofdprijs heeft weerhouden wil ik hetzelfde doen. Ik stem voor Tijgetje.