Malcolm: Ja, best wel. Ik heb zo mijn vermoedens, maar die wil ik niet uitspreken.
Chriz: Oi, dat is jammer. Wat vind je van de nieuwe outfits.
Malcolm: Vooral die van Han en Annemieke vind ik erg mooi.
Chriz: en Compuarts slippers?
Malcolm: My approval
Chriz: Hoe was het eigenlijk voor jou om het huis te moeten verlaten?
Malcolm: Ja, doodzonde natuurlijk. Ik had zulke goede hoop om de winnaar te worden. Ik had met Jos en Annuh maar liefst 2 vrienden en dan toch wordt je eruit gestemd.
Chriz: Ja, dat moet bitter zijn geweest, maar we hebben al eerder gezien, dat de bewoners bikkelhard zijn. Was te merken in het huis?
Malcolm: Het verschilte, achter de tv en in de keuken konden we gezellig met elkaar praten, maar in de hobbykamer is het ieder voor zich en bijna niemand begint zomaar spontaan met elkaar te praten.
Chriz: Even iets anders, want ik hoor dat we bijna gaan beginnen: Hoe is het nu met je verder gegaan?
Malcolm: Ik heb het hele internetgebeuren en het zakenleven opgegeven en werk nu al stadswacht. Het is heel wat anders, maar het is wel heel relaxt.
Chriz: Dat is nogal een omschakeling. Heb je nog wat gehoord van D**n en Pino?
Malcolm: Ja, D**n is nog steeds erg druk bezig met trainen voor het nieuwe seizoen als strandvolleyballer en Pino zit ook in Frankrijk voor een stage of zoiets.
Chriz: Okee, het was leuk om je even gezien te hebben, maar wij hebben 3 bloednerveuze dames in het huis zitten. We gaan over tot de executie. Bewoners zijn jullie er klaar voor?
Bewoners: Ja!!!
Chriz: Goed, dan beginnen we als vanouds met de vaardigheden. We beginnen met Compuart, dan Intikker, dan Han, Tijgetje en als laatste Annemieke.
Compuart: Voor je werk heb je veel inzicht en techniek nodig. Daar scoor je dan ook wel hoog op. (40 pt), maar vergeet je charisma niet en ook zeker niet je fysiekheid, waarvoor je zelfs 0 punt had. Toch een totaal van 140 punten.
Intikker: Creatief gezien ben je nog steeds een wonder met 60 punten, maar onderschat je inzicht niet met maar 10 punt. Een totaal van 170 punt.
Han13: Je bent goed op weg, zeker je inzicht ontwikkelt goed (50 punt), vergeet je kookkunst niet, want je aardappels zijn altijd wat zwart (20 punt). Toch mag je er trots op zijn: 200 punt totaal.
Tijgetje: Je creativiteit leverde maar liefst 50 punt op, maar vergeet niet te werken aan je inzicht en charisma, dat levert je namelijk maar 20 punt op. Een totaalscore van 180 punt.
Annemieke: Je wordt een goede kok en ook creatief gezien ben je op het goede pad. Voor allebei kreeg je 40 punt. Je fysieke gesteldheid blijft met 10 punt wel wat achter. Ook jij hebt een totaal van 180 punten.
Chriz: Malcolm verrast?
Malcolm: Het is jammer dat Compuart wat achter blijft, maar hij zit natuurlijk met een lastig werkschema. Mijn complimenten voor Han13, ze scoort maar liefst 70 punt meer dan vorige keer!
Chriz: Dan gaan we nu luisteren naar de 5 positieve stemmen van de bewoners. We gaan dit doen in dezelfde volgorde als daarnet.
Compuart: Ik stem wederom op Annemieke. Ik ben bang dat zowel Han en Intikker als Tijgetje en Intikker een blok kunnen gaan vormen en daarom zal ik Annemieke nog hard nodig hebben wil ik de finale bereiken.
Intikker: Na lang twijfelen heb ik toch voor Tijgetje gekozen. Han13 is me soms net wat te bossy en eerlijk gezegd hoop ik dat het nog weer goed komt tussen mij en Tijger (Intikker begint te huilen) Weet je? Ik houd gewoon van haar. Echt waar!
Han13: Ik stem op Intikker. Ik heb er wel moeite mee dat ie altijd achter de vrouwen aanzit, maar hij is ondanks dat toch mijn beste vriend hier en hoe langer ik met hem in dit huis blijf, hoe meer ik kans heb om hem te versieren.
Tijgetje: Ik stem op Intikker. Laurel en Hardie, Bassie en Adriaan, hepie en hepie, Acda en de Munnik. Intikker en Tijgetje. We hebben onze problemen gehad, maar toch is voor mij nog steeds het belangrijkste persoon in huis.
Annemieke: Het blok Intikker/Tijgetje die vorige week op laffe wijze Malcolm wegstuurden is alleen te breken door mijn vrouwelijke collega te helpen. Ik stem dus op Han13! Ook omdat zij de enige echte goede vriendin van mij hier is.