Chriz: 'Denk je de anderen ooit nog weer te zien?'
D**n; 'Zeker weten!'
Chriz: 'En de laatste vraag, wie denk je dat er gaat afvallen vandaag en waarom?'
D**n; 'Ik denk dat Han13 gaat afvallen, het zal erg nipt worden, maar zoals we vorige week al hebben gezien, ontbreekt het haar aan populariteit.'
Chriz: 'Goed, bedankt dat je even langs kwam en succes in Frankrijk! Dan gaan we nu live overschakelen naar het huis. Goedenavond bewoners!' 'Hoi Chriz!' 'Goed, dan gaan we beginnen. Ik begin met het oplezen van jullie behaalde punten bij de vaardigheden:
Compuart: 30 punten
Malcolm: 30 punten
Intikker: 40 punten
en nu de 4 belangrijksten voor vanavond:
Han13: 40 punten
Pino: 70 punten
Tijgetje: 60 punten
Annemieke: 60 punten
Dat valt nogal tegen, Han' Han: 'Ja, man. Ik dacht dat ik veel meer vaardigheden had, maar er is nog niks verloren, ik moet hopen op veel positieve stemmen en geen negatieve stemmen. ' 'Juist, bereid je dan maar goed voor, want zijn jullie er klaar voor, dat kunnen we beginnen met het kijken naar de positieve stemmen, we beginnen met Annemieke, Intikker en Tijgetje.' 'Oke, Chriz!'
Annemieke: 'Ik heb er lang over nagedacht en ik wil koste wat kost Pino het huis uit hebben. Daarom is het logisch dat ik haar directe concurrent Han13 mijn positieve stem geef.'
Intikkker: 'Als iemand mij wel gaan bevallen is de afgelopen tijd dan is het Tijgetje wel, ik wil haar absoluut niet kwijt en stem daarom voor haar.'
Tijgetje: 'Er is maar 1 iemand voor mij die absluut niet hoeft te vertrekken en ook al weet ik dat het absoluut geen waarde heeft voor hem qua punten, stem ik voor Intikker. Hij is voor mij verreweg het belangrijkste in huis.'
Chriz: Dat waren de eerste 3. Han en Tijgetje, dat moet lekker zijn. Allebei een positieve stem. D**n, had jij dit verwacht?'
D**n: Ik ben alleen verrast over de stem van Annemieke. Zij is toch wel een harde en door te stemmen op Han benadeelt ze alleen maar zichzelf, snapt ze dat nou niet?'
Chriz: 'Tja, het is haar persoonlijke keuze. We gaan door met de 4 anderen te beginnen met Malcolm.'
Malcolm: 'Ik vond het erg moeilijk om een van de vrouwen een positieve stem te geven, omdat ik met geeneen iets speciaals heb. Daarom heb ik voor mijn vriend Intikker gekozen. Alleen om te laten zien dat hij mijn vriend is.'
Pino: 'Na het vertrek van D**n stond er niemand voor me klaar op 1 iemand na en dat is Compuart. Ik had me vooraf al voorgenomen om op 1 van de heren te gaan stemmen, omdat ik anders de andere vrouwen help door ze punten te geven. Compuart is daarom ook de enige die mijn stem verdient.'
Compuart; 'Deze week was voor mij een topweek. Ik voelde me na de vorige stemming me weer helemaal gewaardeert. Toch ben ik de eerste week niet vergeten. Er stond toen iemand voor me klaar die me een helpende hand bood en naar me wou luisteren, dat persoon is de enige die mijn stem verdient en dat is Annemieke.'
Han13: 'Mijn positieve stem is symbolisch bedoelt en gaat naar Intikker. Hij is een goede vriend van me en daarbij leek het me niet erg slim om op een van de vrouwen te gaan stemmen.'
Chriz: 'Aha! Wel is dat niet verrassend. Intikker heeft er geen fluit aan, maar krijgt er zomaar 60 punt van 3 positieve stemmen bij. Compuart krijgt er ook 20 punten bij en bij de vrouwen krijgen Han13, Annemieke en Tijgetje er 20 punt bij. Malcolm staat nog steeds op 30 punten, Compuart komt nu op 50 punten, Intikker maar liefst op 100 punten, Han13 klimt naar de 60 punten, Pino blijft staan op 70 punten en zowel Annemieke als Tijgetje komen op 80 punten. D**n wat vond jij van de 4 laatste stemmen?'
D**n: Ik vond het heel mooi wat Pino zei over Compuart en dat was wel te verwachten. Malcolm wou geen scheve gezichten en koos daarom denk ik voor Intikker. Een zwaktebod was mij betreft, Han13 pakte het slim aan en Compuart zei hele mooie dingen ook over Annemieke. Dat moet haar zeker geraakt hebben.'
Chriz: 'Dat denk ik ook wel, ja. We gaan verder met de negatieve stemmen. Bewoners, zijn jullie er klaar voor?' 'Ja!'