Dag 36: Intikker en Tijgetje liggen het eerste in bed en Compuart werkt nog tot half 3 door met spelen. Maapie is blij verrast met de prachtige gitaarsolo's van Compuart en blijft dan ook tot half 3 doorluisteren. Daarna gaat ook Compuart slapen. Han13 komt om 4 uur thuis met alweer goed nieuws. Ze is alweer gelijk doorgepromoveerd tot huisarts met eigen praktijk en al en zoals de meeste huisartsen met een toploon! Dolgelukkig stapt ze haar bedje in. Om 6 uur is Tijgetje het eerste op, ze begint gelijk met trainen van haar vaardigheden. Maar om half 9 maakt ze toch een ontbijt klaar. Intikker om 9 uur en Compuart om kwart over 9 komen al snel voor ontbijt. Om kwart voor 11 begint ook de dag voor Han13. Over een klein etmaal, zal een van de vier verdwenen zijn. De dag komt traag op gang, maar in de middag zijn de 4 allemaal hard aan het werk voor hun vaardigheden. Intikker zit de hele middag op de gitaar te rammen, Han13 schildert twee schilderijen, Compuart werkt aan zijn charisma en Tijgetje doet wat aan haar inzicht en techniek. Zo loopt de middag rustig door tot 18 uur. Eindelijk weer eens schalt de stem van Mole Brother door het huis: 'Beste bewoners, ook vandaag moeten jullie 1 positieve stem en 1 negatieve stem geven. Daarvoor wil ik jullie uitnodigen in de Dagboekkamer. Vandaag krijgen jullie geen bonus, omdat jullie al bonus genoeg hebben gehad met de verjaardag van Compuart. Veel succes met stemmen en tot 20.00 uur. Compuart, Intikker, Tijgetje, Han13 is de volgorde waarin jullie verwacht worden in de Dagboekkamer.' Intikker doet de inkopen, terwijl Compuart in de Dagboekkamer zit, eindelijk word duidelijk wat Intikker nou wou. Hij schaft een peperdure piano aan en omdat er nog geld over is, koopt hij ook nog een scheikunde-kabinet zodat er nog meer aan de vaardigheid 'Inzicht' gewerkt kan worden. Compuart komt uit de Dagboekkamer en gaat vast tv kijken. Hij is bloednerveus voor de live-uitzending. In die 2 uur verzamelen ook de anderen zich voor de tv. Onder de openingsmuziek van het programma 'Van Dik Hout- Dromendief' begint de live-uitzending.
De live-uitzending:
Chriz: Goedenavond, bewoners en goedenavond kijkers! Nog 1 week en dan is het gedaan met Mole Brother, maar voordat we aan de zinderende finale beginnen, zijn er nog 2 superspanende liveshows. Aanstaande vrijdag is de eerstvolgende live-uitzending waarin een van de laaste drie bewoners moet vertrekken, maar eerst hebben we vandaag nog. Een spannende ronde, wat behalve dat er vandaag niet alleen iemand afvalt, daarmee wordt ook automatisch bekend wie de eerste finalist is, valt er een man af, dan is de andere man automatisch finalist en valt er een vrouw af dan is er automatisch de andere vrouw in de finale. Aanstaande vrijdag wordt dan duidelijk tegen wie dat persoon het in de finale op zal nemen. Vandaag hebben we ook weer een gast. Het is natuurlijk Annemieke. E, alles goed?
Annemieke: Zou je me Annemieke willen noemen?
Chriz: Eeuh...goed.
Annemieke: Mooi, alles is heel goed met mij. Ondanks dat ik het erg jammer vond dat ik eruit lig is alles goed. Ik heb een baan aangeboden gekregen als Hoofdredactrice bij de 'Donald Duck', het leek me een leuke uitdaging dus ik heb toegehapt!
Chriz: Toe maar! Dat is een leuke baan! Heb je nog wat gehoord van de andere afvallers?
Annemieke: Ja, Malcolm heeft gebeld en D**n en Pino zijn langs geweest. Ik denk dat we vrienden voor het leven zijn. Wij 4-en en de 4 in huis.
Chriz: Nou, dat weet ik nog net niet eens. Jij en Intikker bijvoorbeeld lagen elkaar niet lekker en je wou geen afscheid nemen van Han13.
Annemieke: Dat is gewoon het spelletje, waar je in mee gaat. Ik weet zeker dat alles goed gaat komen.
Chriz: Natuurlijk, we snappen volkomen dat er veel spanning is en niet voor niks. De winnaar wint het huis met alle spullen erin. Een marktwaarde die kan oplopen tot ongeveer 60.000 Euro. In huis zitten nog steeds de 4 bloednerveuze mensen te wachten. Ook vandaag zullen hun punten weer berekend worden door: vaardigheden, positieve stemmen, negatieve stemmen en de populariteit. Goed, we laten zien niet langer in spanning zitten en beginnen met hun vaardigheden. Compuart?