Dag 22: Han13 baalt er enorm van. Het lijkt erop dat Intikker definitief voor Tijgetje heeft gekozen. Ze is maar gaan slapen. Intikker en Tijgetje praten nog wat, knuffelen nog wat en dan komt het tot een climax voor de MoleBrotherkijkertjes. Tijgetje pakt Intikker vol d'r op. Met een tevreden gevoel gaan de twee lovers slapen. Om kwart over 2 slaapt de hele groep. Malcolm en Compuart zijn nogal kwaad thuisgekomen. Hun opdrachtgever wou hen nog steeds niet promoveren, vooral Malcolm vindt dat hij daar allang aan toe is. Pas om half 8 is Han13 als eerste het bed uit. Een half uur later volgen Tijgetje, Intikker en Annemieke. Ze besluiten om niet te gaan werken, maar om aan hun vaardigheden te gaan werken. Han13, Compuart en Annemieke beginnen met een ontbijtje, maar Malcolm, Tijgetje en Intikker gaan gelijk aan de slag. Er volgt een superrelaxte dag. De Brothers zijn vooral erg druk bezig met hun vaardigheden. Compuart nodigt Zaartje uit en als ze langs komt, praat ze veel met Compuart. Ze worden al echte vrienden. De anderen doen rustig aan, frissen zich op en eten wat of beoefenen hun vaardigheden. Malcolm nodigt Jos ook uit. Dan is het 18 uur en roept Mole Brothers de bewoners op om over te gaan tot de stemming. De spanning stijgt. Ze zijn nog maar 2 uur verwijderd van de stemming. Zoals elke week geeft MoleBrother ook een bonus van 1000 euro. Deze week moeten de bewoners wel iets heel bijzonders kopen. 8 posters met daarop de 8 oorspronkelijke bewoners. Compuart luistert braaf en koopt de 8 posters. Ze worden in de slaapkamer opgehangen. Ook komt Compuart nog 1 stoel die nog ontbrak bij de ontbijttafel en hij koopt een ligbad om wat te relaxen. Ook koopt hij een veel comfortable wc om voor eens en altijd te laten zien dat Annemieke en niet de wc heeft gewonnen! Als laatste koopt hij een paar stenen, wat hout en wat spiritus om een kampvuur te kunnen maken. De stemming loopt ten einde. Zaartje en Jos worden naar huis gestuurd en het begin van het einde begint voor een van de zes. De live-uitzending begint.
De live-uitzending:
Chriz: Goedenavond bewoners en kijkers thuis, bij alweer de 3de executie-avond van MoleBrother. Wat is deze week voorbij gevlogen he? Pino vertrokken, de romance tussen Tijgetje en Intikker. De vriendschappen met Annuh, Zaartje, Jos en Robbie. De promoties en het harde werken. Vandaag is bij ons in de studio PINO! Pino, welkom!
Pino: Dag
Chriz: Nou, jij moet als geen ander weten hoe het is om er zo bij te zitten zoals de 6 bewoners. Was het erg zwaar vorige week?
Pino: Ja, zeker. Vooral de negatieve stemmen. Dat is echt niet leuk om te horen, maar ja het hoort erbij he?
Chriz: Heb je nog veel reacties gehad van mensen om je heen?
Pino: Nou, echt wel. Iedereen heeft wel een mening over je. De mensen denken zelfs dat ik en D**n een relatie hebben?
Chriz: Heb je hem nog gesproken?
Pino: Ja, hij heeft mij een keer uitgenodigt om naar een van zijn wedstrijden te kijken.
Chriz; Gezellig! Maar eeuh....hoe gaat het voor de rest met je?
Pino: Heel goed, Kopspijkers heeft mij gevraagd of ik bij hun in het cabaret wou, Paul Groot gaan vervangen, maar ik heb geweigerd. Playboy heeft me ook gevraagd, ook dat heb ik geweigerd. Ik ga namelijk voor een half jaar na Frankrijk. Ik ga weer een nieuwe carriere beginnen. Ik ga stage lopen met de zaakwaarnemer van D**n met het doel om uiteindelijk zelf ook zaakwaarnemer te worden, maar dan wel in de voetballerij.
Chriz: 'Wat een verrassing. Dus je gaat straks samen werken met de broertjes de Boer, Cocu en vd Vaart?'
Pino: 'Wie weet?'
Chriz; 'En voor vanavond, wie moet er gaan?'
Pino: 'Het zal gaan tussen Malcolm en Annemieke. Ik ben erg benieuwd.'
Chriz: 'Anders ik wel. Het is tijd om over te gaan tot de puntentelling. We hebben de bewoners vandaag allemaal zien zweten op hun vaardigheden. Hoeveel punten scoorden ze hiermee. We beginnen met Compuart, dan Malcolm dan Intikker, Han13, Tijgetje en Annemieke.
'Compuart, jouw rapport zegt dat je je technische kant met 30 punten goed aan het ontwikkelen bent, maar fysiek gaat het niet zo goed, nog maar 0 punt. Een totaal aantal van 90 punten.'
Malcolm: 'Ook al is je technische kant goed ontwikkelt (30 punt), je charisma is om te huilen (0 punt) toch mag je trots zijn op een totaal van 100 punt.
'Intikker: Je bent een creatief wonder met 50 punt en nog eens charismatisch ook met 30 punt, je inzicht is beroerd (0 punt). Een totaal van maar liefst 130 punt.'
'Han13, je bent een goede allrounder, ook al blijf je fysiek wat achter (10 punt). Op creatief en technisch gebied ben je goed op weg met 30 punt. Een totaal van ook 130 punt, knap hoor!'
'Tijgetje, is net als Han13 op alle punten sterk. Creativiteit en Fysieke gesteldheid zijn vooral goed ontwikkelt met 30 punt. Een totaal van maar liefst 140 punten.'