Jos waar haal je dat vandaan dat angela en michiel elkaar niet mogen, heb je daar ooit van 1 van beiden een uitspraak over gehoord.
Toen ik op het podium stond, samen met Angela, met die ringen-act, reageerde Angela als door een wesp gestoken op mijn voorstel**** om beide edities te combineren. Ik hoorde toen iets uit de zaal, iemand of meerderen die dit letterlijk
zei(den). Inderdaad heeft geen van beiden (Michiel of Angela) dat zo gezegd, tenminste niet bij mijn weten.
Ik heb het dan ook afgeleid van de door mij zo gehoorde
reactie(s) uit de zaal. Als het niet klopt wat ik heb gehoord, dan heb ik het verkeerd gehoord.
Ik denk dat er in zijn totaliteit meer kijkers zullen zijn, omdat ze zich dan kunnen concentreren op 1 serie, waar we dan met zijn allen naar kunnen kijken. Het moet dan wel worden uitgezonden door 1 van beide zenders, of door een Belgische en Nederlandse
gelijktijdig. In het laatste geval voorkom je het effect dat je nu een beetje bij Tien voor Taal ziet: fans kijken naar de zender waar de serie/de aflevering het eerst wordt uitgezonden. Dat kan met een programma als Wie Is De Mol natuurlijk niet.
Het andere: ik heb zo hier en daar mijn oor eens te luisteren gelegd, en ik vind het op zich niet eens zo gek om twee edities te combineren. Ik ben er op zich ook geen voorstander van, maar als het zou betekenen dat we niet verstoken blijven van een mol-serie in 2004, dan zou ik zeggen: kijk eens serieus naar die optie.
Als het dan om het kosten-aspect gaat, waarom er (voorlopig althans) geen nieuwe serie komt, dan zou het probleem voor een groot deel getackled zijn, als twee landen samen zouden doen. Natuurlijk blijft het altijd geld kosten (waarbij het uiteindelijke prijzengeld nog een van de laagste posten vormt, afgezet tegen het totale plaatje), maar het maakt toch nogal een verschil of je ergens 2 miljoen, of 4 miljoen euro voor moet uittrekken. (dit bedrag is een gokje hoor, het dient slechts om iets aan te geven).
Mijn eigen opvatting hierover is, dat het simpelweg steeds moeilijker wordt om iemand te vinden die op
overtuigende wijze (overtuigend voor de kijker zowel als voor de medekandidaten) de mol kan spelen.
Kandidaten zat, opdrachten zat, maar het gaat er juist om, dat ene onmisbare element te vinden. Veel kijkers waren dan wel teleurgesteld, toen bleek dat Elise de mol was, heel veel hadden dit al in een vroeg stadium vastgesteld (ik niet, overigens, hoewel degene die ik op het oog had, toch ook tot in de finale kwam), maar ga die rol dan zelf eens op je nemen, ik zou het zelf niet kunnen.
****Was overigens niet alleen mijn voorstel, ook van mensen die ik via de chat en het forum heb leren kennen (het is ooit ter sprake gekomen, weet alleen niet meer precies wie dit met mij eens was, doet er eigenlijk ook niet zoveel toe).