De enige verandering die ze van mij definitief mogen doorvoeren is het verwijderen van de hints. Veel mensen staren zich hier blind op en het eindigt altijd in een anti-climax.
Het allerbeste voorbeeld van zo'n hint die achteraf geen hint bleek te zijn, waren bij de laatste serie natuurlijk de letters MOL in het water bij de sprong van ASTRID. Ik heb die letters er overigens nooit in gezien, hetgeen overigens op et AVRO-forum na te lezen is (Not done, vanuit deze site gezien, maar anders zegt iemand misschien: ja dat kun je NU wel zeggen....)
Er zijn zelfs screenshots, waar wordt aangegeven waar die letters dan zouden staan, maar hoe hard iemand ook riep (ik niet alleen hoor) dat het waterrimpelingen waren, iemand begon over die letters, en dus waren het letters! Hoe iedereen ernaast zat, dat bleek wel bij de exit van Astrid. NIEMAND had het nog over die drie letters.
Wat ik hiermee wil zeggen: het is niet eens zo gek om de hints tot een minimum te beperken. Een hint, waarbij je de schoenmaat van de eerste afvaller met de taillemaat van de tweede afvaller moet vermenigvuldigen om de eerste letter van de achternaam van de mol te krijgen, dergelijke vergezochte "hints" hoeven voor mij echter ook weer niet. Het moet wat die hints betreft, wel een beetje leuk blijven.
Zoiets als die handschoen van Elise, DAT was leuk. En ik moet zeggen: half maart heb ik al mensen iets zien schrijven over die handschoen. Daar staat dan weer tegenover dat ze iets dergelijks een volgende keer weer niet kunnen doen, omdat nu natuurlijk iedereen zich op een dergelijke aanwijzing concentreert.
De makers maken het zichzelf als het ware een beetje te moeilijk. En daarom ben ik van mening dat er wel iets te zeggen is voor het laten wegvallen van de hints.