Auteur Topic: WIDM soap!  (gelezen 64672 keer)

Groenenman

• Gast
Re:WIDM soap!
« Reactie #680 Gepost op: 13-04-2003, 19:17:15 »
ik zei nog zo geen bommetje !!!! Dit schoot Han in het verkeerde keelgat en hij ripe terug :

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #681 Gepost op: 13-04-2003, 19:40:38 »
'He, lul! Ik ben helemaal geen hij!' Chriz zag de koker in het water en duikte er bovenop, er kon toch immers niks gebeuren, maar toen ontplofte de koker toch! Chriz vloog in honderden kleine stukjes door de lucht Chriz wordt een beetje de Kenny van de WIDM-soap lijkt het wel.

Debby, Han en Heinz stonden er naar te kijken, maar toen zei Heinz: 'Nou ja niks aan te doen, we moeten verder met de opdracht.....

Offline Elmar

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
« Reactie #682 Gepost op: 13-04-2003, 20:29:04 »
Mensen, mensen (en hiermee bedoel ik Chriz, Groenenman en Calimero).

Zo schiet dat dus niet op. Een soap moet een verhaal worden, niet zomaar een verzameling zinnetjes:
Citaat
ik zei nog zo geen bommetje !!!! Dit schoot Han in het verkeerde keelgat en hij ripe terug:
Zorg trouwens ook dat het ergens op slaat.

Wat er gebeurd moet niet altijd uitdraaien op hetzelfde: de dood
Citaat
Chriz zag de koker in het water en duikte er bovenop, er kon toch immers niks gebeuren, maar toen ontplofte de koker toch! Chriz vloog in honderden kleine stukjes door de lucht

En als er dan iemand dood gaat, laat er dan heel veel mensen emotioneel om worden...
Niet zoiets als:
Citaat
Debby, Han en Heinz stonden er naar te kijken, maar toen zei Heinz: 'Nou ja niks aan te doen, we moeten verder met de opdracht..
Want in zo'n geval (Als je de soap hebt gelezen weet je dat) wordt de opdracht stopgezet.

Laat ze ook niet per post op een andere locatie zijn, laat het verhaal even doorlopen, schrijf verder op een ander en begin niet elke keer een nieuw verhaal:
Citaat
Het moet wel zijn in Halifax, immers daar kwam Daan oorspronkelijk vandaan., ofja de verre voorouders van Daan. 14 uur vliegen verder landen Compuart en Angela op Canadese bodem. De zoektocht naar Daan kan beginnen

Zet er ook geen dingen in die niet kunnen. In een soap op tv zie je ook niet ineens buitenaardse wezens verschijnen. Of groene mannetjes en bosnegers uit Canada.

Ik wil jullie vragen om hiermee rekening te houden. En als je toch zo verder wilt schrijven, doe dat dan in een ander topic, zodat iedereen plezier kan hebben van een soap op het forum.

Ik dank u allen.[/i]

Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline @sjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • gna gna gna
« Reactie #683 Gepost op: 13-04-2003, 22:27:57 »
dus we gaan weer verder in het landhuis daan is vermist hij is niet dood hij leeft en de opdracht is du zoek Daan

Plotseling kwam Compuart binnengerend en riep:"Het lichaam van Daan is met behulp van DNA-tests achterhaald en het blijkt Daan niet te zijn!!"
Het werd stil... Dit betekende, en iedereen besefte dit, dat Daan nog in leven was. Annemieke was de eerste die wat zei: "We moeten Daan gaan zoeken." Maar waar? Het ongeluk was een week geleden, Daan kon overal zijn.

Elamr besloot er alles aan te doen om Daan te vinden hij was immers toch wel 1 van zijn beste vrienden. Elmar en asjuh gingen samen naar de plek van het ongeluk en besloten die plek helemaal uit te kammen ondertussen in het landhuis....

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #684 Gepost op: 14-04-2003, 10:03:48 »
een donkere gestalte zit achter een bureau
voor hem ligt een stapel foto's
langzaam bekijkt hij ze... een voor een
de derde foto bekijkt hij extra goed
en dan gooit hij hem in het haardvuur

elmar, @sjuh, criz, annemieke, floortje... niemand weet wat voor en belangrijke rol deze man in hun levens gaat spelen...
maar dat merken ze nog wel...

« Laatst bewerkt op: 14-04-2003, 10:04:26 door Floortje »

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #685 Gepost op: 15-04-2003, 13:27:14 »
Mensen, mensen (en hiermee bedoel ik Chriz, Groenenman en Calimero).

Zo schiet dat dus niet op. Een soap moet een verhaal worden, niet zomaar een verzameling zinnetjes:Zorg trouwens ook dat het ergens op slaat.

Wat er gebeurd moet niet altijd uitdraaien op hetzelfde: de doodEn als er dan iemand dood gaat, laat er dan heel veel mensen emotioneel om worden...
Niet zoiets als:Want in zo'n geval (Als je de soap hebt gelezen weet je dat) wordt de opdracht stopgezet.

Laat ze ook niet per post op een andere locatie zijn, laat het verhaal even doorlopen, schrijf verder op een ander en begin niet elke keer een nieuw verhaal:Zet er ook geen dingen in die niet kunnen. In een soap op tv zie je ook niet ineens buitenaardse wezens verschijnen. Of groene mannetjes en bosnegers uit Canada.

Ik wil jullie vragen om hiermee rekening te houden. En als je toch zo verder wilt schrijven, doe dat dan in een ander topic, zodat iedereen plezier kan hebben van een soap op het forum.

Ik dank u allen.

Maar ik wil dood! Ik wil helemaal niet meespelen in de soap en dus moet ik mezelf er wel elke keer eruit schrijven en dan ga ik liever dood. Om het verhaal lekker door te laten gaan en niet te lang daarbij stil te staan, leek me het beter om gewoon met het verhaal verder te gaan....en nee, ik heb niet de hele soap doorgelezen, ik post hier alleen in het molseizoen.

Daarbij denk ik dat de soap in eerste instantie misschien wel een echte soap was, maar ook weer niet, want het is een molsoap en daarom zijn er op zich niet de standaard verhaallijnen bevat, zoals in een echte soap. Dit heeft wel even gewerkt, maar op een gegeven moment liep het gewoon dood, door grappige dingen erin te verwerken is er nog enigszins leven gekomen in de soap. Als je er wel een echte soap van wilt maken, kan dit soms erg kwetsend worden voor bepaalde mensen (bv. die is zwanger van die bv.).  

De regels (die jullie waarschijnlijk) ooit hebben opgesteld voor de soap zijn allang geleden geschreven en dus niet helder voor posters die later pas op dit forum verschenen.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #686 Gepost op: 15-04-2003, 15:50:48 »
De duistere gedaante tikte met zijn pen op zijn bureaublad. Hij keek op zijn monitor, waar hij een filmpje zag van Annemieke... hij glimlachte, spoelde het filmpje terug en keek het nog een keer. Toen pakte hij het briefpapier en begon met het schrijven van een briefje. Hij keek even op, om te denken wat hij daar neer zou gaan zetten. Wat was dat? hoorde hij iets? Snel maakte hij dat hij wegkwam. Niet veel later werd het licht aangeklikt door...

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #687 Gepost op: 15-04-2003, 22:26:00 »
Chriz, als jij niet in de soap wil, dan schrijf je jezelf eruit. Je kunt weggaan en nooit meer terugkomen, maar je kunt ook dood en nooit meer terugkomen. Maar als je dan doodgaat, doe het dan reeel, en vlieg niet in 1000 stukjes uiteen...

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #688 Gepost op: 15-04-2003, 22:32:50 »
...Knudde. Hij was Compuart hierheen gevolgd maar hij bleef te lang in het landhuis naar zijn gevoel dus sloop hij naar binnen. Maar daar was niemand meer te vinden. Er lagen een stapel foto's op een bureau. Knudde nam ze in zijn handen. Eentje ervan was verbrand. Knudde keek er aandachtig naartoe. Het was een foto van Debbie en het leek wel alsof een persoon een vorm rond haar had proberen te branden...

banaan begint met een b, soms met een s

Offline @sjuh

• Forumlid
  • gna gna gna
« Reactie #689 Gepost op: 17-04-2003, 10:10:15 »
Knudde schrok. Wat was er met debbie aan de hand? En wat was er met de foto's? En waar was daan? Had het allemaal met elkaar te maken?
Of was het iets anders? En was Compuart aan het doen?

Ondertussen weer bij de rest. Er was een ruzie ontstaan tussen annemieke en Elmar. Annemieke vond dat het elmars schuld was dat daan kwijt was n elmar vond dat het Annekiekes schuld was. iedereen hield zich bezig met de ruzie terwijl chriz de kamer uit liep. Op gegeven moment horen ze getpeter en een klap buiten. ze kijken naar buiten en zagen dat er iemand onder een auto was gekomen. Snel belde floortje 112. De ziekenwagen was er al snel. Toen ze zagen dat het chriz was die onder de auto was gelopen.
Maar was hij wel onder de auto gelopen? of was dit opzet van iemand? En zou diet ook met de rest te maken hebben?....

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #690 Gepost op: 18-04-2003, 23:51:21 »
Toen zag Knudde het. De foto van Debbie was in de vorm van een ster gebrand...

Ondertussen was de automobilist die Chriz had aangereden, wel gestopt maar nog steeds niet uitgestapt. Elmar en Annemieke renden al ruziend naar de deur van de auto, maakten hem open en zagen de chauffeur...

Terwijl Annemieke flauwviel, zei de automobilist: 'Ik geloof dat ik mn pink gekneusd heb...'

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #691 Gepost op: 19-04-2003, 21:06:18 »
Maar wat de automobilist niet doorhad en de reden dat Annemieke flauwviel was dat zij een grote wond op haar hoofd had waar liters bloed uit stroomden.
Elmar ging Chriz bekijken, met hem ging het ook niet goed, hij was dood. Dit kwam Elmar bekend voor, Chriz had hem verteld over zijn droom en hoe hij daarin wel een aantal keer dood was gegaan.
Compuart liep naar de bestuurder toe en keek of zij nog in leven was. Dit was het geval. Hij ging met de ambulance mee naar het ziekenhuis omdat er iemand mee moest en er geen familie aanwezig was.

In het ziekenhuis:
Dokter: "Sir? Are you a relative of the patient?"
               Bent u familie van de patient?
Compuart: "No, but there are here no relatives."
               Nee, maar er zijn hier geen familieleden.
Dokter: "Ahh, I see. Can you fill in this form as precisely as possible? Thank you. I'll be with you in a few minutes."
               Ahh, ik begrijp het. Kunt u dit formulier zo goed als mogelijk invullen?
Compuart: "Ok, I will."
               Ok, doe ik.

Een paar minuten later:
Dokter: "We have contacted the patients family. You can go now, if you like."
               We hebben de familie van de patient gecontacteerd. U kunt gaan, als u wil.
Compuart: "I will stay, can you tell me her name?"
               Ik zal blijven, kunt u me haar naam vertellen?
Dokter: "Europaea, Talpa Europaea..."
               Europaea, Talpa Europaea...

Offline kolko

• Forumlid
« Reactie #692 Gepost op: 1-05-2003, 17:32:17 »
maar om er weer wat humor (voor zover als dat kan)in te krijgen heeft de crew besloten om er een ekstra kandidaat aan toe toe te voegen namelijk kolko

graag aplaus aub

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #693 Gepost op: 5-05-2003, 15:43:33 »
[offtopic]applaus[/offtopic]

Omdat er ergens ook nog een Tijgertje rondliep in deze soap laat ik haar nu ineens in haar Subaru aan komen rijden om te kijken wat er aan de hand was. Zij en Elmar waren even een stukje gaan touren en waren daarom niet ter plaatse van het ongeval toen het gebeurde. Maar ze waren al te laat. Alles was al weer opgeruimd en iedereen zat binnen aan de koffie bij te komen en te wachten tot Compuart weer terug zou komen.

Ineen riep Annemieke: Ik heb geen zin meer om te wachten. Ik ga naar mijn kamer.
Daan vond dat ze niet alleen gelaten moest worden omdat ze net was flauwgevallen en ging met haar mee.

Debbie (Die was er toch ook nog? Doet er niet toe, nu is ze er iig weer.) liep naar Elmar en Tijgertje toe. "Waar zijn jullie geweest? Chriz is aangereden en overleden (alweer??). Compuart is in het ziekenhuis bij de bestuurder van de auto en komt zo terug met meer nieuws..."

Maar Compuart kwam niet, want in het ziekenhuis....

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #694 Gepost op: 6-05-2003, 00:38:00 »
.....ontdekten ze dat er een kandidaat was die de kleine teen roze had gelakt, dit was voor de NL-site meteen het teken om daar 25 topics over te maken.

Wie oh wie was er zo gek geweest die kleine teen nu roze te lakken?

Het was het gesprek van de dag. Dit was toch geen mollenstreek meer? De hoofdzuster rende huilend door de gangen van het ziekenhuis, almaar roepend "Compu, Compu, of compuniet?

« Laatst bewerkt op: 6-05-2003, 00:41:45 door bodejosm43 »

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #695 Gepost op: 9-05-2003, 10:01:43 »
Annemieke schreeuwde: het was Chriz! Chriz heeft die teenagel roze gelakt!

Kolko merkte heel slim op: misschien was dat verkeersongeluk wel geen ongeluk maar een moordaanslag op Chriz...

Elmar, Daan en Floortje renden naar buiten om te kijken of de automobilist er nog was...

« Laatst bewerkt op: 9-05-2003, 10:03:06 door Floortje »

Offline kolko

• Forumlid
« Reactie #696 Gepost op: 11-05-2003, 15:46:06 »
uiteraard is kolko heel slim
 daarom merkte hij op dat het mischien een moordaanslag van haarzelf op haarzelf zou kunnen zijn
ze wou toch altijd dood niet?

« Laatst bewerkt op: 11-05-2003, 15:46:37 door kolko »

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #697 Gepost op: 11-05-2003, 22:32:59 »
uiteraard is Floortje nog slimmer
dus die zei:  eeuhh.... kolko?    criz is (was) een HIJ
misschien raakte je in de war door zijn roze jurkje en vlechtjes en k3 rugzak...

Offline kolko

• Forumlid
« Reactie #698 Gepost op: 14-05-2003, 15:55:44 »
ja daarvan raak je in de war he

« Laatst bewerkt op: 14-05-2003, 15:56:46 door kolko »

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #699 Gepost op: 14-05-2003, 16:24:41 »
Tijgertje sloeg haar hand voor haar gezicht. "Hoe die Chriz dat ook doet, geen idee, maar hij zit altijd in de narigheid. Hup, iedereen de Subaru in en dan scheuren we gewoon naar het ziekenhuis."  Elmar vloog gelijk naar de auto en ging snel voorin zitten. A&K wilde wat zeggen maar kroop maar zonder wat te zeggen achterin. Annemieke stapte ook in en de anderen konden niet mee want anders kon Compu niet meer in de auto.

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.