Auteur Topic: WIDM soap!  (gelezen 64673 keer)

Offline Annemieke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:WIDM soap!
« Reactie #620 Gepost op: 7-01-2003, 15:35:26 »
Debbie gaf een gil. "Maar e is nog buiten! We weten niet waar ze is en... onee, een sneeuwstorm, waah, we moeten haar redden!!"
Deze keer was het Debbie zelf die tot bedaren gebracht moest worden en  @miesh ging dan ook tot deze actie over. Compuart begon ondertussen zo snel mogelijk te regelen dat alle ramen en deuren afgesloten werden. Asjuh en Daan wilden zich terugtrekken op een kamer die nog vrij was, maar werden tegengehouden door Knudde die aan Daan vroeg of hij enig idee had waar e zich kon bevinden. "Jij was op hetzelfde moment verdwenen," zei Knudde, "dus jij weet vast meer over waar zij naartoe is. En je mag eigenlijk ook wel eens het raadsel rondom je dood ophelderen, je hebt lang genoeg gezwegen...!"
Knudde ging dreigend voor Daan staan en blokkeerde zo de gang. Terwijl Daan hakkelend iets probeerde te bedenken om terug te zeggen, werd Asjuh woest en duwde Knudde opzij. "Laat Daan met rust ja! Hij heeft al genoeg ellende meegemaakt! Dus laat hem erlangs of anders..."
"Nou, of anders wat?" zei Knudde uitdagend. Dat had hij beter niet kunnen doen, want onmiddellijk vloog de vuist van de woedende Asjuh naar zijn hoofd. Knudde viel om en terwijl hij zich verbaasde over zijn bloedneus, holden Asjuh en Daan ervandoor en sloten zich op op hun kamer.

"Dankjewel Asjuh," zei Daan zacht, "ik had er echt geen zin in om alles uit te moeten leggen tegen de anderen. Jij begrijpt me tenminste."
"Ach lieverd, je moet e gewoon vergeten, ze verdient jou niet, ze is een huichelaarster die alleen maar aan zichzelf denkt."
Daan zuchtte. Asjuh kuste hem en...

Offline @sjuh

• Forumlid
  • gna gna gna
« Reactie #621 Gepost op: 8-01-2003, 16:45:19 »
Toen opeens hoorde ze een kei harde knal. Ze schrokkn op en liepen terug.

Ondertussen in het kasteel. E en Elmar zaten naast Han. Han had veel pijn. opeens begon Han wat te ijlen, iets over een sneeuw scooter. Elmar dacht even goed na. Wat moet hij nou met een sneeuwscooter. E haar maag begon te rommelen. Elmar schrok hij dacht dat er nog iemand was, tot dat annemieke begon te lachen en zei ik geloof dat ik honger heb. Elmar dacht dat er misschien boven nog wat eten was. hij stapelde de kratten op en klom naar boven.
Hij doorzocht boven alle kastjes. Toen d8 hij mischien is er wel wat eten in dat schuurtje wat hij door de stoffige ramen heen zag staan. Hij liep naar het buiten richting het schuurtje. Het was ijs koud. En het waaide heel hard, hij moest uit kijken dat hij niet uit gleed. Hij deed de deur open en daar zag hij een sneeuwscooter staan. Hij rende terug het kasteel in. Maar....

« Laatst bewerkt op: 8-01-2003, 16:47:52 door @sjuh »

Offline Elmar

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
« Reactie #622 Gepost op: 8-01-2003, 17:17:02 »
hij gleed uit en lag wel een dikke vijf minuten bewusteloos in de sneeuw voor E hem vond.
Ze riep Han erbij om Elmar naar binnen te dragen, maar ze was even vergeten dat Han zelf ook niet al te best was. Ze sleepte Elmar (met moeite) zelf naar binnen, en reed op de sneeuwscooter terug naar het hotel, waar de rest was, om hulp te halen.

Asjuh, die met Daan samen terug naar de huiskamer was gelopen viel flauw, want daar zag ze...

Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #623 Gepost op: 10-01-2003, 20:15:35 »
...e die met scooter en al op volle snelheid dwars door het raam de kamer inreed!! tja, ze had niet zoveel rij-ervaring ::)

Asjuh hoorde niet meer wat er allemaal om haar heen werd geroepen en gegild:

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #624 Gepost op: 14-01-2003, 10:33:23 »
want ze lag nog steeds flauw te zijn (ofzo). Daan daarentegen keek eerst verschrikt op, lachte toen breed, totdat hij besefte dat hij ruzie had met d'r en liep gauw een stukje achteruit en ging in de hoek van de kamer naar een schilderij staan te kijken. Opeens keek hij nog eens goed naar de ster die op het schilderij stond. Het leek wel een knop! Hij drukte erop en opeens...

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #625 Gepost op: 14-01-2003, 16:14:28 »
...ging de grond onder hem open! Daan gaf een schreeuw maar kon zich nergens meer aan vast klampen en viel in het gat. Hij kwam terecht in een meterslange glijbaan onder de grond. Waar zou hij uit komen??

Ondertussen ging de aandacht van alle andere kandi's of naar Asjuh die flauwgevallen was, of naar het gat waar Daan in verdwenen was. E was dan ook bijzonder verdrietig dat niemand háár achternagelopen was toen ze even snel als ze binnengereden was, door de volgende deur heen in het restaurantgedeelte van het hotel terecht was gekomen, waar het helemaal leeg (en nu een grote puinhoop) was. Daan had haar genegeerd, terwijl zij zijn kind droeg, en Elmar, die daar niet van wist, lag bewusteloos in het spookhuis, kilometers verderop...! En van wie hield ze nou eigenlijk??? E wist het zelf niet meer en kon er allemaal niet meer tegen. Ze ging door de nooduitgang (die ze gewoon wagenwijd open liet staan) naar buiten en liep naar de afgrond, waar ze een paar dagen geleden nog bijna in gereden waren. Ze keek naar beneden en slikte eens diep. Wist ze het echt zeker? Ja, ze kon deze verwarring niet meer aan en ze zou de hele situatie al helemaal nooit uit kunnen leggen aan haar kind. Maar net op het moment dat ze wilde springen...

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #626 Gepost op: 14-01-2003, 19:50:20 »
Zag ze Daan uit de muur vliegen. Hij gilde: "HEEEELLUUP"
E wist niet wat ze moest doen, er achteraan springen en zelf ook te pletter vallen, of een andere manier zoeken om Daan te redden, waarbij ze haar eigen leven niet in gevaar bracht. Maar ze bedacht zich, aangezien ze toch al wou springen, en ze sprong Daan achterna.
Maar om de een of andere reden viel ze niet te pletter.
Beneden was...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #627 Gepost op: 14-01-2003, 21:23:31 »
...Daan. Hij was uit de muur gegleden, maar, wat E niet had gezien, was dat hij een parachute omhad. Toen hij E naar beneden zag vallen was hij snel beneden klaar gaan staan om zo E op te vangen. Hij keek haar aan met een raar gezicht: "Waar was dat nou weer goed voor?" ze keek hem aan, barstte toen in tranen uit. "Ow... D...D...Daan, ik was zo ongeluhukkigggg..." snotterde ze "e..e.en toen kwam jij om mij te redden, je bent een soort van.. van.. James Bond ofzo." Daan troostte haar "Kom, kom het is al goed..." zei hij kalmerend "Laten we eerst wat thee gaan drinken met wat mini-roze koeken." snikkend knikte E en samen gingen ze weer met de lift naar boven.

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #628 Gepost op: 14-01-2003, 21:33:11 »
Maar e bedacht dat ze James Bond helemaal niet leuk vond, veel teveel geweld en een womanizer. En Daan wilde ze ook al niet meer zien.
Terug boven was Asjuh ook alweer bijgekomen en pas toen begonnen de anderen te vragen waar het goed voor was dat e met een sneeuwscooter door de ruit heen moest springen. E was Elmar helemaal vergeten, hoe kon ze dat nu doen? Ze vertelde het hele verhaal, maar niemand kon nog teruggaan want de auto's waren gestolen (en bovendien lag er toch teveel sneeuw) en de sneeuwscooter lag in de kreukels.

Compuart, die Elmar's broer was, besloot om samen met Knudde er naartoe te gaan lopen om voor Han en Elmar te zorgen.

Offline @sjuh

• Forumlid
  • gna gna gna
« Reactie #629 Gepost op: 15-01-2003, 13:58:36 »
E sprong op en zei: "nee, niet doen, dat is veel te gevaarlijk." Asjuh zei: "ik ga naar mijn broer en niemand kan mij tegen houden." Ze trok haar jas aan en liep naar de deur, op eens kreeg ze allemaal steken door haar hoofd en viel weer flauw. Iedereen schrok en rende naar Asjuh. Door dat ze naar Asjuh liepen hadden ze niet door dat E & Daan naar een andere kamer gingen. Asjuh opende haar ogen weer en zei Elmar...
Niemand wit wat ze bedoelde. Knudde zei dat het beter was om een ziekenwagen te bellen, maar...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #630 Gepost op: 16-01-2003, 18:42:56 »
toen ze dit probeerden, bleek de lijn dood van de telefoon van het hotel en de batterijen van alle mobiele telefoons leeg.

Compuart stond peinzend in een hoekje. 'Ik ga naar mijn broer,' had Asjuh gezegd... Elmar was Compuarts broer... Zou Asjuh dan echt... hun jarenlang vermiste zusje zijn...??!

Ondertussen waren e en Daan roze koeken aan het eten. Plotseling...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #631 Gepost op: 21-01-2003, 17:33:35 »
 keek E Daan serieus aan. "Daan, we moeten een serieus praten..." Verbaasd keek Daan met z'n mond vol op. "Hmmbrlrbrlm?" "Ik.... ik moet iets bekennen..." "Hwrlat?""Ik heb al die tijd iets verzwegen..."

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #632 Gepost op: 21-01-2003, 18:43:02 »
"Misschien... misschien... ik weet het niet, maar... de baby is misschien niet van jou... zeker niet van Elmar, hoor, maar..."

Daar viel Daans telefoon toch zowaar van uit zijn zak. Hij antwoordde:

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #633 Gepost op: 22-01-2003, 14:11:02 »
'Eet die koeken maar lekker zelf op dan...'

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #634 Gepost op: 22-01-2003, 14:15:05 »
Kwaad en verdrietig beende hij de kamer uit en liet e verslagen achter. Ze besloot de roze koeken inderdaad maar op te eten, anders was het maar zonde, toch?

Ondertussen waren Compuart, Knudde en Asjuh onderweg naar Han en Elmar in het spookhuis. Compuart ging naast Asjuh lopen en...

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #635 Gepost op: 23-01-2003, 18:22:43 »
vroeg haar: "Ben jij echt het zusje van Elmar??"
Ze antwoordde met ja en zo begonnen ze een gesprek dat voor de rest niet zo heel boeiend is en we schakelen over naar Elmar...

Elmar kwam bij en keek eens in het rond. Hij zag Han op een matras liggen, maar nergens zag hij e. Toen ineens hoorde hij de grote zware voordeur open gaan en hij kon drie verschillende stemmen horen, waarvan hij er twee herkende. De derde had hij op een gegeven moment ook door, het was Astrid, wat deed zij hier nou???

E zat ondertussen nog steeds op haar kamer en de roze koeken waren op dus besloot ze maar aan de chocoladekerstman te beginnen die ze van Elmar had gekregen. Maar toen ze de kop eraf had gebeten zag ze dat er iets in zat... :o

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #636 Gepost op: 24-01-2003, 17:08:09 »
...Het was een briefje

Onmiddelijk viel E in slaap, toen er opeens iemand opdook in de deuropening, het was...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #637 Gepost op: 29-01-2003, 16:54:41 »
Daan, die toch wel graag wilde weten hoe de vork nu in de steel zat. E schrok wakker en keek hem beduusd aan, bang voor een nieuwe woedeaanval. Daan ging echter zwijgend naast haar zitten, zag het briefje en vroeg wat dat te betekenen had. E antwoordde: "Tsja, ik weet het niet, maar ik heb er wel een paar theorieën over..."
"Daar zou ik met alle plezier naar luisteren!" zei Daan en e ging verder met het uiteenzetten van haar uiterst vage en onduidelijke theorieën.

Ondertussen kwamen in de huiskamer Compuart, Knudde en Asjuh terug met Elmar en Han. Ze werden allemaal hartelijk onthaald door Debbie en @miesh, maar in deze vreugde vroeg Compuart om stilte. "Lieve kandi's - ja, officieel zijn jullie nog steeds kandi's - ik heb een bericht gekregen van Bertha. De crew vindt dat we we uit de huiskamer moeten komen en er weer een widm-soap van moeten maken. Daarom krijgen jullie een nieuwe opdracht..." sprak hij, al zwaaiend met een deegroller...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #638 Gepost op: 29-01-2003, 17:13:44 »
"Daan en E zijn gekidnapt. Ze zitten ergens op 6 kilometer afstand van ons vandaan. Om erachter te komen waar dat is, zul je alle rapporten van de kandidaten moeten vinden, neem dan de letter van elk eerste vak wat op het rapport staat. Hierdoor kom je op een locatie van een bom. Die bom moet gedeactiveerd worden door 6 oud-kandidaten van "Wie is de Mol?" op te sporen in de stad. Heb je al deze oud-kandidaten gevonden, dan is de bom gedeactiveerd. Onder deze bom ligt een kaart, op deze kaart kan je de locatie vinden van Daan en E. Dit alles moeten jullie doen binnen drie uur, jullie hebben nu 20.000 euro op de teller staan iedere even minuut komt hier 1 euro bij en iedere oneven minuut gaan er 2 euro's vanaf. Daar komt bij dat er jagers staan op vliegtuigjes die rondvliegen en die emmers verf over je heen gooien. Word je door een emmer met rode verf geraakt dan ben je af, is het echter een andere kleur, behalve groen, dan ben je niet af, veel succes"
onzeker liet Compuart de andere kandidaten achter en deed de deur achter zich op slot...

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #639 Gepost op: 30-01-2003, 18:25:57 »
Alle kandi's stonden elkaar met open mond aan te kijken. "Heb jij dat opgenomen??" vroeg Asjuh, "Ik heb er niks van verstaan..."

Het was even stil...

"Nou," begon Elmar "hij zei dus:'Daan en E zijn gekidnapt. Ze zitten ergens op 6 kilometer afstand van ons vandaan. Om erachter te komen waar dat is, zul je alle rapporten...'"
"Jaja, jij met je fotografische geheugen, of hoe dat dan ook heet."

De kandidaten begonnen rapporten te zoeken, maar ze hadden geen idee waar ze moesten beginnen. Elmar had zijn laptop er al bijgepakt en was hevig aan het surfen toen...