Auteur Topic: WIDM soap!  (gelezen 65911 keer)

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
LET OP: VERHUISD
« Reactie #520 Gepost op: 8-12-2002, 10:47:35 »
Net op dit moment kwam Daan langs om te vragen wanneer de nieuwe opdracht begon, maar toen hij dit zag, Bardock omhelst in de armen van E, sprongen de tranen in de ogen van Daan en rende hij weg. Dit hadden Bardock en E niet gezien.

Toen werd het Bardock even teveel. Hij duwde e van zich af "Ik wil eerst tijd hebben om je beter te leren kennen. Anders dan blijkt dat we helemaal niet bij elkaar passen en ja, wat dan? Misschien ben jij wel helemaal mijn type niet, okeej?" E keek een beetje beteuterd, maar snapte het wel. "Wil je dan wel samen met mij naar het Eindgala van de Molsoap? Als de Molsoap is afgelopen?" "Ja, hoor, dat lijkt mij erg leuk."

Ondertussen zat Daan te huilen in een hoekje. Hij vond de hele molsoap helemaal niet meer leuk. Hij liep naar zijn kamer om zijn spullen in te pakken.
Net op het moment dat hij naar het vliegveld wou gaan...

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Annemieke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #521 Gepost op: 8-12-2002, 11:19:50 »
...kwam Ovide zijn kamer binnen en schrok zich een hoedje. :o 'Daantje! waar ben je in hemelsnaam mee bezig?!'
Daan schrok ook van Ovides plotselinge binnenkomst. Hij wist niet wat hij moest doen, want hij wist dat zij hem zou beletten om te vetrekken, maar toen barstte hij in huilen uit en vertelde haar het hele verhaal. Met lange uithalen snikte hij: 'En nuhu... het is nog maar een paar dagen uit of ze staat alweer... heeft alweer... met die... diehie...'
Ovide had ontzettend medelijden met Daantje en legde troostend een arm om hem heen. Ze zei:

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #522 Gepost op: 8-12-2002, 17:00:14 »
zat Bardock ook wel met de situatie in zijn maag. Hij was smoorverliefd op E, maar hij kende Daan, en hij wist dat als hij in zou gaan op E's geflirt Daan hem dat nooit zou vergeven. Hij, niet op de hoogte van het feit dat Daan al wist van E's geflirt. Hij besloot dus om maar in te gaan op E's geflirt, maar dan wel zo, dat Daan er niet achterkwam. dus, nodigde hij E uit om samen naar een romantische film te gaan. Die avond had E zich helemaal uitgesloofd. Ze had haar mooiste jurk aan en had zich helemaal opgemaakt. Bardock had zijn nieuwe pak aan met mooie glimmende schoenen. Samen liepen ze naar de bioscoop. De stad was al helemaal in kerstsfeer en het begon zelfs te sneeuwen. E vond dit heel romantisch, maar Bardock vond het ietswat vervelend, vanwege zijn schoenen. Toen ze bij de bioscoop aankwamen, hand in hand, zagen ze dat er een romantische kerstfilm draaide, Harry Potter en de film "In de Ban van de Mol". Ze besloten om de kerstfilm te gaan kijken, al had Bardock liever de andere film gezien. Ze hadden kaartjes gehaald en moesten nu nog drie kwartier wachten tot de zaal open ging. E pakte Bardock bij de hand en in een hoekje begonnen ze te kussen. dit keer werkte bardock niet tegen. Opeens schrokken ze van een geluid, ze keken verschrikt op...

Het waren Daan en Ovide. Daan keek Bardock boos recht in de ogen aan en liep toen kwaad weg. Ovide wist dat Daan had besloten om uit de mol te stappen, dus rende ze achter Daan aan.
"Daan, het.. je... maar... nee... Doe het niet!"
"Sorry Ovide, maar als ik steeds tegen dat gekwijl van die twee aan moet kijken ga ik liever weg."
Daan liep weg en liet Ovide alleen, 's avonds in de vrieskou terwijl het sneeuwde. Ovide kreeg tranen in d'r ogen, trapte boos een hoopje sneeuw omver. Ze vond het zo niet meer leuk, ze ging naar Angela, die was de enige die deze situatie op kon lossen....

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #523 Gepost op: 8-12-2002, 20:54:35 »
En inderdaad ontving Angela Ovide erg vriendelijk en luisterde naar het hele verhaal. Het was echter wel een moeilijke situatie, dus Angela had een zware taak om zomaar de kant van de ene of de andere partij te kiezen. Als ze Daan in het spel wilde houden, zou je Bardock en e op de een of andere manier weg moeten werken, maar als ze dat niet wilde, zou Daan onherroepelijk vertrekken.
"Maar als ik het goed heb, is e geen kandi meer, toch?"
"Nee," zei Ovide. "Ze is eruit gestapt in een boze bui... ik vind het eerlijk gezegd wel egoistisch van dr, want ja nu komt ze gewoon brutaal terug en doet Daan nog meer verdriet door een relatie met Bardock te beginnen..."
"Hmhm," zei Angela peinzend. "Nou, ik ga het maar eens met Bertha overleggen, eens horen wat zij de beste oplossing vindt."
Terwijl Ovide zich afvroeg wat koeien in hemelsnaam weten over relatieproblemen, liep Angela (die inmiddels weer helemaal hersteld was en dus weer kon lopen als een kievit) naar Bertha's kamer, waar ze een tijdje bleef.
"We hebben besloten," zei Angela. "E mag zich vanaf nu niet meer met de opdrachten bemoeien en Bardock wordt aangesteld achter de schermen. Bertha wordt dus weer assistent-producer en opdrachtenleidster, bijgestaan door... Tijgertje of Doris! Dit had ik nl aan hen beloofd toen zij naar huis moesten. Ik zal hen eens bellen of ze dat nog willen. Maar goed, op deze manier kan Daan blijven zonder voortdurend met e en Bardock geconfronteerd te worden. De volgende opdracht voor de kandi's, dus jij, Daan en Han, is toepasselijk en zal de egoistische tortelduifjes een lesje leren..."
Bertha, die meegekomen was, loeide: "Jullie gaan een sneeuwballengevecht tegen e en Bardock houden...!"

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #524 Gepost op: 8-12-2002, 21:07:25 »
alle kandidaten vonden het een geweldige opdracht. Ze pakte de sneeuw en gooiden het op alle mogelijke manieren en plaatsen naar het duo. Die het helemaal niet erg vinden omdat ze elkaar toch hadden en... blablabla, zwijmel, zwijmel. Ze bleven maar gooien, en gooien en hun woede afreageren. Totdat beiden zo nat waren dat het levensgevaarlijk was om nog door te gaan. De opdracht was gelukt. Toen was het tijd om naar bed te gaan, want de volgende dag was het tijd voor...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #525 Gepost op: 8-12-2002, 21:18:13 »
...een nieuwe opdracht op de computer. De kandi's moesten afzonderlijk achter een computer gaan zitten en een aantal vragen beantwoorden, o.a. over de stripfiguur Zusje. Alleen als ze alledrie het laatste level haalden, kregen ze het geld in de pot en wel 4.000 euro. Als ze dan ook nog allemaal dit laatste level uit zouden spelen, werd dit verdubbeld tot 8.000 euro. Voor dit alles hadden ze twee uur de tijd.

Daan, Ovide en Han gingen vol goede moed achter de computertjes zitten. Al snel waren Ovide en Han in het enalaatste level, maar Daan kampte met problemen. Hem was namelijk een Apple Macintosh aangewezen...

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #526 Gepost op: 8-12-2002, 21:32:47 »
Hij was er van overtuigd dat dit met opzet was gedaan omdat ze hem vaak genoeg over een Apple Macintosh hadden horen klagen.
Ovide had minder moeite, die had een hele snelle pc gekregen met een 512GHz pentium IV processor en heel veel MB werkgeheugen.
Han had net als Daan problemen, want zij had nog nooit een computer aangeraakt, ze walgde van die dingen.
Ondertussen hadden Bardock en E wel plezier, ze hadden een pc gevonden en waren het spel zelf ook eens gaan uitproberen...

Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #527 Gepost op: 8-12-2002, 21:56:33 »
ze zaten gezellig romantisch tegen elkaar aan, knus het spel te spelen.
Toen opeens iemand binnen kwam lopen.
Iedereen, alle kandidaten en crewleden schrokken zich dood.
Het was compuart.
" O, mijn god" riep E verschrikt uit.
"dat, dat, dat kan niet" zei Daan verschrikt..
'maar, maar..jij.. nee, maar.....huh?" riep Ovide verschrikt uit
"Jij kan compuart helemaal niet zijn, Die is doodgegaan in antwoord #37 van "WIDM soap (deel 3)"
merkte angela snugger op.
Compuart schudde zijn hoofd.
"Dat was ik niet, dat was een van mijn twee tweelingbroers..." "En wie is dan de derde tweelingbroer?" Vroeg Bardock "Dat ben jij, Bardock, dat ben jij.." "Rwellp, dat kan helemaal niet, ik lijk niet eens op jou!" "Toch is het zo, in antwoord #34 heeft Daan een dolle stier losgelaten en daar heb ik toen dankbaar gebruik van gemaakt om van rol te verwisselen met mijn broer, ik had geen zin meer in het spel en keerde terug naar mijn geliefde." Achter compuart dook nog iemand op, het was.... @miesh! ze keek glimlachend en heel verliefd naar Compuart.
"maar" ging compuart verder "ik kreeg vanmorgen een telefoontje dat Angela overspannen is geraakt door een aantal verwikkelingen en nu word ik samen met @miesh de nieuwe presentator van de soap, voorzolang hij nog duurt"
Iedereen was erg beduusd door het verhaal...  

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #528 Gepost op: 8-12-2002, 22:20:00 »
want niemand kon zich Compuart voorstellen met een lange roze jas aan...
Compuart vervolgde zijn verhaal door te zeggen dat het bestuur dit had besloten, omdat de laatste executie niet door was gegaan vanwege het feit dat e er zelf uit was gestapt en er toch iemand uitgegooid moest worden.
Daan begon ineens te gillen:"UITGESPEELD!!!"
Zonder dat iemand het doorhad was er anderhalf uur verstreken en iedereen was de opdracht vergeten, behalve Daan, die ondanks zijn Mac toch erin was geslaagd bij het einde te komen.
Nu was er alleen nog één probleem de andere twee waren niet doorgegaan. De Mol, die er natuurlijk ook nog steeds in zat, vond dat maar nix erg.
Compuart echter vermelde dat Daan het voor nix had gedaan, omdat hij de opdracht zou laten vervallen.
Ineens had Ovide door dat Bardock en E de kamer hadden verlaten...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #529 Gepost op: 8-12-2002, 22:26:05 »
Hij hoorde nog net de deur van de kast dicht gaan. Hij liep naar de kast toe en deed deze heel rustig open. Daar stonden E en Bardock te kussen.
Daan keek weg, hij hoefde het niet te zien, Ovide barstte in lachen uit en han zat een beetje ongemakkelijk, omdat ze Bardock ook leuk vond. Compuart fronste zijn wenkbrouwen en klopte even op de deur daardoor keken Bardock en E verschrokken op. Ze schaamden zich dood toen ze onder bevel van Compuart de kast weer uit kwamen...

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #530 Gepost op: 8-12-2002, 22:34:31 »
Die avond zat Ovide bij Daan op de kamer om hem (voor de zoveelste keer) te troosten. Daan en Ovide keken elkaar aan en ze begonnen te zoenen.
Ineens duwde Daan Ovide van zich af en keek haar verschrikt aan. Ovide wist niet wat ze moest doen en rende weg.
Toen ze langs de kamer van E rende, hoorde ze de stem van Bardock:"E, wil je met me trouwen?"
Dit moest Daan weten, maar ze durfde niet meer naar hem terug te gaan na wat er net was gebeurd...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #531 Gepost op: 8-12-2002, 22:40:00 »
Toch draaide ze zich om. Haar gevoelens voor Daan waren minder belangrijk dan deze mededeling. Ze rende in volle vaart terug naar Daans kamer. Ze stormde de kamer binnen. "Daan, BARDOCK VRAAGT E TEN HUWELIJK!!!" Toen zag ze dat Daan zijn oude speelgoed weer uit de kast had gehaald. Hij zat te spelen met lucifers, hij probeerde zijn bed in de fik te steken.

Wat Ovide noch Daan wist, was wat E's antwoord op Bardocks vraag was....

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #532 Gepost op: 8-12-2002, 22:54:21 »
"Ja, maar ik wil het nog niet aan Daan vertellen, ik vind het zo zielig voor hem. Hij is volgens mij nog niet helemal over me heen."
Daan had niet gehoord wat Ovide zei en ineens had Ovide door dat Daan niet zijn bed in de fik wilde zetten; Daan stond op, liep naar de gang, naar beneden, richting de auto van Bardock en gooide zijn zelf gemaakte molotov-coctail onder de motorkap.
"Zo," zei Daan "dat lucht op."
Hij liep naar Ovide toe en zoende haar, het was een zoen waarvan het leek alsof er op de achtergrond vuurwerk werd afgestoken.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #533 Gepost op: 9-12-2002, 19:49:54 »
Toen kwam Compuart aan."Daan, ik heb slecht nieuws voor je" Daan, die nog steeds hevig omhelst stond te zoenen schrok omhoog. "Door het gedoe met jou en E hebben we besloten om jou eruit te sturen"
"Jamaar, mwe, ra pleu ,bwa" Daan snapte het allemaal niet meer. hij stapte, nog steeds verbijsterd ("Ma, bwab mmew, hleu, kja") op het vliegtuig nagezwaaid door de rest van de kandi's, e, Bardock, angela en compuart. Maar, zo merkte Ovide snugger op, nu waren er maar twee kandidaten. "hmm, inderdaad"zei compuart"Maar daar hebben we wat op gevonden, applaus voor de nieuwe kandidaten: Knudde, E, Bardock ennnnnn.... @miesh"....

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #534 Gepost op: 9-12-2002, 19:58:08 »
Bardock en E konden hun oren niet geloven en vlogen elkaar in de armen en begonnen weer met zoenen.
Ovide zuchte diep, wat was er met haar aan de hand, was ze het zat? Of was ze gewoon verdrietig omdaat Daan weg was.
maar nog geen twee minuten later was iedereen met Zijn gedachten ergens anders, bij Knudde en @miesh die aan kwamen lopen, en tot ieders verbazing kwam ook Daan weer mee.
"Ja" zei Daan "Het vliegtuig vliegt vandaag niet dus ik blijf nog een nachtje."

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #535 Gepost op: 9-12-2002, 20:33:21 »
Daan rende naar Ovide toe en omhelsde haar, blij dat ie nog 1 nachtjuh mocht blijven! @miesh en Knudde zaten een beetje raar te keken naar de zoenende E en Bardock, en ovide en daan die elkaar aan et omhelzen waren. ze keken elkaar en schudden hun hoofden. ondertussen...

« Laatst bewerkt op: 9-12-2002, 20:33:38 door @miesh »
The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #536 Gepost op: 10-12-2002, 08:50:08 »
...hadden Bardock en e nu ook eens door dat er wel erg veel mensen naar hen stonden te staren. Geīrriteerd besloten ze saampjes een wandeling door de sneeuw te gaan maken.

"Ik vind je nog steeds superlief," zei Bardock. E antwoordde, dat hij zo lief was, dat hij eigenlijk uit de soap geschreven zou moeten worden.
"Helemaal niet," zei hij en drukte e tegen zich aan, "niemand zo lief als jij."

Plotseling schrokken beide verliefden van een geluid alsof er vuurwerk werd afgestoken...

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #537 Gepost op: 10-12-2002, 12:59:32 »
"Gelukkig Nieuwjaar!!!" riep Compuart...
Daan keek Ovide aan met een gezicht van: "Is ie gek geworden ofzo?", maar Compuart legde uit wat hij hiermee wilde zeggen:"Jullie krijgen alvast weer een opdracht. Vanaf nu tot aan 31 december wordt er zo nu en dan vuurwerk afgestoken, en nu is jullie taak om bij te houden welke kleur vuurpijl op welke dag om hoe laat is afgestoken. Als jullie op 31 december om 22:00 uur alles goed hebben, dan hebben jullie de opdracht goed uitgevoerd. Over het bedrag dat jullie ermee verdienen wordt nog vergaderd bij EDTV. Succes!"

Bardock en E wisten nog steeds van niks aangezien ze al kilometer verderop waren en niks van de uitleg hadden gehoord, maar wel waren ze de enige twee die hadden gezien dat de eerste vuurpijl een roze was.

Die nacht...

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #538 Gepost op: 10-12-2002, 13:25:11 »
hield Knudde de wacht, mss zou er 's nachts wel een vuurpijl worden afgestoken! e en bardock wisten nog steeds nix van de opdracht, omdat daan en ovide het nog steeds niet konden opbrengen iets tegen hun te zeggen, en @miesh,Knudde en Han wisten ook niet wat ze dr mee aanmoesten... om 4 uur hoorde je een enorme knal,iedereen schrok wakker, maar het was geen vuurwerk...
het was....

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #539 Gepost op: 10-12-2002, 18:37:18 »
Angela die met 'n klap op de rode vloerbedekking van de hotelkamer belandde. Ze was duidelijk stom dronken en was niet meer in staat zelf op te komen. Ze bleef met haar gezicht naar de grond gericht liggen en begon te giechelen.

@miesh had inmiddels de de lamp van de hotelkamer aangedaan en Knudde was naar binnen gesneld vanuit z'n uitkijkpost op 't balkon. 'Uh, Angela?' vroeg Han voorzichtig terwijl ze naar de op de grond liggende Angela liep. Ze keek op en begon keihard te lachen en liet haar hoofd vervolgens weer neerploffen op 't tapijt.

'wat moeten we hier nu weer mee?' vroeg ovide aarzelend.....