Auteur Topic: WIDM soap!  (gelezen 65971 keer)

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
LET OP: VERHUISD
« Reactie #500 Gepost op: 27-10-2002, 22:57:28 »
waren ze nog steeds in het ziekenhuis. Daan keek om en zag Angela liggen."Ik vraag me af...." mompelde hij. Hij keek even op zijn horloge en draaide zich toen naar zijn mede-kandidaten "Jongens, even kappen, even stil. Er is maar 1 iemand die ons op dit moment kan helpen, en dat is Angela. Angela is de enige die weet wie De Mol is." Net op dat moment werd Angela, die een tijd had liggen slapen wakker "Och," zei ze "Ik had toch zo'n maffe droom. We waren in een zwembad wat later een kasteel werd en toen gingen we een film kijken, met te weinig alinea's en te veel komma's en volgens mij lagen we allemaal letterlijk op elkaar gestapeld op de bank. Volgens mij moet het daar erg warm zijn geweest..." "Ja,ja" zei Daan een beetje beduusd door het maffe verhaal van Angela. "Maar ik wou je vragen of je ons wilde helpen. Jij bent de enige die weet wie De Mol is, dus als jij ons nou allemaal 1 voor 1 bij elkaar roept om te zeggen of we de MOL zijn of niet..." "Goed idee" zei Angela.

De middag daarna zaten ze met z'n allen voor de deur van de kamer van Angela. Op een rijtje zaten: Daan, E, Doris, Tijgertje, Han en Ovide. een voor een werden ze naar binnen geroepen. "Daan" hoorde ze Angela zeggen vanachter de deur en Daan liep naar binnen. Na een halve minuut kwam Daan weer glimlachend naar buiten. "E"..."Doris" "Tijgertje"..."Han13"...
"Ovide"
toen kwam Angela ook naar buiten gelopen. Ze had nog wel last van wat gekneusde ribben, maar ze kon alweer presenteren. "En dan nu, lieve kandidaten.. is het tijd voor een duo executie... twee van jullie gaan eruit!!!"

Achter de computer in het ziekenhuis typte Angela de eerste naam in: "E" (die had ze snel getypt)...Groen...Ovide.... Groen... Daan...

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Annemieke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #501 Gepost op: 29-10-2002, 15:44:28 »
Groen...
Doris... Rood!
'Ahnee!' werd er van alle kanten geroepen. 'Niet weggaan na al die tijd!' Doris zelf bleef echter vrij kalm, pakte haar spullen en zei: 'Och, ik heb nu wel aan genoeg opdrachten meegedaan, maar jullie zien me echt nog wel eens terug hoor! Ik kan toch altijd nog eens langskomen?'
Dat was waar en Angela bevestigde dat ze altijd welkom bleef. Na een hoop afscheidszoenen ging Doris buiten wachten op de andere kandi die naar huis zou moeten... Han en Tijgertje zagen er beiden behoorlijk zenuwachtig uit. Angela typte in: Han... groen... dat betekende dat Tijgertje naar huis moest. Zowel zij als Han, e en Ovide barstten in tranen uit van alle spanning en de klap om twee vriendinnen opeens te moeten missen (Daan probeerde zich dapper groot te houden). Maar toch moest ook Tijgertje echt haar spullen pakken. Toen ze echter met een betraand gezicht bij de deur stond en nog een keer naar de anderen zwaaide, fluisterde Angela iets in haar oor, waardoor ze zichtbaar opvrolijkte. 'Oooh,' zei ze, 'in dat geval... zien jullie mij zeker ook nog heel vaak en ook heel binnenkort terug!' Toen verliet ze het ziekenhuis.
Na lang gezeur van alle overige kandidaten, vertelde Angela wat ze tegen Tijgertje had gefluisterd. 'Nou, er is weer plaats voor een nieuwe assistent-producer, omdat Johan op veler verzoek is ontslagen. En Tijgertje heeft wel interesse in deze baan!'
'Maar daar komt niets van in!' klonk plotseling een stem. 'Ik ben de nieuwe assistent-producer, Bardock!'

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #502 Gepost op: 30-10-2002, 14:32:08 »
Doris en Tijgertje liepen de gang door. Wie er zojuist was binnengestapt hadden ze helemaal niet gezien. Ze waren nog geschokt dat ze eruit moesten. "Nou ja, beter met z'n 2en eruit dan alleen, toch?" Doris knikte.
Tijgertje vertelde Doris ook wat Angela tegen haar had gezegt en al kletsend liepen ze de lift in. In de lift besloten ze ook uit te zoeken wat er toch aan de hand was. Vooral dat ongeluk met Angela had ze behoorlijk bang gemaakt.
"En we zeggen tegen niemand wat we van plan zijn." zei Doris toen ze het ziekenhuis verlieten.
Wat voor'n plan hadden Doris en Tijgertje? En wat gebeurde er in het ziekenhuis?

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #503 Gepost op: 30-10-2002, 22:21:51 »
Terwijl ondertussen iedereen verbaast opkeek naar de nieuwe assistent-producer. Ze groeten hem allemaal, toen hij opeens zei: "Volgens het script is het nu tijd voor een nieuwe opdracht"....

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #504 Gepost op: 2-11-2002, 18:37:31 »
...'Jullie moeten het grasveld van het ziekenhuis gaan maaien! Allereerst moeten twee mensen beslissen welke grasmaaier gebruikt gaat worden. De andere twee gaan vervolgens om de beurt het gras maaien. Ze moeten allebei minstens 2 beurten hebben. Lukt dit binnen een uur naar behoren, dan verdienen jullie 5000 euro. Ok, wie denkt er verstand te hebben van grasmaaiers, maar niet zoveel kracht om te maaien?'
De kandi's besloten dat e en Ovide dit waren. Zij liepen met Bardock mee naar een rijtje grasmaaiers van allerlei groottes, vormen, gewichten, kleuren en ouderdommen. Sommige zagen er zeer krakkemikkig uit, deze wezen de dames onmiddellijk af; andere supersonisch, maar die waren dan weer loodzwaar. Uiteindelijk kozen ze een simpel modelletje zonder al te veel ingewikkelde functies. Zodra ze het apparaat aan Daan hadden gegeven, die zou beginnen met maaien, startte de tijd. 'Go Daan! Go Daan!' riepen Han, e en Ovide om het hardst. Na een kwartier fanatiek maaien gaf Daan uitgeput de grasmaaier over aan Han. Deze begon nog fanatieker met het ongemaaide deel van het grasveld. Een kwartier later was bijna de helft van het veld gemaaid. Toen Daans laatste beurt geweest was, hoefde Han nog maar een klein hoekje. Vijf minuten voor tijd riep ze echter uit: 'Aah! Dat ding is dr mee gekapt! Wat moet ik doen?!'
De machteloze Ovide en e raakten bijna in paniek, maar Daan snelde toe om dan maar weer van beurt te wisselen. Terwijl Han nu weer naar de kant rende, probeerde hij de hardnekkige grasmaaier weer aan de praat te krijgen. 'Kom op!' siste hij, 'maai maai maai!!' Eindelijk kreeg hij hem weer aan. Nog maar 1 minuut... nog een paar metertjes...

Offline de Huiskabouter

• Forumlid
« Reactie #505 Gepost op: 3-11-2002, 00:51:51 »
en toen zag hij dat iets de grasmaaier blokkeerde. er stak iets omhoog uit het gras... het leek wel uit een molshoop te komen...

't werd een beetje koud buiten...

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
VERPLAATST: test
« Reactie #506 Gepost op: 3-11-2002, 18:46:35 »
Het waren... jonge eendjes. Op de achtergrond hoor je Bardock zeggen:"Ahh, wat lief!!" Daan kon het niks schelen, hij zou gewoon door hebben gemaaid, ware het niet dat e ervoor ging liggen, omdat zij ze ook lief vond.
Daan is in tweestrijd, over zijn vriendin heen maaien en de opdracht winnen, of laat hij de opdracht voor wat het is en redt e de eendjes van een gruwelijke maaidood.
De tijd tikt door...

Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #507 Gepost op: 3-11-2002, 20:00:13 »
Ik heb vernomen dat Bardock B@rdock misschien ook mee wil doen btw.

maar dan zonder misschien, ik doe mee, en daan gaat vanavond vragen aan zijn ouders of het mss hier in Breda kan (als dat nog nodig is)

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #508 Gepost op: 5-11-2002, 10:21:31 »
Daan riep dat hij e niet zou verwonden met de grasmaaier, daar was dat ding lang niet krachtig genoeg voor, nee, ze zou hoogstens een paar lokken haar verliezen. Als zij dan de eendjes zou beschermen, kon hij de laatste meter gras maaien zonder dat zij er last van zouden hebben. Bardock riep vanaf de zijkant: 'Ja, doe maar! E's haar ziet dr toch niet uit! Maar ja, dat hoort nu eenmaal bij haar.'
Met tranen in haar ogen vanwege deze belediging en de angst dat Daan werkelijk over haar haar heen zou maaien, probeerde e de eendjes en haarzelf van het te maaien gebiedje te verwijderen. Dit lukte echter niet en omdat de laatste tien seconden van de opdracht in waren gegaan, kon Daan niet langer twijfelen en raasde met de maaimachine over de haren van zijn vriendin (en over het gras, natuurlijk). Hij kwam precies in de laatste seconde uitgeput bij het hoekje van het grasveld aan. Han, Ovide en Bardock aan de zijkant keken verschrikt toe: hadden de eendjes het overleefd?
Toen stond e op, haar haren gekortwiekt in een verschrikkelijk, grasgroen kapsel, haar hoofd vuurrood, maar... alle eendjes levend in haar armen. Ze zette ze voorzichtig op de grond, maar daarna begon ze een woedende tirade tegen Daan. 'Hoe durf je!! Over mij heen te maaien?! Beteken ik dan helemaal niets voor je, denk je dan alleen aan geld?! Zelfs Angela is allang vergeten hoeveel geld er in de pot zit, dus wat boeit dat nou?! $%@@^($@#&**#@&**!! Het is uit tussen ons en denk maar niet dat ik je ooit nog wil zien!!'
Woedend beende ze van het grasveld af, waarbij ze langs Bardock kwam en hem toesiste: 'Ja en jij..! ...Hrm, zeg jij maar tegen Angela dat ik eruit stap, das al lekker handig voor jullie, geen executie meer nodig he!'
Het was maar goed dat e niet hoorde hoe Bardock mompelde: 'Maar je haar ziet er zo echt een stuk beter uit...'

De anderen bleven verbluft achter. Maar ja, de opdracht was tenminste wel gelukt. Toch?
'Eens even kijken of jullie het grasveld wel naar behoren gemaaid hebben...' sprak Bardock na een tijdje...

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #509 Gepost op: 5-11-2002, 18:39:00 »
Klakkend met zijn tong liep hij over het veld. "Ja ,jongens, dit is echt niet goed gedaan..."Bij deze woorden barste Daan in huilen uit. Het leek Bardock niets te doen, hij ging verder Ër liggen hier overal haren. Dat betekent geen geld erbij in de pot..."
Daan zat te snikken. Ovide kwam naast hem zitten en legde haar arm over Daans schouder. "Heej, jongen, watist?" Vroeg ze "Nou,"snotterde Daan "Nu ben ik zo stom geweet om mijn vriendin op te geven voor zo'n stom spel. Ik heb er helemaal geen zin meer in, maar als ik er nu uitstap word ik ook nog eens beschuldigt vanwege plagiaat, omdat E dat ook heeft gedaan... en dat allemaal omdat Bardock me zo zat op te jennen..." Op de achtergrond hoor je Bardock nog zeggen "ach, mij maakt het niks uit, ik vind alles best"....
..

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #510 Gepost op: 5-11-2002, 20:06:44 »
Maar Ovide zei resoluut: 'Nee Daantje dat kun je niet doen. Weglopen van je problemen heeft ook geen nut. Jij blijft in het spel, plagiaat of geen plagiaat, het zou gewoon zonde zijn als je niet meer meedeed! En als e eenmaal een beetje gekalmeerd is, ga je het uitpraten en dan draait ze vast wel bij. Ze was nu gewoon te overstuur en daarom zei ze van alles wat ze echt niet meende. Echt waar, het komt allemaal wel goed.'
'Echt? Denk je?' snikte Daan. Hij was echt een stuk opgebeurd door deze woorden en snoot eens goed zijn neus. 'Ja, je hebt gelijk. Dat doe ik gewoon!'

Ovide glimlachte nog eens bemoedigend en zei: 'Maar nu nog even iets anders rechtzetten... Na al die moeite die jullie hebben gedaan kan hij dit echt niet maken, om een paar haartjes in het gras nota bene!' Ze liep kordaat naar Bardock en zei tegen hem: 'Zo meneer de assistent-producer! Ik vind dat wij eens samen verslag moeten gaan uitbrengen van de afgelopen opdracht bij Angela en de hoofd-producer. En dan eens zien of zij jou wel zo'n goede assistent vinden...'
Bardock werd een beetje bang van deze woorden en hoewel hij nog iets tegenstribbelends probeerde te mompelen, sleurde Ovide hem al mee het ziekenhuis in naar de kamer van Angela. Toen ze weer nar buiten kwamen...

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #511 Gepost op: 5-11-2002, 21:06:14 »
Toen ze naar buiten kwamen gelopen was Bardock opgelucht, hij had voor ze bij Angela's kamer waren, Ovide een aparte kamer ingetrokken en een compromis gesloten.
Bardock zou zijn baan houden als...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #512 Gepost op: 7-11-2002, 19:11:42 »
...de kandi's voor de volgende opdracht wel het geld zouden krijgen, hoe erg ze hem ook zouden verprutsen (ze wisten natuurlijk niet van tevoren dat dit zou gebeuren, zodat ze toch nog hun best zouden doen). En dit zou een opdracht zijn voor 10.000 euro, namelijk...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #513 Gepost op: 7-11-2002, 22:16:47 »
'verkleed je als een oud WIDM-kandi!'  Iedereen ontving van Angela 25 euro om in de stad 'n outfit in de stijl van 1 van de oud-kandi's te kopen. Daarna zouden ze allemaal hun outfit aantrekken en van elkaar moeten raden, welke oud-kandi ze uitbeelden.

De kandi's keken allemaal zeer bedenkelijk bij deze opdracht, maar gingen toch op pad in 't winkelcentrum in de stad. Iedereen stapte een andere winkel binnen. Han liep 'n winkel met tweedehands kleding binnen. Als snel vond ze 'n zwart blousje met 'n bloemen en bladeren print met daarover 'n rood jasje. Ze paste 't snel aan en bekeek tevreden haar spiegelbeeld: 'perfect!' zei ze tegen zichzelf en ze glimlachte tevreden.

ovide dacht slim te zijn stapte 'n winkel met hippe kleurrijke kleding binnen. Hier paste ze 'n lange zuurstokroze jas, zich er niet van bewust dat ze hiermee geen oud kandi mee uitbeelde, maar Angela! Of was ovide zich hier wel degelijk van bewust?

« Laatst bewerkt op: 8-11-2002, 18:57:52 door Han13 »

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #514 Gepost op: 12-11-2002, 15:04:57 »
Daan rende naar een feestwinkel en zocht een outfit met een koeienprint. Het was jammer genoeg te duur om te kopen, maar 25 euro was wel genoeg om het pak een dagje te huren. Tevreden, maar wel een beetje opgelaten in het opvallende pak, liep hij terug naar Bardock.

Ovide zat ondertussen met een probleem: de zuurstokroze jas was veel te duur! Wat moest ze nu doen?

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #515 Gepost op: 12-11-2002, 16:01:44 »
Ze liep naar de balie en begon met de verkoopster te praten. Na ongeveer 5 minuten gaf ze iets aan de vrouw en liep zonder te betalen de winkel uit. Het geld stopte Ovide in haar broek.
Wat had Ovide aan de verkoopster gegeven en waarom mocht ze de jas meenemen?

Ondertussen...

« Laatst bewerkt op: 19-11-2002, 09:22:24 door Tijgertje »
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #516 Gepost op: 19-11-2002, 15:40:21 »
...kwam Daan net langs de winkel gelopen waar Ovide uitkwam. Hij zag dat ze een zuurstokroze jas aan had en schrok zich te pletter. 'Ovide!' riep hij uit. 'Angela is toch geen oud-kandi! Maar goed dat ik je tref, nu kunnen we nog iets anders voor je zoeken.'
En hij sleurde Ovide mee naar de feestwinkel om een pak vol veren te huren. Dit pak was echter nog duurder dan het koeienpak, zeker inclusief Pino-snavel. Ovide en Daan besloten daarom dan maar uit eigen zak iets mee te betalen en de snavel achterwege te laten. Ze wisten natuurlijk niet, dat Bardock deze opdracht sowieso goed zou keuren...
Net op tijd kwamen Daan en Ovide hijgend aan bij Angela, Bardock en Han in haar Karen-outfit. De laatste barstte onmiddellijk in lachen uit toen ze de kledij van de andere kandi's zag. 'Haha, hihi,' snikte ze. 'Nou, tis wel duidelijk hoor, jij bent Bertha, Daan! En jij Ovide bent Pino, hm, of natuurlijk WC-eend...' Plotseling hield ze op met lachen en begon te twijfelen. Ovide keek haar veelbetekenend aan, als wilde ze zeggen: 'Pino! zeg Pino!' maar Bardock zei snel: 'Ach hartstikke goed van je Han. De opdracht is goedgekeurd! 10.000 euro in de pot erbij!'
Nu keken alledrie de kandidaten hem uiterst verbaasd aan: Hans outfit was immers nog niet besproken. 'Oja, haha, dom van me,' lachte hij. 'Maar jullie weten toch wel dat ze Karen uitbeeldt, ja toch?' Ovide en Daan knikten verbaasd en Bardock keurde snel de opdracht goed. Toen vielen de drie kandidaten elkaar om de hals, blij dat er eindelijk weer eens een opdracht gelukt was.

Daan kampte echter nog steeds met liefdesverdriet... Zou e ooit nog bedaren en bij hem terugkeren...?

Offline @miesh

• Forumlid
  • Heartbreak.. :*)
« Reactie #517 Gepost op: 29-11-2002, 20:38:42 »
Terwijl de kandi's nog steeds verbaasd waren over de goede afloop van de opdracht, ging Bardock naar Angela en vertelde hoe de opdracht was verlopen.

Daan wende zich van het groepje af, en zat nog steeds te piekeren over e, toen opeens stond ze voor hem! toen....

The world is changed... Much that once was is lost... For none now live who remember it...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #518 Gepost op: 2-12-2002, 12:18:26 »
...zei e zacht: 'Hai... we moeten maar even praten, dacht ik zo...' Daan knikte en zei: 'Wat zit je haar weer leuk! Hej, het spijt me echt...'
Samen liepen ze terug naar de stad om in een cafeetje alles uit te praten, nagekeken door Ovide en Han. Die keken elkaar tevreden aan en Ovide zei: 'Nou, dat komt wel weer goed tussen die twee. Ik zei het toch?'
En inderdaad kwamen Daan en e een paar uur later uitermate vrolijk terug. Ze bespraken met Bardock en Angela of e misschien als hulp-kandi bij Daan terug mocht komen in het spel, want ze begrepen natuurlijk dat zij zelf geen kandi meer kon worden. Het was immers duidelijk dat zij de mol niet was, want dan had ze er niet uit kunnen stappen! Bardock en Angela fronsten hun wenkbrauwen: deze vreemde situatie waren ze nog nooit tegengekomen! Ze zonderden zich af voor overleg. Toen ze weer naar buiten kwamen...

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #519 Gepost op: 8-12-2002, 01:19:21 »
Toen ze weer naar buiten kwamen liep Bardock naar e en vroeg haar even met hem mee te komen. Hij wilde eerst weten hoe het nu tussen Daan en haar zat. E vertelde dat ze eigenlijk een beetje hals over kop was vertrokken en nooit weg had willen gaan. En wat Daan betreft, dat was definitief uit, maar ze zouden wel vrienden blijven. Niet kort daarna begon e Bardock te zoenen...