Auteur Topic: WIDM soap!  (gelezen 65973 keer)

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:WIDM soap! (deel 4)
« Reactie #480 Gepost op: 16-09-2002, 19:21:18 »
"Johan werkte eerst bij de vlaamse MOL. Toen heeft Angela hem beloofd dat ze hem "rijkelijk" zou belonen als hij het concept van "Wie Is De Mol" voor haar kon regelen, want Woestijnvis wou dit niet aan de avro verkopen. Toen ze dit concept had, deed ze opeens net of ze die afspraak nooit gemaakt had"

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
« Reactie #481 Gepost op: 17-09-2002, 08:46:00 »
"Johan ging over de rooie. In die tijd had hij ook een verhouding met de dochter van Angela. Maar zij heeft het uitgemaakt omdat Angela dat wilde. Johan, die eigenlijk Henk heet wilde wraak nemen. Hij besloot om zich te vermomen dmv een ander kapsel, contactlenzen ipv een bril en een andere naam Angela het leven zuur te maken. Toen hij er laatst achter kwam dat Angela ook nog allerlei onwaarheden over hem had verteld bij de vlaamse WIDM, dit was de reden dat hij was ontslagen, draaide hij helemaal door." E keek Daan aan. "Maar als dit inderdaad waar is dan kunnen we hem toch niet zijn gang laten gaan? Als we het de groep voorleggen en in de groep laten kunnen wij misschien Johan te grazen nemen voordat hij Angela iets aandoet." Daan keek E aan. Misschien was dit wel het beste. Met z'n 2en achter Johan aan was misschien toch niet zo'n goed idee. Als Johan erachter kwam, zou hij hun misschien ook iets aan doen...

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #482 Gepost op: 20-09-2002, 14:56:52 »
Iig waren Daan en e het tenminste eens geworden en samen strompelden/liepen ze terug. Het was inmiddels bijna drie uur 's nachts, maar ze besloten toch iedereen wakker te maken en alles te vertellen. Je wist immers nooit wanneer het te laat was...

Uiteraard waren alle andere kandi's kwaad, chagerijnig en geschrokken dat ze uit hun slaap waren gehaald, maar de meeste waren toch bereid te luisteren naar de e en de gewonde ("wat is er gebeurd?!?!") Daan. Toen ze het hele verhaal verteld hadden, vloog plotseling de deur open en daar stond...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #483 Gepost op: 21-09-2002, 20:33:08 »
Rene Froger! Alle kandi's keken met een verbaasde blik richting de deur waar nu ineens ook de Frogettes stonden. Hun blikken werden nog verbaasder toen er ineens een orkestband gestart werd en Rene begon te zingen. 'Een eigen huis, een plek onder de zon. En altijd iemand in de buurt...' BAM Op dat moment gooide Han de deur recht voor Rene Froger en zijn Frogettes dicht. 'Daar hebben we nu toch helemaal geen tijd voor!' zei ze verontschuldigend naar de andere kandi's. 'We moeten 'n plan gaan bedenken om er voor te zorgen dat Johan Angela niet vermoord!'

Op dat moment bekroop alle kandi's 'n grote angst. Zonder 't te zeggen, wisten ze welke vraag door ieders hoofd heen ging: waar is Angela eigenlijk?

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #484 Gepost op: 22-09-2002, 11:53:40 »
Opeens hoorde ze een gil. Ze renden met z'n allen erheen, want ze hadden de stem van Angela gehoord. Johan stond tegenover Angela, met een groot mes in zijn handen. Angela stond doodsbang tegen de muur. Hijgend kwam Johan op Angela af. Dihit... ihis jouhou veherdiehiendehe lohon!... Tot opeens iemand riep: Okay, and... CUT! Iedereen, inclusief Angela en Johan keken op. Daar stond Bertha. "Jongens, het word nu toch even tijd voor een duo-executie, er gaan 2 mensen uit." "Maar we hebben helemaal geen vragen ingevuld.." riep iemand verontwaardigd. "Nou ja, jammer dan, we moeten verder want over 2 weken moeten Angela en wij door om te gaan opnemen voor Wie Is De Mol 4. Dan moet dit wel af zijn. Enne, Angela en Johan, jullie vechten dit later nog wel uit he?" Iedereen was onthutst toen bertha een computer naar binnen reed....

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #485 Gepost op: 23-09-2002, 13:57:49 »
Niemand begreep er nog wat van. Een voor een moest er iemand mee om de vragen in te vullen voor de executie. Toen iedereen was geweest zaten ze met z'n allen in de kamer. Angela deed net of er nix aan de hand was, maar ze was zo wit al het maar kon. Johan zat stil in een hoekje, hij was vuurrood. Hij keek zo vals dat niemand hem aan durfde te kijken.
Angela vulde de 1e naam in. "Doris, ok, jij mag blijven. Tijgertje, ook jij mag blijven. E..."

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #486 Gepost op: 25-09-2002, 16:46:42 »
Maar toen Angela de 'e' had ingetypt en daarna op enter had gedrukt, verscheen er geen groen of rood scherm, maar allemaal verschillende flikkerende kleurtjes en de computer begon te loeien, muziek te maken en te zingen: "Lang zal ze leven..."
"E is vandaag jarig!" begreep slimme Angela, "en de computer weet dat omdat alle geboortedata daarin staan!"
De kandi's wisten dit natuurlijk allang en hadden e al uitgebreid gefeliciteerd, maar Angela en Bertha bedolven haar nu opnieuw onder de verjaardagszoenen. Johan, die inmiddels al ietsje minder rood en vals eruit zag, aarzelde even, maar kwam toen uit zijn stille hoekje en feliciteerde haar ook. De stemming was meteen een stuk minder gespannen, e straalde en Bertha gaf toestemming om de executie - alweer - uit te stellen en nu gewoon groot feest te bouwen. "Jeeeeeeeeej!" riep iedereen. "Hiep hiep hoera!"

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #487 Gepost op: 25-09-2002, 19:57:42 »
Iedereen was even intens gelukkig. Ze genoten van het heerlijke weer. Het was avond en een zacht briesje bries door de zwoele avondlucht. Er werd goede muziek gedraait en iedereen stond te dansen. Daan speelde dit keer voor Deejay. Hij was de enige die zich een beetje ongemakkelijk voelde...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #488 Gepost op: 26-09-2002, 18:21:58 »
...omdat hij nog nooit eerder dj was geweest voor zo'n vrij groot publiek en hij wilde wel een goede indruk maken. Wat niemand wist was dat hij nl een oogje had op...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #489 Gepost op: 26-09-2002, 20:23:08 »
E. Al sinds de eerste keer dat hij haar zag. Jammer genoeg was Daan veel te verlegen om dit toe te geven aan E. Ze kenden elkaar goed, maar Daan betwijfelde ten zeerste of ze hem ook echt leuk vond, maar in de afgelopen weken waren ze steeds meer naar elkaar toegegroeid...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #490 Gepost op: 28-09-2002, 21:30:43 »
Daarom besloot Daan dit probleem te bespreken met Ovide, die immers ook een vrij goede vriendin van hem was geworden. Gelukkig lachte ze hem niet uit toen hij het vertelde. Ze adviseerde hem...

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #491 Gepost op: 29-09-2002, 12:39:54 »
...van zijn hart geen moordkuil te maken ('want dat levert toch alleen maar stress op') en gewoon tegen E te zeggen wat hij voor haar voelde. Nou was Ovide van nature nogal een optimistisch type en Daan vond dan ook dat zij makkelijk praten had. Ovide had dit al snel in de gaten en besloot dat zij Daan dan maar eens een handje moest helpen. Ze ging naar E toe en zei...

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #492 Gepost op: 1-10-2002, 16:26:00 »
"Hey e! Leuk feestje zeg! Hee Daan en ik hadden als cadeautje gedacht om een keer gezellig met zn drietjes naar de bios te gaan, wat vind je daarvan?"
E was blij verrast en vond het uiteraard een erg leuk cadeau. "Als de film maar niet te eng is!"
Ovide en e trokken hun agenda's en besproken op welke dag ze zouden kunnen gaan, hopend dat Daan (die alweer druk bezig was met de muziek) dan ook wel zou kunnen. Ondertussen bedacht Ovide dat zij op de afgesproken dag heel toevallig spontaan net op het allerlaatste moment 'ziek' zou worden...
Een paar dagen later, bij de bioscoop...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #493 Gepost op: 1-10-2002, 19:36:21 »
stond Daan al heel ongeduldig te wachten op E en Ovide.
Daar kwam E ook al aan. "Ja, Ovide is ziek!" Jaja, ziek, dacht Daan, ik weet wel wat zij heeft... Glimlachend liepen ze met z'n tweetjes de bioscoop in.....

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #494 Gepost op: 2-10-2002, 08:42:00 »
Pas 's avonds laat kwamen ze weer terug. Iedereen lag al op bed dus deden ze heel voorzichtig. De volgende morgen bij het ontbijt keek iedereen e en daan aan. "En? Hoe was het?" vroeg Ovide. "O, wel leuk" zei e en probeerde stiekem een glimlach te onderdrukken. Ze werd een beetje rood maar niemand zei er wat van. Ze vonden het allemaal heel leuk voor e en daan. Ze waren er zo mee bezig dat ze Johan helemaal waren vergeten...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #495 Gepost op: 2-10-2002, 21:24:44 »
...totdat Bertha de ontbijtzaal in kwam rennen met het bericht dat Angela in het ziekenhuis lag!

Iedereen was ontzet, verschrikt, in paniek, en begon door elkaar te praten. Er ontstond een complete chaos. Allerlei gissingen werden gedaan naar wat er precies gebeurd was. Algemeen werd door vrijwel iedereen aangenomen dat Johan haar aangevallen had, hoewel niemand daar bewijs voor had geleverd. Toen zei een stem:

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #496 Gepost op: 2-10-2002, 22:16:25 »
'had ik 't niet gedacht dat jullie mij direct zouden verdenken!' Iedereen draaide zich met 'n ruk om naar de deurpost, waar Johan tegenaan geleund stond. E slaakte 'n harde gil en Daan pakte haar hand vast om haar gerust te stellen. De geheimzinnige blik van Johan beloofde niet veel goeds en de kandi's begonnen dan ook zenuwachtige blikken met elkaar uit te wisselen

'Ja dat hadden jullie niet gedacht he, dat ik zo snel ineens voor jullie neuzen zou staan!' zei Johan lachend. 'heb jij....heb jij....Angela proberen te vermoorden?' wist Doris stamelend uit te brengen. 'Ja dat denken jullie natuurlijk he, die Johan is zo kwaad op Angela dat hij haar wil vermoorden!' zei Johan tegen de doodstille kandi's. 'Maar dan heb ik nieuws voor jullie: 't was niet ik die haar 'n duw heeft gegeven van 't balkon!'

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #497 Gepost op: 3-10-2002, 10:56:17 »
"Hoe weet jij dat ze van het balkon is geduwd?" vroeg Tijgertje argwanend. "Ik heb het zien gebeuren. Ik zit precies boven haar balkon. Ik ging op het balkon staan en ik hoorde stemmen, die van Angela en die van de producer. Ik hoorde hem roepen dat het allemaal te lang duurde en dat hij er geen zin meer in had. Hij zei dat ze alles maar voor elkaar kreeg omdat zij Angela was en hij hoopte dat hij nooit meer met haar hoefde samen te werken. Op een gegeven moment begonnen ze door elkaar te schreeuwen en kon ik er nix meer van verstaan. Op een gegeven moment viel Angela naar beneden. Gelukkig stonden er een paar flinke struiken beneden en daar viel ze in. Ik ben naar beneden gerent en heb haar naar het ziekenhuis gebracht. Kijk, ondanks dat ik haar niet zo mag kon ik haar niet laten liggen natuurlijk."
De kandi's keken elkaar aan. Geloven ze Johan of was dit gewoon een smoes om hem niet verdacht te laten zijn. Na het eten besloten Ovide en Han om met z'n 2en naar het ziekenhuis te gaan om maar aan Angela te vragen wat er was gebeurd...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #498 Gepost op: 3-10-2002, 19:32:55 »
... en daar kwamen ze erachter dat wat wat Johan zei waar was.  Angela had ruzie gekregen met de producer.  Die was naar binnen gestapt, en Angela draaide zich om. Opeens voelde ze 2 warme handen in haar rug en lag ze beneden...

Nu was de vraag dus....

Wie duwde Angela Groothuizen?

Was het de producer, met wie ze ruzie had? Bertha... de onschuldige koe? Was het Johan, die gewoon een smoes had gebruikt? Ovide. die Angela op kwam zoeken om te kijken hoe erg het was en of het erg genoeg was?Of Han, de zogenaamd onschuldige? Wa het Daan, die dacht dat Angela de relatie tussen hem en E in de weg zou staan? Of E, die bang was dat ze ge-exeuteerd zou worden? Was het Tijgertje die zich expres op de achtergrond had geduwd?  Wie duwde Angela Groothuizen...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #499 Gepost op: 13-10-2002, 10:55:00 »
Daan stapte naar voren en zei dat hij een idee had. "Ja eh, ik weet niet of we er wel iets aan hebben, hoor," zei hij bescheiden, "maar misschien... wel..."
E viel hem in de rede en ratelde: "Daantje! Ik wist wel dat jij de oplossing zou weten! Ja mijn lieve Daantje is de beste mollen- en Angela-van-het-balkon-gooiers-vanger van jullie allemaal, dat komt natuurlijk omdat hij de boeken van Harry Potter zo goed kent en..."
"Jaja, e," zei Daan. "Heel lief van je allemaal, maar ik vind het nu al vaag worden... Mijn theorie was dus, dat de dader niemand minder dan De Mol is!"
Het was even stil (ja zelfs e was heel even stil) en de kandi's bedachten wat ze aan deze theorie zouden kunnen hebben. Toen zei Ovide: "Pff, de mol! Er zijn al zo lang geen mollenacties meer geweest, volgens mij weet de mol zelf niet eens meer dat hij of zij de mol is!"
Ook deze theorie moest even overdacht worden, maar toen knikte een aantal mensen instemmend. Han en Tijgertje waren het roerend met Ovide eens. "En als dat inderdaad zo is," voegde Tijgertje eraan toe, "moeten we de mol eraan herinneren dat hij of zij de mol is, want zonder mol geen echte molsoap, toch?"
Terwijl er een discussie ontstond over hoe ze het geheugen van de mol konden opfrissen, bleef e koppig bij het standpunt van Daan. Ondertussen echter...