Auteur Topic: WIDM soap!  (gelezen 65972 keer)

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:WIDM soap! (deel 4)
« Reactie #460 Gepost op: 9-07-2002, 12:16:34 »
..was Daan naar het strand gerend. Hij probeerde aan mensen te vragen of hij hun strandstoel mee mocht nemen. Toen dat niet lukte zette hij iets in de fik, en nam ondertussen 2 strandstoelen mee, en opeens zag hij Doris een schelp oprapen, hmm goed idee, en hij pakte ook een schelp mee, nu had hij al 3 dingen. Ondertussen bij Tijgertje...

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
« Reactie #461 Gepost op: 9-07-2002, 12:22:32 »
...ging het ook goed. Ze had al een strohoedje gekregen en een ansichtkaart gevonden. Ze zag nu een strandbal liggen en nam deze ook mee. Verderop stond Han...

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #462 Gepost op: 9-07-2002, 14:55:25 »
...samen met Ovide naar de rest van het zooitje te kijken. "Nou", zei Ovide, "die schelpen moet ze afkeuren, want die mag je niet meenemen, dat zijn geen souvenirs, maar ik vraag me af of Angela dat weet". Han knikte instemmend. "Het wordt wel tijd dat wij ook iets gaan zoeken", zei Han, "anders lukt het nooit of worden we laatste".
"Ik weet al wat",zei Ovide. Ze wenkte Han naar een overvolle prullenbak aan de boulevard. Uit de prullenbak viste ze achter elkaar 10 voorwerpen die met vakantie te maken hebben; lege flessen zonnebrandcreme, een kapotte strandbal, een lek luchtbed, een geknakt parasolletje en nog veel meer. Han keek met een vies gezicht toe:"Getver, Ovide, dat haal je toch niet uit een prullenbak?". "Dan niet", zei Ovide en ze pakte vijf van de tien voorwerpen en begon terug te rennen naar het hotel. Daar aangekomen dumpte ze de spullen bij Angela en ging eerst grondig haar handen wassen. Weer terug bij Angela was ze erg benieuwd. Zou ze de eerste zijn en de joker krijgen? Of was iemand anders haar al voor geweest?
Toen...

« Laatst bewerkt op: 9-07-2002, 22:21:45 door ovide »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #463 Gepost op: 9-07-2002, 21:06:57 »
... kwam Angela aanlopen.
"Gefeliciteerd, jij bent de eerste en alle 5 de voorwerpen zijn goedgekeurd, jij krijgt de Joker." "YES!!!" "Maar, er zat nog iets anders aan vast! Jij moet een vraag beantwoorden. Eerst krijg je de vraag te horen, dan moet je een van de door de kandidaten opgegeven dierbaren daarvoor inzetten. Is de vraag goed beantwoord, dan komt die dierbare, is hij fout beantwoord..."

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #464 Gepost op: 15-07-2002, 12:47:02 »
dan moet de dierbare onder een helikopter hangen die rondjes vliegt! makkelijk zat lijkt me! de vraag die je krijgt is de volgende: wie waren de mollen in de NEDERLANDSE uitgezonden series van widm? vanaf de eerste serie dus. maar eerst wil ik van jou weten wiens dierbare jij in gaat zetten." "pffff..." zuchte daan. "ik geloof dat ik het wel weet... moeilijk moeilijk moeilijk... ik ga voor de dierbare van mezelf! dat is wel zo eerlijk denk ik! mijn dierbare is harry potter. ja ik kies mijn eigen dierbare!" riep daan die steeds enthousiaster werd. "uuhm, daan, je moet de dierbare van een andere kandi kiezen!" "o. nou, doe dan maar een dierbare van e. tenminste... ja doe maar een dierbare van e!" "een dierbare van e dus. oke, dan mag je nu je vraag beantwoorden." "deborah, nico en george... nee! deborah, nico, george en... uuhm... tijgetje!" "sorry daan, sorry, je hebt je vraag fout beantwoord. het ging om de uitgezonden series van widm, niet van die die nog in opname waren." "maar... maar... ik kan er toch niets aan doen? alsjeblieft?" stamelde daan. anton wenkte angela en wilde het op een compromis gooien. het compromis luidde als volgt:

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #465 Gepost op: 16-07-2002, 15:33:54 »
"Kan je nog niet gewoon ff een nieuwe vraag stellen?" keek Anton Angela vragend, bijna smekend aan. "Kunnen we niet gewoon 1 moeilijke vraag krijgen en dan kunnen we met z'n allen overleggen? En dan 1 antwoord geven. Is tie goed dan mag iedereen z'n dierbare zien." Angela keek bedenkelijk. "Dat moet ik even gaan overleggen. Ik ben over 10 minuten terug"...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #466 Gepost op: 7-08-2002, 11:43:04 »
Dus Daan wachtte, en wachtte, en wachtte... en die 'tien minuten' duurde heel wat langer dan tien minuten. Eindelijk eindelijk kwam Angela dan toch weer terug Bij Daan en Anton. Ze had Bertha meegenomen. "Sorry dat het zo lang duurde," zei Angela, "maar ik moest met Bertha overleggen omdat zij deze opdracht heeft bedacht, en dus kan ik hem niet zomaar zonder haar toestemming omgooien. Maar ze zat net bij de kapper en tja, dat kan wel even duren he..." Bertha showde ondertussen trots haar nieuwe kapsel, terwijl Daan vol bewondering zei dat het haar erg goed stond. Anton keek echter een beetje bedenkelijk. "Maar mag het nou?! Mogen we een nieuwe vraag stellen??" Bertha knikte en de opdracht kon eindelijk voltooid worden. Angela benadrukte dat Daan met alle andere kandi's mocht overleggen, en dat als het goede antwoord gegeven werd, iedereen zijn dierbare mocht zien. Maar als het antwoord fout was, moest niet alleen e's dierbare, nee, dan moesten alle dierbaren aan een helikopter hangen!

De vraag luidde als volgt...:

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #467 Gepost op: 7-08-2002, 13:50:45 »
"Noem van de Nederlandse WIDM-series, inclusief deze, die persoon die als 1e weg is gegaan. Jullie hebben een kwartiertje om te overleggen."
Daan keek Anton aan. "Oeps, ik hoop dat de rest het weet..."

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #468 Gepost op: 8-08-2002, 19:57:25 »
Dus ze gingen driftig overleggen. "Bij deze was het RegiRobert toch, die zo verschrikkelijke scenes begon te maken?" "Nee joh, ik was het, ik ging er als eerste uit!" "Ja hoor, geloof je het zelf? Bij de vorige MOL was het George toch?" "Dat was toch de Mol?" "O, ja.... euhm... Jantien dan?" "Nee, die was verliezer..."

en zo kibbelde ze nog een tijdje door.
Tot opeens, een man aan kwam lopen in een zuurstokroze etosjas.Hij kwam hen bekend voor, het was...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #469 Gepost op: 28-08-2002, 13:12:53 »
...Johan, het bekende crewlid, hij was een tijd weggeweest, maar nu kwam hij weer terug! En zonder dat Anton en Angela het wisten, gaf hij de kandi's het goede antwoord op een klein briefje. Ze keken elkaar verbaasd aan en Daan zei...:

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #470 Gepost op: 29-08-2002, 14:58:41 »
"Laat dat briefje es zien." E gaf het briefje. "Wat doen we hiermee? Stel dat ze erachter komen!" zei e. "Erachter komen? We moeten gewoon nix zeggen." zei Daan en frommelde het briefje snel in zijn broekzak. Hij had het papiertje net weggestopt toen Angela binnen kwam. "Zo," zei ze "ik wil nu graag jullie antwoord hebben." Doris zei tegen Daan dat hij het maar moest zeggen...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #471 Gepost op: 29-08-2002, 18:56:51 »
...maar toen kwamen alle dierbaren opeens de kamer al binnen rennen! Iedereen was zeer verbaasd, maar zo ontzettend blij, dat het een tijdje duurde voordat men er zich druk om ging maken hoe dit toch kon. De vriend van Ovide wist het: de dierbaren waren hierheen gebracht door Johan...

De kandi's keken elkaar nadenkend aan. Wat was hier toch aan de hand, waarom ondernam Johan van die rare, tegendraadse acties...?

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #472 Gepost op: 9-09-2002, 11:15:11 »
Toen ze verhaal wilden halen bij Johan was hij opeens nergens te bekennen. Niemand snapte er wat van. Toen s' avonds naar hun kamers gingen was Johan nog steeds zoek. Daan besloot hem te zoeken. Niet iedereen had er veel zin in. "Joh, Daan, het is al half 2." Zei Tijgertje. "Ik duik mijn bed in hoor, maar als je wilt zoeken moet je het zelf weten." "Goed, ik ga zoeken hoor, wil iemand mee?"

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #473 Gepost op: 11-09-2002, 19:26:50 »
Maar verder wilde niemand mee. Het was inmiddels avond geworden, en dapper als Daan was liep hij op het donkere bos af, hopend dat het niet af zou lopen als een scene in de amerikaanse WIDM (zie www.themole.com)

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #474 Gepost op: 13-09-2002, 10:03:32 »
Plotseling hoorde Daan rennende voetstappen achter zich. Geschrokken draaide hij zich om en greep hij zijn zaklamp, maar daarvan bleken de batterijen leeg! Nu zag hij niet wie er op hem af kwam...
"Daan!" hoorde hij opeens de stem van e roepen. "Wacht op mij!"
Gelukkig, het was e maar. Daan was stiekem toch wel opgelucht dat hij niet in zijn eentje, zonder zaklamp, zijn zoektocht naar Johan hoefde te houden. En wat een geluk, e had nog een werkende zaklamp bij zich ook. Ze vertelde dat ze liever naar bed was gegaan, maar zich had bedacht omdat zij meer wist over Johan. Ze had hem nl al een hele tijd op haar msn-lijst staan en tijdens het chatten had Johan eens verteld dat...

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #475 Gepost op: 13-09-2002, 18:28:30 »
Hij een grote fan was van horror films. Grote kans dus dat hij op vrijdag de 13e in een donker bos te vinden was. Daan keek e verschrikt aan. "Is het vrijdag de 13e vandaag? Men, als ik dat had geweten was ik echt niet het bos in gegaan." E moest een beetje lachen:"Je gelooft toch zeker niets van die verhalen over vrijdag de 13e? Dat is echt klinkklare nonsens." Maar Daan was er niet echt gerust op en bleef schichtig om zich heen kijken. Opeens hoorden iets, verderop in het bos. "Aha", zei e vastberaden "Daar zul je Johan hebben. Ik ga hem eens even aan de tand voelen. Wat vind jij Daan?" Daan gaaf geen antwoord. E draaide zich om om te kijken waar Daan bleef. Tot haar grote verbazing was Daan weg. Was die bangerik teruggegaan of was er toch iets vreemds aan de hand? E besloot om...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #476 Gepost op: 14-09-2002, 08:00:10 »
een stukje terug te lopen naar de plaats waar ze Daan voor het laatst had gezien. Opeens hoorde ze "mumlwummeldelummelklumml" Het was Daan, die in een net bovenin de boom hing. Hij viel heel hard naar beneden.
TOK.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #477 Gepost op: 15-09-2002, 16:55:55 »
"Daan!!!" riep e verschrikt uit terwijl ze haar lachen probeerde in te houden over de 'tok'. Dit was echter niet zo moeilijk meer toen ze zag dat Daan zijn voet ernstig bezeerd had. Zijn gezicht was verkrampt van de pijn, maar hij hield dapper zn tranen in. "Ooooh, onee, oh, gaat het??" zei e, "ik breng je meteen terug! Kom, leun maar op mij." Maar Daan weigerde e's hulp en was vastberaden alleen terug te strompelen. "Jij moet Johan vinden, voor hij nog meer rare acties kan uithalen! En de zaklamp hoef ik ook niet, ik vind de weg wel terug, ga jij maar verder!"
"Maar je kunt niet eens lopen! Nee Daan, ik breng jou nu terug, Johan zal heus geen ongelukken veroorzaken, maar jij kunt nu niet op die voet leunen. Ik breng je terug!"
"E, luister nou..."

Wie zou wie weten te overtuigen...?

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #478 Gepost op: 15-09-2002, 21:39:48 »
'E, luister nou.....' herhaalde Daan. 'Nee we gaan nu terug, samen. En morgen zal Johan heus wel weer terug zijn en dan vragen we 'm wat er allemaal aan de hand is.' E begon stug terug te lopen richting 't hotel. 'Nee asjeblieft wacht!' schreeuwde Daan terwijl hij achter haar aanstrompelde. Zuchtend bleef E stilstaan en draaide ze zich weer om naar de strompelende Daan.

'Ik heb Johan gisteren afgeluisterd en heb toen iets vreselijks gehoord!' vertelde Daan op zeer ernstige toon. 'Ja wat dan?' vroeg e niet echt onder de indruk van Daan's bange blik. 'Hij.....hij.......' stamelde Daan. 'Ja als je 't niet over je lippen krijgt, kunnen we maar beter gaan' zei e nu echt geirriteerd. 'hij wil Angela vermoorden!'

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #479 Gepost op: 16-09-2002, 16:19:24 »
"Het zal wel," zei e toch niet heel erg overtuigend. "Vrijdag de 13e is niet hetzelfde als 1 april hoor! Maar vooruit, als je zo vervelend blijft doen, wil ik wel verder zoeken naar Johan, maar zeg dan eerst ff serieus waarom jij per se niet wilt dat ik je terugbreng met je geblesseerde voet."
"Maar het is echt waar!" schreeuwde Daan wanhopig. "Je MOET me geloven e, maar je mag het tegen niemand zeggen, want die Johan is echt een gevaarlijk figuur! Weet je, helemaal aan het begin van deze molserie, jij was er toen nog niet, was er een kandi genaamd WC-Eend, misschien heb je wel eens van hem gehoord. Hij ging er al vrij snel uit, maar ik heb vernomen dat hij ook al een hele tijd spoorloos is verdwenen en Johan werkte hier toen ook al... Het schijnt ook dat deze twee ruzie hadden vlak voor WC-Eends verdwijning..."
E keek bedenkelijk en vroeg zich sterk af of ze Daan moest geloven. Nou ja, waarom niet, als het niet waar was kon ze hem altijd nog in elkaar slaan, en als het wel waar was wilde ze niet de dood van Angela op haar geweten hebben... "Maar waarom wil hij Angela dan vermoorden?" vroeg ze. Daan antwoordde: