Auteur Topic: WIDM soap!  (gelezen 65978 keer)

Offline Annemieke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:WIDM soap! (deel 4)
« Reactie #420 Gepost op: 20-05-2002, 21:17:31 »
...wel het gat in de muur te branden, maar wie binnen wilde blijven, mocht binnen blijven. Daan was dolblij dat ie iets te doen had en wel zijn favoriete bezigheid. En e, Julia, Ovide en Charlotte waren dolblij in de frisse lucht te zijn zonder al dat heerlijks om hen heen. Doris en Han probeerden ondertussen te slapen in de spekkieskamer, op al die zachte spekkies en winegums. Julia en e gingen naar hun geliefden Sjoerd en Prince, zodat ze niet aan eten zouden denken. Toen was ook het vijfde uur van het neusklemrooster om en e stond haar klemmetje af aan Han. Daarvoor moest ze dus wel terug naar binnen, maar ze rende razendsnel weer naar buiten.

Charlotte liep gestrest buiten en kreeg zo'n honger dat ze besloot naar een plaats te gaan waar het zo stonk dat ze er misselijk van werd en dus geen trek meer had. Ze ging naar...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #421 Gepost op: 20-05-2002, 21:27:20 »
bertha stukken van de widm films aan het knippen was. het was in een klein, bedompt stalletje dat al een jaar niet meer was schoongemaakt. toen ze bertha wilde groeten joeg ze charlotte echter weer weg. ze was van de stank die zelfs door haar neusknijper was heen gedrongen verlost maar rook het nog steeds en had toen totaal geen honger meer.

de anderen buiten waren allemaal heel uitgelaten. ovide deed alsof ze niet wist dat ze geen gras mocht eten en stak een sprietje in haar mond. anton met de duizend ogen kwam aanrennen en gaf haar een preek. met een rood hoofd ging ze op een boomstam zitten.

toen doris gezien had dat e en julia naar hun vriendjes waren gerend besloot ze dat ook maar te doen. maar niet alleen. ze nam han mee, want ze dacht dat ze daar wel kon eten zonder dat iemand anders dan george het zou zien. die zou haar toch niet verraden en han zou ie ook wel niet verraden. ze renden naar het huisje waar george in vergadering was met angela. doris vroeg of george even geexcuseerd mocht worden, en toen dat toegestaan was leidde george doris en han naar een kamertje. eigenlijk wilde hij han buiten laten staan, maar doris vond dat niet kunnen ("we gaan alleen maar eten hoor schat") en toen ze eenmaal met z'n drieen binnen waren begonnen doris en han te eten. na een kwartiertje ging eerst han en daarna george en doris naar buiten. doris had nog snel het een en ander tegen george gezegd, en toen hij weer terug ging naar angela had hij haar heel veel informatie omtrend de niet-eet opdracht te melden...

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #422 Gepost op: 20-05-2002, 23:08:11 »
Angela bevondt zich in de make-up kamer waar Debbie bezig was haar make-up bij te werken en Chantal Angela's haar deed. Voorzichtig gluurde George om 't hoekje om te kijken of Angela zich niet aan 't omkleden was. Toen hij zag dat dit niet 't geval was, trad hij 't vertrek binnen.

'uhhhh, Angela?' 'wat is er nu weer Sjors.......' zegt Angela vermoeid. 'ik heb uhhhh iemand uhhhh zien eten uhhhh daarnet' Verschrikt kijkt Angela ineens om, waardoor Debbie uitschiet met de lipstick en 'n hele veeg op Angela's wang maakt. 'kijk nu wat je doet!' roept ze kwaad uit.

Maar al snel richt ze zich weer op de belangrijkere zaken. 'wie heb je dan zien eten Sjors?' 'Uhhhh, ja ik weet niet of ik 't wel kan zeggen, want dan ben ik eigenlijk aan 't klikken. En ik hou persoonlijk niet zo van klikken, ik ben niet graag 'n klikspaan. Ik heb zo'n hekel aan klikspanen!' George rateld maar door. Angela verliest haar geduld en schreeuwt uit: 'en nu zeg je wie 't was anders kan je regelrecht naar huis vertrekken!'

Er verschijnt 'n verlegen blosje op George's wangen. 't is net alsof hij 'n verlegen schooljongetje is dat door z'n lerares op de vingers wordt getikt. 'Oke dan, ik heb julia zien eten'............

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #423 Gepost op: 21-05-2002, 14:44:00 »
"ooooooooh! heeft julia gegeten?" "ja, dat zeg ik toch! sjoerd was d'r druiven aan het voeren..." "dan gaat er dus €5000 van de pot af... ik zeg het zo tegen anton, hij weet verder wel wat er moet gebeuren. o ja, je bent ook ff nodig bij de camera, klaas van camera 4 is ineens ziek geworden, daarnet, dus als je daar even heen wilt gaan, graag." "doe ik, angela!"
george ging naar de camera mensen.

ondertussen was iedereen nog bezig te vasten. het begon iedereen allemaal een beetje te vervelen. het was saai, hun creativiteit was uitgeput, ze vielen bijna in slaap. "waarom gaan we niet gewoon slapen!" opperde e. iedereen vond dat wel een goed idee, en ze gingen allemaal lekker in het gras liggen. na een paar minuten sliepen ze allemaal.

de eersten werden pas weer wakker toen de zon al onder was. het waren han en doris die voor deze opdracht een soort verbond hadden gesloten het een en ander samen te doen. "volgens mij hebben we die twaalf uur al lang vol gemaakt" zei doris. "ja, dat denk ik ook. volgens mij kunnen we weer eten!" doris knikte en ze slopen naar de villa. ze waren van plan zich helemaal vol te stoppen, maar toen ze in de villa waren hoorden ze plotseling gesnurk. ze konden niet precies horen waar het vandaan kwam maar plotseling struikelde doris, en ze wisten het. ze staken een lamp aan en zagen wie het was.

"oooooh!!!!! charlotte! je hebt zitten eten! charlotte! je mocht niet eten, heb je niet goed opgelet?" zei de een. "ssst! anders horen de anderen nog dat charlotte heeft zitten eten!" zei de ander. maar wie had wat gezegd? charlotte was inmiddels wakker geworden en keek han en doris aan. ze...

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #424 Gepost op: 22-05-2002, 21:21:59 »
ik heb helemaal niks gegeten! Ik weet echt niet waar je het over hebt hoor! En charlotte viel weer als een blok in slaap. Han en doris keken elkaar wederom aan. Ze pakten de zaklamp en zochten verder. Ze kwamen een klok tegen. Onee, de twaalf uren zijn nog niet voorbij! ik dacht dat die allang voorbij waren zei han. Flink balend gingen ze naar de anderen toe en ze sleepten charlotte achter zich aan. Tot hun grote schrik en verbazing was iedereen al aan het eten! Wat doen jullie nou??? riep Han kwaad. We zouden toch niet gaan eten? Heel boos liep Han weg. Ik doe het niet meer, ik stap eruit, dan doen ze het maar zonder mol! zei han hardop. De andere kandidaten keken elkaar aan. Zelfs charlotte was er wakker van geworden. Een moment was het stil. toen zei daan: De mol stapt eruit! Een flinke lachsalvo volgden. Maar han was nog steeds boos en liep weg. Doris rende acter haar aan, maar Julia...

always look on the bright side of life

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #425 Gepost op: 22-05-2002, 21:43:39 »
keek in de camera. "ik vind dit zo'n show, ik vind dit echt één grote show." na een tijdje was han weer teruggekomen. "vertel nou nog eens één keer hoe het nou precies zit" "oke, oke." zei julia. "het zit zo. jullie waren weggegaan, wij dachten om te eten. toen keek ovide op haar horloge en zag dat het twaalf uur was geweest. tenminste, dat dacht ze, maar we kwamen er tien minuten later pas achter dat haar klok stilstond. toen hebben we maar besloten om verder te eten." "nou, ik vind het nergens op slaan!" zei han, en trok haar wenkbrauwen op, nog een keer vragend naar julia kijken. doris was inmiddels gaan staan. "jullie moeten beter liegen!" "ja, kunnen jullie er een vrijstelling mee verdienen ofzo?" viel han haar bij. "whahaha! nee, natuurlijk niet. maar het is gewoon het verhaal wat ik jullie vertelde." "maar leg het me nou nog eens één keer uit..." riep han uit. "nee, dat doe ik niet! ik heb er genoeg van, ik heb het je nou al tien keer uitgelegd!"
juul stond op en daan, e en charlotte liepen achter haar aan. ovide, han en doris bleven achter. han barste in huilen uit. "ik wordt gek hier! ik hou het niet meer!" "rustig maar, han... ze liegen gewoon, het is al twee uur geweest!" suste doris. ovide zat er een beetje hulpeloos bij.
ze gingen allemaal weer liggen. er waren nog verhitte discussies, slechts een paar mensen hielden zich afzijdig. uiteindelijk sliep iedereen in. de volgende morgen toen ze allemaal wakker waren liepen ze gezamelijk naar de eetkamer, die tot hun verbazing helemaal leeg was. "ooo! han en door, jullie hebben alles leeggegeten!" "nietwaar!" bitste han terug. angela kwam binnen, en ze gaf de uitslag. ze begon: "deze opdracht is...

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #426 Gepost op: 22-05-2002, 21:52:06 »
net niet gehaald
op 1 minuut na...

Han werd weer woest en ze rende naar het hotel om daar haar koffers te gaan pakken. Maar Julia rende achter haar aan en hield haar tegen. Waarom maak je er in vredesnaam zo'n show van? vroeg julia aan han. Op dat moment barstte han in tranen uit. Het is mijn schuld, het spijt me, ik kon een vrijstelling verdienen als ik jullie horloges vooruit zette. Julia werd even stil. Ze zei: weet je wat je nu gezegd hebt? dat je de mol niet bent! Han werd helemaal rood. Julia lachte en doris, die inmiddels erbij was komen stana lachtte ook een beetje. Kgggggr toinggggg zei julia.

Ondertussen had angela aan de achtergebleven kandi's een nieuwe opdracht uitgelegd. Ze vertelde dat iedereen contact op moest nemen met een oude klasgenoot. Die klasgenoot mocht van de kleuterschool zijn totaan de universiteit. Daan greep lachend naar de aansteker, waarop het adres van een oude klasgenoot uit de vuurslikkersklas stond. Charlotte haalde meteen haar adresboekje tevoorschijn, maar toen...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #427 Gepost op: 22-05-2002, 22:00:30 »
vatte et boekje ineens vlam. "o nee! daan, wat heb je nou weer gedaan!" riep charlotte uit. "oeps! sorry!" riep daan uit, maar liep snel door naar de telefoon om zijn vuurspuwmaatje te bellen. toen ging doris iemand bellen. "ik ga iemand bellen... ff denken, m'n beste vriendin van de basisschool en de middelbare school... is eigelijk nog steeds m'n beste vriendin." ze belde het nummer en overtuigde die vriendin, amanda, dat ze maar naar portugal moest komen. "ja, denk je dat doris? ik wil het lord of the rings forum niet missen! mooi niet!" "maar je hebt hier ook een computer met internet..." "o... nou ja, als ik je ermee help..." "oke, dan is et goed. dankje!!!" doris hing op, en julia ging bellen. ze ging bellen naar michel, haar allereerste vriendje, van toen ze 5 was... "zie je hem nog wel eens dan, juul?" vroeg han nieuwsgierig. "ja, heel erg vaak! maar wacht even, ik ga hem bellen!" ze belde, en er werd opgenomen. "hallo, met samantha!" nam een vrouw op. "ja, julia hier..." "julia? wil je m'n vriendje afpakken? dag julia!" ze kreeg geen tijd om iets te zeggen, want voor ze het wist had deze samantha al opgehangen. haar reactie was...

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #428 Gepost op: 23-05-2002, 09:47:32 »
dat ze zich afvroeg wie samantha was. Ze was vaak bij Michel thuis geweest, maar Samantha kende ze niet. Gelukkig had ze al snel het telefoonnummer van haar vriendje uit groep 8, james, te pakken. Hij nam op: Hallo, met james. Heej James, zei julia, ken je me nog? Ik ben het Julia. Heeeej julia! Natuurlijk ken ik jou nog, wij hebben samen geplaybackt in een buurthuis hier in de buurt. We deden roxette en we wonnen toen ook nog! Ja klopt! zei julia. Toen was Han aan de beurt. Ze kon even niemand bedenken, dus liet ze e maar voor gaan. Maar e wilde haar vroegere beste vriendin bellen en niemand was thuis, dus besloot ze om charlotte maar voor te laten. Omdat ze geen adresboekje meer had belde ze eerst naar huis of haar moeder haar wilde helpen, maar deze...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #429 Gepost op: 23-05-2002, 12:07:48 »
nam niet op. e hoorde een luid getoeter. "de tijd is op!" riep anton. "wat?! waar slaat dát nou weer op!" riep e terug. "dat is het spel he... er komt niemand over." "wat?!" julia barstte in huilen uit... "james, jahames... hij komt niet... whaaaa!!! boehoe!" "nou, hou eens op. dan komt ie niet, dan gaan we door naar de volgende opdracht." zei doris. "volgende opdracht?! ik wil helemaal geen volgende opdracht. ik heb het ff gehad hoor, echt waar... ik wil slapen!" snikte julia. "dan heb je geluk julia, de volgende opdracht begint morgen. jullie hebben voor de rest van de dag vandaag vrij." han sprong een gat in de lucht, en terwijl iedereen zich ging omkleden om te gaan zwemmen bij het zwembad ging zij vlaming bellen. na een uur besloot ze op te hangen en ook te gaan zwemmen. het was superlekker weer en supergezellig.

na een tijdje ging iedereen wat anders doen. iemand zat te lezen, iemand zat met vuur te kloten, en de rest zat hun boekje met gegevens over hun mol door te kijken, omdat de executie die avond plaats zou vinden.

na het eten was de executie, maar eerst werd de test gemaakt. na afloop van de test zat iedereen zenuwachtig klaar voor de uitslag...
"wie wil er het eerst?" vroeg angela. charlotte zei als eerste dat zij wilde, en haar scherm werd... rood! "o nee! ik moet weg! dat ben ik!" riep ze uit. "dag charlot, we zullen je missen hoor!" zei julia en ze omhelsde charlotte. iedereen nam afscheid, en ze gingen naar het hotel. die nacht sliep iedereen, maar ineens werd ovide wakker. ze hoorde wat, het was beneden.... zachtjes sloop ze naar beneden. daar zag ze...

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #430 Gepost op: 23-05-2002, 21:04:13 »
een vage schim, die iets aan het doen was....maar wat? ze liep naar een ander gedeelte van de kamer en toen zag ze het...het waren twee figuren, die in de tas van anton aan het rommelen waren...Een koe en een meisje....charlotte!!! Toen hoorde ze een geluid op de trap. Ze zag dat er iemand naar beneden kwam. Charlotte en de koe hoorden het ook en liepen snel naar buiten. Het licht ging aan en toen...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #431 Gepost op: 23-05-2002, 22:32:11 »
zag ovide alleen nog maar julia en sjoerd die een beetje op de bank lagen te zoenen. "sorry, doe maar of k dr niet ben! ik ben dr niet, ik ben dr niet, ik ben dr niet..." "shut op ovide!" stil liep ze weer naar boven, naar haar slaapkamer die ze deelde met han.

de volgende morgen hadden de kandi's niet eens de tijd om te ontbijten. alle kandi's moesten naar buiten komen, en angela was de opdracht al aan et vertellen, toen haar plotseling iets opviel. "waar is doris eigelijk?" doris keek op dat moment uit het raam, d'r haren zaten in de war en ze zag d'r moe uit. "kom je?" "ja, tuurlijk! george komt ook zo!" "oke, schiet wel op, oke!" "ja hoor!"

toen ze eindelijk allemaal beneden waren, legde angela de opdracht uit. "jullie gaan werken. jullie hebben allemaal 24 uur de tijd om werk te zoeken én aan het werk te gaan. het geld dat jullie verdienen komt bij de pot, er kan geen geld van de pot afgaan. snappen jullie het?" "o, nog even erbij: jullie mogen alleen werk zoeken in sintra... succes!" voegde anton er nog aan toe. ze gingen in groepjes op weg. het eerste groepje bestond uit...

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #432 Gepost op: 24-05-2002, 14:35:18 »
julia, doris en ovide. Zij probeerden bij de wijnmakerij hun geld te gaan verdienen. Ze zagen het wel zitten, een beetje tussen de plukkende inboorlingen ;D. Het tweede groepje bestond uit Han en daan. Zij wilden bij de vvv van sintra solliciteren om zo een baan te krijgen als gids.

Julia doris en ovide kwamen bij de wijnmakerij. Ze zagen daar alleen een portugees mannetje en toen ze in het engels om werk vroegen begon de man de drie uit te schelden. Ovide zei: ik denk dat deze man geen engels kan praten en snel liepen ze weg. Maar de man kwam achter ze aan dus de dames begonnen te rennen. Ze renden zo een bos in. Ze hadden niet door dat het mannetje hen al niet meer aan het volgen was en ook dat de cameramannen hen kwijt waren geraakt hadden ze niet door. Ineens riep doris: stoooop!

Ze stonden alledrie stil. Waar zijn ze? vroeg doris. Waarop julia zei: vraag liever waar zijn wij? Maar Ovide werd boos, zij...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #433 Gepost op: 24-05-2002, 15:33:02 »
stampte weg, en de andere twee renden achter haar aan, tot ze uiteindelijk weer in sintra terecht kwamen.

e besloot maar om in haar eentje weg te gaan, en liep daarom naar een bakkerij. heel netjes vroeg ze er in het portugees dat ze uit een boekje had geleerd en met haar talenknobbel onthouden had of er nog werk was. "maar natuurlijk is er nog werk! kan je meteen beginnen?" vroeg de bakker enthousiast. "ja hoor!" en e begon met werken.

daan en han waren niet aangenomen bij de vvv, hun portugees was immers nul komma helemaal nix. ze besloten maar ff op een bankje te gaan zitten.

op datzelfde moment bij het groepje van ovide, besloot doris: "jullie zoeken het maar uit! ik ga in m'n eentje werk zoeken!" ze liep weg, en zag er een terrasje. ze besloot erheen te gaan, en om werk te vragen. het enige zinnetje in het portugees dat ze kende was "spreekt u engels?" dus ze vroeg het aan een paar bediende. de derde, een heeele knappe jongen, gaf haar antwoord. "of course I can, I am English!" ze vroeg of ze er werk kon krijgen, en dat was mogelijk. op de vraag waar antwoorde hij haar dat ze in de bediening kon gaan werken. doris was helemaal blij, bedienen vond ze wel grappig. binnen vijf minuten liet ze echter al meteen een glas breken, maar ze mocht er blijven werken...

julia en ovide waren bij gebrek aan beter naar een boerderijtje gegaan, en vroegen daar om werk. het antwoord was...

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #434 Gepost op: 25-05-2002, 15:15:16 »
Nee! Ze besloten om maar naar daan te gaan die alle lachers op haar hand had gekregen en dat gaf julia en ovide de kans om ook mee te doen. Julia vond in een tas van een oud dametje een clownspruik en ovide pakte de wanderstok van een mannetje die alles heel erg grappig vonden. Ze begonnen te dansen en doris ging zingen. Toen het afgelopen was ging Julia met de pruik rond en ze haalden zo heel veel geld op. Wat ze niet hadden gezien was dat er een politieman aankwam. Nietsvermoedend liepen ze naar de crew toe. Daar stond een mannetje met een zwarte snot heel boos naar de drie te kijken, ondertussen...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #435 Gepost op: 25-05-2002, 19:55:11 »
...had Han ook werk gevonden. Ze maakte schoon in de plaatselijke MacDonalds. Dit werk vond ze niet bepaald leuk, maar er was geen tijd meer om nog iets anders te zoeken. Toen een paar klanten hadden gemerkt dat ze geen Portugese was, begonnen ze haar lastig te vallen. Eerst gooiden ze expres mayonaise en hamburgerbakjes op de grond, en toen begonnen ze haar allemaal vragen te stellen in gebrekkig Engels. Han besloot subtiel dat de damestoiletten nu aan de beurt waren voor een schoonmaakbeurt, maar de jongens kwamen achter haar aan! Toen werd Han toch wel een beetje bang, maar ze was het nu helemaal zat. Ze...

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
« Reactie #436 Gepost op: 26-05-2002, 07:19:13 »
...draaide zich om, pakte haar zwabber en duwde die heel hard in het gezicht van een van de jongens. Die viel promt neer. Han zwaaide drijgend met de zwabber naar de anderen, die de jongen vlug oppakten en binnen 10 seconden 5 kilometer verder waren. Een dikke man met  een grote sigaar in zijn mond, een mooi pak aan, en een zonnebril op applaudiseerde, en kwam langzaam naar Han toe lopen. "Ik ben Warner JR. Van de Warner Bros. filmmaatschappij.....

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #437 Gepost op: 26-05-2002, 11:25:40 »
han werd helemaal vrolijk, maar toen zei de filmbaas "weet je misschien waar de herentoiletten zijn?" han werd kwaad van woede en rende weg uit de mac.

alle andere kandi's hadden hun werk inmiddels ook verlaten en zaten te balen bij het crewhuis, tot in de avond...

toen kwam angela binnen met de mededeling dat...

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #438 Gepost op: 26-05-2002, 12:12:23 »
er mensen van Warner Bros hadden gebeld. Ze waren onder de indruk geweest van Han. Toen ze bij de crew gingen informeren hoorden ze van het programma. Ze vonden het zo interessant dat ze graag een documentaire wilden maken over het programma. Angela was benieuwd wat de kandidaten ervan vonden.

De meesten vrolijkten gelijk op. "Ja, nu word ik echt beroemd" zei Daan, "misschien kan ik een leuk fikkie stoken voor die film".
"Jullie hebben het allemaal aan mij te danken", zei Han. Ovide zat nogal bedenkelijk te kijken. "Mijn baas denkt dat ik thuis zit met een gebroken been, als er straks een film over widm op komt weet hij dat ik gelogen heb".

De meerderheid vond dat Ovide niet moest zeuren, ze kon er toch ook niets aan doen dat haar been al genezen was en dat ze nu al weken in Portugal zat, door allerlei omstandigheden?
Gezamenlijk besloten ze...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #439 Gepost op: 26-05-2002, 16:55:51 »
het aanbod aan te nemen.

angela liep weg en toen ging de telefoon. "met doris." "met angela! er gaat €1000 van de pot af omdat jullie je te snel laten verleiden!" "waar slaat dát nou weer op?" "kan d'r nix aan doen, dag!"

"wat is er, wat is er?" wilden de anderen weten. doris vertelde het verhaal, en vooral ovide werd boos. "ik zei het toch! zei ik het niet! weg met dat geld, hoppa! tssss! het is allemaal jou schuld han!" "nou ja zeg!" "jonges, stil toch ff, d'r is nix aan te doen. maar ik heb wel wat leuks... ik heb nl. bij het serveren vandaag kaartjes gekregen voor een discotheek hier in de buurt! dat wordt dus feesten vanavond!" zei doris. "whaaa! das leuk!" zei han. iedereen ging zich meteen omkleden.

toen iedereen om 22.00 uur weer beneden was, gingen alle kandi's weg, en ze namen george, sjoerd, prince, anton en angela mee. toen ze bij de discotheek aankwamen mochten ze meteen naar binnen. het was supergezellig, en iedereen ging helemaal uit z'n dak toen de wereldberoemde band...