...liepen ze door de gang van de kandikamers. De eerste links was die van Doris en George. Charlotte luisterde heel voorzichtig aan de deur. "Niets," fluisterde ze tegen Julia, "ik denk dat we maar moeten proberen naar binnen te gaan en als ze dan toch wakker zijn, zeggen we dat zij op een of andere manier een vrijstelling kan krijgen, we verzinnen wel wat onzin."
"Kee," zei Juul. Ze deden de klink heeeeel zacht naar beneden - ja, de deur was open en slopen naar binnen. Doris en George lagen stil in hun bed en hun rustige ademhaling was te horen. Snel namen Julia en Charlotte wat sieraden en geld mee en maakten zich weer uit de voeten. Ze sloten de deur heel voorzichtig achter zich. "Pfew, de eerste is gelukt."
De kamer daar tegenover was die van Daan. Charlotte wilde weer aan de deur gaan luisteren, maar Julia zag een paar rookwolkjes onder de deur uit kringelen en besloot dat ze beter vast naar de volgende kamers konden gaan. "Kee, ik neem de linkerkant, jij de rechter, kee?" Charlotte knikte, maar terwijl Julia Hans kamer leegroofde, sneakte zij snel de kamer van Sjoerd en Julia zelf binnen! Deze was wel op slot, omdat daar niemand was, maar Charlotte had een loper gekregen van Anton. Toen Julia met een rood hoofd uit de kamer van Han kwam, sloot Charlot net Juuls eigen kamer en trok een onschuldig gezicht.
"Ze werd bijna wakker!" fluisterde Julia, "maar toen ze even mijn kant opkeek, heb ik me achter de kast verstopt. Daarna draaide ze zich gelukkig weer om. ...Hey, jij hebt toch niets uit mijn kamer gestolen, he?!"
"Nee joh, natuurlijk niet, wat denk je wel. Ik heb een mooie buit uit de kamer van Ovide!"
"Kee, mooi. Alleen de kamer van e en Prince dan nog, nou die moet een makkie zijn, e was zo ontzettend moe, die slaapt als een roosje."
Hoewel ze nu al een paar kamers gehad hadden, klopte hun hart nog steeds in hun keel toen ze de kamer binnenglipten. E lag idd diep in slaap in het bed, maar waar was Prince...? In de kamer ernaast hoorden ze water stromen. "Oh, natuurlijk," ze Charlotte, "hiernaast is de badkamer, Prince staat onder de douche. Nou als we snel zijn, kunnen we weer weg zijn voor ie terug is."
De twee werden nog nerveuzer, maar besloten toch de kamer maar even te doorzoeken op kostbaarheden en dan zo snel mogelijk weer weg te gaan. Dit viel uiteraard niet mee in het donker. Ook hadden e en Prince hun sieraden, geld e.d. blijkbaar op een rare plaats verstopt, want ze vonden het niet zo snel. "Waar kan het nou zijn?" siste Charlot, "we hebben geen tijd meer straks komt Prince terug!"
"Hmmm, ja! Ik weet het!" fluisterde Juul terug, "vast in de sokkenla! e draagt nl nooit sokken!"
Julia negeerde de niet-begrijpende blik van Charlotte en schoof voorzichtig de sokkenla open. En idd. Een hele berg kettinkjes, armbandjes, horloges, muntgeld, portemonnees, zelfs een camera en vast nog wel meer dat ze niet konden zien in het weinige licht. Maar net op het moment dat ze alles uit de la wilden pakken, ging de deur open en kwam Prince binnen. Julia en Charlotte hadden nog net de tijd om onder het bed te rollen, maar de la konden ze niet meer dicht doen. Trillend van spanning en angst om ontdekt te worden, lagen ze onder het bed en veroerden zich niet. Had Prince hen gezien...? Wat moesten ze nu doen...?