Auteur Topic: WIDM soap!  (gelezen 65977 keer)

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:WIDM soap! (deel 4)
« Reactie #400 Gepost op: 16-05-2002, 20:05:06 »
overal rondrennen met een foto van Doris. "Doris? Doris?"  gilde ze allemaal maar niemand had haar gezien. Toen kreeg Daan een telefoontje van Angela dat hij  de vrijstelling had verdient omdat hij toch de verkeerde info door had gegeven. "Jongens," zei Daan, "het is voorbij. Doris belde net dat ze vrij gelaten was, en dat ze dus heel ergens anders was...." Daan had de vrijstelling toch al? Waarom zou hij dan liegen?

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Doris

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
« Reactie #401 Gepost op: 17-05-2002, 19:06:26 »
geen idee, maar de auto van daan, e en bertha reed terug naar het kandi huis. daar aangekomen zagen ze doris uit het crewhuis komen die vrolijk naar het kandihuis rende. "waarom ben je zo blij?" vroeg charlotte "ik heb een vrijstelling. whahaha... maar bijna niet, dankzij ovide! maar ik heb em nu, dus ik blijf nog. maar goed. hoe gaat het met jullie?" "ik ben moe" zei e "dus ik denk dat ik maar naar bed ga." bij dat woord kwam prince het huis ingerend, tilde e op en droeg haar naar boven. ovide, daan, han en doris besloten ook maar naar bed tegaan. bertha lag al lang in de wei te slapen. beneden in de woonkamer van het huis bleven charlotte en julia zitten. allebei vonden ze het niet leuk dat zij zelf de vrijstelling niet hadden, maar daar waren ze snel overheen. ze besloten maar naar het crewhuis te gaan, waar nog maar een paar crew mensen waren. het grootste deel lag al te slapen, een paar mensen lagen in het kandihuis te slapen, en de rest was nog wakker. de rest waren 3 mensen, sjoerd, doortje en anton. "ik heb een opdracht voor jullie" meldde anton charlotte en julia "het is een opdracht die voorzichtigheid vraagt. jullie moeten namelijk stiekem de nieuwe rugzakken met de nieuwe inhoud uit de kamers van de kandidaten pakken. van iedereen zit er wel wat waardevols in. als jullie ze gepakt hebben brengen jullie ze hierheen, dan zullen sjoerd en doortje jullie helpen met het tweede deel van jullie opdracht, die jullie dan te horen krijgen." ze liepen naar het kandihuis en gingen daar heel voorzichtig naar binnen. daarna...

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #402 Gepost op: 17-05-2002, 20:25:35 »
...liepen ze door de gang van de kandikamers. De eerste links was die van Doris en George. Charlotte luisterde heel voorzichtig aan de deur. "Niets," fluisterde ze tegen Julia, "ik denk dat we maar moeten proberen naar binnen te gaan en als ze dan toch wakker zijn, zeggen we dat zij op een of andere manier een vrijstelling kan krijgen, we verzinnen wel wat onzin."
"Kee," zei Juul. Ze deden de klink heeeeel zacht naar beneden - ja, de deur was open en slopen naar binnen. Doris en George lagen stil in hun bed en hun rustige ademhaling was te horen. Snel namen Julia en Charlotte wat sieraden en geld mee en maakten zich weer uit de voeten. Ze sloten de deur heel voorzichtig achter zich. "Pfew, de eerste is gelukt."
De kamer daar tegenover was die van Daan. Charlotte wilde weer aan de deur gaan luisteren, maar Julia zag een paar rookwolkjes onder de deur uit kringelen en besloot dat ze beter vast naar de volgende kamers konden gaan. "Kee, ik neem de linkerkant, jij de rechter, kee?" Charlotte knikte, maar terwijl Julia Hans kamer leegroofde, sneakte zij snel de kamer van Sjoerd en Julia zelf binnen! Deze was wel op slot, omdat daar niemand was, maar Charlotte had een loper gekregen van Anton. Toen Julia met een rood hoofd uit de kamer van Han kwam, sloot Charlot net Juuls eigen kamer en trok een onschuldig gezicht.
"Ze werd bijna wakker!" fluisterde Julia, "maar toen ze even mijn kant opkeek, heb ik me achter de kast verstopt. Daarna draaide ze zich gelukkig weer om. ...Hey, jij hebt toch niets uit mijn kamer gestolen, he?!"
"Nee joh, natuurlijk niet, wat denk je wel. Ik heb een mooie buit uit de kamer van Ovide!"
"Kee, mooi. Alleen de kamer van e en Prince dan nog, nou die moet een makkie zijn, e was zo ontzettend moe, die slaapt als een roosje."
Hoewel ze nu al een paar kamers gehad hadden, klopte hun hart nog steeds in hun keel toen ze de kamer binnenglipten. E lag idd diep in slaap in het bed, maar waar was Prince...? In de kamer ernaast hoorden ze water stromen. "Oh, natuurlijk," ze Charlotte, "hiernaast is de badkamer, Prince staat onder de douche. Nou als we snel zijn, kunnen we weer weg zijn voor ie terug is."
De twee werden nog nerveuzer, maar besloten toch de kamer maar even te doorzoeken op kostbaarheden en dan zo snel mogelijk weer weg te gaan. Dit viel uiteraard niet mee in het donker. Ook hadden e en Prince hun sieraden, geld e.d. blijkbaar op een rare plaats verstopt, want ze vonden het niet zo snel. "Waar kan het nou zijn?" siste Charlot, "we hebben geen tijd meer straks komt Prince terug!"
"Hmmm, ja! Ik weet het!" fluisterde Juul terug, "vast in de sokkenla! e draagt nl nooit sokken!"
Julia negeerde de niet-begrijpende blik van Charlotte en schoof voorzichtig de sokkenla open. En idd. Een hele berg kettinkjes, armbandjes, horloges, muntgeld, portemonnees, zelfs een camera en vast nog wel meer dat ze niet konden zien in het weinige licht. Maar net op het moment dat ze alles uit de la wilden pakken, ging de deur open en kwam Prince binnen. Julia en Charlotte hadden nog net de tijd om onder het bed te rollen, maar de la konden ze niet meer dicht doen. Trillend van spanning en angst om ontdekt te worden, lagen ze onder het bed en veroerden zich niet. Had Prince hen gezien...? Wat moesten ze nu doen...?

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #403 Gepost op: 17-05-2002, 21:00:38 »
nou, niet veel, want ze konden zich nauwelijks bewegen. prince kon niet in slaap komen, en lag maar te woelen in het bed. julia was alergisch voor stof, en na een halfuurtje kon ze het niet langer inhouden. ze nieste zo hard, dat zelfs e er wakker van werd. ze zat meteen rechtop in bed, bleek en grote wallen onder haar ogen van de slaap. "rustig maar, schat, ik zal even kijken wat dat was." hij stond op, deed zijn badjas aan en keek onder het bed. daar zag hij twee paar ogen die hem angstig aan keken. "wat is er, prince? wat was dat?" "niets! helemaal niets, ik denk dat ik moest niesen ofzo... raar, maar ach. he maar schat, als jij je nou even omdraaid, kan je weer lekker slapen. welterusten!" "welterusten!" na een paar seconden sliep e weer. juul en charlot hadden de hint begrepen en liepen zo snel mogelijk naar de deur en de kamer uit. helemaal beladen met sieraden en andere waardevolle dingen slopen ze naar de tassen die ze alvast bij de deur hadden gezet. ze stonden midden op de trap, toen ze ineens iemand hoorden zingen. doris was aan het zingen! ze was beneden. ze schrokken zich weer helemaal wild, wat moesten ze daar nou weer mee? plotseling hoorden ze achter zich gestommel. doris keek hen ineens recht in de ogen. ze wilden weer naar boven lopen, maar toen ze zich omdraaiden keken ze recht in de gezichten van han en ovide. "watte.... wat doen jullie hier?" vroeg julia, zenuwachtig aan haar t-shirt pullekend. "wat wij hier doen? wat doen júllie hier?" bitste ovide terug "o, gewoon... naar de wc" antwoorde charlotte. "helemaal niet! we hebben jullie wel door hoor! hadden jullie maar minder luidruchtig moeten doen. geef snel die spullen terug!" "ja, ik wil m'n foto van george weer terug! geef hier!" zei doris. "ja, en ik wil mijn favoriete kokosnoot weer hebben" gooide ovide er boven op. "en geef mij snel m'n vlaams-nederlandse woordenboek terug. als jullie het niet doen..." "ja, ja, het komt eraan! rustig maar!" ze gaven alle spullen met tegenzin terug, en liepen, begeleid door ovide, han en doris, terug naar het crew huis. "nou juul en charlot, dat hebben jullie niet handig gedaan he!" zei angela. "nou, rustig maar hoor, we hebben ons best gedaan" verdedigde charlot zich. "dat is allemaal heel leuk. maar ik krijg 5000 euro van jullie." "wat?!" riep juul uit. "waar slaat dat op!" "ja, ik kan er niets aan doen hoor, zo zijn de regels nou eenmaal. kom op met dat geld!" ovide gaf angela kwaad het geld. ovide, han en doris stampvoetend en juul en charlot schoorvoetend liepen terug naar het kandihuis en gingen slapen. de volgende morgen leek alles weer vergeten en vergeven te zijn, want de sfeer aan de ontbijttafel was heel gezellig. totdat angela binnenkwam. en ja hoor... ze had weer een opdracht, namelijk de volgende...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #404 Gepost op: 17-05-2002, 23:31:32 »
Het ging erom hoe goed ze elkaar kenden... Aiai, zo'n soort opdracht hadden ze verwacht, maar toch twijfelde iedereen of ze (ok, 1 hij ;)) wel alle details en hartsgeheimen wist van alle andere kandidaten. "Ok dan," zei Angela, "deze opdracht zal uitgevoerd worden door Daan, Ovide, Bertha, Charlotte en Han. Komen jullie maar mee."
De vijf kandi's liepen zenuwachtig mee met Angela. Wat zouden ze moeten doen?
Toen het groepje eenmaal uit zicht- en gehoorsafstand van Julia, e en Doris was gereden in de Volvo's, beval Angela hun uit te stappen, waarna ze de opdracht uitlegde. "Nee helaas Daan :), er wordt niet met vuur gespeeld dit keer. De inzet is wel iets dierbaars van de overige kandidaten, maar niet hun tassen... Als jullie een vraag verkeerd beantwoorden, gaat Sjoerd, George, of Prince naar huis...! Jullie begrijpen dat jullie mede-kandidates dat niet zo leuk zullen vinden, het jullie waarschijnlijk nooit zullen vergeven, en misschien wel zelf zullen vertrekken... Beantwoord de vragen dus goed, als je geen wraakacties van eenzame geliefden op je dak wilt krijgen! Maar omdat wij, de programmamakers, ook niet willen dat er doden gaan vallen, hebben we het iets makkelijker gemaakt voor jullie en mogen jullie bij elke vraag overleggen! Jawel, zijn wij royaal of niet?! Maar let op: er zijn geen vrijstellingen te verdienen bij deze opdracht, op geen enkele manier! Ok, de eerste vraag is: wie eindigde zijn aanmeldingsbrief met..."

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #405 Gepost op: 18-05-2002, 17:34:55 »
"als jullie mij aannemen, zal ik er wat grappigs van maken!" "o!" riep han uit "dat is juul, die heeft wel humor altijd... die hoort bij juul! zijn jullie het ermee eens?" iedereen knikte instemmend. "oke, dan de volgende. deze brief eindigde met: ik hou heee veel van jullie! toppie programma, heel kick!" "ooow... die is van... ik denk van doris." twijfelde ovide. "ja, dat denk ik wel, zij zegt altijd kick enzo. vaag woord trouwens" antwoorde charlot. "oke, die is van doris." "dan is deze dus van e: ik zal mijn zoontje missen, maar ja, het duurt maar een paar weken..." "nee! ah shit!" riep han. "nou moet er iemand weg he?" "ja, dat klopt. er hoeven echter geen twee mensen weg, maar slechts één. jullie krijgen 1000 euro, omdat jullie er één goed hadden. wie willen jullie dat er weggaat?" iedereen twijfelde, totdat charlotte zei "ik denk dat we prince weg moeten sturen. ik had voor het ontbijt een gesprek met e, en ze zij dat hun relatie niet zo lekker liep. we moeten prince maar wegsturen. oke?" "als dat zo is, sturen we prince weg, ik stem voor." antwoorde ovide. "wie nog meer?" iedereen stemde voor. "oke, dan gaat prince dus weg. ik zal het nieuws aan de andere kandi's vertellen. zij zijn nu echter ook een opdracht aan het doen, namelijk...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #406 Gepost op: 18-05-2002, 19:12:42 »
...eenzelfde soort opdracht, maar omdat Han, Ovide, Bertha, Daan en Charlotte geen relatie hadden, was hun inzet iets anders van deze 5 kandi's, nl... hun haren! Uiteraard wisten de mogelijke slachtoffers hier niets van, en e, Julia en Doris zaten dan ook nog al in een dilemma wiens haar ze op het spel moesten zetten. En zij mochten helaas niet overleggen...
Eerst werd e het kamertje binnengeroepen waar Anton haar de vraag stelde. "Ok e, eerst zal ik je moeten vragen wie je op het spel gaat zetten van de vijf overige kandi's. Wie zal er kaalgeschoren worden als je de vraag fout hebt?"
"Ehmmm, doe Daan maar, die zal dat wel niet zo erg vinden, want lang haar kan toch alleen maar in brand vliegen."
"Ok, Daan dus. Dan komt nu de vraag: wie begon zijn of haar aanmeldingsbrief met 'hoewel ik toch wel zeker weet dat jullie mij zullen aannemen...'?"
e dacht diep na. Wie zou dat nou kunnen zijn? En zou Daan het wel echt niet zo erg vinden om kaal te worden? "Ik denk... Doris... omdat die lichtelijk helderziend is..."
"Dat is goed geantwoord! Ok je kunt gaan, Doris mag binnenkomen."
Doris zette de haren van Ovide in en kreeg als vraag wie als afsluiting onder de aanmeldingsbrief 'kusjus' had gezet. Gelukkig wist Doris dat dit Julia was, dus Ovide, zich uiteraard nooit van een gevaar bewust geweest, mocht haar mooie pasgeverfde haren houden.
Daarna was het Juuls beurt. Zij kreeg de vraag wie zijn of haar aanmeldingsbrief per e-mail had opgestuurd. Dit was nl maar één van alle kandi's. Julia had geen flauw idee, het kon iedereen wel geweest zijn! Ten slotte gokte ze op Daan, omdat die in zijn avater een mannetje achter een computer had staan. Daarop antwoordde Anton: "Het goede antwoord was... Bertha! Helaas Julia! Dat betekent dat de haren van de persoon die jij hebt aangewezen, afgeschoren worden, dus ga het maar vast vertellen aan..."

Wie had Julia uitgekozen?

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #407 Gepost op: 18-05-2002, 21:11:41 »
na even denken had ze bertha gekozen. bertha zou gabber bertha worden, maar omdat ze wel eens een nieuw kapsel kon gebruiken zou ze het vast niet erg vinden. juul ging het vertellen aan bertha, en idd, ze vond het niet erg. blij ging ze naar de kapper.
alle anderen gingen lekker eten, en toen ze terug kwamen zagen ze een vrolijke geschoren bertha in de wei staan.

ze hielden een feestje ter ere van bertha, maar uiteindelijk waren er nog maar een paar kandidaten over, omdat de kandidaten met een crew partner al weg waren gegaan. na een uurtje besloten de kandi's zonder crew partner naar de kamer van e en prince te gaan, om hen te vertellen dat prince weg moest. toen ze voor de deur stonden hoorden ze een luid gesmak ipv de ruzie die ze verwacht hadden. voorzichtig klopte han op de deur, ze hoopte maar dat ze niet heeeeel erg kwaad zouden zijn dat ze zomaar binnenkwamen. prince deed open, en ze zagen han straciatella yoghurt eten.
han en ovide deden het woord, omdat zij door de groep als het meest tactisch aangewezen waren. voorzichtig vertelden ze dat prince moest gaan. e barstte in tranen uit en de groep ging weer weg om ze even alleen te laten. na een paar minuten werd prince afgevoerd...

de volgende dag werd e alleen wakker en na het douchen ging ze naar beneden. daar zat iedereen al, en iedereen was al klaar met het ontbijten. ze had geen honger en ging met iedereen mee naar de volgende opdracht. toen ze ongeveer een half uur aan het rijden waren zagen ze angela staan. ze stond langs de weg met... prince! e rende uit de auto en omhelsde prince, zoende em, knuffelde em. angela gaf de volgende uitleg. "aangezien sommige crewleden het onetisch vonden om prince echt weg te laten gaan, is hij weer terug. niet dat ie weg was hoor, maar toch. en dan gaan we nu verer rijden naar de volgende opdracht." ze reden nog een kwartier en stapten toen uit. daar legde angela de volgende opdracht uit...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #408 Gepost op: 19-05-2002, 12:51:09 »
Het was een opdracht voor drie mensen. Na even overleg werden Bertha, Julia en Daan uitgekozen. De bedoeling was, dat deze drie iemand zouden uitbeelden die ze graag zouden willen zijn. Hierbij mochten ze slechts 1 attribuut gebruiken. Ook mochten ze maar een halve minuut uitbeelden wie ze graag zouden willen zijn. Per goed geraden persoon kwam er 5000 euro in de pot, maar de overige kandi's mochten maar 1 keer raden en als ze het fout hadden, zou er 2500 euro ingeleverd moeten worden. Ze konden ook niets zeggen, dan zou er niets gebeuren. Zouden ze alles goed raden, dan kwam er nog eens 2500 euro extra bovenop de 15000 die ze dan al verdiend zouden hebben.

Allereerst kwam Julia tevoorschijn uit de kleedkamer. Zij had zich echter niet omgekleed, maar gebruikte als attribuut een foto van Sjoerd, haar man. Ze keek liefdevol naar de foto, zette hem naast zich neer en wiegde met haar armen alsof ze een baby vast had. Toen was de tijd om en de andere kandi's begonnen te overleggen. "Moeder, lijkt mij, ze wil moeder worden," suggereerde Ovide. Doris zei: "maar ze is toch al moeder!"
"Ja, maar ze wil dus blijkbaar een kind van Sjoerd, dat heeft ze toch nog niet. Wat zullen we dan als antwoord geven? Gewoon moeder? Of ehm... moeder van een kind van Sjoerd?"
Uiteindelijk besloten ze als antwoord 'moeder' te geven. En jawel, dit was het goede antwoord.
Toen kwam Daan ten tonele. Omdat hij zo snel geen beter attribuut had kunnen vinden, had hij een foto van Jan-Peter Balkenende bij zich. Hij begon allerlei bewegingen te maken, keek ontzettend verschrikt en dan weer blij, het leek wel een complete film in 30 seconden. De hele tijd hield hij de foto bij zich, keek hem ook af en toe aan, alsof de persoon van de foto ook meespeelde in die 'film'. Toen de tijd om was en hij weer in de kleedkamer verdween, bleven de kandi's verbluft achter. "Nou ik ben er voor om deze maar niet te beantwoorden, ik heb echt geen idee!" riep Charlotte. Maar e, Ovide en Han hadden wel degelijk een idee. "Balkenende staat natuurlijk voor Harry Potter!" zeiden ze, "en hij hield de foto niet voor zijn gezicht, dus hij wil niet graag Harry Potter zijn, maar hij wil dus Harry Potters beste vriend zijn: Ron Wemel natuurlijk!"
En jawel dit was het goede antwoord. 10.000 euro in kas erbij. Het werd nu spannend, Bertha kwam uit het kleedhokje met haar kale kapsel, en zij had als attributen twee enorme ronde oorbellen in. Toen trok ze een enorme grijns en terwijl de andere kandi's haar verbaasd aankeken, bleef ze glimlachen tot haar kaken er pijn van deden. Ze trok er een gezicht bij van 'hallo zien jullie het nou nog niet?!'. Toen was alweer de tijd om. Er volgde een druk beraad onder de kandi's. Allerlei onzinnige opties werden geopperd. Totdat Doris opeens zei: "Ja! Ik heb het! 'La vache qui rit'! De lachende koe! Van die kaas!"
"Jaaaaaaa natuurlijk!" schreeuwde e en voordat de anderen haar tegen konden houden, had ze dit antwoord al doorgegeven aan Angela. En het was... goed!!!! Dolblij dat er eindelijk weer eens een opdracht geslaagd was, -en hoe, 17500 euro!- kwamen Julia, Daan en Bertha uit de kleedkamer. Alle kandi's praatten vrolijk door elkaar en ze waren eigenlijk net van plan een groot feestmaal te geven, toen Angela zei dat er eerst weer een test gemaakt zou moeten worden en een executie zou volgen...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #409 Gepost op: 19-05-2002, 13:20:57 »
"ik heb hier helemaal geen zin in!" kreunde han. "nee, wat denk je, dat ik dr wel zin in heb ofzo?!" antwoorde charlotte boos. "dat zeg ik tog helemaal niet!" "nou en.." "wat nou en...?!" "rustig nou maar" kwam julia tussenbeide. "maak nou geen ruzie! kom... we moeten zometeen die test maken."
en dat ging iedereen doen, de test maken. in de biechts

bertha: boehoe!
charlotte: ik heb op julia gestemd, zij is de mol...
daan: ik heb een vrijstelling, dus ik zit een stuk rustiger. ik heb op bertha gestemd, zij is zo blij altijd, heel verdacht.
e: op wie ik gestemd heb... mag ik dat zeggen? op daan.
han: ik heb er wel een goed gevoel over. ik heb op daan gestemd, omdat ie een goede positie heeft om mol te zijn
julia: charlotte is de mol.
doris: ik heb gestemd op han. nog steeds op han. ze is gewoon de mol.
ovide: ik heb op daan gestemd. k weet niet waarom, maar heb et toch maar gedaan.

na de test ging iedereen op een stoel zitten. angela begon: "lieve daan, lieve julia, lieve ovide, lieve doris, lieve charlotte, lieve e en lieve bertha. voor dat we afscheid zullen nemen van één van jullie wil ik nog even zeggen dat ik jullie geweldige kandidaten vind, die het spel ongelofelijk leuk hebben gemaakt. maar dan nu... nu moet er iemand uit. daan, jij hebt een vrijstelling, wil je weten hoe je de test gemaakt zou hebben?" daan knikte nee, en toen ging angela maar over naar de volgende. ovide... groen. doris... groen. bertha... rood! bertha moest gaan! bertha stond op en liep weg, de andere kandi's bedankent. "goh doris, je zit dr nog in!" grapte han. "wat?" "je ging er toch uit?" "o! ja, dat dacht ik, maar niet dus!" iedereen ging doris feliciteren, al snapte ze zelf niet helemaal waarom. niemand dacht meer aan het vertrek van bertha, ze was nu eenmaal weg, nix aan te doen.
die nacht werd het erg gezellig in het hotel waar de kandi's zaten...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #410 Gepost op: 19-05-2002, 17:41:52 »
Iedereen vermaakte zich namelijk opperbest nu ze niet telkens meer het geloei van Bertha boven alles uit hoorden. Julia, Sjoerd en Charlotte maakten zelfs grappen over haar. "Dat nieuwe kale kapsel stond 'r écht niet!" zei Charlotte. "Nee!" lachte Julia, "maar zag je hoe ze ermee liep te paraderen, daar bij dat veldje met die stieren?"
"Hahahaha!"
De andere kandi's werden er een beetje wrevelig van. Vooral Doris en e vonden het niet zo aardig tegenover Bertha nu ze weg was. Bovendien waren ze dit gedrag helemaal niet gewend van de anderen, die bijna van hun stoel rolden van het lachen. Ze hadden blijkbaar gewoon een glaasje teveel op. Toen Doris iets van het geroddel zei, konden ze ook alleen maar giechelen. Ten slotte kon e het niet meer aanhoren en ze liep weg naar het crewhuis, waar de computer stond. Ze ging een lange email aan Bertha schrijven.

De volgende dag hadden de kandi's een vrije dag. Eindelijk! zo vond iedereen. Ook mochten ze eindelijk vrij gebruik maken van de telefoon en vooral Han hing dan ook uren met Vlaming aan de lijn.
e, die met Prince een eindje ging wandelen, kreeg van hem te horen dat Johan, een crewlid, opstapte vanwege gezondheidsredenen. Nu moest er dringend een nieuw crewlid gevonden worden. Johan was eigenlijk vrij onmisbaar geweest, hij regelde ontzettend veel. Zo zorgde hij voor het onderhoud van de Volvo's, soms ook voor de catering, dan weer was hij cameraman en af en toe assisteerde hij Anton en Angela ook met het bedenken van nieuwe opdrachten. "Maar ja, ze zullen wel een advertentie in de krant zetten," zei Prince.
e bleef plotseling staan. "Ehm, Prince," zei ze, "ik moet even wat doen. Ben zo terug!" en daar rende ze naar het crewhuis, een verbaasde Prince achterlatend...

De volgende dag, na het ontbijt, toen Angela de volgende opdracht ging aankondigen... "Lieve kandidaten, voordat ik zal uitleggen wat de volgende opdracht is, heb ik eerst een andere mededeling. Zoals jullie misschien gehoord hebben, heeft crewlid Johan ons verlaten, hij kon de stress niet meer aan en is terug naar Nederland. Gelukkig hebben we nu iemand gevonden die, denk ik, wel heel goed tegen stress bestand is. Mag ik jullie voorstellen aan ons nieuwe crewlid... Bertha!" E jawel, vrolijk loeiend kwam de ex-kandi weer binnen. Julia en Charlotte keken elkaar een beetje beschaamd aan, en Ovide hield haar oren dicht tegen het geloei. Maar eigenlijk was iedereen toch wel blij haar weer te zien.

"Maar dan nu de volgende opdracht," sprak Angela. "Maak je borst maar nat want hij is nogal pittig..."

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #411 Gepost op: 19-05-2002, 22:25:21 »
jullie gaan nl. twaalf uur lang niets eten." iedreen stopte zich gelijk vol met het eten dat op tafel stond. "er staat echter wel eten binnen hand bereik. waarom zou je niet eten? omdat er €15.000 mee gemoeid is. het lijkt eenvoudig, maar het is pittig. het gaat er om dat jullie de verleiding weerstaan. jullie gaan nu in de auto's naar het paleis bij villa nova de gaia." alle kandi's aten nog ff zoveel ze konden en verlieten toen het hotel.

toen ze na een paar uur rijden in v.n.d.g. aankwamen werd iedereen bij angela geroepen. de meeste mensen vertrokken weer zonder iets met haar overlegd te hebben, maar julia en e hadden, zonder dat de andere kandidaten dat wisten en zonder dat ze het van elkaar wisten, een opdracht gekregen. beide moesten ervoor zorgen dat ze tenminste één kandidaat aan het eten kregen, zónder zelf te eten. als het lukte een kandi te laten eten kregen ze een vrijstelling en ging er €5000 van de pot af. lukte het beiden iemand aan het eten te kregen, kon er nog steeds maar 1 vrijstelling verdiend worden, en samen moesten ze dan overleggen wie die vrijstelling zou krijgen.
de opdracht begon. eerst...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #412 Gepost op: 19-05-2002, 23:14:57 »
werden de kandi's naar 'n speciale ruimte gebracht. Deze ruimte was speciaal voor de gelegenheid omgetoverd tot 'n eetparadijs. In 't midden van 't vertrek stond 'n grote tafel met daarop grote schalen vlees, groenten en frieten. 't was duidelijk net pas geserveerd, want de damp kwam van de schalen af. 'n heerlijk etensgeur werd verspreid in de kamer. De kandi's die langzaam binnenliepen snoven de lucht op en keken hun ogen uit.

In de hoek van de kamer stond nog 'n enorme tafel vol met de lekkerste toetjes: allerlei soorten ijs, bavarois, slagroom en vanalles meer. ''t lijkt hier 'de molshoop' wel!' zuchtte Han.

En toen pas drong 't tot de kandi's door dat 't hele vertrek, ja echt 't hele, eetbaar was. De muren waren gemaakt van spekken, de tafel van gecrystaliseerd suiker en de stoelen van chocolade. 'Wooooooow' riep Doris. 'dit ga ik nooit 12 uur volhouden' mijmerde ovide.

Dan komt Angela 't vertrek binnengelopen en met 'n geheimzinnge glimlach op haar gemake-upte gezichtje zegt ze: 'ja lieve kandi's, hier gaan jullie de komende 12 uur doorbrengen! Dus neem allen plaats zou ik zeggen'.

De kandi's zochten allen 'n plaatsje aan de suikertafel op 'n chocoladestoel. 'wat als ik 't nu heel warm krijg en deze stoel begint te smelten' zegt Han verschrikt tegen Doris die naast haar zit. Doris krijgt echter geen kans om te reageren, want Angela komt tussenbeiden: 'de 12 uur gaan nu in!'

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #413 Gepost op: 20-05-2002, 09:24:33 »
het eerste uur was simpel, han en doris kletsten honderduit, daan speelde met zijn aansteker (hij hield hem onder een stukje suiker dat begon te smelten, nadeel was wel dat het erg lekker ging ruiken...) Charlotte had een springtouw meegenomen en die ging samen met de anderen springtouwen. Maar na een uur begon de eerste maag al te knorren. Oow, ik heb zo'n honger! begon Doris. en han begon ook al te knorren en keek heel bedrukt. En het ruikt hier zo lekker! begon nu ook julia. E was slim, ze had een aantal neusklemmetjes meegenomen. Ze had er helaas 1 te weinig voor iedereen. Wat raar? zei e, Ik dacht dat ik er genoeg mee had genomen? Ik dacht nl dat we gingen kunstzwemmen, daar schijn je erge honger van te krijgen. Dus ze besloten een rooster te maken. Geschreven met een stukje chocola op een stukje papier dat julia toevallig in haar zak had zitten. Daan was de eerste die een uurzonder neusdopje moest zitten. Daan scheen het niet erg te vinden.  

Toen moest Han naar het toilet. Ze liep door de chocolade deur en ging op het winegummentoilet zitten. Ze hoorden een gil. Aaaaah! Charlotte en e renden naar de deur van het toilet. Han! Gaat alles goed??? riep charlotte. Ja hoor! zei Han, ik zakte alleen een heel ztuk naar beneden op het toilet, hij is van winegum, zacht winegum! Iedereen slaakte een zuht van opluchting. Niemand zag dat daan...

always look on the bright side of life

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #414 Gepost op: 20-05-2002, 10:49:52 »
bezig was met 't carameliseren van de tafel. Hij hield z'n aansteker onder de tafel waarna die stukje voor stukje veranderde in 'n gloeidhete massa caramel. Waarom zou Daan dit doen?

De kandi's kwamen weer naar de eetzaal gelopen, want Han wilde toch liever alleen naar de wc zonder pottenkijkers. Daan stopte snel z'n aansteker weer in z'n broekzak. Niemand merkte dat er 'n groot gat in de suikertafel was gebrand en nam rustig weer plaats.

Ovide, die ditmaal aan de beurt was om zonder neusdopje te zitten, leek nu 'n nieuwe geur op de snuiven. 'wat ruik ik toch?' zegt ze bedenkelijk. 'ik ruik niks' reageert e verbaasd. 'ja duh, je hebt 'n neusdopje op!' zegt ovide gepikeerd. 'ik ruik.........ik ruik......... caramel!' ovide spert haar ogen wagenwijd open. 'wat is daar dan zo erg aan?' vraagt Doris verbaasd. 'ik, ik, ik ben verslaafd aan caramel' stommeld ovide........

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #415 Gepost op: 20-05-2002, 11:03:38 »
"o... moet je es bij mij thuis komen eten! ik maak altijd caramel!" zei doris nog tegen ovide. "lekker boeiend, we zitten in villa nova de gaia, niet in vlaardinge!" "sorry hoor..." zei doris met een rood hoofd.

niemand lette meer op ovide, maar toen e na een kwartier nog een keer haar kant op keek zag ze dat ze door de geur van caramel aangetrokken werd en met haar hoofd nog maar tien centimeter van de caramel hoop vandaan zat. e greep haar kans. "ovide, uitkijken zulle! anders eet je die heerlijke, water in je mond doen lopende, geweldige zachte massa cara..." ovide zat met haar hoofd in de caramel, maar niet omdat ze er zelf zo graag in wilde, vertelde ze in de biecht.

ovide: ja, ik kon er nix aan doen! e zat me op te stoken, maar voor €5000 kan ik de verleiding van caramel wel weerstaan. ik zat ineens met m'n hoofd in de caramel omdat iemand me erin duwde. maar ik heb geen hap genomen! ik zit nu alleen nog steeds helemaal onder maar ik mag me alleen maar douchen met showergel van een stoort stroop ofzo, dus dat doe ik niet.

e dacht dat het haar gelukt was, maar binnen een paar tellen kwam ovide met een rood hoofd van woede en een bruin hoofd van de caramel boven de tafel uit. "ik heb geen hap genomen!" vertelde ze trots toen ze alle vragende blikken zag.
"ik geloof je niet." zei doris. "nee, bewijs het maar" antwoordde han. beiden keken met een verschrikt gezicht, als ovide echt had gelogen dan was het dankzij hen dat er nu €5000 aan hun neus voorbij ging. of was deze verschriktheid gelogen?
ovide twijfelde echter niet en liet meteen haar tanden zien. "kijk eens, hoe stralend wit! zie je nou wel dat ik geen caramel heb zitten eten, dan had ik m'n mond niet eens meer open kunnen doen van dat plakspul.

toen moest doris zonder knijper op zitten. een tijdje was het weer rustig, totdat...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #416 Gepost op: 20-05-2002, 20:20:21 »
...e opeens Julia meetrok naar de spekkieskamer. Niemand van de anderen begreep waarom, maar de twee dames besproken de vrijstellingen. "Juul, ik vind dat we moeten zorgen dat de opdracht lukt. Er is al te veel geld van de pot af gegaan en we hebben toch nog 1 vrijstelling. Dan verloten we de gewoon. Ok?"
"Kee," zei Julia. "Dat vind ik eigenlijk ook. Er zijn als zoveel opdrachten mislukt!"
Ze besloten dus iedereen te helpen met het 12 uur lang niet eten. Daarna zouden ze gewoon tossen om de vrijstelling.

Toen ze weer in de suikerkamer kwamen, keek iedereen hen nieuwsgierig aan. Ze lieten echter geen woord los over wat ze besproken hadden en Julia haalde met een stalen gezicht een potje kaarten uit haar zak. "Hebben we wat te doen," zei ze, "voor de afleiding."
Iedereen vond het een goed idee en schoof aan. Volop glaasjes water erbij, want dat was het enige dat de kandi's wel mochten nuttigen. Alleen Han deed niet mee, omdat zij het weer eens tijd vond voor een brief aan Vlaming in Nederland, en daar had ze nu eindelijk eens tijd voor. Alle kandi's samen hadden best wel wat papier, ze had alleen niets anders om mee te schrijven dan een stukje pure chocola. "Nou ja, zolang ie 't maar kan lezen," besloot ze. Toen ze echter drie kantjes vol had, had haar 'pen' een laagje gesmolten chocola op haar vingers achtergelaten. Als ze het maar niet af zou likken....

Op dat moment won Doris het eerste potje kaarten, omdat zij zich er extra fanatiek in had gestort. Zij had nl geen neusklemmetje dus had extra afleiding nodig. Gelukkig voor haar was het uur om, dus kreeg Doris het neusklemmetje van Charlotte. Haar beurt om een uur lang haar eet- en snoepneigingen te onderdrukken... "Oh, makkie," pochte Charlot, "ik hou nl helemaal niet van zoetigheid. Ik ben wel dol op hartige hapjes, maar die zie ik niet in deze kamer..."

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #417 Gepost op: 20-05-2002, 20:29:19 »
maar dat had ze beter niet kunnen zeggen! anton kwam binnen met twee tafels op wieletjes met enorme schalen vlees, hartige taarten, groenten... charlotte wende haar ogen af. teun had e en julia inmiddels gewenkt "ik denk dat jullie het niet snappen. er kan maar één vrijstelling verdiend worden, maar alleen als er op z'n minst één iemand door jullie toedoen iets gaat eten." "o, shit! dan moeten we het toch verkloten..." zei julia. "nee, dat doen we niet. dat hebben we net afgesproken. dat vind ik gewoon niet kunnen, sorry." antwoordde e. "nou, dan doe ik het wel alleen!" "juul, wacht nou even, we doen het allebei niet. als je het niet doet zorg ik ervoor dat sjoerd de hele tijd hier zit." "hoe ga je dat dan doen?" "ik heb zo m'n connecties he." ze vroeg het aan prince door het raam van suiker. hij knikte en zorgde ervoor.

charlotte had het maar moeilijk. ineens voelde ze dat haar stoel onder d'r vandaan getrapt werd en viel ze achterover, met haar hoofd precies in een quiche. ze moest de verleiding weerstaan, maar of ze het deed?
niemand had het gezien of gehoord, want hun oren waren ook afgesloten, door de knijpertjes. pas na een half uurtje toen charlotte opstond en hans neusknijpertje eiste viel julia iets op aan charlotte. ze gebaarde dat ze dr mond af moest vegen. charlotte...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #418 Gepost op: 20-05-2002, 20:54:37 »
...deed dit razendsnel, voordat Anton iets gemerkt had. Of ze ook echt iets van de quiche had doorgeslikt, dat wist niemand... Ondertussen trok Doris net op tijd de hand van Han weg, die ze op het punt stond af te likken... Het ging goed, niemand had nog iets gegeten. De hartige gerechten begonnen toch al koud te worden, dus niemand had daar nog echt trek in. Behalve dan misschien Charlotte, maar die kon het dan ook nog steeds ruiken. Haar handen begonnen te beven en ze rende naar de zoete wc, waar niets hartigs te bekennen was, en sloot zich daar op. Ovide en e waren ondertussen bezig nieuwe spelletjes te bedenken. Er waren nu al vier en een half uur voorbij en iedereen bleef maar water drinken. Toen zei Daan opeens:...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #419 Gepost op: 20-05-2002, 21:02:26 »
weet je wat we ook kunnen doen? water halen uit het snoepgoed!" "waarom dan, daan, we hebben toch gewoon water?" zei e "ja! nou en? dat is toch een leuk tijdverdrijf en dan hebben we ook gewoon nog meer water." "volgens mij mag dat niet!" "volges mij wel!" "neej!" "oke... dan niet. et was maar een ideetje hoor!"
"ik weet wel iets" zei ovide opeens "laten we gewoon een gat in de muur maken. dan kunnen we naar buiten! de deuren naar buiten zijn opslot, maar er is ons niet verteld dat we verder niet naar buiten mochten." "ja! dat klopt. laten we een gat door de muur heen eten." antwoordde doris enthousiast. "niet eten, maar gewoon graven, offeh... daan, wat dacht je van branden, we smelten het snoep gewoon." zei e. "weten jullie... ik wil eigenlijk helemaal niet. als de 12 uur voorbij zijn wil ik het hier helemaal leeg eten." bekende doris. "ja, maar op die manier staan we wel de hele tijd aan de verleiding bloot." zei ovide. "ik ben het wel met doris eens. ik blijf hier liever." viel han doris bij. uiteindelijk besloten ze...