de moeder van e niets deed omdat julia het allemaal gedroomd had. ze stond op en ging naar de mensen toe, die ze in het kamertje bij angela kon zien zitten via een televisiescherm. ze ging eerst maar op zoek naar sjoerd, en tot haar verbazing zag ze zowel sjoerd als george. ze gokte en zette george op haar plek, terwijl sjoerd naar doris verwezen werd. de man die eigenlijk op doris' plek stond werd verplaatst naar ovide's foto. toen zag ze een man met een groot schort voor waar "verse patattekes" op stond. dat moest vlamings vader wel zijn en hij werd bij vlamings foto gezet. ten slotte zag ze nog een vrouw staan, die zette ze maar bij han, als hans moeder. daarna bleven er dus nog een paar dubbelgangers over, maar julia had geen tijd meer om erover te twijfelen want haar tijd was om. daarna kwamen er nog een paar mensen en als laatste was doris. toen ze klaar was stond niemand meer op de goede plek. sommige uiterlijken stonden wel goed, maar dat waren dan de dubbelgangers. ook george en sjoerd stonden nog steeds op de verkeerde plek...
er was duidelijk gemold, maar daar dachten de kandi's op dat moment niet zo erg aan, eindelijk konden ze hun partner of familielid weer in de armen sluiten. iedereen koos ervoor dan maar 2000 euro in te leveren, al werden e, julia en doris wel bekritiseerd omdat ze kozen om hun partner te zien, hoewel ze die toch steeds zagen. e en julia waren aan het twijfelen, maar doris kon het nix schelen en ze rende op george op. e en julia volgden haar voorbeeld. er volgden gezellige gesprekken en er werd voor iedereen verteld door het familielid of de partner waarom diegene niet de mol zou kunnen zijn.
vader han: han kan de mol niet zijn, omdat ze daar veel te aardig voor is. ze kan wel liegen, maar houdt het nooit lang vol.
moeder daan: daan zou de mol wel kunnen zijn. hij heeft dingen, zoals zijn leeftijd, waardoor andere mensen hem niet snel zullen verdenken.
prince, vriend e: e is de mol niet, denk ik teminste. ze houdt er niet van om mensen te bedriegen, ze zou denk ik een ongeschikte mol zijn.
vriend ovide: ovide de mol? no way! mensen voorliegen vindt ze echt helemaal nix, ze is altijd de vriendelijkheid zelve!
george, vriend doris: doris zou de mol niet kunnen zijn. andere mensen vertrouwen haar en ze zou dat vertrouwen niet verraden denk ik
sjoerd, vriend julia: julia zou wel een goede mol zijn, omdat mensen het niet verwachten dat zij de mol is. dat denk ik.
moeder vlaming: ach nee, mijn jongen is de mol tog zeker nie! hij houdt er niej van om bedrogen te worden, hij vindt het veel leuker zelf de mol te vinden.
daarna volgde de executie, bijgezeten door alle familieleden. han had een vrijstelling, dus kon er niet uitgaan. eerst werd ovide ingetypt, groen! haar vriend baalde, maar zij vond het niet erg! daarna vlaming... rood! "ach nee! schattepatatteke van me! ik wil niet dat je gaat!" zei han, terwijl ze vlaming om z'n nek viel. "ik moet nu eenmaal gaan han, zo is het spel. ik vind het wel jammer dat ik de mol dus niet heb gevonden..." antwoordde vlaming dapper. alle anderen namen ook afscheid van vlaming en verborgen het feit dat ze blij waren dat ze mochten blijven. daarna werden alle familieleden die geen lid van de crew waren ook weggebracht, en blijven de kandi's met z'n zessen over:
han, daan, e, julia, ovide en doris. wie van hen was de mol?
tot laat in die nacht werden gesprekken gevoerd. maar uiteindelijk vielen ze allemaal in slaap. de volgende morgen werden ze echter al vroeg gewekt voor de volgende opdracht. angela kwam vrolijk voor de kandi's staan en legde de opdracht uit. "de volgende opdracht houdt in dat jullie...