dat haar lievelingseten spinazie was, maar dat ze daar ook alergisch voor was. ze vertelde dat ze eigenlijk een princes was. "waarom dan?" vroegen de anderen. ja, legde ze uit, ik heb een relatie met prince! echt waar! hier heb ik een paar foto's van ons samen, leuk he? iedereen moest zeggen dat e niet gelogen had, het waren echt foto's van hen samen. toen vertelde julia ook maar het een en ander. "aan water heb ik een hekel, vooral aan al die beesten die erin zwemmen. mijn grootste wens is actrice worden. ik heb geen tuin maar wel een hele grote vijver achter m'n huis, waar ik niet blij mee ben." "interessant karakter" mijmerde vlaming. hij kreeg een knal van han "ík ben je interessante karakter al." toen stelde daan zich voor "ik ben daan, en ik ben pyromaan. ik heb waterangst, mijn lievelingseten zijn hete vlammetjes. mijn grootste wens is dat de zee niet uit water maar uit vuur zou bestaan."
"interessant, een pyromaan" zei vlaming hardop. voor hij weer een stomp zou krijgen fluisterde hij tegen han "maar jij bent de interessantse zulle, schat!"
toen gingen ze eten. iedereen was in gala, en niet alleen de kandi's maar ook een gedeelte van de crew was aanwezig, nl. george, sjoerd en prince, ja, én natuurlijk angela....
het eten werd opgediend op grote schalen met overdreven grote deksels. bij iedereen werd er wat voor gezet. de deksels werden eraf gehaald, en er verschenen...
nee, geen enge ingewanden. op iedere schaal lag een klein papiertje. bij iedereen lag wat anders: vijf goede antwoorden, een vrijstelling, een gesprek met de mol, en twee keer een leeg koffertje. "he?" riep han "we missen er een!" "nee, jullie missen er twee. vlaming en jij hebben geen recht op zo'n koffertje, omdat jullie al een vrijstelling hebben. de kandi die jullie vergeten zijn en ook vergeten was dat de mol bezig was lag haar roes vanochtend uit te slapen, het was ovide." ovide kwam binnenlopen en ging aan tafel zitten. ze keek koel, ze was blijkbaar boos. toen ging angela verder "jullie mogen onderhandelen. we hebben deze opdracht al eens gedaan maar toen werd het niet afgemaakt. nu wel. jullie hebben allemaal recht op twee gesprekken met een ander, van vijf minuten. bepaal je standpunt en ga."
eerst gingen daan en doris. "ik wil die vrijstelling" zei daan. "ik wil die vrijstelling, zonder meer. en als tweede keuze het telefoongesprek." zei doris "dan wordt dat het telefoon gesprek. die vrijstelling gaat naar mij." antwoordde daan. toen ging doris weer "ik denk dat ook ovide de vrijstelling wil hebben, omdat ze zoveel gemist heeft. e zal wel voor de vijf antwoorden gaan. dan hebben we alleen nog het lege koffertje. ik vind dat jij en julia die moeten nemen" toen ging het licht uit. het volgende koppel was...