Auteur Topic: WIDM soap!  (gelezen 65987 keer)

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:WIDM soap! (deel 3)
« Reactie #340 Gepost op: 12-05-2002, 20:37:39 »
Maar toen wamen ze er op eens achter dat Daan weg was. Meteen begon Angela te vloeken en zei: Wie van jullie heeft hem er nou weer uitgeschreven? Toen ze uren later Daan vonden bleek dat hij bang was voor water, en nog nooi had gezwommen, daarom kon hij aan deze opdracht niet meedoen. Angela nam contact op met iemand van de crew die bij han en vlaming was, en vlaming moest invallen voor Daan. Vlaming vond het echter zo romantisch dat hij niet wou....

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Doris

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
« Reactie #341 Gepost op: 12-05-2002, 20:53:32 »
en toen belden ze e maar op omdat zij toch in portugal op vakantie was. en toen ging angela de opdracht toch écht uit leggen. "lieve kandi's, de opdracht luid als volgt. hier hebben jullie een landkaart. ieder van jullie wordt naar een plek gebracht, de een naar het nijlpaard, de ander naar de olifant en de ander naar de walvis. het zijn rotsformaties die op deze dieren lijken. wie van jullie heeft het beste geheugen. "uuhm, e?" "is goed!" "het slechtste?" "ja, dat ben ik!" zei doris. "oke, dan zit jij in het midden juul." doris krijgt een cijfercombinatie die ze door moet brengen naar julia, die daar boven op weer een cijfer combi krijgt en hem daar moet geven aan e. dan heeft doris nog een extra opdracht. jullie mogen allemaal ergens gebruik van maken om je te vervoeren: de kano, de jetski en de waterski's. kies maar" ze kozen, doris nam...

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #342 Gepost op: 12-05-2002, 21:00:00 »
de waterski's. Stom ston stom, er zat namelijk geen boot aan. E koos de kano, zonder peddels, dat wel en juul nam de jetski.
Doris ging eerst op zoek naar een boot. Ze had er wel een gevonden, maar hij had geen bestuurder, dus....

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #343 Gepost op: 12-05-2002, 21:06:23 »
besloot ze haar hondeogen es uit te buiten en haar pruillipje op z'n pruilerigst te zetten. "angela, mag george me helpen? alsjeblieft? please?" "nee" "alsjeblieft?" "oke, oke. george mag je helpen" ze sprong een gat in de lucht. "en mijn peddels dan?" "o, we zoeken wel wat drijfhout. kijk, daar. wacht even, ik ga et even halen." zei julia. even later kwam ze terug met twee houte planken die makkelijk als peddels konden dienen. doris werd naar haar plek geleid, de olifant. e met de kano werd verteld hoe ze moest varen naar haar plek, de walvis en julia ging tenslotte naar het nijlpaard. doris zocht de eerste code...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #344 Gepost op: 12-05-2002, 22:22:25 »
Die vond ze geschreven met wit krijt op 'n rotsblok: 16117  Mmmm, best 'n lange code dacht Doris. '16117' zegt ze hardop. '16117, 16117, 16117'  Dit hardop blijvend herhalend klauterd ze terug naar 't bootje waarin George op haar aan 't wachten is. '16117, 16117' 'Wat zeg je schat?' vraagt George haar. 'Shut up, George, ik probeer die code te onthouden!' George kijkt beschaamd naar beneden en begint maar snel met peddelen om niet nog 'n uitbrander van Doris te krijgen. '16117, 16117, 16117, 16117'

Ondertussen op 't strandje hebben Han en Vlaming 't erg gezellie. Ze hebben wat fruit van de crew weten te bemachtigen en Han voert Vlaming wat druiven. Opeens schrikt ze op.  :o  'wat hoor ik?' ze kijkt bedenkelijk om haar heen. Vlaming speurd met z'n ogen de omgeving af. 'ik hoor niks anders dan de golven hoor......' 'nu hoor ik 't weer' zegt Han. Ze staat op en begint rond te lopen op 't strandje. Vlaming zucht 'ns diep en staat dan ook maar op.

Samen lopen ze rondjes over 't strand. Han volgt haar gehoor naar 'n grot zo'n 50 meter verderop. 'Hier komt 't vandaan!' Vlaming snelt naar haar toe en samen betreden ze de grot.

Hun ogen vallen open van verbazing....... Ze zien allemaal tv schermen waarop ze Doris en George in 't bootje zien! En ze horen Doris telkens zeggen: '16117' 'Dit is denk ik de apparatuur van de crew!'  merkt Vlaming slim op, 'maar waar zijn alle crewleden?'...............

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #345 Gepost op: 13-05-2002, 10:55:28 »
Nu de crewleden weg waren konden han en vlaming rustig hun gang gaan. Wat ze niet wisten was dat de crewleden vanachter een doorkijkspiegel alles konden zien wat er gebeurde. Als eerste riep vlaming doris op. hij vertelde dat doris niet langer hoefde te onthouden omdat hij in de crewkamer stond en dat han op de uitkijk stond om te kijken of de crewleden niet toevallig terugkwamen. De crewleden lachten stiekem vanachter de spiegel. Toen riep hij e op, nadat hij ook de andere cijfers van de anderen gehoord had...deze had nu de juiste code om naar doris te brengen. E vertrok naar doris waar ook de anderen al waren. Julia zei: wat moet doris nou precies voor een opdracht doen? Maar angela antwoordde niet en ze lachte. Ze riep, jongens, kom maar! Daar verschenen de crewleden, allemaal hard lachend...

always look on the bright side of life

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #346 Gepost op: 13-05-2002, 12:40:59 »
"Dankzij dit mooie optreden van Vlaming en Han zijn jullie 10.000 euro kwijt, en krijgen Vlaming en Han een vrijstelling. Goed geacteerd hoor, Vlaming!" Zei Angela "W..w...wat?? maar maar maar...." Han keek Vlaming boos aan. "Han, geloof ze niet, ik heb die opdracht niet gekregen, ze hebben me er in geluist!"....

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #347 Gepost op: 13-05-2002, 13:59:24 »
han geloofde geen woord meer van wat vlaming zei en liep huilend weg. "jij vuile bedrieger!" riep ze hem nog achterna. Vlaming werd ook erg verdrietig en trok zich terug in zijn hotelkamer. Ondertussen zaten Julia en Sjoerd romatisch op een strandje. Een mooie zonsondergang te bekijken. Julia vond het helemaal niet erg dat de 10000 gulden verloren waren, want ze had er alleen maar baat bij. Ze zat lekker de zonsondergang te bekijken met sjoerd toen ze ineens in slaap viel. Ze droomde van een prachtige finale en dat angela sprak: Molletje maak je bekend!

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #348 Gepost op: 13-05-2002, 15:13:15 »
...in haar droom zag Julia een aantal vage gedaantes... een van hen kwam langzaam naar voren en begon in het rond te springen... de gedaante werd duidelijker... en toen schrok ze wakker van een por van Sjoerd. "Sjoeoeoeoerd!!!! Hoe kon je dat nu doen?!??" gilde Julia. Verbaasd keek haar vriend haar aan. "Mij wakker maken!" riep Juul, "ik droomde net wie de mol was!"
"Oh, sorry lieverd, maar ik wilde zeggen dat we gaan eten..."
"Hrm," zei Julia en ze verzoende zich maar met het feit dat ze de ontknoping niet meer gedroomd had, maar ze nam zich wel voor zo snel mogelijk in het droom-topic uitleg over haar droom aan Robbieazerty te vragen.

Het diner was een gezellige boel. In de schemering was de temperatuur nog aangenaam en alle tafeltjes werden gezellig verlicht met fakkels. Dit was dé gelegenheid voor de kandi's om eens wat beter kennis te maken met de betrekkelijk nieuwe kandidaten Julia, Daan en e, iets wat wel nodig leek met al die opdrachten over hoe goed de kandi's elkaar kenden. Hele aanmeldingsbrieven werden geciteerd, zo vertelde e...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #349 Gepost op: 13-05-2002, 17:31:58 »
dat haar lievelingseten spinazie was, maar dat ze daar ook alergisch voor was. ze vertelde dat ze eigenlijk een princes was. "waarom dan?" vroegen de anderen. ja, legde ze uit, ik heb een relatie met prince! echt waar! hier heb ik een paar foto's van ons samen, leuk he? iedereen moest zeggen dat e niet gelogen had, het waren echt foto's van hen samen. toen vertelde julia ook maar het een en ander. "aan water heb ik een hekel, vooral aan al die beesten die erin zwemmen. mijn grootste wens is actrice worden. ik heb geen tuin maar wel een hele grote vijver achter m'n huis, waar ik niet blij mee ben." "interessant karakter" mijmerde vlaming. hij kreeg een knal van han "ík ben je interessante karakter al." toen stelde daan zich voor "ik ben daan, en ik ben pyromaan. ik heb waterangst, mijn lievelingseten zijn hete vlammetjes. mijn grootste wens is dat de zee niet uit water maar uit vuur zou bestaan."
"interessant, een pyromaan" zei vlaming hardop. voor hij weer een stomp zou krijgen fluisterde hij tegen han "maar jij bent de interessantse zulle, schat!"
toen gingen ze eten. iedereen was in gala, en niet alleen de kandi's maar ook een gedeelte van de crew was aanwezig, nl. george, sjoerd en prince, ja, én natuurlijk angela....
het eten werd opgediend op grote schalen met overdreven grote deksels. bij iedereen werd er wat voor gezet. de deksels werden eraf gehaald, en er verschenen...
nee, geen enge ingewanden. op iedere schaal lag een klein papiertje. bij iedereen lag wat anders: vijf goede antwoorden, een vrijstelling, een gesprek met de mol, en twee keer een leeg koffertje. "he?" riep han "we missen er een!" "nee, jullie missen er twee. vlaming en jij hebben geen recht op zo'n koffertje, omdat jullie al een vrijstelling hebben. de kandi die jullie vergeten zijn en ook vergeten was dat de mol bezig was lag haar roes vanochtend uit te slapen, het was ovide." ovide kwam binnenlopen en ging aan tafel zitten. ze keek koel, ze was blijkbaar boos. toen ging angela verder "jullie mogen onderhandelen. we hebben deze opdracht al eens gedaan maar toen werd het niet afgemaakt. nu wel. jullie hebben allemaal recht op twee gesprekken met een ander, van vijf minuten. bepaal je standpunt en ga."
eerst gingen daan en doris. "ik wil die vrijstelling" zei daan. "ik wil die vrijstelling, zonder meer. en als tweede keuze het telefoongesprek." zei doris "dan wordt dat het telefoon gesprek. die vrijstelling gaat naar mij." antwoordde daan. toen ging doris weer "ik denk dat ook ovide de vrijstelling wil hebben, omdat ze zoveel gemist heeft. e zal wel voor de vijf antwoorden gaan. dan hebben we alleen nog het lege koffertje. ik vind dat jij en julia die moeten nemen" toen ging het licht uit. het volgende koppel was...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #350 Gepost op: 13-05-2002, 17:38:54 »
waren julia en e. "Ik heb een idee" zei E. "Wat dan?" "Als we nou alletwee het lege koffertje nemen, en straks zeg ik dat jij de vrijstelling wilt, en jij dat ik de vrijstelling hebt." "Jaaaa, dat is dus een Mollenstreek, maar we zijn helemaal de MOL niet, toch?" toen ging het licht uit.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #351 Gepost op: 13-05-2002, 17:44:44 »
daarna waren e en doris. doris had al besloten voor het telefoon gesprek te gaan, maar deed of ze voor de vrijstelling ging.
e: "wat wil jij?"
doris: "de vrijstelling, zonder meer."
e: "ik ook!"
doris: "ík ga voor de vrijsteling, jíj blijft eraf!"
e: "nee!"
doris: "ja!"
het licht ging uit.
e was trots op zichzelf.

daarna gingen juul en daan.
daan: "ik ga voor de vrijstelling. waar ga jij voor?"
juul: "ik ga voor de vrijstelling, absoluut. ovide gaat voor de vijf minuten bellen, doris voor de vijf goede antwoorden. jij moet dus voor het lege koffertje."
daan: "ík ga voor de vrijstelling. punt uit!"
het licht ging uit, de stemming werd gedaan
julia ging voor de vrijstelling, ovide ging voor de vrijstelling, daan ging voor het lege koffertje, doris ging voor de belminuten...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #352 Gepost op: 13-05-2002, 17:51:23 »
Ze kwamen allemaal bij Angela. Angela: "Julia en Obi wan, euhm, ik bedoel Ovide krijgen niks. Doris krijgt de belminuten, en Daan: jij krijgt het lege koffertje. Maar, het lege koffertje is niet helemaal leeg. In het koffertje zitten gedeeltes van een schilderij. Jij moet proberen om de puzzel helemaal compleet te maken. Maar, er mist 1 puzzelstuk, en dat heeft de Mol verstopt. Doris mag kiezen: ze KAN Daan helpen zodat hij de puzzel af krijgt, of je kan jezelf helpen, de keus is aan jou." "Maar, wat krijgt Daan dan als hij de puzzel goed oplost?" vroeg E, "Tja, dat mag ik niet zeggen, de opdrachten moeten natuurlijk wel vaag blijven, anders kan Darth Vade...ik bedoel de MOL natuurlijk nooit saboteren. De opdracht begint NU"....

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #353 Gepost op: 13-05-2002, 18:55:04 »
"wacht even!" riep Ovide, "wat heeft e ingevuld?!"
Angela glimlachte en zei: "oja, dat was ik vergeten, e krijgt de vijf goede antwoorden. Jullie willen ook altijd alles weten he, zucht..."

In de biecht:
Ovide: "volgens mij zat er meer achter dat Angela verzweeg dat e de vijf antwoorden kreeg, maar ik kan niet bedenken wat...

Ondertussen was Daan druk bezig met de opdracht...

« Laatst bewerkt op: 13-05-2002, 19:44:08 door e »

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #354 Gepost op: 13-05-2002, 19:01:11 »
Daan begon ijverig met 't maken van de puzzel, terwijl de anderen Doris ervan probeerden te overtuigen dat ze moesten zorgen dat de opdracht zou slagen en dat Doris dus haar belminuten zou moeten opgeven voor 't ontbrekende puzzelstukje. 'Kom nou Doris, geef nu maar gewoon toe dit keer' zei Ovide. 'Je hebt al zo vaak 'n vrijstelling of iets gehad.......' probeerde e. 'Doris pleeeeeaaaaase!' Maar Doris had 'n geniepige glimlach op haar gezicht en leek niet toe te gaan geven.

Ondertussen had Daan de puzzel al klaar, behalve 't ontbrekende stukje dan. De puzzel stelde 'n groot oog voor, dat 'n knipoog gaf. Ook Daan ging nu 'n poging wagen om Doris te overtuigen. 'Doris als je 't niet doet, dan steek ik straks die George van je in de fik!'

'Jongens, jullie hebben nog 2 minuten!' wist Angela de kandi's te melden. De kandi's, behalve Doris dan, raakten lichtelijk in paniek want Doris leek vooralsnog niet bereid haar belminuten af te staan. 'Oh nee, ze geeft natuurlijk nooit toe' zuchte Juul. ''t is ons gewoon niet meer gegund om nog ooit 'n opdracht succesvol af te sluiten......'

Op dat moment kwam Han ineens op 't groepje paniekerige kandi's toegelopen. Ze had 'n triomfantelijke glimlach op haar gezicht. Statig overhandigde ze iets aan Daan. 't was........ 't ontbrekende puzzelstukje.

Iedereen was enorm blij toen Daan 't laatste stukje op haar plaats legde. Alleen op Doris gezicht was 'n blik vol woede te zien en Han gaf 'n knipoog naar de camera...........

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #355 Gepost op: 13-05-2002, 19:13:00 »
Maar, was wel alleen op Doris' gezicht woede af te lezen? Want ook Angela's gezicht liep rood op. En.....het leek wel of de hele crew dat deed. Angela schreeuwde naar Hab: Nu is alle spanning weg, euh, ik bedoel.... hoe kom je daar eigenlijk aan?" Maar op de een of andere onverklaarbaare wijze was Han verdwenen....De kandi's gingen allemaal rustig slapen, op één na....

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #356 Gepost op: 13-05-2002, 20:43:51 »
en dat was doris. die ging bellen met de mol. de camera volgde haar toen ze alle deuren dicht deed. tegen iedereen, of in ieder geval haar mol vlaming, "ik bel je zo he!"
toen ging ze naar buiten en ging op haar hurken zitten. ze zat een beetje te kloten met de gsm, en toen ging de camera uit.

de volgende morgen werd iedereen wakker, maar doris was vergeten de deuren van de grendel af te halen. 's morgens ging ze samen met george n lekker ontbijtje halen... aardbeitjes... mmm! na een tijdje hoorden ze julia. "door! blijf van m'n aardbeitjes af! doris! hoor je me?" doris deed echter of ze niets hoorde en had het lekker romantisch met george. toen ze klaar waren gingen ze naar buiten. daar...

Offline juultjuh

• Forumlid
  • ik ben ik
« Reactie #357 Gepost op: 13-05-2002, 20:58:16 »
stond julia met een grote honkbalknuppel. Jij hebt mijn aardbeitjes gepakt! Gelukkig was daar daan, de pyromaan in nood, hij pakte een lucifer en stak de houten honkbalknuppel in brand. Julia brandde bijna haar vingers. Toen werd julia wakker en zag de brandende knuppel liggen. Wat is dat?
Han zei: je sloeg bijna doris neer! Julia knikte...ja, ik droomde iets over aardbeitjes....sorry doris. Doris knikte oke. En daar kwam e aan. Ze had iets in haar hand. Het was een gsm. De volgende opdracht! Een vervormde stem zei: jullia moeten schapen...ehm onee verkeerde blaadje, ik bel u zo terug...tuut..tuut..tuut. De groep keek elkaar verbaasd aan. Nog voordat ze met elkaar konden overleggen ging de telefoon alweer
de opdracht luidt: Jullie moeten allemaal een circusact instuderen!
OOOw dat is leuk! riep Daan Ik speel de vuurspuwende man! E wilde wel clown zijn en doris wilde wel samen met george aan de trapeze slingeren als tarzan en Jane. Maar Julia keek helemaal niet blij, en sjoerd ook niet, omdat zij...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #358 Gepost op: 13-05-2002, 21:10:29 »
het al zo graag wilden doen. "ach sorry, maar ik ging het al doen met george. sorry! maar ik vind het zóóóó leuk om te doen!" "oke door, doe jij et maar!" "dank je!" en daar liep doris weg naar george. ze liep ff naar e om daar te kijken. e stond te oefenen hoe ze d'r clownsneus op moest doen. ze zag echter niet dat doris erbij stond, maar ineens kwam prince aanlopen! e viel in z'n armen en knuffelend liepen ze de arena uit. e ging niet verder met de clownsact.
ondertussen was daan al helemaal klaar met zijn act. julia en sjoerd waren aan het bedenken wat ze dan wel konden doen. "ik weet het niet hoor" zei juul "jou in zo'n leeuwe kooi, ik vind het te gevaarlijk" "oke, lieve juul, dan doe ik et niet. o! ik weet het! we gaan gewoon als zo'n aan elkaar prater!" "oke! dat doen we sjoerd!" samen gingen ze naar de circusdirecteur. ovide kon niets doen. ze had last van haar been en ging dus maar op een bankje zitten, van waaruit ze iedere keer het oefenen van een act kon bekijken.
na een tijdje kwamen doris en george binnen. ze zaten met een touwtje aan elkaar vast, en george zat weer met een touwtje aan zo'n stok vast. ze gingen heel ingewikkeld lopen doen en ovide kon aan het gezicht van doris zien dat ze het dood eng vond. opeens kletterde dat balk ding waar george aan hing naar beneden. george dus ook en boven hem viel doris naar beneden. george viel niet maar kwam gewoon staand op de grond terecht en ving doris op. ovide klapte luid. "wat een act, wat een act!" "ovide!" zei doris "dit was niet de bedoeling. maar george, lief dat je me hebt opgevangen. wat ben je toch geweldig" doris slaakte een zucht. toen doris ff bij ovide was gaan zitten om van de schrik te bekomen zagen ze plotseling e en prince...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #359 Gepost op: 13-05-2002, 21:19:51 »
samen opkomen. 2 rode neuzen, 2 veel te grote tuinbroeken. Iedereen vondt het een verschrikkelijk lollig. Doris viel flauw, Ovide viel van de tribune af, en Daan verslikte zich in het vuur. e voelde zich zwaar beledigd en riep: Jullie hebben ook allemaal kritiek op mij, he? Niemand heeft kritiek op...op....op... nou ja, in ieder geval allemaal kritiek op mij." "Das niet waar hoor" zei Daan "Ik bedoel, ik werd het ziekenhuis in geschreven, en als ik een opdracht moet doen zitten jullie allemaal op mij te fitten, zo hebben we allemaal wel wat.." dit vrolijkte E weer een beetje op. Toen kwam Angela op. "Jongens, ik ga jullie lekker zenuwachtig maken. Diegene die het straks het slechtste doet volgens het publiek gaat eruit. Kom, de voorstelling gaat zo beginnen."....