Auteur Topic: WIDM soap!  (gelezen 66004 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re:WIDM soap! (deel 3)
« Reactie #260 Gepost op: 14-04-2002, 18:38:52 »
Naar het Opera-Theater in de buurt.
Vlaming schrok zich lam en dacht aan het ergste.
Nee, dat zal het vast wel niet zijn, zei hij tegen zichzelf. Eenmaal binnen kwam er een mollige man met een lange zwarte baard op Vlaming en Angela af. Met een zware stem sprak hij tegen Vlaming. 'Je gaat vanavond een opera van mij overnemen, ik ga je de hele dag leren hoe je een goeie opoera zanger wordt. Vlaming schrok zich wederom lam en smeekte om het niet te hoeven doen. Maar de opera zanger was vastberaden.
Vlaming en de opera zanger gingen op een terrasje ziten in Evora en konden vandaar de kandi's in de gaten houden die in een boom zaten. 'Doe es laaalaaaaaalaaaaaaaa..'  zei de opera zanger met een zware stem.
'Laalaalaa' piepte Vlaming met een hoog stemmetje.
Intussen hield Vlaming de boom ook goed in de gaten. Hij zag de kandi's met een laptop, maar wat ze daar aan het doen waren...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #261 Gepost op: 14-04-2002, 22:00:18 »
Het programma werd onderbroken door een biecht die een aantal dagen ervoor was opgenomen, toen de kandi's hadden moeten stemmen.

Voor de executie:
Pino: "mijn lieve WC-eend kan iig nooit de mol zijn! We hebben elkaar nl gezworen dat we het allebei niet zijn, gisteren in ons nestje..."
WC-eend: "mijn lieve Pino kan iig nooit de mol zijn! En als ze het wel is, ach, dan heeft ze altijd nog zachte veertjes..."
Blackmollie: "Bertha is de mol! Dat staat voor mij vast vanaf DAG EEN! Daarom heb ik ook nooit een vrijstelling nodig. Waarom Bertha? Ja wat kijken jullie nou raar, een koe kan heel goed de mol zijn, juist omdat niemand koeien verdenkt! Maar geloof me, dieren zijn niet te vertrouwen... ehhh... behalve mijn lieve kat natuurlijk..."

Na de executie:
Vlaming: "Hm, WC-eend eruit, dat had ik niet verwacht... Nee, niet dat ie de mol is, hoor, maar hij leek me gewoon wel slimmer... Ik heb op Compuart gestemd vandaag..."
Pino: "BOEHOEHOEHOE!!!!! Mijn lieve WC-eend eruit!!! Dat KON toch helemaal niet, ik had het verboden! :(:( boehoehoe... sniksnik..."
Master3L: "De mol stapt eruit! 'ik ga weg, en ik kom NOOIT MEER TERUG!' hihihihi... Ja, Pino is de mol, puur op gevoel denk ik dat."
Bertha: "MOOOOOOOOOEEEEEEE.....!"

« Laatst bewerkt op: 15-04-2002, 14:01:32 door e »

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #262 Gepost op: 15-04-2002, 12:48:50 »
Die avond was het optreden van Vlaming. De kandidaten lagen in een deuk want Vlaming bakte er niks van.
Halverwege de avond werd Vlaming het gebouw uitgetrapt omdat de mensen hun geld terug wilden.

In de biecht:

Vlaming: ik snap er niks van, ik was toch best goed??

Doris: En het klonk neeergens naar! Afschuwelijk gewoon.. ik verdenk Vlaming er niet van de Mol te zijn, nee. De mol zou toch nooit het lege koffertje pakken als hij weet dat ie dan opera moet zingen?

Lautjuh: Et was niet om aan te horen..
En ja Pino, die is nu dus erg verdrietig. Iedereen hier trouwens. Na die val van Compuart wou Pino er al uit stappen. Maar dat kan natuurlijk niet want zij is de Mol.

's Avonds gingen de kandi's + crew uitgebreid dineren in een sjiek restaurant. Maar Vlaming lustte alleen friet. 'Ik ben niet anders gewend in Belgie!!' verweerde hij zich. De kandi's schaamden zich rot. Maar dat mocht de pret niet drukken. Master3L flirtte met de serveerster, en de andere kandi's hadden dikke lol om hun grappige momenten uit de 3e serie.
'Slotje!'  riep Pino na een half uurtje om Malcolm na te doen.
De avond was reuze gezellig, maar wat ze niet wisten dat de komende nacht niet zo gezellig zou worden...

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 15-04-2002, 13:34:22 »
Ovide: Het diner was heerlijk..

Master3L: Ik ga volgende keer weer naar portugal op vakantie!! Wat n serveersters hier.. woeh..

Vlaming: Wat er nou zo erg aan was dat ik patat at snap ik niet hoor.

Doris: Bm is de Mol!! Ons n beetje smerige thee laten zuipen...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 15-04-2002, 14:12:11 »
Die nacht werd inderdaad niet zo gezellig... Toen de kandi's 's avonds laat aankwamen bij hun slaapvertrekken, stond Angela hen alweer op te wachten. "Ha, jullie dachten te kunnen gaan slapen he! Maar dat gaat voorlopig nog mooi niet door... Behalve voor jou dan, Bertha, jij mag gewoon naar je stal. Maaaaar... voor de anderen is de opdracht als volgt: jullie zullen moeten samenwerken om het middelpunt van jullie bedden te berekenen. Aangezien de bedden een verschillende vorm hebben, zal dit bij ieder bed opnieuw berekend moeten worden. Als jullie het middelpunt weten, moeten jullie met deze naald (Angela hield een minuscuul naaldje omhoog) een gaatje moeten maken op die plek. Zo kunnen jullie het geld dat in de matrassen verborgen zit, te pakken krijgen. Je kunt natuurlijk ook je hele matras aan flarden scheuren, maar na deze opdracht wordt dat matras weer omgekeerd en zul je er nog de rest van je moltijd op moeten slapen... De luiere mensen onder jullie kunnen trouwens ook besluiten egoistisch tóch naar bed te gaan, dan kan naar het geld uit dát matras alvast gefloten worden... Als jullie al het geld weten te bemachtigen voordat het licht is, wordt dit bedrag verdubbeld. En ohja... om het extra moeilijk te maken, wordt deze opdracht geheel in het donker uitgevoerd... Iedere lucifer die wordt aangestoken, kost jullie 2000 euro... Veel succes!"

En alles waar de verblufte kandidaten het toen mee moesten doen, was het geniepige lachje van Angela die wegliep naar haar eigen slaapkamer met hemelbed...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #265 Gepost op: 15-04-2002, 17:38:24 »
"nou" zei lautjuh, gapend "ik ga gewoon slape hoor, denk je nou ech da ik me nachtrust weg ga geve voor een paar euro's? dacht et nie!" "eey lau, nou moet je nie zo irri gaan doen, zometeen denkt iedereen nog dat je de mol bent...!" zei vlaming. "ik weet wat! ik weet wat!" riep bm ineens "mijn digibetische kat, der ogen geven licht... kijk, das nou nog es gemakkelijk!" "ja, lekker is dat... der moet toch licht zijn om die beeste hun ogen licht te laten geven" merkte han op. "nee hoor!" "ja hoor!" "nietes!" "welles!" "nietes!" "welles!" zo gingen ze door, tot ze nog maar met z'n tweeen waren. de rest was al in slaap gevallen of waren al bezig met het zoeken van de driehoek. eigenlijk waren dat alleen vlaming, pino en ovide... maar daar bij dat bed van doris... waarom werd dat matras opgetild? en waarom was lautjuh gaan slapen?

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #266 Gepost op: 15-04-2002, 18:47:08 »
Ja dag, zei Ovide. Heb ik net lekker zitten te zuipen in dat restaurant, moet ik nu in het donker wat met een naald liggen pielen. Een vaste hand heb ik toch al niet meer na al die sherry. Jullie kunnen me de pot op, ik ga slapen. En ze ging in bed liggen. De andere kandi's...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #267 Gepost op: 15-04-2002, 20:09:47 »
...probeerden haar wakker te maken, maar dit was uiteraard tevergeefs ("Ovide! REAGEER EENS!!"). Vlaming en Pino hadden ondertussen samen het middelpunt van het matras van Pino gevonden en prikten fanatiek met de naald. "Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!" schreeuwde Vlaming, "ik heb het geld!!!!!!! Hoeveel zou het zijn? Dat kunnen we natuurlijk niet zien zonder licht..."

Door Vlamings geschreeuw waren Han13, Blackmollie en Doris wakker geworden, die ook al in slaap waren gesukkeld. Ovide en Lautjuh hadden blijkbaar te veel gedronken... of deden ze maar alsof ze sliepen?

Terwijl Han, BM en Doris besloten Vlaming en Pino te gaan helpen met de volgende matrassen en er alweer een heel geruzie in het donker ontstond over hoe er wel niet een middelpunt berekend moest worden, was dit natuurlijk wel een perfecte gelegenheid voor de Mol om geld te stelen, niemand zag immers iets...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #268 Gepost op: 15-04-2002, 20:30:04 »
ze besloten allemaal een eigen matras te nemen. vlaming vond als eerste iets "5000 euro! joehoe!!! 5000 euro, 5000 euro!" "ja, je hoeft et er niet zo in te wrijven hoor, dat je geld hebt!" zei doris kribbig "beetje te veel gedronke door?" "ik? nee, tuurlijk niet!" "o... bewijs maar. dit wordt wel lollig dan he... hier, loop maar over die rechte lijn" "dat kan ik heus wel hoor, kijk maar... o... toch niet... men, ik heb koppijn" en binnen een paar seconden viel ze op het dichtstbijzijnde matras. "nou, daar hebbe we niet veel aan. kom op mensen, aan het werk" "hoeveel konden we eigelijk verdienen?" vroeg bm "weet ik veel!" "nou, dan stop ik maar, want misschien konden we maar 5000 euro verdienen. mensen ik ga slapen! welteruste!"

de volgende morgen vlak na het opstaan in de biecht
vlaming: ik was echt helemaal blij dat ik geld had, toen reageerde doris geirriteerd zoals mensen doen als ze aangeschoten zijn. nou, toen heb ik der maar gelijk uitgetest
doris: o? uitgetest... kan ik me nix van herinneren eigenlijk... nee, helemaal niets
vlaming: maar misschien was het wel een mollestreek... trouwens, bm ging ook ineens terug naar haar bed
bm: toen doris ineens in slaap gevallen was had het toch geen zin meer om te zoeken. we waren met veel te weinig mensen, dus het zou niets opgeschoten hebben. trouwens, volgens mij wilde niemand meer zoeken, ja, behalve vlaming dan, dus ik heb de goede keuze gemaakt. ja...

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 15-04-2002, 20:32:38 »
De kandidaten liepen naar de tuin. Daar was Angela. Een nieuwe opdracht! "Jongens, Bertha531 staat bovenop een berg te grazen, echter er zijn 4 bergen en op de andere 3 staan nepkoeien. Jullie krijgen een alleen een verrekijker. Raden jullie binnen 10 minuten Bertha, krijgen jullie 3000 euro, anders volgt er een vervolg opdracht!"

Blackmollie eiste onmiddelijk de verrekijker op. En direct riep ze: "Het is berg 2!" Maar Vlaming keek eens en zei: "Op Berg 2 staan een nep koe 100% zeker!" En zo waren ze wel effe bezig. En toen...

« Laatst bewerkt op: 15-04-2002, 20:37:58 door Daisy »

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #270 Gepost op: 15-04-2002, 20:45:33 »
...zagen ze opeens op berg 3 geen koe meer! Onmiddellijk werd er unaniem besloten dat dat dan de berg met de echte Bertha moest zijn, want een nepkoe kan natuurlijk niet weglopen! Ruim binnen de 10 minuten werd dit aan Angela doorgebriefd, trots en opgelucht dat er eindelijk ook eens een makkelijke opdracht tussenzat. Maar helaas... "Ja sorry lieve kandi's van me, maar die op berg 3 was echt een nepkoe, die was per ongeluk van het topje van de berg afgewaaid... Dat was eigenlijk niet gepland hoor, maar ja, wel leuk want nu moeten jullie die vervolgopdracht doen (gemeen lachje)... De berg van Bertha opfietsen met deze eenwielers! En ja jullie zien het, er zijn er precies half zoveel als er kandi's zijn, dus iedereen moet iemand achterop nemen... wie wie dat vechten jullie zelf maar uit, en hoe jullie dat voor elkaar krijgen met eenwielers ook (op schouders staan is toegestaan). Maar voet op de grond betekent verplicht wisselen, én 1 minuut van de tijd af! Jullie hebben een uur om bij Bertha te komen, en dat wil zeggen... alle eenwielers! Veel succes..."

"Btw, Bertha staat op berg 4, hoor..."

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 15-04-2002, 20:52:25 »
De kandidaten gingen in protest. De berg was 25% stijl. Vlaming nam het voortouw. Toen kwam Angela. Oke, jongens, dan doen we het anders. Hier hebben jullie een computer, daarop staat een test. Niet zomaar een test, wel DE test. Die gaan jullie nu maken. Wie hem het slechts maakt moet weg. Bertha heeft een vrijstelling. Succes jongens!"
Pino had het niet meer. "GVD! Ik ben er ingeluisd, ik zei toch dat we moesten fietsen!" En ze rende weg. Vlaming: "Mogen we onze aantekeningen nog doorkijken." Malcolm: "Nee, de test wordt nu gemaakt!" Han13 ging eerst... en de rest volgde.

Alle kandidaten werden met een auto naar de berg gebracht. Daar zat Angela al. Jongens, al na 1 dag weer een executie. Een hele bijzondere, maar daar kom ik zo op terug. Wie wil eerst! Vlaming ging eerst. Zij scherm werd... GROEN! Daarna kwam Doris... GROEN! Vervolgens Ovide... GROEN! En toen Master3L... GROEN. Toen moest Lautjuh... GROEN! Toen kwam Pino... groen! Bertha had een vrijstelling! Doris: "Maar... hoe kan dit! Blackmollie barstte in huilen uit. "Ik ben erin geluist. Het is... het is...! Maar ze werd afgevoerd door Malcolm. Toen kwam Angela terug. Jongens, ik zei dat het een bijzondere executie was. Eigenlijk zouden we pas morgen een executie hebben. Maar we doen het anders. Hiernaast zijn drie deuren. Kies er een. De gevolgen worden wel duidelijk. Vlaming: deur 1! Han13: deur 2! Master3L: deur 3! Na overleg besloten ze voor deur 2 te gaan. Angela: "Oke, Han13, maak hem maar open!" En wie stond daar... Regi Robert! "Hoi jongens, ik mag weer terug in het spel!" De kandidaten keken elkaar verbaasd aan...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 15-04-2002, 21:13:20 »
'ja, ik heb de crew duidelijk kunnen maken dat ik volgens mijn 'gelijke kansen' theorie geen gelijke kansen heb gehad om de mol op 't spoor te komen,' zegt RR, 'en daarom mag ik er nu weer terug in, zodat ik alsnog gelijke kansen kan krijgen!' Triomfantelijk kijkt RR naar de rest van de kandi's. 'Hier wordt ik nu zo moe van' mompelt Master3L. Ook de rest van de kandi's lijken er niet erg blij mee te zijn.

Teleurgesteld lopen ze terug naar 't hotel. RR loopt er achter aan. 'wacht 'ns effe,' roept Angela de kandi's na, 'jullie zijn nog niet van me af!' Geniepig kijkt ze naar 't groepje kandi's. 'Jullie gaan zo meteen 'n heel speciale opdracht doen, 'n opdracht waarbij jullie ergens gedropt worden en waarbij we niet van te voren zeggen wat de opdracht is'. De kandi's kijken Angela onbegrijpelijk aan. 'de bedoeling is dat jullie zelf uit gaan zoeken wat de opdracht is en dat jullie deze opdracht dan ook samen succesvol gaan uitvoeren.' De kandi's lopen vermoeid naar de auto's waarmee ze weggebracht zullen worden. 'en denk eraan jongens', roept Angela de kandi's na, 'niets is wat 't lijkt'.......

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 15-04-2002, 22:13:33 »
'Ja wat moeten we híer nou weer mee??' zei Doris boos.
'Wat een zuur spel zeg!!'
De kandi's werden in een busje gedropt die helemaal geblindeerd was. Na een half uurtje gereden te hebben begon Blackmollie te klagen dat ze zo nodig naar de wc moest. 'En mijn digibetische kat moet ook!!'  probeerde ze om maar uit de auto te kunnen. Na lang zeuren stopte de chauffeur van het busje en kon Blackmollie plassen. Maar na 10 minuten was ze nog niet terug.
'Waar is die nou weer heen!'  riep Ovide. De kandi's waren al bijna in slaap gesukkeld toen Blackmollie eindelijk terug kwam. 'Help help!!' gilde ze.  'Ik ben beroofd!! Al het geld uit de pot is weg!!'
De kandi's raakten in paniek en daardoor begon te bus te schudden. 'Doe nou es rustig jullie!!' probeerde Lautjuh de kandi's te sussen. Eén voor één gingen ze het busje uit en keken alle zakken van BM na om te kijken of ze niet loog.

Pino: Zie je wel, ik zei toch dat zei de Mol was!! Ze heeft het geld gewoon weggegooid!!

Blackmollie: Ik.. ik schrok me rot. Ineens werd ik van achter vast gegrepen en werd mn geld gejat!!

Master3L vond dat ze de dader moesten gaan zoeken. Anders kreeg niemand de pot in de finale! De anderen stemden toe en gingen op weg het donkere, natte bos in.
'Holy shit!' gilde Doris. 'Ik zit vast.. holy shit man!!'  
Vlaming maakte Doris los uit de warboel van platen en de kandi's liepen verder. Na n paar minuten kwamen ze bij een slootje met een plank erover.
'Who go's first?'  zei Master3L.
Vlaming offerde zich op voor het geld en stapte het gammelde bruggetje op. Toen ze een ijselijke kreet hoorden draaiden de kandi's zich om.....

Offline Master3L

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #274 Gepost op: 16-04-2002, 11:32:29 »
En daar zagen ze Han13 in een gat verdwijnen! Ze zagen nog net het laatste stukje hoofd voordat een luik met een harde klap dicht sloeg!

Verbijsterd keken de kandidaten elkaar aan. "Wat een raar bos is dit" fluisterde Doris geschrokken. "Jah" knikte Pino huilerig. Maar... was het nu net of Pino niet zo verbaasd keek als de rest?

De kandidaten werden weer tot de orde geroepen door Vlaming: "de plank is verdwenen!" brulde hij verbaasd vanaf de overkant. Toen de kandidaten afgeleid waren door het plotseling verdwijnen van Han13 (ontvoering op klaarlichte dag zou een beter woord zijn!) heeft iets of iemand de plank weggenomen die Vlaming scheidde van de overige kandidaten.... Vreemd genoeg was het slootje ondertussen veranderd in een woest stromende rivier. Het woeste water sleurde rotsblokken mee van de berg. Geschrokken deden de kandidaten een stap naar achter. Helaas was Master3L te laat: gegrepen door de golven gleed hij onderuit, de kolkende stroom in! "Help, help" was het laatste dat de andere kandidaten hoorde.....

waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #275 Gepost op: 16-04-2002, 11:52:56 »
'Holy shit man!!' gilde Doris opnieuw. Vlaming zag vanaf de overkant dat Master3L steeds verder in de woeste rivier verdween en sprong er ook in.
'Néé!!!!' gilde Lautjuh. Al snel waren Vlaming en Master3L in de golven verdwenen. Verbijsterd keken de kandi's naar de ruige rivier die langzaam weer veranderde in een rustig slootje. 'Ik vind het hier eng..'  zei Ovide, en kroop dicht tegen Doris aan.
Maar Han was ook verdwenen..
Pino opperde om het luik in te gaan en gewoon te zien waar ze terecht kwamen. 'Ben je gek..' zei Ovide. 'Nee, ik ben niet gek, ik probeer mensenlevens te redden!' 'Nou als je je eigen leven nog wil houden zou ik der maar niet in springen.' 'En toch doe ik het!! Lekker puh..  :D'
Pino opende het luik en sprong in het zwarte gat. 'Hee! Er liggen hier matrassen!' zei Pino verrast. Nu durfden de anderen en ook wel in te springen. Toen ze allemaal beneden waren twijfelde Ovide nog. 'Hup, gewoon op je kontje!' zei Doris. Eenmaal beneden gekomen stonden de kandi's in een donkere kamer. Lautjuh had toevallig een kaars meegenomen voor noodgevallen en stak de kaars aan. Eindelijk konden ze wat zien.
'Dr zitten hier groene en rode deuren!!' zei Doris. 'Welke zullen we nemen??'  'De groene!!'  vond Pino. Voorzichtig openden ze de groene deur en zagen daar Han zitten, vastgebonden.
'Mrrwh mrrwwh!!'  zei ze. 'Sorry?? Ik versta je niet??'  
'Ze kan toch ook nie praten met een prop in dr mond!'
'Oh, nou sorry hoor..'
Voor Han lag een briefje. Maar iemand had daar (expres?) de kaars opgezet zodat ze het niet zagen. Han slaakte onverstaanbare kreten terwijl de kandi's de kamer eens goed doorkeken...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #276 Gepost op: 16-04-2002, 14:55:38 »
en uiteindelijk dingen vonden: een paar balonnen, een stuk visdraad ("ja" zei ovide "maar der zitten hier toch helemaal geen vissen? wat moeten we dáár nou weer mee?"), een paar lucifers en een oud schilderij. "heej, ik denk dat ik het weet" zei lautjuh "als we de lucifers onder de balonnen houden vullen de balonnen zich met hete lucht en gaan ze stijgen" "en dan branden ze zekers niet door?" zei bm sarcastisch "uuuhm... nou, misschien wel, maareh... nou ja, weet jij iets beters dan?" ondertussen had doris het schilderij dat verdacht veel op jorge colaco's schilderijen leek opgepakt. zonder dat ze het door had was ze boven de kaars gaan staan en opeens rook ze een branderige geur "het schilderij brand! oho, het schilderij brand!" "ga ff waterhalen" zei pino tegen ovide "ja, als er hier water zou zijn, zouden er ook vissen zijn om op te vissen, maar die zijn er niet dus... ooooo! moet je kijken! d'r verschijnen letters op dat schilderij. doris, laat het eens liggen!" er verschenen idd letters, er stond...

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 16-04-2002, 15:05:55 »
G A H A S A L.  'Hagelslag???' zei Pino. 'Nee joh, we hebben hier toch helemaal geen hagelslag' zei Doris geergerd.
'Wat moet dr dan staan'  'Weet ik veel..'  
'Ga nou ff niet ruzien!!' zei Blackmollie.
G A H A S A L. Laten we ff serieus nadenken.'
'Ik weet et!! zei Doris. 'Haagsla!!'
De kandi's hoorden een vreemd geluid. 'Weeeeee..' klonk het.
'Wat was dat??'
'Wee.. een W bij het woord.. waaghals!!'  
Op dat moment sprongen de touwen om Han's voeten en handen los. 'Han!!' gilden de kandi's en gaven haar een dikke knuffel.
Ze gingen weer met z'n allen door een groende deur, en toen..

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #278 Gepost op: 16-04-2002, 15:49:42 »
schrokken ze. "oooo! een enorme stier!" gilde han, en ze sloeg haar hand voor haar mond "een enorme stier? hahaha, das gewoon een kalfje met hoorns" zei doris
ze stonden inmiddels weer buiten, voor een grote arena, en ze konden alleen aan de andere kant komen door dóór die arena heen te lopen. ze moesten naar de andere kant, want anders konden ze niet doorgaan met de opdracht. maar die was niet de enige opdracht. aan de staart van de stier zat een 1000 euro biljet vast. als dat biljet gepakt zou worden, zouden de kandi's dat geld in de pot krijgen. iedereen had echter maar één kans om naar de overkant te komen. "veel succes!" zei angela, en snel liep ze weg.

"dit ga ik dus mooi niet doen he" zei bm, met trillende stem "je vind het zeker te zuur? nou, ik ga, ik vind het wel kick." "nou, dan mag je als eerste doris!" zei vlaming. "das goed hoor... probeer ik gelijk dat geld te pakken." "oke, succes!" "dank je!" en daar ging doris. maar in tegenstelling tot wat iedereen verwacht had rende ze niet naar de andere kant van de arena, maar achter de stier aan. het kalfje voelde zich bedreigd en rende weg. na een paar rondjes in de arena haalde doris het beest eindelijk in en trok het 1000 euro biljet van de staart af. het lukt echter niet helemaal want het laatste stukje van het biljet bleef aan z'n staart hangen. triomfantelijk rende ze naar de overkant. "doris! wat heb je gedaan, had dan helemaal niets gepakt!" gilde han "nou, rustig maar hoor, ik heb toch 750 euro, wat is je probleem?" "JIJ!" en razend rende han naar de overkant. eenmaal daar aangekomen hield ze haar mond verder maar. daarna volgde iedereen, behalve bm. "ja, jullie weten niet wat ik in me vorige leven allemaal heb meegemaakt! ik was een kat, en toen liep ik in de wei en toen werd ik zomaar doodgetrapt door een koe!" "kom nou maar gewoon, als je hier bent dan is het toch allemaal weer goed, dan heb je ook meteen je trauma overwonnen. hier digibeet, kom es" zei lau. de digibeet kwam naar haar toe rennen en omdat bm niet achter wilde blijven voor haar kat rende ze zo hard ze kon door de arena naar de rest. "goed gedaan hoor bm!" praatte lautjuh haar aan. de volgende groene deur kon open, en ze belandden in...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #279 Gepost op: 16-04-2002, 16:02:29 »
...een vrij donkere kamer, en ze zagen Master3L, helemaal doorweekt, ook vastgebonden. Er was echter een afgrond tussen hem en de andere kandi's, waar ze alleen overheen konden door over een touw te lopen terwijl ze zich vasthielden aan een touw boven hen. "Dat is paralellen!" riep slimme Doris. Maar helaas lag er een briefje voor de afgrond dat ze er wel voor moesten zorgen dat hun ademhaling rustig bleef. Hiervoor moesten ze in een speciale gasfles ademen die aan het bovenste touw was vastgemaakt. De fles kon hun ademhaling meten en als hij te snel was, bewoog de fles niet meer en kon de kandidaat dus niet verder. "Pfff, wat ingewikkeld zeg," zuchtte Ovide, maar Pino, die door meerdere mensen als mol verdacht werd, was in haar nopjes omdat haar werk ook met ademhaling te maken heeft. "Helemaal mijn opdracht!" Ze ging flink kniebuigingen maken zodat haar ademhaling bijna onmogelijk hoger kon worden. Dit lukte; zij kwam razendsnel aan de overkant bij Master3L, maar ze kon hem uiteraard niet los krijgen. Nu moesten de andere kandi's snel gaan paralellen, wel 1 voor 1, want anders hield het touw het niet, maar ook binnen een half uur, want anders zou een speciaal mechanisme ervoor zorgen dat het touw doorbrandde... ja, en dan beland je dus in de afgrond.

Ovide, die hoogtevrees had, of dat zei te hebben, durfde eigenlijk niet, maar ze dacht: "Ik ga nu niet zitten miepen!" en ging toch dapper over de diepe, zwarte afgrond.

Toen alle kandi's aangekomen waren bij Master3L - gelukkig net binnen het half uur, want daar brandde het touw al door - moesten ze hem proberen te bevrijden van zijn boeien. Dit kon slechts op 1 manier nl...