Auteur Topic: WIDM soap!  (gelezen 65990 keer)

Offline Doris

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:WIDM soap! (deel 3)
« Reactie #240 Gepost op: 13-04-2002, 20:40:56 »
maar toen zat doris in de verhoorkamer.... en wie zou ze gaan verhoren? ze zat te twijfelen tussen han en vlaming. uiteindelijk koos ze voor vlaming omdat een man met vrouwelijke charmes nu eenmaal makkelijker omver te krijgen is. ze gaf de cipier opdracht om vlaming te halen en toen hij wilde zitten zei ze op de meeste bitcherige, dictatoristische toon die ze bezat: "staan blijven! heb je me wat te vertellen?" "dat weet ik niet" "dat weet jij wel. heb je me wat te vertellen, dan ga je hier zitten, heb je niets te vertellen, kan je weer gezellig in je eentje in je cel terug, en wordt de thermostaat in je cel terug gezet. de keus is aan jou, maar als je je keus aanmaal gemaakt hebt..." "oke, ik heb je wel wat te vertellen... maar niet vrijwillig natuurlijk! wat krijg ik ervoor terug?" "wat je ervoor terugkrijgt? een peertje dat rood met wit geblokt licht geeft" "oke, vraag maar raak" "wie verdenk jij?" "bm, duuuuh!" "zeg hem dat hij eerlijk antwoordt moet geven, het is te voor de hand liggend als hij al zo makkelijk antwoord geeft. dreig maar met een groot ijsblok in z'n cel" zei ovide. dit deed doris dan ook en vlaming antwoordde...

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #241 Gepost op: 13-04-2002, 20:43:44 »
..."ik verdenk jou! Jou en die smiechterige vriendin van je, Ovide!"

hm, wat moesten de meiden hier nu weer van denken... Ijsblok of kacheltje? (uiteraard beide roodwitgeblokt)

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #242 Gepost op: 13-04-2002, 20:50:33 »
"mmmmm... maar wat ik dan wil weten he, waarom verdenk je mij?" "jij bent gewoon verdacht, een beetje andere mensen hier verdacht maken, en dan deze sleutelpositie innemen, en ervoor zorgen dat ovide je gaat vertrouwen. nee, voor mij is het wel duidelijk..." "dus je denkt dat ik de mol bent?" "doris, niet afdwalen! kom op, laat hem maar terug gaan!" riep ovide door et oortje. "zo, we zorgen voor een lampje"
en wederom wisselden ze. ze mochten nog 6 keer verhoren, er was nl. een maximum van 8 verhoren vastgesteld. daarna hadden ovide en doris tot zonsopgang om te beslissen wíe de moord nou had gepleegd... de volgend werd opgeroepen...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 13-04-2002, 20:55:19 »
en die volgende was Bertha. Jaja, ook koeien kunnen nl erg verdacht zijn en als ze met hun volle gewicht op je gaan staan en flink stampen met die hoeven... nou... dan zou je ook wel eens van 'moord' kunnen spreken...

Bertha kon uiteraard alleen maar onverstaanbaar loeien, maar hier hadden Ovide en Doris iets op gevonden. Ze zetten een bak met zand voor de hoeven van Bertha en daarin kon zij dan een aanwijzing tekenen, mocht ze graag dat roodwitgeblokte gras willen natuurlijk. Maar Bertha (die idd net zo slim was als de twee meiden hadden gedacht, of misschien nog wel slimmer), weigerde resoluut. "Ze zal wel alleen groen gras lusten," klonk er in het oortje in het oortje van Ovide.

Wat de verhoorders niet wisten was dat Bertha een vrijstelling was aangeboden als ze niets zou loslaten...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #244 Gepost op: 13-04-2002, 21:02:13 »
"oke, ik weet wat je moet doen... in de hoek van de kamer staat een pak bix. dat lusten koeien ook wel geloof ik. maak het pak aan een stok vast en ga op bertha's rug zitten. zo ja. hou het op een onberijkbare afstand en zorg ervoor dat ze het pas krijgt als ze iets los laat." ovide deed wat doris gezegd had en sprong op de rug van bertha. "zo, en, wie verdenk jij?" "boeeeeeehoeeeee!" "als je niets zegt waar we iets mee kunnen, krijg je die bix nooit..." bertha was té begerig en stampte een letter in het zand. het was de eerste letter van de naam van...

aggie

• Gast
« Reactie #245 Gepost op: 13-04-2002, 21:16:32 »
DORIS! Wie had dat nu gedacht. al die tijd als speurneus iedereen zand in de ogen strooien en dan door de kroongetuige genoemd...was het een mollenstreek of ging doris toch voor het geld?

Angela geeft Doris de 12000 euro vanwege de geslaagde opdracht en neemt de kandi's mee naar...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #246 Gepost op: 13-04-2002, 21:36:08 »
een andere verhoorruimte waar de test gemaakt zou worden. niet iedereen was even zenuwachtig, want er waren verschillende mensen met een vrijstelling, waaronder doris... de anderen wist doris niet meer. toen iedereen de test had gemaakt werd de eerste naam ingetypt... doris... groen... daan...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 13-04-2002, 22:04:39 »
Daan........zwart. 'Zwart?' roepen alle kandi's door elkaar. 'Ja zwart, want Daan deed niet mee met 't spel, remember?' zegt Angela ietwat geirriteerd. 'En Daan, wil je nu effe weg gaan uit 't zicht van de camera, want je hoort immers niet bij de kandi's!'

'Wie wil nu?' Angela kijkt vragend naar de kandi's. Han steekt haar vinger op. Angela tikt 'Han' in en 't scherm wordt............groen. 'Maar jij wist toch al dat je kon blijven, want je had immers ook 'n vrijstelling.' Iedereen kijkt enorm verbaasd. Waarmee had Han dan wel niet die vrijstelling gekregen? Ze had toch helemaal geen vrijstelling aangeboden gekregen door Angela?

Angela gaat verder met 't intikken van 'WC_eend'. Zenuwachtig klamt Pino zich vast aan haar held WC_eend. Angela drukt op enter.............rood! 'Ja WC_eend, jij bent de zwakste schakel. Tot ziens!' zegt Angela kil.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #248 Gepost op: 13-04-2002, 22:17:49 »
"o nee, eendje! ga niet weg!" zei pino dramatisch "als het zo moet, ga ik met je mee, dan doen ze het maar zonder mol!" snel liepen pino en eend weg voor een gehaast afscheid, nageroepen door han en vlaming: "hahaha! de mol stapt eruit! ik ga nu meteen naar huis!" na een paar minuten kwam een kwade pino weer terug. na een onrustige nacht werd 's morgens een nieuwe opdracht uitgelegd.
"het is niet zo'n hele moeilijke opdracht... we reizen naar een fort. dat fort bestaat uit 4 aantal kelders. in iedere kelder is een kandidaat gedropt. in kelder 1 pino, in kelder 2 compuart, in kelder 3 vlaming en in kelder 4 ovide. bovenaan de trap van kelder 4 staat han. pino moet een cijfercombinatie zoeken in haar kelder en in kelder 2 zien te komen. daar geeft zij de code door aan compuart, die op zijn beurt zijn code moet zoeken en bij vlaming moet zien te komen. zo gaat het door tot vlaming bij han is. han moet in de arena hierboven in een arena waar een nijlpaard, een walvis en een olifant, o nee, een stier, rondloopt. in het midden van de arena ligt een koffertje. dat, han, moet jij pakken. de rest komt met mij mee" de opdracht voor de rest was voorlopig gewoon eten, maar later zouden ze nog het een en ander af moeten maken. ondertussen begon pino in kelder 1 te zoeken naar haar cijfercombinatie...

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
« Reactie #249 Gepost op: 14-04-2002, 09:39:10 »
Maar wat Pino niet wist, was deat Daan uit wraak voor zijn zwarte scherm, het koffertje in de fik had gestoken, waar  de stierzo van schrok dat hij recht naar de ingang van kelder 1 was gelopen er nu in wou springen (hij dacht namelijk dat hij achtervolgt werd door vuur, z'n staart stond in de fik).....

Take a glorious bite out of the whole world

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 14-04-2002, 12:00:22 »
What de F*** (piep) schreeuwde Pino, toen een dolle brandende stier boven haar hoofd verscheen. Ze schreeuwde zo hard ze kon HELLUP!! Gelukkig waren er mensen van de rew in de buurt en die blusten en kalmeerden de stier.
Pino haalde opgelucht adem, nou ja, de brandlucht was nog wel allesoverheersend in het donkere,bedompte kamertje.
Het was er zo donker dat ze dacht dat ze de code nooit zou vinden. Maar wacht eens even, daar hing wel een peertje. Ze riep naar de andere kandidaten: is er bij jullie soms een lichtknopje? Ovide rip uit het laatste kamertje: nee maar wel een fiets. Begin dan eens te fietsen riep Pino terug. En ja hoor, zodra Ovide begon te fietsen begon het peertj in het kamertje van Pino te branden. Met hernieuwde med ging ze op zoek naar de cijfercombinatie...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #251 Gepost op: 14-04-2002, 14:17:55 »
maar veel kon ze niet zien. ovide trapte namelijk niet hard genoeg. "ovide! trap eens wat harder!" "ik kan je niet horen! ik ben aan het fietsen!" "trap eens wat harder!" "ik kan je niet horen ik ben aan het fietsen! ik stop wel even..." "ik kan niets zien, want je trapt niet hard genoeg!" "ja, wat denk je dat ik aan et doen was?" ovide ging weer fietsen en pino ging zoeken...
na een tijdje vond ze een bal met nummers erop. "ik heb een bal gevonden met nummers!" "wat?" riep vlaming door de grond heen (hij zat nl. in een kelder een verdieping hoger) een bal? "jaha! een bal! o, nu kan ik zien wat erop staat"...

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #252 Gepost op: 14-04-2002, 15:05:28 »
Er stond 285018475..
Wat moesten ze hier nou mee?? Pino dacht diep na en dacht aan haar tijd op het widm.com forum. 'Hey, John had ook die code op z'n pasje staan en daar maakten mensen op het forum het woord bushalte van!!'  
'Vlaming!' riep Pino zo hard als ze kon. 'Je moet naar iets op zoek dat te maken heeft met een bushalte!
En Ovide jij moet fietsen!!'  

'Ik kan niet meer!' riep Ovide terug.  
Doordat Ovide niet meer kon trappen was de opdracht gedoemd te mislukken en moest de kandi's vanuit de meest rare posities naar boven getakeld worden.

Eenmaal boven gekomen begon Angela te praten.
'Lieve vrienden, er is nu een ingelaste executie, omdat het kandidaten aantal te hoog ligt. 'Jullie gaan abseilen van een dam en beneden liggen een aantal doeken.  2 doeken zijn rood-wit geblokt en degenen die daarop terecht komen moeten
onmiddelijk naar huis. Er gaat een ervaren iemand mee en jullie krijgen een droom-bril op met rustgevende beelden van water met fietsen, tafels en gitaren. De kandi's werden vast gemaakt en gingen tegelijk naar beneden.
Boooooooooeh!! zei Bertha.
Ineens schrokken de kandi's gigantisch. Ze hoorden een 'Waaaaaaaaaaaaaaah!!'  en wisten nie wie het was.
Eenmaal beneden gekomen deden ze hun brillen af. Ze zagen Malcolm en Bertha op een rood-wit geblokte doek staan. 'Aaaah' zei Doris.. 'Heej!' riep Pino. 'Waarom ligt Compuart daar zo stil??'  
De kandi's kwamen dichterbij en zagen dat Compuart niet meer ademde.  'Hij is dood...'  zei Vlaming.
'Dan zijn er nu dus 3 kandidaten uit' concludeerde Angela.  'Maar dat is er 1 te veel'...

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 14-04-2002, 15:16:41 »
'Ik denk dat er één van de crew leden de plaats van Compuart in moet nemen.' 'Ik wil Lautjuh er in hebben!!' zei Vlaming.
'Ik heb altijd al een zwak voor haar gehad en nu kan ik haar altijd bij me hebben!!' Dat vind Angela wel een goed idee.
Nu waren er nog  8 kandi's over. Vlaming, Han13, Doris, pino, ovide, blackmollie, Lautjuh en Master3L.
Maar wie o wie van hen was de Mol?
'Vergeet niet dat niets is wat het lijkt...' zei Angela op een mysterieus toontje.

De volgende dag was de begravenis van Compuart.
Iedereen was in een droevige stemming maar de kandi's hadden wel hun aantekeningen boekjes bij zich voor als er verdachte dingen plaats vonden.
Na de kerkdienst kwam Angela op de kandi's af.  
'We gaan hier ook een opdracht doen. Onder sommige bloemen op de graven ligt een flesje met geld. Die moeten jullie zoeken. Maar alleen het geld wat de mol vind komt bij de pot.
De kandi's begonnen meteen met zoeken. 'Ik zie er 1!!' gilde Doris. 'Vlaming, jij moet hem pakken!!'  'Nee, Pino moet hem pakken!!' zei Vlaming. Maar pino vond dat Master3L hem moest pakken. Kwamen ze hier ooit uit? De Mol zou nooit vrijwillig het flesje pakken...

« Laatst bewerkt op: 14-04-2002, 15:20:22 door Lautjuh »

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #254 Gepost op: 14-04-2002, 15:22:59 »
"nou" zei lau, "dan pak ik em wel... als iedereen nou een fles pakt..." "nee!" zei doris "ik wil dat de mol dat geld pakt... ik pak het geld wel... o nee, da klopt nie..."
na veel gezeik had iedereen een fles gepakt, maar pas bij de finale zouden ze weten hoeveel geld der bij was gekomen. ze gingen allemaal naar het hotel. vlaming had het geld, en ging het, in bij zijn van de crew en angela en de andere kandi's, tellen... maar er miste geld... 15000 euro! "ja jongens, waar kan dat nou heen zijn... let goed op het geld... en bedenk jullie eens, of er misschien geld is kwijtgeraakt bij een feest ofzo... morgen hebben jullie vrij, dus veel plezier! en let derop: de mol is altijd... onder jullie!"
die nacht werd der nog lang doorgepraat, maar uiteindelijk vielen de meesten wel in slaap. de meesten, behalve een paar mensen...

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
« Reactie #255 Gepost op: 14-04-2002, 15:36:24 »
Daan sloop namelijk nog rond. Hij gniffelde even en brandde met een kaars een touw door. Daardoor vielen er een aantal balken naar beneden. Toen maakte hij een ladder van een hele hoop balken zodat hij boven op een flatgebouw stond. Daar pakte hij zijn pakje lucifers weer en stak de balken in de fik. Hij pakte nu zijn laptop met webcam, en plaatste de webcam zo, dat hij precies de ingang van het hotel waar de kandidaten sliepen in de gaten hield. Wat deed Daan nu?

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 14-04-2002, 15:40:57 »
Want Doris, Ovide en Blackmollie waren naar een ander kamertje geslopen waar ze aan elkaar zworen dat ze de mol niet waren.
Dan moet et dus vlaming, Han, Pino, Master3L of Lautjuh zijn.
'Hee!' riep Blackmollie.
'Als we nou eens uitgaan van de ongelijke kansen theorie, dan is de Mol...'  Dat laatste hoorden ze niet meer want in de kamer ernaast waren een paar kandi's wakker geworden en begonnen een feestje te bouwen met keiharde muziek en veel drank. Vlaming en Lautjuh sprongen op het bed van Pino, Master3l danste met Han en Pino zwaaide met haar armen in de lucht.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #257 Gepost op: 14-04-2002, 15:48:11 »
de crew die benede nog zate na te miepen kwamen boos naar bove: "w8 ff me dat irritante lawaai tot wij weg zijn...!" geirriteerd liepen ze weg en even later hoorden ze een deur dicht slaan. niet alle crew was echter weg, de vrolijke mensen waren nog gebleve (george en nog een paar mensen). ze gingen met de kandi's naar de tuin en me ze alle hielden ze een zwembadparty... supergezellig, met allemaal gekleurd schuim, drank, eten en water in overvloed... het was allemaal heel erg gezellig totdat daan aankwam. hij brandde volop en ssprong in het water. hij wist echter nie dat et aan de rand nogal ondiep was en hij knalde zo met ze hoofd tegen de rand. het water en het schuim werd rood en iedereen rende weg. alleen ovide was zo vriendelijk een ambulance te bellen en daan naar het ziekenhuis te laten brengen. in dat ziekenhuis zou daan tot een paar weken na de finale blijven liggen... de rest was overigens niet inloyaal tegen daan, maar hadden gewoon allemaal veel te veel bm thee op...
de volgende morgen...

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 14-04-2002, 15:59:54 »
Werden ze pas om 10 uur hun bed uitgetrapt. Ze gingen eerst naar het graf van Compuart waar ze bloemen neerlegden.
Han13 had nog snel even een gedichtje voor hem gemaakt.
'Lieve Compu, je slotjes zijn soms best irritant, maar er is verder nix aan de hand. Amen.'

Toen Han13 haar gedichtje voorgedragen had klapten de kandi's en gingen ze weer naar het hotel. Daar wachtte Angela hen op en reden ze in 3 volvo's naar een oud kasteel.
'Jullie worden allemaal in een aparte kamer gezet en daarin staat een koffertje. Jullie mogen dan kijken wat er in zit en als je niet tevreden bent met de inhoud mag je je kamer uit en een ander koffertje veroveren door middel van lasergamen. Als je wel blij bent met de inhoud moet je natuurlijk je koffertje verdedigen. Succes.'

Vlaming maakte als eerste zijn koffertje open en zag...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #259 Gepost op: 14-04-2002, 16:09:48 »
helemaal niets... o! dacht vlaming, das mooi! ik wordt er vast voor beloond! in het andere kamertje zat lautjuh "das mooi, 5 antwoorden!" ze sei door de kachelleidingen tegen doris in et kamertje ernaast "doris, der zitte 5 goede antwoorden in de mijne, wat heb jij?" "men... ik heb koppijn... f***! au! uuuuh? een vrijetelung, vrijstelling bedoel ik..." "o, zulle we ze samen delen? samen de vijf vragen en ik de vrijstelling?" lautjuh dach dat ze nu es sneaky was, doris met der enorme kater zou wel nie op lette, en gewoon ja zeggen... "oke, doen we!" wat lau echter nie zag was het geniepige lachje op doris d'r gezicht...

verder had iedereen iets anders: 2 goede vragen, een gesprek met de mol of een reep chocola...
5, 4, 3, 2, 1! alle deuren gingen open en iedereen rende als wilde kanibalen door elkaar... "men, ik heb koppijn!" zeiden sommige mensen. er werd druk gevochten, met uiteindelijk de volgende uitslag:
lautjuh 5 vragen
vlaming een leeg koffertje
han een tequila
doris een gesprek met de mol
blackmollie kattevoer
en de rest had helemaal niets. de andere 3 koffertjes waren namelijk kwijtgeraakt, dus ook de vrijstelling werd niet uitgedeeld. angela kwam op de kandi's af. zo, sommige mensen zijn gelukkig, anderen niet... vlaming, waarom nam je in godsnaam het lege koffertje? "laten we het maar houden op het geld" "oke, kom jij maar met mij mee dan" en daar gingen angela en vlaming...