nee hoor, katje van me, et is natuurlijk allemaal niet echt... het is allemaal in scene gezet, jij hebt die moord niet gepleegd, heus niet! maareh... de test die ze maken, das helemaal geen test... de kandi's zijn er namelijk helemaal niet. maar... het lijkt er wel op dat daar iets gaat gebeuren..." plotseling kreeg ze een déja-vu met jantien die op hetzelfde plekje had gezeten, een half jaar eerder, en die ook een opdracht moest doen. nu was bm echter verdacht, en zou zij uitgehoord moeten worden. op hetzelfde moment werden alle kandi's door angela op het terras bijeengeroepen. "lieve kandidaten, ik heb een opdracht voor jullie... wie kan er goed verhalen uit anderen trekken?" denkend aan wat george tegen haar gezegd had, riep doris gelijk: "ik! ja, dat kan ik wel!" "oke, doris, maar ik heb nog iemand nodig... jij, ovide? ja, ga jij maar! gaan jullie maar met renéetje mee, de rest blijft hier bij mij"
ovide en doris gingen naar een fort, waar ze de opdracht uitgelegd kregen. samen moesten ze de andere kandi's over de moord verhoren, de ene keer doris ovide coachend, de andere keer ovide doris coachend.
de andere groep kandidaten werd een uur later naar het fort gebracht. bm had zich inmiddels bij hen gevoegd en van vlaming de opdracht vernomen. toen de nacht viel werden alle kandi's in verschillende, afgesloten cellen opgesloten, terwijl doris achter een monitortje ging zitten en ovide in de verhoor kamer. ieder van hen zou om en om iemand verhoren en de ander coachen...
de eerste die door ovide verhoord werd was...