Auteur Topic: WIDM soap!  (gelezen 65992 keer)

Offline Doris

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:WIDM soap! (deel 3)
« Reactie #220 Gepost op: 10-04-2002, 15:43:02 »
en verdween zomaar... "zie je nou wel" zij george "der zitten hier geesten. ik ben heus niet bang hoor, ik zeg et alleen maar, voor het geval jullie bang zouden worden, zoals het geval is." compuart was namelijk van schrik in hans armen gesprongen. doris kwam aanlopen "hahaha, dat was geen geest compuart, dat was gewoon een lichtbundel die daarvandaan komt" ze wees naar het dak van het grote huis waar een lichtbundelaarstond "maar ik ga zwemmen, ff m'n bikini halen, ben ik zo weer terug"
compuart in de biecht: ik stond daar echt te bbbbbbbibberen... brrrrrrrrrr.
han in de biecht: nou, dat was ook behoorlijk irritant zeg. compuart en ik gingen zo naar et zwembad, en george had al gezegd dat der geesten en spoken waren. gelooft die compuart et nog ook zeg... maar goed, et is wel m'n vriend, dus ik zal et er maar mee moeten doen. zo erg is et nou ook weer niet

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Kenner

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The one and only
« Reactie #221 Gepost op: 10-04-2002, 16:06:45 »
George liep lachend weg. '' die sukkels trappen ook overal in'. Spoken , whaha, mensen schatten me echt heel dom in , maar ik ben toch best wel de mol , en behoorlijk grappig al zeg ik het zelf.''

Adverteren onder de posts van Kenner? Bel nu voor een gratis offerte : 0800-BELKENNER (of mail bij geen gehoor) en vraag naar Kenner

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #222 Gepost op: 10-04-2002, 16:12:59 »
"o george, wat ben je toch grappig!" zei doris, die weer aan was komen lopen in der bikini. "kom, ga mee, et zwembad in, das lache, misschien komen we wel geesten tegen!" "is goed, we gaan zwemmen" ze liepen weer terug naar et zwembad en doris werd gelijk et water in geduwd door george, die giechelend zelf ook het water in dook. compuart en han waren naar de duikplank toegelopen en maakten een duo sprong in het water. omdat ze met z'n vieren in het water waren besloten ze een gevecht te houden. han klom op compuart z'n nek en doris op die van george. zo gingen ze een tijdje al giechelend door, tot dat ze zo moe waren dat ze naar bed gingen. han en compuart gingen samen naar hun kamer en george en doris ook. de volgende ochtend...

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 10-04-2002, 20:02:38 »
...was ovide erg chagerijnig. Ze had de hele nacht geen oog dicht gedaan vanwege die ongein in het zwembad. De vier nachtbrakers hadden de grootste lol, want ze hadden tenslotte hun doel bereikt. De groep besloot om vandag een gezamelijke activiteit te gaan ondernemen;ze zouden gaan winkelen. Nou ja, eigenlijk werd dat besloten door de dames, de heren stemden zuchtend in met het voorstel. Met angela voorop toog de ploeg richting stad. Maar voordat ze daar aankwamen, gebeurde er onderweg het volgende...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #224 Gepost op: 10-04-2002, 20:07:56 »
ovide liep, vanwege haar gebroke been, helemaal zielig achteraan. plotseling kwam er een racefietser aan rijden en die knalde *PATS BOEM* zo tegen ovide aan. ovide wilde het op een gillen zetten, maar plotseling voelde ze haar been weer zonder dat hij pijn deed. de racefietser was weer doorgefietst, en was niet eens blijven wachten. "jongens, m'n been doet geen pijn meer. haal een schaar! ik ga het gips eraf halen!" lautjuh kwam ertussen: "maar ovide, zou je dat nu wel doen? anders zit je zo weer een paar maanden met je been in het gips" "nee joh, ik voel gewoon dat het goed zit." ondertussen had han een schaar gehaald en kundig knipte ze het gips los. voorzichtig ging ovide staan "wooooooow... hij is niet meer gebroken. kijk maar, hij staat alweer recht. wow... geweldig gewoon" toen ze van de vrolijke gebeurtenis bekomen was liepen ze verder naar evora, waar ze gezellig zouden gaan winkelen...

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #225 Gepost op: 10-04-2002, 20:53:44 »
Jullie zchten schrijvers, ik hoop dat ik het goed doe. Eigenlijk moet ik de 'Wie Is De Mol soap maar eens gaan lezen...

De kandidaten kwamen in een restaurant aan, waar ze lekker zouden gaan eten. Plotseling kwam een keukenmeid gillend het restaurant binnen en trok Ovide mee de keuken in. Daar lag ... een lijk. De rest kwam al gauw de keuken binnengelopen. Daar was inmiddels ook Angela. "Jongens, hier is een ingelaste opdracht. In dit restaurant is een moord gepleegd, jullie gaan hem oplossen. Iemand in dit restaurant is schuldig. Zoek die persoon + het motief. Als jullie het raden krijgen jullie 10.000 euro van mij. Maar pas op, de eerste die met de goede dader komt en het motief verdiendt een vrijstelling voor de eerstvolgende executie. Mochten jullie de moordenaar niet vinden krijg ik van jullie 10.000 euro en slapen jullie niet in het mooie landhuis, maar 10 kilometer verderop in een weiland in tentjes." De kandidaten keken elkaar stomverbaasd aan. Ze hadden wel wat anders verwacht. Terwijl de meeste nog bijkwamen van de schrik liep Doris al het restaurant in, op zoek naar de dader...

« Laatst bewerkt op: 10-04-2002, 20:59:42 door Daisy »

aggie

• Gast
« Reactie #226 Gepost op: 11-04-2002, 00:27:28 »
...doris komt tot de schokkende ontdekking dat de moord is gepleegd met kattenpoten. Om precies te zijn met de klauwen. Het aangezicht van het slachtoffer is nog wel te herkennen. Het blijkt Kenner te zijn. Hij ademt nog en het lijkt er op dat hij er wel bovenop komt. Dat verandert echter niets aan de opdracht. Doris, slim als altijd, concludeert dat de enige echte dader Blackmollie moet zijn. BM komt de kamer binnen en...

« Laatst bewerkt op: 11-04-2002, 11:41:07 door Aggie »

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #227 Gepost op: 11-04-2002, 12:54:30 »
draagt haar digibetische kat in haar armen. de kat druipt van het water en er lijkt een rode vlek in haar vacht te zitten... verdacht, dacht doris, maar vooralsnog lijk ik de enige die op het goede spoor zit... maar wat zal ik doen? een vrijstelling heb ik al, dus daar hoef ik het niet voor te doen...
ondertussen stonden han, ovide en vlaming bij het lijk dat geen echt lijk was. "als ik het zo eens zie, lijkt het wel alsof ze dit lijk overgoten hebben met de vulling van een kersenvlaai" mijmerde han "ooooo... dus dit is een hint naar jou?" zei vlaming. hij snelde naar angela toe maar ovide stak haar been uit en vlaming viel. "ben je nou helemaal gek, vlaming? dat is toch veel te voor de hand liggend? nee, laten we eerst maar verder zoeken"...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 12-04-2002, 20:24:42 »
Doris besloot de hulp van haar trouwe George in te schakelen. Aangezien George het in de vorige serie tot in de finale had gehaald, moest hij toch iig zoveel inzicht hebben, dat hij hier ook wel bij kon helpen. George, dolblij dat Doris hem weer opzocht, wilde meteen een afspraak met haar maken om een keer uit eten te gaan. "Maar dan niet de hele tijd erover praten wie nu de mol is he, Do'tje?....oh...." Hij viel stil toen Doris vertelde over de poging tot moord. Na even overleg besluiten Doris en George om samen Blackmollie te gaan schaduwen, terwijl ze contact houden via gsm's. Als ze er dan vrijwel zeker van zijn dat BM de dader is, of beter gezegd haar kat, zal Doris dit aan een van de andere kandi's vertellen wat ze te weten is gekomen, zodat die een vrijstelling kan krijgen, want zelf heeft ze er toch al een... Dat is toch weer loyaal van Doris.

Na een tijdje BM in de gaten houden, is Doris er helemaal van overtuigd dat zij de dader is. Ze besluit dit aan de uitgekozen andere kandidaat te vertellen. Maar wie heeft ze uitgekozen, wie gunt Doris een vrijstelling...?

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #229 Gepost op: 12-04-2002, 20:27:26 »
Doris liep de keuken in en zag de kok bezig met een groot, scherp mes.
Dit vodn ze héél verdacht want zo kon de kok erg goed een moord gepleegd hebben..
Ze liep de keuken weer uit en ging naar de kamers boven. Daar zag ze Ovide al. 'Ovide, kom es mee' zei ze.
'Ik vind deze opdracht heel kut want ik ken dus alle opdrachten al en deze kwam er niet in voor omdat deze ingelast is. Zullen we gewoon verder niet aan deze opdracht mee werken, dan gaan we gewoon lekker slapen.'

Op dat moment zagen ze Blackmollie in de deuropening staan.
'Hoe.. hoelang sta je daar al??' zei Doris geschrokken.  
'Lang genoeg...'  
Blackmollie deed een stap naar voren en...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 12-04-2002, 20:36:18 »
...haar agressieve digibetische kat sprong uit haar armen, klaar om Doris een enorme uithaal te geven. Snel trok Ovide haar weg waardoor ze net gemist werd. "Ksst, niet doen," zei BM waarop haar kat afdroop. "Hoe durf je mij te verdenken?!" schreeuwde ze vervolgens naar de toch al zo geschrokken Doris. "Een moord plegen! Dat zou ik toch nooit doen, waar zie je me voor aan?! Bovendien, wat heb ik voor motief tegen Kenner?! Denk eens ff beter na joh vuile ***!!"

Toen liep ook zij kwaad weg, achter haar kat aan. Doris zei tegen Ovide: "Pff, weet je wat ik nu nodig heb?"
"Nou?"
"Een stevige uithuil-sessie bij George..."

Offline D**n

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
« Reactie #231 Gepost op: 12-04-2002, 20:46:20 »
Toen Doris bij de kamer van George kwam, zag ze net Daan weer naar buiten komen lopen. Opeens rook ze een brandgeur. Ze rende de kamer van George in, en zag George in de kamer rondrennen omdat zijn haar in de fik stond. Ze scgrok zo dat ze flauwviel....

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 12-04-2002, 20:54:50 »
Nu was het tijd voor een heldendaad van George! Deze dacht: "Hoe zal ik dat eens aanpakken, hm, ik heb wel voor hetere vuren gestaan, die stier was ook niet gemakkelijk, maar door al dat rennen bij die stier heb ik inmiddels wel een wat betere conditie, waardoor ik Doris kan redden en..."
(ja, hij dacht nogal veel, in zo'n korte tijd, maar 't zal de spanning wel geweest zijn, of het komt erdoor, dat kandidaten altijd zoveel tot in detail moeten uitleggen in de biecht...)

George nam Doris in zijn armen, het leek wel een stukje uit Superman. De camera's zoomden dan ook flink in, en voor een extra dramatisch effect werd er een spannend muziekje achter gezet en allerlei special beeld effects, of hoe dat ook moge heten. Ja, de camera's, want Angela en haar crew hadden die verschrikkelijke Daan namelijk ingehuurd! Ze vonden dat de serie indutte, dus dachten: tijd voor wat actie.

Buiten kwam Doris er gelukkig weer snel bovenop door een langdurige mond-op-mondbeademing van George (wat uiteraard ook een flinke inzooming opleverde, maar natuurlijk wel met een iets ander muziekje...). Het grasveld van Bertha waar ze beland waren, stond ondertussen vol met kandidaten die opgewonden praatten over wat een levensgevaarlijke pyromaan die Daan toch was, en was hij niet opgesloten? Zou de mol hem vrijgelaten hebben? Daan was er natuurlijk al lang vandoor...

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 13-04-2002, 13:48:58 »
Wie wisten eigenlijk waar Daan zich bevond. Alleen Compuart en Malcolm. Die hadden hem immers in de kofferbak van de Volvo gestopt. Maar wie had Daan bevrijd?
Was het Comp of Malc? Was het iemand van de crew? Of was het misschien BM in een ultieme poging om de verdenking en de aandacht van haar en haar digibetische kat af te leiden?
Ovide besloot op onderzoek uit te gaan, maar niet alleen. Wie zou ze in vetrouwen kunnen nemen?

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #234 Gepost op: 13-04-2002, 18:49:10 »
han... nee, han niet... pino leek haar ook niet zo'n goed idee, en vlaming... nee, vlaming was te slim, die zou zo dingen te weten komen waardoor hij een gewaagde tegenstander zou worden... nee, doris was wel te vertrouwen... misschien...

ze plukte doris min of meer van de grond af en liet daarmee een verwarde george achter. "oke doris, ik wil dat je samen met mij op zoek gaat naar daan de pyromaan... je lijkt mij het betrouwbaarst. ik heb zo'n idee waar hij heen is, want als je goed kijkt zie je daar op de weg allemaal brandsporen. kom, ga mee!" "wacht heel even, eerst even naar george, afscheid nemen" ze rende naar george toe, en fluisterde toen ze hem omhelsde "waar is daan heen?" het antwoordt volgde "daan is..." er kwam een onverstaanbaar gemompel, en zelfs met de ondertiteling was het niet te horen.

ovide in de biecht: ja, doris vertrouw ik dan nog wel het meeste... waarom? ja, gewoon...
doris in de biecht (met vinger aan de neusvleugel en naar links starend): ja, ovide vertrouwd me. mooi toch? maar sinds haar been niet meer gebroken is, zie ik haar toch wel als een gewaagde tegenstander als kandidaat...

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #235 Gepost op: 13-04-2002, 19:16:23 »
Toen blackmollie door een raampje in het hotel keek zag ze dat Angela heerlijk aan een enorme tafel vol met lekker eten zat. Maar toen ze beter keek zag ze dat RegiRobert er ook zat.. Regi?? Wat deed ie daar nou?
Ze herinnerde zich dat hij een week geleden ook al terug gekomen was om wraak te nemen zoals hij zei..
Zou ze het aan de anderen vertellen of kan ze hier haar voordeel mee doen?

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 13-04-2002, 19:44:39 »
Omdat BM toch nog steeds wel ruzie met Doris en Ovide had, besloot ze alleen haar trouwe kat in vertrouwen te nemen en samen met hem verschool ze zich op een terrasje, iets lager dan het balkon waar Angela en RR en de crew zaten, en ze gluurde tussen de bomen door. Ha, mooi zo, ze konden haar niet zien. "Maar wat doen ze nou?!"  fluisterde BM tegen haar kat. "Het lijkt wel of ze een test gaan maken... Hm, misschien kan ik hier wel een vrijstelling mee verdienen, ik wou dat ik ze kon verstaan..."

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #237 Gepost op: 13-04-2002, 20:16:44 »
nee hoor, katje van me, et is natuurlijk allemaal niet echt... het is allemaal in scene gezet, jij hebt die moord niet gepleegd, heus niet! maareh... de test die ze maken, das helemaal geen test... de kandi's zijn er namelijk helemaal niet. maar... het lijkt er wel op dat daar iets gaat gebeuren..." plotseling kreeg ze een déja-vu met jantien die op hetzelfde plekje had gezeten, een half jaar eerder, en die ook een opdracht moest doen. nu was bm echter verdacht, en zou zij uitgehoord moeten worden. op hetzelfde moment werden alle kandi's door angela op het terras bijeengeroepen. "lieve kandidaten, ik heb een opdracht voor jullie... wie kan er goed verhalen uit anderen trekken?" denkend aan wat george tegen haar gezegd had, riep doris gelijk: "ik! ja, dat kan ik wel!" "oke, doris, maar ik heb nog iemand nodig... jij, ovide? ja, ga jij maar! gaan jullie maar met renéetje mee, de rest blijft hier bij mij"

ovide en doris gingen naar een fort, waar ze de opdracht uitgelegd kregen. samen moesten ze de andere kandi's over de moord verhoren, de ene keer doris ovide coachend, de andere keer ovide doris coachend.

de andere groep kandidaten werd een uur later naar het fort gebracht. bm had zich inmiddels bij hen gevoegd en van vlaming de opdracht vernomen. toen de nacht viel werden alle kandi's in verschillende, afgesloten cellen opgesloten, terwijl doris achter een monitortje ging zitten en ovide in de verhoor kamer. ieder van hen zou om en om iemand verhoren en de ander coachen...

de eerste die door ovide verhoord werd was...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 13-04-2002, 20:24:31 »
...Pino.
De 'gouden tip' zou beloond worden met een rood-wit-geblokt matras, iets dat de kandi's wel konden gebruiken in die koude cellen. Je mocht ook kiezen voor een andere beloning: in een andere cel gezet worden, bij een andere kandidaat naar keuze...
Pino besloot dus er flink op los te liegen, ze speldde Ovide die door Doris gecoached werd, een heel verhaal op de mouw over de kok die ze zogenaamd agressief in de weer had gezien met vlaaien en broodmessen.

Hoewel Ovide en Doris niet wisten wat ze ervan moesten denken, en eigenlijk wel doorhadden dat Pino dit onmogelijk allemaal gezien konden hebben, besloten ze toch haar te geven wat ze wilde: samen met WC-eend in een cel gezet te worden...

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #239 Gepost op: 13-04-2002, 20:26:51 »
...sleurde BM terug naar haar cel, waar Doris meteen ook de thermostaat nóg maar een stukje lager zette... jaja, niet alleen beloning, maar ook afstraffing. Dat zal haar leren! Toch?