"ik heb een opdracht voor jullie. jullie moeten jullie opsplitsen in 2 groepen, 1 van 4 en 1 van de mensen die nog overblijven. 1 groep gaat portproeven" "nee, echt?" zei doris "ja, écht. leuk he. de andere groep gaat wat anders doen. ook iets met port: port drinken en dan slapen. zij krijgen beelden waarvan ze nog slaperiger worden. als jullie, de groep van de port proevers, raden waar de mensen uit de andere groep over dromen, is er 5000 euro in de pot. verder moeten jullie in de porthuizen hier in de buurt de port bij de karaf zoeken. zet je bril nu maar af." iedereen deed de bril af en ineens waren ze in porto. "wat jullie net zagen" zei angela "zagen jullie door een video bril. ik was jet. ondertussen hebben we jullie dus naar porto gereden. welke vier gaan slapen met een slok op?" vier mensen meldden zich aan: pino, vlaming, great-dutchman en lautjuh. "lautjuh! jij mag helemaal niet mee doen, je hoort bij de crew" "sorry angela..." "oke, wie wil er dan? jij, doris, ga maar. zo hier hebben jullie allemaal een fles. drink er maar op los, en ga lekker op je bedjes liggen. jullie" wijzend op de port proevers "gaan met mij mee" ze gingen naar...