Auteur Topic: WIDM soap!  (gelezen 65979 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:WIDM soap! (deel 2)
« Reactie #140 Gepost op: 4-04-2002, 14:58:45 »
'n kerkje in de middle of nowhere, 'In dit kerkje', zo legt Angela uit als ze er zijn aangekomen, 'hangen miljoenen kinderfoto's. Tussen al die foto's hangen 20 foto's uit m'n eigen kindertijd. Deze moeten jullie samen gaan opsporen. Als jullie denken de 20 foto's gevonden te hebben, moeten jullie nog raden in welke winkel de outfit die ik draag op de foto is gekocht.' 'n trotse Angela kijkt de kandi's, die duidelijk niet zo blij zijn met deze opdracht, glimlachend aan. 'Ik heb deze opdracht zelf bedacht!' zegt ze er nog trots bij. De kandi's wisselen 'n blik van: dat was te verwachten ja.

'Kom we gaan beginnen!' Alle kandi's volgen Angela naar binnen. Buiten loopt 'n leeuw (of is 't toch 'n hond?) voorbij..........

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #141 Gepost op: 4-04-2002, 15:18:23 »
compuart, ovide, vlaming en doris stonden bijna een uur te wachten toen angela eindelijk weer terugkwam. ze waren al op een muurtje gaan zitten waar roodwitgeblokte onderbroeken aan hingen. toen angela de auto uitkwam begon ze al gelijk "en daar zit het zielige zooitje... komen jullie maar mee, jullie mogen met vuur spelen. welke groepjes zijn er gemaakt?" "compuart en ovide en vlaming en doris" "okee, een goede keus... gaan jullie maar alvast in de auto zitten. na een tijdje kreeg de groep instructies van angela "okee, het is heel gemakkelijk...
Zo rond diezelfde tijd stonden de overige kandi's in het kerkje. ze verspreiden zich allemaal door de nauwe gangen van het kerkje. maar omdat er maar 1 ingang was naar de zaal van het kerkje was het een heel gedoe om naar buiten te komen. han stond aan het begin van het gangetje, en achter haar stond de rest. Master3L stond helemaal aan het eind van het gangetje, en hij kon er, als de overige kandi's niet ook uit het gangetje weg gingen, niet weg. Hij had last van claustrofobie en ze waren nog geen 5 minuten aan het zoeken toen hij een aanval kreeg... han weigerde echter uit het gangetje te gaan en master3L kon er dus niet door, waardoor alle kandi's het zoeken naar de foto's vergaten en zich met master3L bemoeiden... was dit een mollenstreek van master3L, of van han? en wat gebeurde er in de andere groep?

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Master3L

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #142 Gepost op: 4-04-2002, 17:13:34 »
In de andere groep hadden de 4 kandidaten de opdracht gekregen. De beide groepjes moesten allebei de titel van een Nederlandstalig lied 'inbranden' in het hoge gras, dus dat het verbrande gras de letters zouden vormen. De overige kandidaten zouden dan later met een hoogwerker worden opgetakeld en die moesten dan proberen de tekst te raden.

Vlaming en Doris begonnen direct om 'Tulpen uit Amsterdam' in het gras te branden. Doris stak steeds een stukje gras aan en Vlaming doofde dan het vuur om zo letters te vormen.

Maar wat gingen Compuart en Ovide nu doen?

waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #143 Gepost op: 4-04-2002, 17:16:18 »
ze brandden niets, maar sprongen vanaf de hoogwerker gaten in het gras, zodat er letters ontstonden, zodat de opdracht wat bemoeilijkt werd. maar waarom zouden ze dat willen?
ondertussen in de andere groep...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #144 Gepost op: 4-04-2002, 17:27:45 »
(Angela's voice over): Er hangen helemaal geen foto's van mij bij, maar foto's van de kandidaten zelf. (george lachje) komen ze daarachter, verdienen ze € 10.000. Mislukt deze opdracht echter, krijgt een van de kandidaten een vrijstelling. Ongevraagt." In beeld zien we ondertussen een aantal zoekende kandidaten in het kerkje. Dan opeens zie je Vlaming zeggen "Nu zouden we die rare pyromaan wel kunnen gebruiken he?", en meteen weer over naar de andere kandidaten in het kerkje....

Take a glorious bite out of the whole world

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 4-04-2002, 19:44:13 »
Nadat Ovide en Compuart ongeveer 10 keer van de hoogwerker naar beneden waren gesprongen, was het gras helemaal plat. Het leek niet eens op Chinees wat er stond. Bezorgd zei Ovide:"zouden ze wel begrijpen dat hier in de Amsterdamse grachten staat?" "Tuurlijk", zei Compuart zelfverzekerd. Als iemand dat niet ziet is ie zeker de mol, dat moet wel sabotage zijn.
Intussen bij Han en Vlaming...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #146 Gepost op: 4-04-2002, 21:19:59 »
intussen bij doris en vlaming ging het ook niet goed: doris had vlaming namelijk de verkeerde aanwijzingen gegeven, of vlaming had doris' niet goed opgevolgd, want in plaats van tulpen uit amsterdam stond er tulpen uit rotterdam... wat stom! net zoals bij ovide en compuart niet aan de amsterdamse grachten stond maar in de amsterdamse grachten... domdomdom! of was het gewoon een mollenstreek? ondertussen hadden de andere kandidaten al een beetje door dat het hier geen foto's van angela betrof want die konden ze niet vinden. verder...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 4-04-2002, 21:23:19 »
Intussen gaat 't ook bij Doris en Vlaming niet over rozen. Voice over van Angela: 'Doris en Vlaming hebben inmiddels al zoveel letters gebrand, dat ze door grassprieten 't grasveld, uuuhhhhh door de bomen 't bos niet meer zien. En ze hebben nog maar 10 minuten op de klok staan!'

Vlaming:' er klopt geen reed meer van Doris......' Doris:'d'r staat toch precies tulpen uit Amsterdam'. Op 'n geirriteerd toontje zegt Vlaming: 'er staat rozen uit Utrecht'. 'Ja en!' ketst Doris weer geirriteerd.

Inmiddels zijn de andere kandi's nog druk bezig met 't zoeken van kinderfoto's van Angela. Pino komt met 'n foto met daarop 'n lief klein blond meisje naar Han toegelopen: 'Zeg Han, ben jij dit niet?' 't is net of Han effe schrikt, maar zegt dan snel: 'nee natuurlijk niet, ik lijk er niet eens op!' Teleurgesteld vertrekt Pino weer en mompelt zachtjes: 'ik vond anders van wel......'  :-[

De kandi's lijken niet veel succes te hebben met 't vinden van foto's van Angela. Alleen Han lijkt er al 4 gevonden te hebben, (wat nogal vreemd is aangezien Angela er helemaal niet tussen hangt!).........

Offline Master3L

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 5-04-2002, 12:15:32 »
Doordat Doris iets teveel gras in brand stak, kwamen de twee kunstwerken van de beide groepen akelig dicht bij elkaar.... Het was dus uiterst twijfelachtig of de andere kandidaten dit zouden raden!

Omdat de foto-opdracht te lang duurde, moesten de andere kandidaten eerst de twee titels raden. Als de groep het raadde, was er EUR 10.000,-- verdiend en als 1 kandidaat beide titels raadde, krijg die een vrijstelling! Na het raden mochten de 'brandteams' meezoeken naar de foto's.

De kandidaten werden met de hoogwerker omhooggehesen. Ze waren nauwelijks boven of Master3L riep: "Ik zie het al! Het zijn Rotterdamse rozen in Amsterdamse grachten!" Iedereen keek Master3L verbaasd aan. Hoe wist hij dat zo snel?

Angela sputterde eerst nog tegen: "Klopt dat wel?" De beide 'brandteams' knikten om het hardst. "Jaha, dat klopt!" roept Doris uit.

Schoorvoetend gaat Angela akkoord met het lukken van de opdracht. Er is weer EUR 10.000,-- in de pot en Master3L heeft een vrijstelling verdiend!

Nog even, en elke kandidaat heeft een vrijstelling voor de executie van vanavond.....

waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Great-Dutchman

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 5-04-2002, 18:15:24 »
Behalve Great-Dutchman die nog op een vrijstelling moet hopen. Maar, horen ze Angela zeggen, die had hij kunnen verdienen. Hij was de hele dag in een hoogwerkerskraan gaan zitten, en als hij precies kon vertellen wat er gebeurd was die dag, had hij een vrijstelling verdiend.
Het enige nadeel was: hij dacht dat hij het beter zou zien als hij bovenop de kraan zou gaan staan en natuurlijk kukelde hij ervan af. Hij ligt zwaargewond in het ziekenhuis en kan natuurlijk de executie niet meemaken.
Zo, zegt Angela, dat is onze afvaller voor de executie van vanavond, terwijl Great-Dutchman verschrikkelijk hard "Nee"! schreeuwt. "We hadden toch afgesproken dat ik de mol zou zijn!" Angela lacht en zegt: "Oh ja!"
Angela beslist: "Okay, voor de executie van morgen is er geen uitvaller maar als Great-Dutchman voor de derde executie, de executie na de volgende er niet is, is hij weg". De anderen morren maar zijn toch blij dat zij niet vanavond uitliggen en ze gaan moe maar voldaan naar huis.

You can fool all people some of the time and you can fool some people all of the time, but you can't fool all people all of the time.

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #150 Gepost op: 5-04-2002, 18:27:04 »
Pino, Blackmollie en Imka blijven een beetje achter hangen. Zij hebben even een onderonsje...
Pino:"begrijpen jullie er nog iets van? Ik dacht dat ik naar een molfanatenbijeenkomst ging en vanaf dat moment lijkt het wel alsof ik in een droom leef, er gebeuren allemaal zoveel rare dingen...knijp me eens."
Dat laten BM en Imka zich geen 2x zeggen en terwijl BM haar armen onder handen neemt, richt Imka zich vooral op Pino's wangen.
"Auw auw, ja stop maar, dit doet pijn! Oké, ik ben overtuigd. Ik ben gewoon wakker...ohof... we zitten met z'n allen in zo'n rare droom van Vlaming...."
BM en Imka kijken elkaar geheimzinnig aan, voegen zich bij de anderen en laten Pino alleen achter, met al haar vragen.
"Hee!", roept Pino naar de groep, "is er dan niemand die me kan vertellen waar we hier eigenlijk mee bézig zijn?!"
De immer behulpzame, voor alle molvragen klaarstaande Vlaming draait zich naar haar om en zegt:

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 5-04-2002, 19:09:20 »
'Zeg, wil je je 'ns niet zo aanstellen en gewoon doen wat van je gevraagd wordt?' en hij draait zich weer om en loopt weg met de rest van de groep. Beteuterd kijkt Pino voor zich uit: 'ik dacht echt dat vlaming altijd heel aardig was.......'

Ondertussen zijn Compuart en Malcolm al bijna bij 't hotel. Zij hebben de auto van de crewleden genomen terwijl de andere kandi's lopend naar 't hotel wilden gaan. Ook de crewleden vonden 't niet erg om effe 'n wandeling te maken. Alleen Angela was niet zo blij dat ze nu moest lopen..... ('Maar ik heb al zo lang moeten staan vandaag', waarna Anton reageerde met: 'niet zeiken, trut').

'Had jij niet willen rijden Compuart?' vraagt Malcolm. 'Nee joh, ik heb nog drie weken om te rijden'. Bedenkelijk tuurt Malcolm naar de weg. 'Zeg Compuart, zullen wij samen 'n soort pact sluiten?'. Compuart: 'hoe bedoel je?' 'Nou gewoon dat ik jou beloof dat ik niet de mol ben en dat jij mij belooft dat je niet de mol bent. Wij zijn tenslotte toch vrienden........toch?'

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 5-04-2002, 19:13:01 »
Compuart weet even niet wat hij moet zeggen en kijkt maar uit het raampje terwijl hij probeert niet erg te grijnzen. Is goed zegt hij, ik wil wel een pact met je sluiten. Ze geven elkaar een hand. Kruist er iemand zijn vinger achter zijn rug?

Ze rijden door. Opeens steekt er een raar mannetje de weg over, dat heel hard fire fire roept. Het zal toch niet Daan de pyromaan zijn. De auto stopt en...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #153 Gepost op: 5-04-2002, 21:01:41 »
Opeens ligt er een twaalf jarige op harry potter lijkende jongen op de motorkap. FIRE FIRE, IK BEN ONTSNAPT, JOEPIE! JOEPIE! Compuart kijkt even naar malcom en trekt een wenkbrouw op.  Ze lopen naar de motorkap en zeggen tegen Daan...

Take a glorious bite out of the whole world

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 6-04-2002, 20:12:33 »
...zeg wat jij nou weer hier? Daan kan niet veel meer uitbrengen dan fire fire. Compuart en Malcolm besluitenhem toch maar mee te nemen. Hij zou nog wel eens van pas kunnen komen als geheim wapen. Ze stoppen een spartelende en blije Daan in de kofferbak van de auto. Hij is tenslotten eeen GEHEIM wapen en bovendien valt het zo op als er een brandlucht in de auto hangt.

Ondertussen is de rest van de groep lopend onderweg naar het hotel. Pino loopt nog steeds achteraan te mokken. Ovide gaat bij haar lopen en probeert haar te troosten.
Daar aangekomen is het tijd om te gaan eten. Dit levert weer een nieuwe opdracht op voor de kandidaten. De Nederlandse kandi's moeten Belgisch koken en omgekeerd. Er staan voorbeelden klaar. Ze moeten dan van elkaars eten proeven en raden of het om het 'orginele eten' of om een kopie gaat. Als ze het goed raden verdienen ze 5000 euro. Ze gaan aan de slag...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #155 Gepost op: 7-04-2002, 09:33:43 »
de belgen beginnen met de pannenkoeken en de vlaaien, de nederlanders maken friet.... wat een nationaal eten.
nadat alles klaar was werd het op grote schalen gelegd. de belgische kandi's moesten 2x friet proeven en uitvinden welke de echte was en welke door de hollanders. de andere groep deed het zelfde met de belgische pannenkoeken en vlaaien....

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 7-04-2002, 12:12:05 »
Iedereen zat te smullen van 't eten. Doris wilde nog 'n stuk pannekoek proeven en ze reikte naar de pannekoek die bovenop de stapel lag. Op dat zelfde moment wilde Malcolm ook 'n pannekoek nemen en de handen van Doris en Malcolm raakten elkaar lichtjes. 'Oops, sorry!' zegt Doris verlegen. 'Maakt niks hoor, pak jij 'm maar!' zegt Malcolm met lichte blosjes op z'n wangen. Hun blikken kruisen elkaar en ze zetten beiden hun borden neer. Malcolm pakt dan ineens Doris' hand vast en neemt haar mee naar buiten......

Ondertussen ging 't eetfestijn gewoon door en hadden de kandi's de grootste lol met al die lekkere frieten, pannekoeken en vlaaien. Alleen George, die overigens niet mee deed aan 't spel maar er voor spek en bonen bij zat, keek wat beteuterd omdat zijn Doris nergens meer te bekennen was.....

« Laatst bewerkt op: 7-04-2002, 12:18:54 door Han13 »

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #157 Gepost op: 7-04-2002, 13:43:31 »
Hij besloot ze achterna te gaan omdat hij toch wel benieuwd was naar zat ze buiten gingen doen.
Maar toen hij langs de tafels liep stoote hij per ongeluk een grote schaal met friet om die de kandidaten aan het beoordelen waren. 'Wat doe je nou, nu is de hele opdracht verpest!' zei Han geergerd.
'Helaas, de opdracht kan niet meer door gaan' zei Angela. Beteuterd en boos kijken de kandidaten om zich heen.
Intussen was George buiten aan gekomen. Maar wat hij toen zag...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #158 Gepost op: 7-04-2002, 13:48:48 »
was gelukkig niets ergs. malcolm wilde een pact sluiten met doris, maar doris wilde dat niet... toen ze george zag rende ze naar em toe: "george, mijn ridder op het witte paard, mijn rots in de branding, mijn redder in nood. wat ben je toch geweldig he, je hebt me gered van een pact!" "graag gedaan hoor door. kom, we gaan naar binnen, ik vind het maar niets dat je alleen buiten bent met hem." "nee, ik ook niet." hand in hand gingen ze weer naar binnen...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #159 Gepost op: 7-04-2002, 14:06:52 »
toen george en doris naar binnen liepen zagen ze twee mensen in een hoekje zitten, allebei romantisch patatten naar binnen werkend: han en compuart... of leek het alleen maar zo romantisch?.....