Spam-mail krijg je automatisch meegestuurd als je een beetje nieuwsgierig op internet aan het rondsnuffelen bent. Je krijgt het dus via je mailbox. Je bent er voor een deel zelf voor verantwoordelijk. Iedereen kent die pagina's wel, waar je je email-adres moet opgeven, en dan krijg je voor de moeite een leuk infopakketje of wat dan ook toegestuurd. Maar het gaat die firma's juist om dat email-adres, en daar betalen anderen dan weer goud geld voor. En het is niet te achterhalen aan wie de firma waar jij jouw emailadres hebt achtergelaten, jouw adres heeft gegeven.
Het ergerlijke is, dat je soms lang moet wachten, voordat je je mail binnen hebt, en dan blijkt het van die troep te zijn.
Wil je eenvoudig van die troep worden verlost?
http://tucows.xs4all.nl/preview/236049.htmlZoek naar je besturingssysteem voor de juiste versie van het programma dat je nodig hebt, en download (en installeer) vervolgens het programma ADAWARE 6.0. Voer het programma vervolgens uit, en je bent van die ellende verlost.
Het mooie van dit programma is, dat het ook toekomstige spyware zoals de verzamelnaam luidt, buiten de deur houdt.
Met dank aan cadfael, die mij dit internetadres heeft doorgegeven, waardoor ik niet meer voortdurend word opgeroepen om naar het profiel van de een of andere nep-miss te kijken, een profiel dat je volgens mij pas na betaling van een fors minutentarief te zien krijgt.
Als ik die troep op mijn computer wil hebben, ga ik wel na een of andere dubieuze internet-site. Ze zouden de firma's die dat spul ongevraagd op je computer zetten, zwaar moeten straffen. Microsoft heeft in Amerika al 15 frima's aangeklaagd, omdat het de ondernemers in de internetbranche heel erg veel omzet kost. Klanten lopen boos weg bij hun provider omdat ze vinden dat die te kort geschoten is.
Hoog tijd om er iets tegen te doen. Op de chat heeft spammen overigens een andere betekenis: daar betekent het gewoon ongevraagd internetadressen ertussendoor gooien om bijvoorbeeld reclame te maken voor je eigen site. Als je dit wil doen, doe dat dan niet in de chatroom zelf, maar bijvoorbeeld via een pm, of iets dergelijks. Het is iets anders als mensen weten dat dat adres eraan komt, natuurlijk.