Auteur Topic: het reisbureau  (gelezen 7759 keer)

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:het reisbureau
« Reactie #20 Gepost op: 6-06-2003, 11:31:21 »
Is hier iemand al eens op Cuba geweest?

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #21 Gepost op: 6-06-2003, 13:27:10 »
Ben het eigenlijk wel een beetje met Mollemans eens over de groepsreizen Dopey. Het hangt er denk ik ook wel van af of het alternatief is om helemaal in je uppie te gaan of dat je met z’n 2-en of z’n 4-en rond reist. Ik heb geen partner of vrienden die van verre/avontuurlijke reizen houden, dus het is voor mij ófwel helemaal allen ofwel met een groepsreis. Ik heb het allebei gedaan, en het heeft allebei z’n voor- en nadelen. Momenteel zou ik, zeker voor een “kortere” vakantie (28 dagen) toch voor een groepsreis kiezen geloof ik. Maar mijn grootste passie is ook om totaal van de gebaande wegen af te wijken en midden in de bush bush een tentje op te zetten. Prachtig vind ik dat….maar wel lastiger als je alleen reist.

Maar goed, voor Mongolië ontkom je er zo te zien toch haast niet aan om een groepsreis te boeken. Dat wilde ik maar even weten.  China is mij onbekend. Ik heb wel verhalen gehoord van een stel dat daar (samen) rondreisde en die moesten inderdaad een week wachten op een treinticket en dat soort verhalen. Maar toegegeven, dat verhaal stamt wel uit 1988…

Wat Amerika betreft: ik heb diezelfde omgeving ook nog steeds op mijn verlanglijstje staan. De plaatsten waar ik toen op uitkwam als “places to see” waren:
- Death Valley (als je van woestijn houdt, zoals ik)
- Monument Valley
- Paardrijtocht(en) door één van de parken daar
- Las Vegas
- Crand Canyon (natuurlijk)

Van specifieke hotels, malls o.i.d. heb ik geen idee. Wel hadden ze het bij RTL boulevard (alweer?) over Santa Cruz (geloof ik). Schijnt één of ander soort hippiestadje te zijn, met zeer relaxte on-Amerikaanse sfeer en veel surfers e.d.  Klonk errug lekker!

Cuba? Nog nooit geweest...

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 6-06-2003, 13:30:18 »
www.ecovolunteer.org hebben misschien wel wat

Ah..bedankt, zal er eens gaan kijken!

Cuba..ja daar ben ik een keer geweest. Niet rondgetrokken maar voornamelijk in Havana doorgebracht. Stad met nogal wat contrasten.
Kan er wel wat meer over vertellen, maar ligt er een beetje aan wat je wilt weten (voordat je het weet heb ik hier dadelijk een heel reisverslag ingetikt, ook weer niet de bedoeling  ;D )

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #23 Gepost op: 6-06-2003, 13:33:47 »

Cuba..ja daar ben ik een keer geweest. Niet rondgetrokken maar voornamelijk in Havana doorgebracht. Stad met nogal wat contrasten.
Kan er wel wat meer over vertellen, maar ligt er een beetje aan wat je wilt weten (voordat je het weet heb ik hier dadelijk een heel reisverslag ingetikt, ook weer niet de bedoeling  ;D )
We zitten erover te denken om daar heen te gaan. Maar van de een hoor ik dat je daar niet 2 weken moet zitten omdat het wat saaiig is en van een ander hoor ik juist dat het wel meevalt.
Hoe vond jij Cuba en wat raad jij me aan om te zien daar?

Offline mollemans

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
« Reactie #24 Gepost op: 6-06-2003, 13:50:19 »
Cuba wat ik er van een kennis van me van heb vernomen (1999 reis). Erg duur en nog weinig toeristisch, natuur wel mooi, maar qua bezienswaardigheden minder.

Maar als je nu naar hjt reizenaanbod kijkt, kom je steeds meer Cuba tegen, dus denk ik dat het land zich er meer voor open heeft gesteld.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 6-06-2003, 14:11:22 »
Het toerisme in Cuba is toch sterk in opkomst. Unesco heeft enkele jaren geleden het oude stadscentrum van Havana geadopteerd, dat zijn ze nu volledig aan het opknappen, dus dat zal het toerisme ook wel bevorderen. Toen ik er was (ook 1999), was slechts een deel opgeknapt, het andere deel was heel erg vervallen, grijs, wat op zich ook wel wat heeft.
Ook kent Cuba een groot toeristenoord, waar alleen maar resorts worden gebouwd; Varadero.
Ben daar zelf twee dagen geweest, om vervolgens gillend weg te rennen (ben daar persoonlijk niet zo kapot van).

Op zich is Cuba inderdaad niet goedkoop, en waar je rekening mee moet houden is dat bepaalde dingen moeilijk verkrijgbaar zijn. Op zich schijnt Cuba bekend te staan om een goeie gezondheidszorg, maar een zoektocht naar kleine dingetjes als asperine, pleisters of tampons kan al snel een paar uur in beslag nemen. Handig dus om zelf mee te nemen!!

Wat ik erg leuk aan Havana vond, was gewoon de levendigheid die de stad uitstraalde. Veel pleintjes, muziek op straat, straatverkoop. Het schijnt voor toeristen ook heel veilig te zijn; je kunt er 's avonds alleen over straat lopen (alhoewel ik er niet de hand voor in het vuur steek). Als je het leuk vind om op stap te gaan, het bruist! Veel salsa en salsavoorstellingen natuurlijk.
Qua bezienswaardigheden vond ik het oude centrum zelf al een bezienswaardigheid. Er zijn nogal wat musea en historische panden.
Ik was zelf nog niet eerder in een communistisch land geweest, en een bezoekje aan het revolutiemuseum was dan ook wel leerzaam (erg veel propaganda, zoals overal in de stad).
Ook nog in een kazerne geweest (!) bij toeval, gevestigd in een fort bij de stad.

Zelf zou ik ook niet twee weken in Havana zelf blijven, het is leuk voor een paar dagen, maar kan me voorstellen dat je er dan wel een beetje op uitgekeken raakt.

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #26 Gepost op: 6-06-2003, 14:14:44 »
Touristich hoeft van mij niet zo nodig. Waren we vroeger nog enthousiast dat we in Noorwegen Nederlanders tegen kwamen en naar ze seinden in de auto (als ze tegenliggers waren natuurlijk), nu vind ik het heel erg dat als je in de 'middle of nowhere' een Nederlander tegenkomt ::)

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 6-06-2003, 14:28:29 »
Touristich hoeft van mij niet zo nodig. tegenkomt ::)

Nou, kans dat je dat in Cuba overkomt is wel aanwezig!
Ben er zelf ook niet zo'n voorstander van. Sta je ergens in the middle of nowhere in notabene een niet-toeristisch land (paraguay bv.) komt er een toerist op je af, die dan zonodig een landgenoot denkt te herkennen.  ???

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #28 Gepost op: 6-06-2003, 14:57:10 »
Nou, kans dat je dat in Cuba overkomt is wel aanwezig!

Dat denk ik ook van wel, maar als je op de M. Everest staat kun je al je buren tegenkomen ::)

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #29 Gepost op: 6-06-2003, 15:39:26 »
dopey, k ben afgelopen jaar ook naar de westcoast gegaan, en t is zeker aan te raden :D

tweety noemde death valley, dat raad k eigenlijk een beetje af. de woestijn is niet zo mooi als de sahara, het is er bloed heet en de voorzieningen zijn er erg slecht. als je er toch heen gaat kan je er het beste in 1 dag doorheen rijden en dan ergens aan de rand kamperen ofzo.

als je kan zou ik ook naar yosemite park gaan, dat is echt erg mooi :) het heeft wel wat weg van zweden, en na parken als de grand canyon is al dat groen wel een welkome afwisseling :)

als je toch in dat gebied bent kan je ook nog naar san fransisco, dat is ook zo'n plaats waar je eigenlijk wel n keer geweest moet zijn want dr hangt echt zo'n bijzonder sfeertje.

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 6-06-2003, 15:41:15 »
Jeej wat gaan jullie allemaal ver weg op vakantie!  :'(

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 6-06-2003, 15:59:49 »
Het geluk gehad veel te kunnen reizen..

Ja Doris, helemaal mee eens, San Fransisco is leuke stad, beetje onamerikaans eigenlijk. Stikt er ook van de culturele activiteiten.

Ook leuk (maar oh zo warm...) Joshua Tree Park, vlakbij L.A. (ja..waar U2 die videoclips en foto's voor het gelijknamige album hebben opgenomen)

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #32 Gepost op: 6-06-2003, 17:18:10 »
mmmm... joshua tree vond k eigenlijk t ergste park van de parken waar ik geweest ben. dr is niet zo heel veel te zien vond ik, ja, dr zijn n stel joshua trees enzo maar t is dr super uitgestorven, echt n woestijn. maar als je woestijn wil zien kan je wel beter naar joshua tree gaan dan naar death valley volgens mij :)

Offline Orientalred

• Forumlid
  • OR is back in town...
« Reactie #33 Gepost op: 6-06-2003, 17:26:57 »
Is er hier wel eens iemand in Slovenie geweest? Of hebben jullie nog tips voor in Italie (behalve de standaard-te-toeristische-dingen dan) ?

You ever want something, that you know you shouldn't have. The more you know you shouldn't have it, the more you want it.

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #34 Gepost op: 6-06-2003, 18:05:31 »
Jeej wat gaan jullie allemaal ver weg op vakantie!   :o

Idd.. iig, Azie trekt mij helemaal niet (en dat heeftneits met sars te maken hoor)..

Mwjah.. ik wil eigenlijk eerst ooit eens alle Europese hoofdsteden ed. af..  8)

[edit] ijsje maar ff opeten voor het typen..

« Laatst bewerkt op: 6-06-2003, 18:06:12 door Milk »
No Milk today???

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #35 Gepost op: 6-06-2003, 18:41:54 »
Jeej wat gaan jullie allemaal ver weg op vakantie!  :'(
wij gingen afgelopen jaar n keer ver weg, maar verder blijven wij ook altijd in de buurt hoor, of iig met de auto. dit jaar gaan we nu definitief van wenen door de bergen naar kroatie, dan naar venetie en dan terug naar huis.

azie trekt mij trouwens ook absoluut niet, dat lijkt me nou echt nix...

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 6-06-2003, 19:24:56 »
SanFran ben ik al eens geweest. Toffe stad alleen vind ik NY leuker. Het plan is om in een lighthouse te overnachten.

Ik wilde niemand kwetsen hoor met groepsreizen. Er zullen best momenten (weinig vakantiedagen)komen of bestemmingen (Birma bijvoorbeeld) waar ik misschien ook wel voor een groepsreis zou kiezen.

Tibet (ook mooi) kom je overigens niet eens in als je niet met een groep bent.
Het klopt dat ik een beetje ben gehard wat groepen betreft.

De tijd dat je in China lang moet wachten op een treinkaartje is voorbij. Nog even en je kunt gewoon retourtje boeken.

Sommige landen kun je vrijwel niet zelf bereizen  in 30 dagen. In China is dat best mogelijk, als je maar goed plant. Vrijwel alle organisaties hebben dezelfde route. Maar je kunt tegenwoordig ook het belangrijkste laten regelen (hotels en vluchten/trein) en het toch een beetje op eigen hand doen en je eigen route kiezen.

Een hele mooie route om te doen Centraal Azie reis van Baobab. Die groep ben ik tegen gekomen op de grens tussen China en Kyrgyzstan. Ook een echte groepsbestemming overigens.
http://www.baobab.nl/packageroute.asp?PackageCode=337

Ik ben niet echt anti groepsreizen hoor.

Maar als jullie gaan met een groep, doe een beetje lief tegen de reisbegeleider en geef eens een fooitje en een bedankje.

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #37 Gepost op: 6-06-2003, 23:13:49 »
Ach het is zo zwaar om reisbelegeleider te zijn, he dopey. Nooit genoeg geldm te weinig vakantie, vervelende en zeurende mensen (die heb je er soms ook echt wel tussen hoor.[het is hier wela dners als thuis, he bert. Ja zon gat in de grond dat is toch niet hygienisch , he ans., nou blijf dan ook lekker thuis, zou ik dan zeggen]

Ik krijg alweer zin om te reizen maar het kost zoveel geld en tijd, dus zal er voorlopig wel niet van komen, de tocht door Peru en Uruguay.. Bummer, waarom dan ook een vriendin kiezen met kinderen???? :D

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 7-06-2003, 20:44:05 »
Een mindbreakertje.

Je kunt er niks mee winnen (tenzij je Amerikaans staatsburger bent en ouder dan 18) maar het is toch leuk. En elke maand een nieuwe opgave.

Where are you?

Meer aanwijzingen op
http://www.concierge.com/cntraveler/whereareyou/

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 7-06-2003, 22:06:16 »
Iemand nog goede ideeen waar ik naartoe kan met de grote vakantie? Het moet niet te duur zijn, een weekje mag €600,- kosten ofzo, met twee personen. Het liefst halfpension en wel in een hotel/aparthotel. Warm land, niet te warm ;) .

Wij zijn namelijk al lang op zoek maar we weten niets te vinden.