Auteur Topic: Waar gaat de vakantie heen ? (en hoe was het?)  (gelezen 55320 keer)

Offline Baziel

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re:Waar gaat de vakantie heen ?
« Reactie #80 Gepost op: 1-07-2003, 12:18:28 »

Kan je me misschien iets vertellen over de omgeving? Is er een dorpje dichtbij, zijn er dingen te doen/bezichtigen etc.

L'Espinet Vacances ligt op 2 km van Quillan, een klein en rustig gelegen dorpje in de Haute Vallée de l'Aude.
Deze streek is nog lang niet platgelopen door het massatoerisme en heeft zijn eigenheid zeer goed bewaard.

In de directe buurt van Quillan vind je vooral de schitterend gelegen Katharenburchten die prachtige vergezichten bieden als trekpleister. Als je iets meer wil weten over de geschiedenis van de Katharen en de streek van Quillan kijk eens opwww.katharen.be
Een beetje verderop vind je op 5 km Rennes-le-Chateau ( wereldberoemd omwille van het Mysterie van de Heilige Graal en de begraafplaats van Jezus), op 25 km Limoux (bekend van de mousserende wijn Blanquette de Limoux, voorvader van de huidige champagnes ) en wereldbekend Unesco-erfgoed Carcassonne op 50 km. Op 14 juli ( quatorze juillet, nationale feestdag) is er het grootste vuurwerk van Europa.
Echt indrukwekkend !
Verder zit je op 100 km ( 1,5 uurtje rijden door een prachtige streek) van de Middellandse Zeekust, waar het kunstenaars/vissersdorpje Collioure absoluut een must is.
Verder is een tochtje (+- 2uur door de hoge Pyreneeën) naar het taksvrije shoppingparadijs Andorra een aanrader.

Mogelijkheden genoeg, enkel als je vooral wil gaan fuiven en uitgaan is L'Espinet niet echt de place to be ( alhoewel er in het weekend wel een disco is waar al de jeugd, en dat zijn er wel wat, naar toe gaat.

Als je nog meer wil weten, vraag maar raak.

« Laatst bewerkt op: 1-07-2003, 12:31:24 door Baziel Flauwtie »
En niets lijkt wat het is...

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: 1-07-2003, 12:20:59 »
Klinkt wel mooi... is er een goede busverbinding? Want we hebben geen auto, dus we zouden met het vliegtuig moeten.
Verder houden wij toch niet van uitgaan, dus dat daarvoor niets in de buurt is, maakt niet zo veel uit.
Bedankt voor je uitleg! Ik zal het eens gaan overleggen hier.

Offline Baziel

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 1-07-2003, 12:42:38 »
Klinkt wel mooi... is er een goede busverbinding? Want we hebben geen auto, dus we zouden met het vliegtuig moeten.
Verder houden wij toch niet van uitgaan, dus dat daarvoor niets in de buurt is, maakt niet zo veel uit.
Bedankt voor je uitleg! Ik zal het eens gaan overleggen hier.
Er is een regelmatige busverbinding met Carcassonne, maar je kan ook met het lokale treintje van Carcassonne naar Quillan, een evenement op zich.
Mogelijk kan je bij je boeking vragen dat je afgehaald wordt in de luchthaven,ik denk dat ze dat tegenwoordig wel organiseren.
Voor boekingen en reservatie en tarieven voor de vluchten, kijk eens op  www.ryanair.be.
Vertrek van uit Charleroi, da's makkelijk bereikbaar met de trein van uit Nederland.

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 1-07-2003, 12:44:15 »
Als ryanair net zo slecht is als de website, staat ons nog een avontuur te wachten ;) . Krijg namelijk een foutmelding.

Offline Malcolm

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #84 Gepost op: 1-07-2003, 14:38:03 »
Annuh, als je echt van avontuur houdt: ga liften! Veel studenten schijnen er de grootste lol aan te beleven. En het is goedkoop. :D

Zie: "Liften: avontuur en lol" - UT-Nieuws 26 juni 2003. Hier staan ook lift-tips in.

« Laatst bewerkt op: 1-07-2003, 14:38:49 door Malcolm »

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 1-07-2003, 14:39:54 »
[omamode]weet je hoe gevaarlijk liften tegenwoordig kan zijn!! :O [omamode]

nee daar voel ik toch niet zo heel veel voor, eerlijk gezegd ;)

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #86 Gepost op: 1-07-2003, 14:40:14 »
Annuh, als je echt van avontuur houdt: ga liften! Veel studenten schijnen er de grootste lol aan te beleven. En het is goedkoop. :D

Tot je een verkeerde tegenkomt en in stukjes word gehakt ::)

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 1-07-2003, 14:47:08 »
Tot je een verkeerde tegenkomt en in stukjes word gehakt ::)

dat bedoel ik.

Of je wordt verkracht ofzo...  :-X :-\

Offline Baziel

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 1-07-2003, 22:34:52 »
Als ryanair net zo slecht is als de website, staat ons nog een avontuur te wachten ;) . Krijg namelijk een foutmelding.

Ryanair is een zogeheten 'low cost carrier'.Goedkoop maar kwalitatief niet vergelijkbaar met KLM, SN of AF.
Hun website is beter te bereiken op www.ryanair.com, maar hij is onduidelijk over het tarief.
Bij de Engelse versie vlieg je voor 38 euro enkel naar Carcassonne, kies je Nederlands als taal wordt dat plots 50 euro.Vermoedelijk heeft het te maken met taksen die bij het ene tarief inclusief zijn, bij het andere niet.Uitkijken is dus de boodschap,ook met de afreisdata,want de goedkope tarieven gelden soms niet voor bepaalde dagen of periodes.
Je mag volgens mij rekenen op +- 200 euro vliegkosten H/T voor 2.
Ik heb voor jou eens gekeken naar de TGV tarieven en je kan voor 179 euro met z'n 2 van Brussel naar Perpignan.Die TGV doet er zo'n 7 uur over, en de afreistijden zijn heel redelijk.
Die info vindt je hier.http://www.b-rail.be/internat/N/trains/tgv/destinations.html.

Ook vanuit Perpignan kan je met trein of bus naar Quillan.

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 2-07-2003, 10:52:22 »
Whoow, gaaf joh dat je dat allemaal voor mij opzoekt! Ik heb gister m'n moeder verteld over dit park, en ze vond het wel leuk. We wachten nog op de folder.
De TGV hebben we vaker mee gereisd (persoonlijk vind ik dat heel saai), vliegen is leuker. Dus waarschijnlijk (als we hier naartoe gaan) wordt het vliegen.
Ik laat je zeker nog weten hoe/wat/wanneer/waarom, ok ;D ?!

Offline Baziel

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 2-07-2003, 14:48:41 »
Whoow, gaaf joh dat je dat allemaal voor mij opzoekt! Ik heb gister m'n moeder verteld over dit park, en ze vond het wel leuk. We wachten nog op de folder.
De TGV hebben we vaker mee gereisd (persoonlijk vind ik dat heel saai), vliegen is leuker. Dus waarschijnlijk (als we hier naartoe gaan) wordt het vliegen.
Ik laat je zeker nog weten hoe/wat/wanneer/waarom, ok ;D ?!

Tja, die folder, daar zal je nog wel even moeten op wachten, vrees ik.
Probleem is dat tijdens het hoogseizoen 2003 ( juni-september) het park vol zit ( er zijn maar een 120-tal villas en studios), en je er enkel nog terecht kan aan de hand van last-minutes en annuleringen.
Die doen zich elk jaar wel voor,dus er is altijd wel een klein aanbod,maar je moet er wel snel voor beslissen.
Wij zitten er dit jaar van 16-30 augustus, en in die periode was er nog wel wat te vinden dacht ik.
Ook begin september zal er nog wel wat vrij zijn, en dan zijn de prijzen een stuk lager,maar je moet dan wel kunnen natuurlijk.

Ik kan je eventueel het telefoonnummer bezorgen, dan kan je rechtstreeks bellen ( in het Nederlands ) voor info of en wanneer er wat vrij is.
Stuur maar effe een PM dan.

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 3-07-2003, 19:13:21 »
We hebben de knoop doorgehakt! We hebben een aanbieding gevonden om voor €295,- met 3500km een auto te huren en door Nederland, Belgie en Frankrijk te gaan touren. ;D

Basil, heel erg bedankt voor het zoeken, het was zeker het overwegen waard! We krijgen de folder nog, misschien iets voor volgend jaar!

Offline Malcolm

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #92 Gepost op: 3-07-2003, 19:47:23 »
Veel plezier Annuh! Wanneer vertrek je?

Offline Baziel

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 3-07-2003, 20:50:02 »
Basil, heel erg bedankt voor het zoeken, het was zeker het overwegen waard! We krijgen de folder nog, misschien iets voor volgend jaar!

Graag gedaan hoor, Annuh.
Veel plezier met jullie rondreis door de Lage Landen en Frankrijk !
En als jullie volgend jaar zouden willen gaan, wees er dan op tijd bij om te reserveren, want vlak na Nieuwjaar worden alle reservaties al vastgelegd.

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 3-07-2003, 21:45:29 »
Veel plezier Annuh! Wanneer vertrek je?

begin augustus, waarschijnlijk de 4e.

Graag gedaan hoor, Annuh.
Veel plezier met jullie rondreis door de Lage Landen en Frankrijk !
En als jullie volgend jaar zouden willen gaan, wees er dan op tijd bij om te reserveren, want vlak na Nieuwjaar worden alle reservaties al vastgelegd.

Zo vroeg al? Dat zijn wel de fanatieke vakantiegangers dan ;) .

Offline Baziel

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 3-07-2003, 22:23:06 »
Zo vroeg al? Dat zijn wel de fanatieke vakantiegangers dan ;) .

Het park heeft zo'n 120 villa's en studios,en het overgrote deel daar van zijn (Vlaams ) privé bezit.
Nu willen die eigenaars zelf uiteraard graag in de zomer naar daar gaan,wat maakt dat de villa's niet gedurende de hele zomer vrij verhuurd worden.
Wij huren zelf rechtstreeks via een eigenaar die we kennen,dus voor ons is het geen probleem,onze periode is gereserveerd,maar voor "gewone" vakantiegangers is het, omdat er meer vraag is dan aanbod, echt wel zaak van er vroeg bij te zijn.
Begin november is er het jaarlijkse eigenaarsfeest in Antwerpen en tegen dan moeten alle eigenaars de vrij verhuurbare periodes doorgeven aan de beheerders ( de oprichters van L'Espinet ).
Daarna, en dit tot ongeveer eind januari, worden de reservaties opgenomen en in de loop van februari weet je dan of je al dan niet kan gaan.
Het is een beetje spijtig dat het zo moet verlopen, maar dat is de keerzijde van het succes.
Als er meer kandidaten zijn dan verhuurperiodes moet je wel een selectie maken, je hebt geen ander alternatief.
En om de mensen die niet kunnen gaan de kans te geven om tijdig uit te zien naar een ander vakantieverblijf wordt er zo vroeg begonnen met de reservaties.

Na februari kan je altijd nog altijd wel terecht op het park, maar wel via de last-minutes en annuleringen.
Of voor reservaties buiten de zomermaanden,bvb voor skivakanties en dergelijke.

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 3-07-2003, 22:38:13 »
Het lijkt me wel een leuk park, ik heb eventjes op de site die huisjes bekeken en het ziet er netjes en leuk ingericht uit. En wie weet, zijn we in december al zo gek om een vakantie te boeken. Meestal zijn we wel wat eerder dan dit (begin mei ofzo), maar we zijn echt erg op het gebied "waar gaan we op vakantie". We hebben een paar luxe vakanties gehad en dan wordt het moeilijk om een keuze te maken. Had vandaag een leuke vakantie gezien naar Florida, 'slechts' €575,-, leuk hotelletje etc. Dus (jaja ik had m'n moeder overgehaald dat 9 uur vliegen best meevalt) was dat onze keus. Toen kwam: "toch eens even kijken naar autohuurbedrijven". We kwamen het ene na het andere zomeraanbod tegen en toen zijn we omgezwicht. Het is voor twee personen niet duur, een auto huren en lekker touren. Natuurlijk komen er nog wel de nodige kosten bij van benzine, camping, eten etc, maar dat maakt niet uit. We hebben een leuke bbq gekocht, een opvouwbare, hij is dus nu helemaal plat, en dan gaan we hem op vakantie gebruiken. We hebben al kant en klare kolenzakken (met aanmaakblokjes, briquetten etc) dus die gaan ook een paar mee. Wordt hartstikke leuk!

Lowprofile

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 3-07-2003, 23:08:15 »
Voor Annuh en andere Frankrijk-reizigers.
Er bestaat in Frankrijk een goed 'bed & Breakfast' systeem. Het heet 'Gites de France'. Hieronder de Engelse link.

http://www.gites-de-france.fr/eng/

Het is een goedwerkend en goed beheerd systeem. Als je op reis bent in Frankrijk, kan je altijd de bordjes met het embleem volgen. Het is vaak goedkoper of identiek aan de prijs van hotelletjes maar stukken charmanter en rustiger.

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 3-07-2003, 23:10:06 »
Dank je voor de tip, Lowprofile! Dat is heel handig, mocht het een keertje regenen of als we geen zin hebben om ons tentje op te zetten ;D .

Offline Baziel

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 3-07-2003, 23:25:12 »
Het lijkt me wel een leuk park, ik heb eventjes op de site die huisjes bekeken en het ziet er netjes en leuk ingericht uit. En wie weet, zijn we in december al zo gek om een vakantie te boeken. Meestal zijn we wel wat eerder dan dit (begin mei ofzo), maar we zijn echt erg op het gebied "waar gaan we op vakantie".
Ja, die eigenaars komen er zelf op vakantie,dus die zorgen er natuurlijk voor dat alles picobello in orde is.
Groot voordeel is dat je enkel persoonlijke spullen moet meenemen, al de rest is ter plaatse voor handen,inclusief volledig ingerichte keuken.Met drie vrouwen er bij scheelt dat een flinke slok op de borrel bij het inpakken ;)

Enfin, ik heb het park al aan verscheidene mensen aangeraden en tot nu heb ik alleen positieve reacties gekregen.
Ik zal enkele fotootjes van het park en de streek posten, zo heb je een iets beter idee.
Op deze foto zie je een type 3 villa (voor 6) op de voorgrond,op de achtergrond staan de gebouwen waar de studios in ondergebracht zijn.

En ik ben er van overtuigd dat die autovakantie die jullie nu hebben zeker leuk wordt. Een stuk avontuurlijker, lekker improviseren en genieten van het resultaat, kortom tof !