Vanwege de kosten toch liever Corfu, Dassia, dus.
Regenbuien? Ik heb er in mei 1998 maar 1 meegemaakt, voor de rest lekkere temperaturen. Niet te warm, lekker zomerweer
Paleokastritsa was erg leuk, vanuit Dassia reed ik er in een kwartier met de bus naartoe, de wandelaing naar het klooster daar was kort, maar stevig, en het uitzicht over de baai was fenomenaal.
Het noorden beviel me minder. Wat ik erg leuk vond was dat terras, waar de aankomende en vertrekkende vliegtuigen bijna kon aanraken. Dit ligt dus allemaal vlak bij elkaar, even ten zuiden van Corfu-stad. En dan het Achilleion, het Sissi-paleis. Van buiten een onaantrekkelijk, maar statig herenhuis, maar van binnen heel erg verrassend. De tuin met de vele beelden vergoedde veel, alleen was het die dag een heel erg klein beetje regenachtig. Zeg maar gewoon: het stortregende, de hele dag.
Niet te vergeten het muizen-eiland. Geen muis te bekennen, alleen veel katten. Maar daar is weer een ander topic voor......
Je hoeft niet op het eiland te blijven, want er zijn excursies naar buur-eilanden als Paxos, Antipaxos en naar het vaste land (Parga). En best betaalbaar allemaal. Als je zoiets op Cyprus doet, dan ben je alleen voor een soortgelijke reis als bijna drie keer zo duur uit.
Het leuke is: je loopt daar door zo'n smalle straat in het oude centrum van Corfu-stad, word je ineens naar binnen geroepen door de bewoners die zien dat je hun woning aan het bewonderen bent. Voor je het weet zit je aan de ouzo, de feta en de olijven met stokbrood.
Dat gebeurde me op alle Griekse eilanden waar ik geweest ben. Gastvrijheid hebben de Grieken over het algemeen hoog in het vaandel staan, maar wil je zoiets treffen, ga dan in het voor- of het naseizoen.