Auteur Topic: Waar gaat de vakantie heen ? (en hoe was het?)  (gelezen 55306 keer)

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar gaat de vakantie heen ?
« Reactie #120 Gepost op: 7-07-2003, 19:10:56 »
Daarom had ik het ook over een hotel en niet over een camping ;)

ok dan ;)

Maja, dan krijg ik hier weer commentaar: "en als we dan niets vinden?" Ik denk dat ma toch in een hotel wil, waar ze verder niet na hoeft te denken, een paar excursies kan doen etc.
Ik vind het aan de ene kant wel jammer, zag wel iets in een autovakantie. Maja, ik ga morgen naar de Efteling met de auto, en ik mag rijden. Dat maakt al wat goed ;) ;D .

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 15-07-2003, 10:47:40 »
Groot nieuws!!

* tromroffel

We hebben een vakantie geboekt!!!! We gaan naar Rhodos, een weekje op 14 augustus! Het is een mooi hotel, niet te duur, halfpension, eigenlijk wel wat ma wilde!

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #122 Gepost op: 15-07-2003, 11:06:28 »
Nou, lekker hoor dat het nu (eindelijk ::)) vast staat :D

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 15-07-2003, 11:45:28 »
Nou, lekker hoor dat het nu (eindelijk ::)) vast staat :D

eindelijk ja, dat dacht ik ook! Maar we zijn wel opgelucht dat we daar niet meer naar hoeven te zoeken!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 15-07-2003, 12:14:51 »
Ik ben al 5 daagjes naar Lissabon geweest (daar was het elke dag zulk weer als vandaag, mmjammie) en nu ga ik a.s. vrijdag nog een week met vriendinnen weg in NL, het schijnt zeer mooi weer te worden, dus ik tref het dit jaar!  :)

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 15-07-2003, 12:17:19 »
Ik ben al 5 daagjes naar Lissabon geweest (daar was het elke dag zulk weer als vandaag, mmjammie) en nu ga ik a.s. vrijdag nog een week met vriendinnen weg in NL, het schijnt zeer mooi weer te worden, dus ik tref het dit jaar!  :)

Wat heb je gedaan in/bij Lissabon? Ik ben twee keer daar in de buurt geweest, ik vond het er heel mooi en lekker weer is natuurlijk nooit weg!

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 15-07-2003, 18:43:54 »
Een beetje relaxen, een beetje genieten van de stad, ben naar Estoril en Caiscas geweest met de trein, mooie badplaatsen.

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 15-07-2003, 21:50:03 »
Ik vond Cascais heel gezellig, echt zo'n toeristisch dorpje waar je toch wel iets van de oude sfeer hebt. En treinen is daar wel heel goedkoop (voor de euro dan).

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 16-07-2003, 12:16:20 »
Twee retourtjes van Cais de Soidre (begin station) naar Caiscas (eindstation), pakweg 3 kwartier verderop ... 5 euro! Koopje!

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 16-07-2003, 17:12:52 »
Twee retourtjes van Cais de Soidre (begin station) naar Caiscas (eindstation), pakweg 3 kwartier verderop ... 5 euro! Koopje!

In mijn tijd (vroegah enzo, 4 jaar geleden ong.) was retour Cascais - Lissabon 440 escudos, wat ongeveer 5 gulden was. Ben je ook naar Kabo da Roca geweest? Dat is het meest westelijke puntje van Europa. Of het kasteel in Sintra?

Offline Orientalred

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • OR is back in town...
Re:Waar gaat de vakantie heen ? (en hoe was het?)
« Reactie #130 Gepost op: 16-07-2003, 20:13:30 »
Ik denk, laat ik ook maar weer es wat posten na een afwezigheid van volgens mij ruim een maand (en dat terwijl ik nog op vakantie ga) :)

Fijn om te zien dat "mijn" topic nog zo polulair is. Ik heb daarom meteen maar het onderwerp veranderd. Vanaf nu kun je dus ook vertellen hoe het was, de toffe dingen, maar ook als je hebt afgezien mag je het kwijt.  ;)

Gr, OR

You ever want something, that you know you shouldn't have. The more you know you shouldn't have it, the more you want it.

Offline Charlotte989

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 16-07-2003, 21:48:11 »
wiiieeej ik ben net een paar daagjes terug uit schotland en et was FAN-TAS-TISCH

verslag komt nu in de bar...

yeey!! nog maar 2 daagjes!!

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 16-07-2003, 22:39:57 »
ppppppppparijs....

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #133 Gepost op: 16-07-2003, 22:42:31 »
WWWWWWWWWWWWWWWaaaannnnneerrrr, VVVVVVVeeeerdiiiiii,   eeeeeenn Hooooeee laaannggg?

Ga je ook de catacomben binnen, en naar Pere Lachaise? Ligt daar niet je naamgever? Of ligt die in Milaan?

« Laatst bewerkt op: 16-07-2003, 22:43:05 door bodejosm43 »

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #134 Gepost op: 16-07-2003, 22:43:56 »
Ik ga naar "The English Rivièra"...

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #135 Gepost op: 16-07-2003, 22:48:18 »
Als je die spaanse ober daar tegenkomt (Manuel), neem hem dan niks kwalijk (He is from Barcelona, you know).

Ga je in de buurt van Torquai, of Exeter?

Lowprofile

• Gast
« Reactie #136 Gepost op: 17-07-2003, 00:27:37 »
En hier speciaal voor Annuh, uitleg over Rhodos.

Wij waren daar vorig jaar eind mei/begin juni. Het is er bloedheet ! Rhodos ligt dan ook eigenlijk ten zuiden van Turkije (3 uur vliegen).
Rhodos is een beetje anders dan de meeste Griekse eilanden: alles concentreert zich rond de stad Rhodos, en hoe verder je daar vandan gaat hoe stiller het wordt. De stad is dan ook wel heel speciaal.

De toeristen zitten voornamelijk in twee gebieden : westkust net onder Rhodos-stad (Ialissos, Kremasti, enz.). Erg veel wind maar dragelijke temperaturen (vooral in de pool-bar ...). Spectaculair is dat alle vliegtuigen boven zee draaien en een paar tientallen meters boven het strand scheren om te landen. Echt veel lawaai maken ze niet.

Op de oostkust (Faliraki) is er minder wind, maar daar smelt het vet zo van je lijf. Nogal, naar mijn smaak, platte toeristische toestand : alle bars hebben luide engelse voetbalprogramma's, bierzuipende duitsers, enz. Natuurlijk wel meer uitgaansmogelijkheden dan de westkust.

De oude stad Rhodos is het bezoeken waard. Het is er erg gezellig en je kan er gemakkelijk een dag in rondlopen en nog niet alles gezien hebben (kleine nauwe straatjes, art-shops, gallerijtjes, bars, restaurantjes, enz.). Kultuurhistorisch heeft het ook heel wat te bieden.
Ergens bij een juwelier liggen er twee oude poezen precies op de deurmat. Als je naar binnen wil, moet je erover stappen. Erg grappig. Als je ze ziet, doe ze de groeten.

Voor de rest heeft Rhodos een berglandschap te bieden dat je eigenlijk alleen goed kunt zien als je een auto huurt. Het achter- en binnenland is wel erg mooi en absoluut de moeite waard om het te bezoeken.
Er staan overal goed onderhouden Grieks-othordoxe kappeletjes die vaak heel mooi van binnen zijn.

Toerist-traps: de vlindervallei. Wij hadden een huurauto, dus we hebben al geen bus + gids betaald. Maar om de "vlindervallei" in te mogen, moet je betalen. Je doet dan voornamelijk een naar boven lopend bospad tussen bussen andere toeristen en als je veel geluk hebt, zie je 2 of 3 vlinders.
Die vlinders komen daar namelijk alleen 3 weken in de maand juli (geloof ik) om te paren, daarna zijn ze foetsjie. Maar het stoort de gidsen natuurlijk niet om je zo'n trip te verkopen zonder vlinders.
En als je een wandeling in de natuur wilt doen, kan je beter een gewone lijnbus pakken naar een bergdorpje en daar gaan stappen.
Zeetrip met snelboten naar een ander grieks eiland: ik ben de naam van dat eiland vergeten. In ieder geval: na ongeveer 90 minuten varen kom je op een kleiner eiland bij een kloosterdorp aan. De hele boot bezoekt dan in 30 minuten het klooster en dan vaart de boot door naar een groter dorp waar je kan middageten. Zogezegd is het een autoloos eiland, maar dat is al lang niet meer waar. Het is een leuke bootuitstap maar je gaat niets speciaals zien. Het is ook niet nodig die uitstap bij je gids te kopen, want je kan gewoon van je hotel de stadbus naar de haven nemen en daar je eigen ticket kopen. Dat is stukken goedkoper.
Als je een toer op zee wilt maken, kan je beter een dagje nemen op een groot zeilschip of een boot die naar kleine baaitjes vaart. En 's-avonds kan je in de haven rechtstreeks boeken op één van die boten.

En tenslotte: pas op met die brommertjes die je daar kunt huren (in alle kleuren en maten). Ik heb al menig toeristje (M/V) aan de lijn gehad die een gemene val gemaakt heeft met zo'n ding terwijl ze alleen een zwembroek/bikini aan hadden. En je wilt vast niet in het Grand Rhodos hospital verzorgd worden. Maar de griezelverhalen hou ik wel voor een andere topic.
Als je me vertelt wat jullie interesse is, weet ik misschien nog wel meer details.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #137 Gepost op: 17-07-2003, 09:25:30 »
Als je die spaanse ober daar tegenkomt (Manuel), neem hem dan niks kwalijk (He is from Barcelona, you know).

Ga je in de buurt van Torquai, of Exeter?
Torquai volgens mij...(Manuel will show you to your rooms -- if you're lucky.)

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 17-07-2003, 09:42:19 »
Pere Lachaise... Daar heeft Verdi ooit gezongen bij het graf van Edith Piaf. Goedmakertje, want Edith zong op de begravenis van mijn vader....

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 17-07-2003, 10:40:26 »
Nou, wij gaan naar de oostkust, naar (ff opzoeken) Koskinou. Is het daar echt zo warm dan?  :-\ . Dat ligt trouwens op 6 km van Rhodosstad.
Ik ben tien jaar geleden op Kreta geweest, toen hebben we een boottocht naar Spinalonga gemaakt (een eiland waar vroeger alle mensen die Lepra hadden op gedumpt werden). Dat vonden we mooi/leuk/aardig (je snapt het!) om te zien, net als Knossos, dat zijn oude ruines. Is er ook zoiets op Rhodos?
M'n moeder is er 20 jaar geleden ooit eens geweest, dus die weet wel waar ze naartoe wil. We gaan er ook naartoe om bruin te worden, dus niet iedere dag gaan we een excursie doen. We gaan zeker ook Rhodosstad bezoeken, ma wil over het strand daar naartoe lopen, maar ik heb al gehoord tot mijn opluchting dat er goede busverbindingen zijn vanaf ons hotel.