Auteur Topic: Pretparken  (gelezen 37838 keer)

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Pretparken
« Reactie #120 Gepost op: 18-06-2003, 21:21:53 »

ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 18-06-2003, 21:22:16 »

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 18-06-2003, 21:23:58 »

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 18-06-2003, 21:24:44 »

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 18-06-2003, 21:25:08 »

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 18-06-2003, 21:25:37 »

« Laatst bewerkt op: 18-06-2003, 21:26:17 door Arco Mol Fan »

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 18-06-2003, 21:26:50 »

Dit waren ze, veel van King Salomon Mines, de nieuwe show!! :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #127 Gepost op: 18-06-2003, 21:28:40 »
Nu snap ik waarom je mij niet gezien hebt; ik houd helemaal niet van shows. ;)

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 18-06-2003, 21:41:08 »
Bedankt. Het heeft geholpen want ik heb inderdaad veel plezier gehad. ;)

Het was niet druk en ook niet heel rustig, maar ik heb heel veel attracties kunnen doen. Alle achtbanen, dat zijn er 7(!) en sommige zelfs twee keer.

's ochtends heb ik eerst 2x Goliath gedaan, helemaal in het voorste karretje (en je kon steeds zo doorlopen) en daarna 2x Robin Hood, ook vrijwel rij-loos en vervolgens de schitterende Flying Dutchman Gold Mine (wilde muis) 8)

's middags werd het wel wat drukker en heb ik toch een dikke drie kwartier bij de Superman The Ride en de El Condor moeten wachten. (Voor het eerst dat ik deze banen durfde te doen en het was geweldig :D)

en vervolgens ben ik naar het leukste gedeelte van het park gegaan: Bugs Bunny's World met o.a de roadrunner express. 8)

daarna door naar Italia voor de boomerang 'La Via Volta' (ook mijn eerste keer) en als afsluiter het Reuzenrad en nog eens de Superman.

En dan verliep de terugreis met het openbaar vervoer ook nog eens vlekkenloos. ;)

toevallig...
ik ben maandag in six flags geweest en heb bijna hetzelfde gedaan
maar via volta en el condor vind ik net iets te intensief ;)
roadrunner express was cool  ;D   ging die bejaarde vent bij jou ook klappen enzo zodat iedereen ging klappen  :-\

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #129 Gepost op: 18-06-2003, 21:51:29 »
toevallig...
ik ben maandag in six flags geweest en heb bijna hetzelfde gedaan
wat grappig. :D

Citaat
maar via volta en el condor vind ik net iets te intensief ;)
Dat vond ik eerst ook, maar als je er in gaat vind je het vast alleen maar leuk. :)

Citaat
roadrunner express was cool ;D ging die bejaarde vent bij jou ook klappen enzo zodat iedereen ging klappen
Nee dat niet. Maar er zat inderdaad wel een vrolijke vent bij. ;D  

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 23-06-2003, 13:03:11 »
Annuh, heb je nog foto's gemaakt in het Land van Ooit?  :)

En Arco, hoe was je Slagharen weekend?

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #131 Gepost op: 23-06-2003, 13:48:11 »
Ik heb geen foto's gemaakt, maar heb wel een super leuke dag gehad.

Gister was het Kinderen voor Kinderen-dag in het Land van Ooit. Wij zijn thuis lid van de Vara, dus wij hadden ons opgegeven. De kaartjes kregen we thuisgestuurd, dus wij op naar het Land van Ooit. Ik zal ook maar vermelden dat wij twee vriendinnen waren van 18 en 19, dus zonder kleine kinderen.
Bij de ingang stonden niet de mensen die ik verwachtte (om ons de Ooit-groet te leren). Maar gelukkig stonden ze een stukje verderop. De gouveneur was al druk bezig om alle kinderen welkom te heten, maar wij liepen door.
Om een landkaart te bemachtigen moesten we in de rij staan. Ook om ons op te geven voor de SMS-speurtocht stond een rij. Toen we daar eenmaal klaar waren, konden we het park in. Even gekeken bij de UDO (duimschroeven (je duimen) aandraaien, springen en dan komen de visticks (je vingers) tevoorschijn). Na het applaus verder gelopen. We bleven even kijken bij de mannetjes in het water en liepen naar het Roze Kasteel. Daar stond een Ooitse Zwerver. Het is gewoonte om tegen alle Ooiters de Ooitgroet te doen, dus ik deed de Ooitgroet tegen hem. Hij deed het terug en begon te praten. Toen gaf hij me een zoen op m'n wang en vroeg of ik vanavond iets te doen had. Verder ben ik hem vandaag toch nog zo'n 5 keer tegengekomen.
Op naar het Reuzenland. We zijn niet over de Reuzen heengelopen, maar we hebben wel in de pantoffels gezeten, net als in de taartjes en de maantjes. Natuurlijk ook nog touwgetrokken (getouwtrekt?) tegen de Reus, en gewonnen  .
We liepen verder, we wilden naar het riddertoernooi dus we liepen maar in die richting. Om 12.00u zaten we al in de Arena, mooi in de schaduw.
Blijkbaar zaten we in het vak van de Groene Ridder, toen om 12.30u de show begon (waar de Zwerver vooraf nog even langskwam en steeds naar me bleef kijken) moesten we de Groene Ridder aanmoedigen. Natuurlijk bleek hij weer de slechtste te zijn, want hij verloor meteen z'n eerste wedstrijd en werd afgevoerd. Toen was ik maar voor de Rode Ridder, want dat was de slechterik. De Blauwe won uiteindelijk, en de jonkvrouw mocht een stukje op z'n paard rijden.
Na het Riddertoernooi op naar Het OpSlot. Ik had het spel op internet al gespeeld en de barcode uitgeprint. De jongen bij de ingang wist niet eens wat het was en we kregen zo de sleutel. Wij het OpSlot in en we waren er vrij snel weer uit. Het viel me eigenlijk wel tegen, ik had er meer van verwacht.
Na het OpSlot gingen we naar de show van Rak de Reijger, die een vrouw blijkt te zijn. Het was best een leuke show, maar veel kinderen liepen toch bang weg. De show was afgelopen en natuurlijk even een frietje gehaald.
Om 14.45u zou de SMS-speurtocht beginnen. Alles liep 10 minuten uit (zeiden ze, het waren er 20). Met een groepje van 10 mensen liepen we door het park. We kregen vragen op onze mobiele telefoons en kregen dan de route. Aan het einde van zo'n stukje route moesten we een KvK-workshop doen (zingen, dansen, klappen etc.). Het was best humor, alleen jammer dat onze begeleidster niet vrolijk was. Die liep er meer bij alsof ze er helemaal geen zin in had.
Aan het einde van de Speurtocht kregen we een show van KvK, ze zongen liedjes van CD 23, 24 en ook oude liedjes. Ik werd naar voren geroepen om een aantal vragen te beantwoorden en heb gezellig meegezongen met de oude liedjes.
Nadat die show ook was afgelopen, wisten we niet echt wat we moesten doen. Hebben in het waterhoekje rondgelopen, en maar opgebeld: kom ons om half 6 maar halen. In de troonzaal nam de Gouveneur afscheid van alle Anderlanders en koos de Ridderin van de dag.

Het was een heel geslaagd dagje, we voelden ons weer helemaal kind.

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 23-06-2003, 14:28:48 »
Annuh, leuk om te lezen dat je je erg vermaakt hebt. :) Ik ben nog nooit in het Land van Ooit geweest, maar zo te lezen is het een park met een echt eigen sfeer. Dat heeft wel wat lijkt me. :D

Citaat
we voelden ons weer helemaal kind
Daar heb ik ook wel eens last van in een pretpark. ;D

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 23-06-2003, 15:10:06 »
Het is niet echt een park dat het van de attracties moet hebben (het heeft namelijk geen attracties qua achtbaan/octopus/what so ever, maar wel kleine dingen zoals waterland (loop over het water)). Kleine kinderen vinden dit echt geweldig. Het park moet het echt hebben van de shows, en die zijn er echt in overvloed.

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 23-06-2003, 15:19:40 »
Wat voor soort shows hebben ze? En van welk niveau zijn ze?

Offline Annuh

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 23-06-2003, 15:24:38 »
Je hebt voor de hele kleine kinderen de Sesamstraatshow, dan voor de iets oudere kinderen (rond 7 jaar ofzo) het Riddergevecht en de Rak de Reijgershow (Rak is een gemenerik die in het bos woont). Er lopen ook een hoop Ooiters rond die de kinderen vermaken. Als je binnenkomt heb je de Gouveneur die de Kleine Bazen welkom heet en bij de UDO (Unexpected Digging Object, een schip wat vanuit China door de aarde is gekomen en in het LvO uit de grond kwam) staan ook vaak mensen een showtje te houden. Kinderen tot een jaar of 12 kunnen zich goed vermaken in het LvO, en natuurlijk melige meiden van 18 en 19 ;) . Met oudere kinderen moet je er niet naartoe gaan.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 23-06-2003, 15:27:27 »
Foto's Weekendje Slagharen, officiele themepark.nl meeting!! :)

« Laatst bewerkt op: 23-06-2003, 15:28:58 door Arco Mol Fan »

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 23-06-2003, 15:30:43 »

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 23-06-2003, 15:32:20 »

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 23-06-2003, 15:33:45 »

Dit waren de foto's, voor het volgende dagje pretpark moet ik erg lang wachten/afkicken, a.s woensdag (25-06) is Sixflags weer aan de beurt!! ;D ;) :)