Auteur Topic: Het persiflage topic  (gelezen 2256 keer)

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Het persiflage topic
« Gepost op: 17-05-2003, 13:47:36 »
Kwam op internet een paar leuke persiflages tegen (featuring Astrid de Jong (weblog), nu nog BNN radiopresentatrice, maar mark-my-words binnenkort een tv-ster ;D):
Misschien iemand die zich geroepen voelt tot het maken van een 'Wie is de Mol?' persiflage. Gewoon even een cameraatje regelen en schieten maar :)

« Laatst bewerkt op: 17-05-2003, 13:55:55 door Compuart »
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Annemieke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het persiflagetopic
« Reactie #1 Gepost op: 17-05-2003, 14:04:37 »
Ik kan ze niet bekijken ::)

Misschien iemand die zich geroepen voelt tot het maken van een 'Wie is de Mol?' persiflage. Gewoon even een cameraatje regelen en schieten maar :)
Zijn Daan en Elmar al een heel eind mee gekomen (weet niet of ze het ooit nog afmaken, maargoe...), was wel erg grappig moet ik zeggen :).

Offline Zaartje

• Forumlid
  • Simoontje!
Re:Het persiflage topic
« Reactie #2 Gepost op: 17-05-2003, 14:26:00 »
muwuahahahhahahahha die tooske *rofl*

In elke tijd probeert de mens een werk te scheppen dat zowel gigantisch is als onmogelijk...

Offline fenn

• Forumlid
  • ik koe van you..!
« Reactie #3 Gepost op: 17-05-2003, 14:28:51 »
hahaha ze zijn goed comp!
Vooral die van Zembla... :D

Enne...nouw ik voel me niet aangesproken om 'n filmpje te maken  ::)

een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Online Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 17-05-2003, 14:30:18 »
Ze zijn wel redelijk grappig.

Maar ik vind 'In de Gloria' beter. Daarin worden die human interest programma's als Man bijt hond enzo op de hak genomen. Het komt vrijdagavond om 23:15 op CANVAS (Belg 2 dus)
Er valt elke week een reporter iemand's huis binnen (zoals bij man bijt hond ze 's avonds bij iemand aan tafel komen mee-eten). Gisteren deed er een klein jongetje open, de reporter meteen naar binnen stappen en alles rondkijken en commentaar geven op het wandkleed en zo. En de hond die aan komt lopen gaan aaien enzo. De hond heeft pas jonkies gekregen. En dan vraagt ie of zijn ouders niet thuis zijn en dan zegt het jongetje dat zijn ouders gescheiden zijn. De reporter gaat daar dan op in om emo tv te kunnen maken door vragen te stellen als "En heb je veel gehuild? 's Avonds alleen in je bedje? Misschien hou je er wel een trauma aan over en moet je naar de psychiater." Dan vraagt ie waar de vader is. "In de tuin, maar ik mocht niet komen kijken." Maar de reporter neemt de kleine mee en gaat dus wel kijken. Blijkt dat de vader een diepe put gegraven heeft om de puppies levend te begraven, want nu mama vertrokken is kunnen ze daar niet meer voor zorgen. En alle drama vandien.

Maar het hardst heb ik gisteren gelachen om het volgende:
Een of andere presentatrice loopt over straat en spreekt een koppel aan om te vragen of ze mee willen doen aan hun spel. Ze moeten elk 3 vragen beantwoorden en als ze allebei hetzelfde antwoorden winnen ze een weekend Parijs. Het koppel is zo'n typisch zenuw Belgisch verlegen koppel. Ze besluiten om toch mee te doen. De vrouw krijgt een hoofdtelefoon op en de man moet 3 vragen beantwoorden: "Wanneer heeft u voor het laatst seks gehad?" De man vindt het wel een persoonlijke vraag, maar de presentatrice moedigt hem aan dat het om een weekendje Parijs gaat en hij zegt dan dat het gisteren was. "En met wie?". "Ja... met mijn vrouw natuurlijk." En de derde vraag "Waar was dat?". Weer aarzelt de man want hij wil het liever niet zeggen. Uiteindelijk dan toch "Ik wil wel zeggen dat het een eenmalige ervaring was. We hebben het daar nog nooit eerder gedaan en wilden dat proberen... het was... op de keukentafel."
De vrouw mag haar hoofdtelefoon afdoen en moet dezelfde vragen beantwoorden. Ze aarzelt ook eerst maar zegt dan ook dat ze gisteren seks gehad heeft met haar man. Derde vraag:"Waar?" De vrouw begint te blozen en wil het niet zeggen. Ze is bang om uitgelachen te worden enzo. "Maar het gaat om een weekendje Parijs." zegt de presentatrice. "Nee ik ga het echt niet zeggen...". Dan zegt haar man:"Zeg maar gewoon, ik heb het nu ook al gezegd en als we deze vraag goed hebben, mogen we naar Parijs."
"Oke... ik zal het dan maar beantwoorden... het was in mijn kont."

Ik lag echt dubbel!!

(sorry als dit een beetje te pervers is ofzo, je mag het er gerust uitknippen, compu of malc of wie er nog macht toe heeft)

Offline pimwiz

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 17-05-2003, 14:39:54 »
Kwam op internet een paar leuke persiflages tegen (featuring Astrid de Jong (weblog), nu nog BNN radiopresentatrice, maar mark-my-words binnenkort een tv-ster ;D):

Heej, dat is bob de mol toch al aan het doen?   ;D

Online Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 17-05-2003, 14:52:58 »
http://www.indegloria.be/ trouwens. Er staan helaas geen fillempjes op.

Offline Compuart

• SMF rulez!
« Reactie #7 Gepost op: 17-05-2003, 14:53:52 »
Heej, dat is bob de mol toch al aan het doen?   ;D
neeeee, dat is echt ;)

@Robbie: Heb het programma ook wel eens gezien (maar dat was op maandagavond...) en was inderdaad wel grappig. De charme van bovenstaande is dat't met een amateurcamera (ok, een luxe versie daarvan dan) is opgenomen. Bovendien is er op de Nederlandse televisie sinds het ophouden van 'van Koten en de Bie' geen echt goed persiflage programma meer geweest. Wel eens een seizoen 'Zo kan het ook' (volgens mij een Woestijnvis productie) gehad, maar dat werd denk ik niet echt goed bekeken en waren meer sketches dan persiflages. Ohja, ik vergeet Kopspijkers, maar die persifleren vooral karakters.

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 17-05-2003, 15:16:29 »
Ik ken Tooske niet, maar haar filmpje was echt wel goed  ;D 'In de gloria' is super trouwens! Net zoals 'Alles kan beter' maar ik weet niet of ze dat nu nog uitzenden

banaan begint met een b, soms met een s

Offline Compuart

• SMF rulez!
« Reactie #9 Gepost op: 17-05-2003, 15:18:28 »
ohja, dat was wat ik bedoelde met dat programma wat in Nederland het één seizoen heeft volgehouden: 'alles kan beter'

Offline pimwiz

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 17-05-2003, 15:19:35 »
neeeee, dat is echt ;)

Vertel mij wat... ik slaap d'r bijna niet meer van  :-\

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #11 Gepost op: 17-05-2003, 15:32:10 »
Hoog tijd om een nieuwe serie te beginnen: Wie is de BOB. We krijgen trauma's van die Bob. :o

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #12 Gepost op: 17-05-2003, 15:35:17 »

Tooske

Klik ik op Tooske, en krijg ik de NET NIET VOGEL, of is dat hetzelfde?

« Laatst bewerkt op: 17-05-2003, 15:36:17 door bodejosm43 »