Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 72819 keer)

Offline hardcoremol

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Aflevering 7
« Reactie #120 Gepost op: 28-04-2003, 19:31:22 »
Citaat
Meen je dat nou? Dat kon ik er echt niet uithalen. Maar 'Peras - Iahm' vond ik al zo vreemd klinken.

ik ben er niet helemaal zeker van eigenlijk, want dat zou dan de enige zijn waar geen cd titel achter staat.

Maar volgens mij doet het er verder toch niet zoveel toe.

Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #121 Gepost op: 28-04-2003, 19:44:19 »
Montreal is Franstalig!
Misschien heeft de de ganse dag alleen nog maar Franstalige klanten gehad (geloof me dat Quebequois is niet zo makkelijk als het lijkt!)

Het beste in zo'n geval is... gewoon Nederlands praten.
Montréal is dus buiten Parijs de grootste franstalige stad ter wereld, maar ze spreken dus even gemakkelijk Engels (met een heel grappig accent) als Frans, evenzo met een onnavolgbaar accent.

« Laatst bewerkt op: 28-04-2003, 19:51:09 door bodejosm43 »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #122 Gepost op: 28-04-2003, 19:49:01 »
EN het volgende gebeurde:
George bestelde een sju. Chandrika vroeg naar zijn kaart (kennelijk volgens het systeem: klant krijgt kaart, bartender streept aan en klant rekent ergens anders af) en nét op dat moment ging George's telefoon.
Chandrika: 'Ik moet het wel ff opschrijven'.

Als je in een engelstalig land klanten aan het helpen bent dan praat je niet opeens nederlands tegen je klant, toch?

(niet dat ik hiermee wil zeggen dat Chandrika mijn mol is, ik heb er nl. nog steeds 5   :-\ maar ik vind wel dat we hier met z'n allen onderhand een boel inconsistenties bijelkaar gespaard hebben!)
Ben ik natuurlijk met je eens, maar het topic was nu eenmaal gestart met als doel alles hier over aflevering 7 te verzamelen. Scheelt in ieder geval een hele hoop extra topics.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 28-04-2003, 19:50:28 »
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat Chandrika doordat ze Nederlands spreekt niet per direct de mol hoeft te zijn.

Helemaal mee eens.
Er zijn Nederlandse crew members in de buurt dus lijkt het me heel natuurlijk dat je je in het nederlands afreageert, vooral wanneer je klant toch niet op je vragen reageert en helemaal verdiept lijkt te zijn in zijn telefoongesprek!

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #124 Gepost op: 28-04-2003, 19:52:08 »
Ik zou denk ik ook wel gewoon een beetje in mezelf praten.... gewoon uit blijheid dat je bijna klaar bent, niks raars aan volgens mij...

Take a glorious bite out of the whole world

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 28-04-2003, 19:53:46 »
Wie van de twee Ron of Chandrika heeft aangezet tot het veranderen van rons positieve eigenschap?
Er stond in het beging "creatief" later "moedig"

Creatief is helemaal niet meer gebruikt, terwijl me dat toch beter lijkt dan moedig.

Trouwens bij introvert en extrovert vind ik Ron en Chandrika niet de meest voordehandliggende combie.

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #126 Gepost op: 28-04-2003, 19:59:20 »
Ik blijf maar piekeren over die tijdstippen!

Ferdi vertrekt om 16:04 en loopt metrostation Lucien-l'Allier binnen om naar Bonaventura te gaan. Hieronder een link naar metromap van Montreal.

Als je op de oranje lijn stapt (Bourassa-lijn) op Lucien-l'Allier is het volgende station Bonaventure al. Hoe kwam hij dan in hemelsnaam te laat!?

http://www.stcum.qc.ca/English/metro/a-mapmet.htm

Hij vertrok dus om 16.04 vanaf de parkeerplaats waar hij die auto's moest stallen. Maar dan NOG ben je vanaf welk willekeurig punt in Montréal ook, binnen 20 minuten op de plaats van bestemming, laten we zeggen een klein half uur. Had hij dus moeten redden.

« Laatst bewerkt op: 28-04-2003, 20:07:41 door bodejosm43 »

Offline Siebrand

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 28-04-2003, 21:18:42 »
Hij vertrok dus om 16.04 vanaf de parkeerplaats waar hij die auto's moest stallen. Maar dan NOG ben je vanaf welk willekeurig punt in Montréal ook, binnen 20 minuten op de plaats van bestemming, laten we zeggen een klein half uur. Had hij dus moeten redden.

Als René en Chandrika elkaar ontmoeten op station Bonaventure, heeft ze net gebeld met Ferdi die op metrostation Lucien-L'Allier staat, één station naar het Westen. Ferdi is dus waarschijnlijk net buiten de tijd op Bonaventure aangekomen.

Offline hardcoremol

• Forumlid
  • Als dat geen Hind is...
« Reactie #128 Gepost op: 28-04-2003, 22:37:35 »
Juliie hebben het vast ook allemaal gelezen in het dagboek van Angela:

Citaat
Als we bijna klaar zijn met de metro-opdracht ( nog 12 seconden te gaan) worden we omsingeld door enorme, vierkante, tot op de tanden bewapende bewakingsagenten. Ze nemen hun taak enorm serieus; we worden behandeld alsof we de  kernploeg van Saddam en Osama zijn. We hebben namelijk onze filmpermits niet bij ons.

Misschien heeft dit er iets mee te maken dat de andere kandidaten niet op tijd waren. Ze werden opgehouden door de politie.

Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Siebrand

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 28-04-2003, 23:26:23 »
Kee...

Dank je wel! Ik heb de lokaties van dit TV-beeld eens vergeleken met de werkelijke lokaties en zag dat er behoorlijk mee is gefoefeld.

Dit zijn de plekken waar de kandidaten zaten (de meeste zijn al eerder genoemd in dit onderwerp):
  • Elise: Hôtel Wyndham
  • Ron: HMV Superstore in Rue Sainte-Catherine Ouest 1020
  • Chandrika: Restaurant Marché in Place Ville-Marie
  • René: voor de Moneysworth schoenwinkel, ook in Place Ville-Marie
  • Ferdi: plek nog niet gevonden.
Op onderstaande kaart zijn de lokatie van het TV-beeld in rood weergegeven, de werkelijke lokaties in blauw. Mijn excuses voor het oprekken van het beeld, maar anders werden de straatnamen te klein.

René en Chandrika zaten het dichtste bij het Bonaventure metrostation, het was dus niet zo vreemd dat zij als eerste aankwamen. Ferdi was naar station Lucien-L'Allier gelopen en was daar een paar minuten voor de deadline verstreek, dus waarschijnlijk kwam hij net buiten de tijd aan. Elise zat inderdaad het verste weg, vanaf het dichtsbijzijnde metrostation was het nog 2 stations verder.

Ik vind het opvallend dat Ron niet op tijd was. Hij wist als eerste waar hij naar toe moest en had een half uur de tijd om daar heen te gaan. Hij hoefde alleen maar 500 m rechtuit te lopen om bij het station te komen.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2003, 23:29:18 door Siebrand »

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 28-04-2003, 23:33:22 »
Mooi in kaart gebracht Siebrand.  :)

Ik vraag me alleen af hoe je erbij komt dat Chandrika in 't zelfde winkelcentrum als Rene zit. 't restaurant waar ze naar binnen ging, leek me niet in 'n winkelcentrum te liggen aangezien de ingang gewoon in 'n straat was. Ik kan me ook niet herinneren dat dat restaurant 'Restaurant Marche' heette.  :-\

Waarschijnlijk hebben de makers de plaatsen van de kandi's zo op de kaart willen tekeken dat 't idd leek alsof iedereen op  exact dezelfde afstand van 't station zat. 't leek me al erg onwaarschijnlijk dat ze precies op die plaatsen 'n baantje voor de kandi's hadden gevonden, dus ik kijk er eigenlijk niet van op dat die plaatsen niet helemaal blijken te kloppen.

Offline Siebrand

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 28-04-2003, 23:49:40 »
Ik vraag me alleen af hoe je erbij komt dat Chandrika in 't zelfde winkelcentrum als Rene zit. 't restaurant waar ze naar binnen ging, leek me niet in 'n winkelcentrum te liggen aangezien de ingang gewoon in 'n straat was. Ik kan me ook niet herinneren dat dat restaurant 'Restaurant Marche' heette.  :-\

Het was Tink, die dat restaurant eerder in dit onderwerp noemde. Op http://www.movenpickcanada.com/eng/marche.htm
vind je nog wat informatie. Volgens mij is het logo linksboven ook het logo dat op het T-shirt van Chandrika stond. In Montreal zitten ze alleen op deze plek.

Ik heb wat gegooglet naar dit restaurant. Het schijnt een heel groot restaurant te zijn met veel aparte buffetten zoals dat van Chandrika en je hebt inderdaad een kaart nodig om je consumpties af te tekenen. Ik denk dat de bovengrondse ingang die we gezien hebben op de hoek van University en Cathcart is en dat het grootste deel ondergronds onder het plein ligt.

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 29-04-2003, 00:40:06 »
Ik heb eens even de kaart bekeken.
De HMV zit alleen  op Rue Ste. Catherine Ouest.
Er zit een au pain dore op de Rue Peel.
(de Rue Peel loopt van de Rue Ste. Catherine Ouest naar het subwaystation Peel.

Ik kan niet precies terugvinden op internet hoe laat hij vertrok vanaf de HMV. Iemand?
Maar Ron liep langs de Au pain doree om 16.16.28
Hoe laat was ie bij het Station Peel?

De afstand van Rue Ste. Catherine Ouest naar Peel is ca 600 meter (met een redelijk tempo is dit dus maximaal een minuutje of 10 en dan is een redelijk tempo redelijk kangzaam)
Feit is om 16.16.28 liep hij op Rue Peel (bij de au pain dore_.
Stel de metro doet er 4 minuten over. het is spits dus lang hoeft ie niet te wachten dus... Hij had het moeten kunnen halen.
Hoeveel was hij eigenlijk te laat?

Wacht eens ff... Loopt ie niet compleet de verkeerde kant op, als je naar de kaart kijkt!

« Laatst bewerkt op: 29-04-2003, 00:43:31 door dopey »

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 29-04-2003, 11:15:17 »
Oh jij hebt al zo'n kaartje gevogeld, ik was er mee bezig maar kreeg het niet zo goed voor elkaar :).

Ja er klopt iets helemaal niet met Chandrika! Ik zal kijken of ik het kan uitleggen zo.

Ma how, zeg!

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 29-04-2003, 11:20:22 »
Het was Tink, die dat restaurant eerder in dit onderwerp noemde. Op http://www.movenpickcanada.com/eng/marche.htm
vind je nog wat informatie. Volgens mij is het logo linksboven ook het logo dat op het T-shirt van Chandrika stond. In Montreal zitten ze alleen op deze plek.

Ik heb wat gegooglet naar dit restaurant. Het schijnt een heel groot restaurant te zijn met veel aparte buffetten zoals dat van Chandrika en je hebt inderdaad een kaart nodig om je consumpties af te tekenen. Ik denk dat de bovengrondse ingang die we gezien hebben op de hoek van University en Cathcart is en dat het grootste deel ondergronds onder het plein ligt.

Siebrand, je zit helemaal op dezelfde lijn als ik. Ik kreeg al commentaar hier ten huize Tink waarom ik me zo druk maakte om Chandrika (ze was immers op tijd), maar het zit me dwars. Gisteren nog eens de band gekeken. Ze heeft logo Marche op d'r shirt. Er zit er inderdaad zoals ik al zei gisteren en jij nu ook maar 1 in Montreal in Ville-Marie op de hoek van Universite en Cathcart (wat dus idd gewoon aan een straat ligt). Ze zegt als iemand haar belt: "ik ben nu op de ..bert, Place du Marche' (die ik niet kan vinden op de kaart op beide mogelijke locaties niet). Tis nog licht dan, terwijl ze Rene aan de telefoon heeft die in het donker staat.

Nu is de site van Movenpick niet meer up gedate sinds 2002, dus heb ik ze gemaild of er toevallig nog 1 is op een andere lokatie :D. Want hoe je het wend of keert: er klopt iets niet  :D

Ma how, zeg!

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 29-04-2003, 11:20:58 »
Serieus! Ron loopt de verkeerde kant op.

Hij zit aan de horizontale straat met het blauwe stipje. Hij moet naar het station in het zuiden en wordt gesignaleerd op het station in het noorden (die net onder het witte vakje valt)
Waar hij is ligt precies in het midden.
Hij heeft niet afgesneden want hij is langs de Au pain dore gelopen die aan de weg tussen deze twee stations ligt, voor hij op het station Peel aankomt.

Je VRAAGT toch wel de weg als je naar Bonaventure moet, dan loop je toch maar niet wat?!

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 29-04-2003, 11:30:28 »
't Vervelende is dat we niet weten hoeveel te laat Ferdi, Ron en Elise waren.

Ook Elise had het moeten redden, maar we weten niet of ze daadwerkelijk een taxi heeft gepakt, we zien d'r alleen maar rennen.

Zelf denk ik dat Ferdi net te laat was en dan bedoel ik een paar minuten.

Van Ron is onduidelijk hoe laat hij weg ging en aankwam.

Ma how, zeg!

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 29-04-2003, 11:38:20 »
Maar het is duidelijk hoe laat hij op Peel St liep: 16.16.28
Een stoere vent als hij kan toch wel 600 meter hardlopen binnen 14 minuten?

Onee hij liep de verkerde kant op...   ::)

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 29-04-2003, 11:41:10 »
Ik probeer te snappen hoe hij de verkeerde kant opliep, ik snap het nog niet (maar ik wil het wel snappen, want Ron is de Mol he  8)). Ik ga even loeren.

Ma how, zeg!

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 29-04-2003, 11:46:11 »
Let op:
Hij zit aan de straat het het blauwe stipje waar Catharine bijstaat,
Hij moet naar Bonaventure, dat aangegeven is op de kaart.
Hij is gesignaleerd op Peel. Hij is in een metrostation en kijkt op een kaart. Het sterretje staat bij Peel.
Peel is vanaf Catherine de ANDERE kant op dan Bonaventure. Station Peel zit net onder het witte vakje in de linkerbovenhoek. Je ziet nog net het groene vlakje van het station.