Kee...
Dank je wel! Ik heb de lokaties van dit TV-beeld eens vergeleken met de werkelijke lokaties en zag dat er behoorlijk mee is gefoefeld.
Dit zijn de plekken waar de kandidaten zaten (de meeste zijn al eerder genoemd in dit onderwerp):
- Elise: Hôtel Wyndham
- Ron: HMV Superstore in Rue Sainte-Catherine Ouest 1020
- Chandrika: Restaurant Marché in Place Ville-Marie
- René: voor de Moneysworth schoenwinkel, ook in Place Ville-Marie
- Ferdi: plek nog niet gevonden.
Op onderstaande kaart zijn de lokatie van het TV-beeld in rood weergegeven, de werkelijke lokaties in blauw. Mijn excuses voor het oprekken van het beeld, maar anders werden de straatnamen te klein.
René en Chandrika zaten het dichtste bij het Bonaventure metrostation, het was dus niet zo vreemd dat zij als eerste aankwamen. Ferdi was naar station Lucien-L'Allier gelopen en was daar een paar minuten voor de deadline verstreek, dus waarschijnlijk kwam hij net buiten de tijd aan. Elise zat inderdaad het verste weg, vanaf het dichtsbijzijnde metrostation was het nog 2 stations verder.
Ik vind het opvallend dat Ron niet op tijd was. Hij wist als eerste waar hij naar toe moest en had een half uur de tijd om daar heen te gaan. Hij hoefde alleen maar 500 m rechtuit te lopen om bij het station te komen.