Ik heb geprobeerd de route van Ron van de HMV naar metrostation Peel te reconstrueren. Ik ben uitgegaan van de volgende gegevens, de meeste tijden zijn bij benadering volgens de TV-beelden.
- 15:55 Ron start bij de HMV op 1020 Sainte-Catherine Ouest, op de hoek van Peel.
- 16:00 Hij loopt bij een Banque de Montréal (BMO), waarschijnlijk het filiaal op 2005 Peel, op de hoek van twee straten.
- 16:06 Hij loopt in de buurt van Bens op 990 De Maisonneuve, op de hoek van Metcalfe.
- 16:16 Hij loopt langs de Au Pain Doré op 1415 Peel, net ten noorden van Sainte-Catherine.
- 16:18 Ron loopt het metrostation Peel binnen. Er zijn verschillende ingangen in de omgeving (de blauwe blokjes met een witte cirkel en de kleinere zwarte cirkels zijn ingangen), waaronder een bij Bens in de buurt.
Deze lokaties heb ik met blauwe bolletjes aangegeven met de tijd in oranje. Naast de bolletjes staan oranje pijlen, dat zijn de bewegingen die je Ron op TV ziet maken.
Als de tijden kloppen, dan zou Ron wel een behoorlijke kriskras-route gemaakt hebben. Ik ben er toen maar vanuit gegaan dat de tijden niet kloppen. Als je dan de pijlen met elkaar verbindt krijg je de blauwe route. Die ziet er logisch uit en ik denk dus dat Ron zo gelopen is. Het is zo'n 400 m en Ron kan dat in een paar minuten lopen.
Als Ron inderdaad tegen 4 uur klaar was, zal hij rond 16:10 op metrostation Peel zijn geweest. Met de metro kost het dan nog 20 minuten om in Bonaventure te komen, dus dat zal iets over 16:30 zijn geweest, sneller dan dat ik eerder vermoedde. Misschien was hij net iets eerder dan Ferdi, die ook net na 16:30 aankwam, dat verklaart dat Ferdi Ron roept als hij uit de metro stapt.