Tot voor kort zou ik hebben gezegd: Tanja & Nicolas, Esther, Jochem ... en van alle opgevers gunde ik Katerine wel een eerlijke kans, denk dat ze wel wat meer in haar mars had dan ze heeft laten zien. Spijtig dat ze zo vroeg werd weggestemd.
Ondertussen weet ik niet meer zo goed wat ik van Tanja moet denken. Veel respect heb ik voor haar prestatie in de grot. Je moet het maar doen! Ook daarna was het prettige televisie en heb ik goed moeten lachen om haar zot gedoe. Maar nu ze het spelletje plots ook door heeft en haar nieuw gebakken filosofie uit de doeken doet, fronsten mijn wenkbrauwen toch even. Heb toch veel liever de sterkere deelnemers in het programma, hoor! Tanja heeft natuurlijk alle recht om haar rechtstreekse concurrenten te elimineren, al maakt het haar in geen geval sympathieker. Integendeel, ze krijgt een beetje Niko-allures, het spel naar je hand draaien. Alleen komt zij er openlijk voor uit en houdt ze zich aan haar afspraak. Met Niko bv. weet je dat nooit, hij gelooft zijn eigen leugens en stemt dan toch nog anders dan hij de hele tijd beweert ("Ik wil een A-finale met de sterkste kandidaten en stem dus op Jochem"). Tanja is gewoon rechtuit 'What you see is what you get', en is eigenlijk best wel te vertrouwen. Een Robinson moet je vind ik persoonlijk ook kunnen vertrouwen. En verder is haar grote troef haar doorzettingsvermogen vb. vuur maken in de grot, het daar zo lang volhouden, focus niet verliezen tijdens de laatste proef. Een ander pluspunt, haar social skills, na de samensmelting pakte ze daar iedereen mee in. Behalve Sascha natuurlijk.
Nicolas had er natuurlijk nooit zo vroeg uit gemogen. Ben niet vergeten dat Patrick hem eruit stemde met zijn kliekje. Hij was toen de stiekeme stoker. Maar dat lijkt iedereen te vergeten? Dat was trouwens niet de eerste keer dat hij hem er probeerde uit te werken.
Jochem, nooit een probleem gehad met zijn gedachtegang of houding, tot vorige aflevering. Het kan er bij mij niet in dat je als sportman op iemand als Esther stemt en dan nog met zo'n flut uitleg. Esther had het er zelf moeilijk mee. Dat hij zich zo laat vangen door Tanja (en Patrick) is niet te vatten. Hij is veel te makkelijk te beïnvloeden. Ik gun Jochem misschien wel nog de finale. Gelukkig heeft hij nog wat munten op zak.
Esther had er van mij helemaal niet uit gemogen, was echt een potentiële winnares. Sportief, sociaal en ik vermoed ook een gewaardeerde hulp in het kamp.
Niko heb ik nooit gemogen.
Patrick vond ik meermaals erg vervelend, en die achterklap van hem kon ik niet uitstaan.
Sascha, absoluut geen fan van zijn filosofie die hij uitdacht aan het begin van de expeditie. Een echt prototype van een eersteklas meeloper.
Ben eens curieus hoe Tanja haar status van Queen Bee gaat gebruiken de komende aflevering en of er nog iets verandert aan mijn persoonlijke voorkeuren voor de finale. Blijft ze die kerels rond haar vinger winden of keert het zich allemaal tegen haar?
Van de overgebleven expeditieleden gun ik Tanja en Jochem dus het meest de finale. Heb lang Tanja gestemd in deze poll. Esther was vaak mijn 'close second', misschien omdat ze zo weinig prominent in beeld kwam. Tanja heeft volgens mij altijd haar screentime gestolen of zo?! Graag had ik deze week Esther gestemd omwille van haar supersportieve houding. Jammer, maar ze ligt eruit. Maar zij was ongetwijfeld mijn torenhoge favoriet vorige aflevering.