Auteur Topic: Filmtip(s)  (gelezen 90325 keer)

Offline mollemans

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re: Filmtip(s)
« Reactie #380 Gepost op: 17-12-2003, 18:53:44 »
Is wel jammer dat ik steeds maar niet kan vergeten wie nu kayser soze was.  ;D. Dan zou de film namelijk nog spannender zijn
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #381 Gepost op: 17-12-2003, 20:28:29 »
Echt een van m'n favo films aller tijden ... ik heb 'm nog op video, dus ik kan 'm vaker kijken, maar ik wil 'm iig nog op DVD aanschaffen ::ok::

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #382 Gepost op: 17-12-2003, 20:39:07 »
schaf de dubbelaar aam daisy leuke extra's..  ::ok::

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #383 Gepost op: 22-12-2003, 19:51:50 »
Laatst naar 'KillBill' geweest, deze film is niet zozeer goed qua special effects of qua verhaal, maar is gewoon ontzettend goed gemaakt. Zeker een aanrader, de soundtrack is één van de beste filmsoundtracks die ik ken.  ::ok::

Idd, heb hem van het weekend gezien en ik vond hem over-the-top geweldig!! Damn, nu wachten op volume 2..
No Milk today???

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #384 Gepost op: 23-12-2003, 21:08:56 »
Voor fans van teveel van het goede. LOTR 3, return of the king.

Vooraf het is een hele goede film, maar echt alles is enorm overtrokken. Het moest en zou 1 en 2 overtreffen in grootte, kascijfers etc. en dat is er ook echt aan te zien. Het is allemaal bombastisch en moet daardoor indrukwekkend zijn.

Terwijl bij herbekijken van een film als "the green mile" ik juist weer bewust was dat indrukken juist sterker terug te vinden zijn in kleine dingen.

Maar desondanks toch een tip voor de kerstdagen LOTR 3

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #385 Gepost op: 26-12-2003, 18:19:51 »
Gister Phone Booth gezien, met Colin Farrell & Kiefer Sutherland ::ok::. Aanraden, goede film. Colin speelt een leugenaar, die zijn vrouw bedriegt door elke dag in eenendezelfde telefooncel met zijn vriendin belt. Op een dag als hij net zijn minnares gesproken heeft rinkelt de telefoon in de telefooncel... :o.

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #386 Gepost op: 29-12-2003, 11:01:48 »
Gister S.W.A.T. gezien. 't was dan ik in goed gezelschap was en dat het geluid hard aanstond, maar anders was ik in slaap gevallen. Dat terwijl het best een boeiende film was...
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #387 Gepost op: 29-12-2003, 11:10:31 »
Gister Phone Booth gezien, met Colin Farrell & Kiefer Sutherland ::ok::. Aanraden, goede film. Colin speelt een leugenaar, die zijn vrouw bedriegt door elke dag in eenendezelfde telefooncel met zijn vriendin belt. Op een dag als hij net zijn minnares gesproken heeft rinkelt de telefoon in de telefooncel... :o.
Ja, die heb ik ook gezien, erg erg erg goede film vond ik, niet écht eng. Ik vind het nog steeds mooi gefilmd als hij al die ramen aan het afchecken is, en je de camera dat ook ziet doen...

Voor fans van teveel van het goede. LOTR 3, return of the king.

Vooraf het is een hele goede film, maar echt alles is enorm overtrokken. Het moest en zou 1 en 2 overtreffen in grootte, kascijfers etc. en dat is er ook echt aan te zien. Het is allemaal bombastisch en moet daardoor indrukwekkend zijn.

Terwijl bij herbekijken van een film als "the green mile" ik juist weer bewust was dat indrukken juist sterker terug te vinden zijn in kleine dingen.

Maar desondanks toch een tip voor de kerstdagen LOTR 3

Die heb ik ook gezien en ik vond al het oorlog en veldslag gebeuren niet zo interessant (wel spectaculair, maar daarvoor kun je ook LOTR2 kijken), maar juist de reis van bijvoorbeeld Frodo en Sam(en Smeagol), die juist heel dicht bij de karakters komt.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #388 Gepost op: 29-12-2003, 23:46:10 »
eh veldslagen in lotr 2 tov lotr 3 qua indrukwekkendheid 1 staat tot 4 of zo.

En hoe kan een film dicht bij karakters komen van een boek, elke lezer heeft zijn eigen frodo, of zie ik dat verkeerd.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #389 Gepost op: 31-12-2003, 10:06:45 »
Nee, ik bedoel, je ziet hoe Frodo steeds verdorvener wordt door de ring en steeds meer, ook door Gollum, corrupted wordt. Je ziet niet alleen het verhaal van de veldslagen, maar ook het verhaal van verschillende karakters. Zo ook van Pippin en Mary, die ook in de veldslagen zijn, maar je ziet ook die band tussen die twee en dergelijken.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #390 Gepost op: 31-12-2003, 11:19:05 »
Tuurlijk Daan, zou beetje raar zijn, een verfilming van een boek van meerdere honderd bladzijdes zonder persoonlijke interacties en uitbouw van karakters.. Ik vraag me af als LOTR een 100en paginas beschrijving van de slag om helms keep was geweest, het zon succes was geweest  ;D

Over relaties tussen mensen die groeien:
2 tips:
Pauline et Paulette(1-1 op nederland 1)
Fucking Amal een zweedse film , te koop of te huur op dvd etc
« Laatst bewerkt op: 31-12-2003, 11:20:45 door mollemans »

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #391 Gepost op: 4-01-2004, 12:32:21 »
Ik heb LOTR 3 ook gezien en kan dus eindelijk meepraten  ;D. Ik vond hem niet zo geweldig moet ik bekennen, had toch wel erg veel weg van 2. Alleen een wat grotere rol voor Merry en Pippin en minder voor Gimli en Legolas, vonk wel jammer.

Het was echt zo'n beetje van, oh, zo'n veldslag dat werkt wel, grappig doen we nog een keer en daarna nog een keer  :-\ Ook de tocht van Smeagol, Sam en Frodo is een beetje van hetzelfde. Wel vreemd in LOTR II denk je nog dat Gollum weer de ouder Smeagol is geworden, maar nu toch weer veranderd in Gollum. Ik had er eerlijk gezegd zelf een ander einde aan gebreid, maar goed.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #392 Gepost op: 4-01-2004, 13:19:47 »
Ik denk niet dat ze  er een andere einde aan konden breien. Het s nl een klassiek boek en ik denk dat ze veel kwaad bloed hadden gezet als ze zich te vrij naar het boek gingen richten.

Zelf zou ik een frodo die kiest voor de macht van het kwade wel mooi hebben gevonden.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #393 Gepost op: 15-01-2004, 21:47:31 »
nog een tip  misschien al genoemd Fight club met brad Pitt. Gewoon goede film, beetje moraliserend maar toch.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #394 Gepost op: 17-01-2004, 11:08:29 »
Wie weet er een leuke film met Julia Roberts die goedkoop op dvd te krijgen is? :) (is een cadeautje)

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #395 Gepost op: 17-01-2004, 12:57:12 »
Geen idee, je zou een keer de Blokker of de Bart Smit in moeten lopen, daar hebben ze vaak wel goedkope DVD's liggen, ik weet niet of het met Julia Robberts is, maar je weet maar nooit! Ook kan je misschien eens kijken bij een videotheek, hier verkopen ze namelijk ook oude DVD's.

Offline lebon simon

• Forumlid
« Reactie #396 Gepost op: 17-01-2004, 13:32:57 »
Free Record Shop is ook altijd goed voor zulke dingen...

http://www.freerecordshop.nl/pages/artist.asp?ArtistID=7098

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #397 Gepost op: 17-01-2004, 13:59:45 »
als er een van leest in de buurt is of een media markt ook altijd goede adressen

Offline Linda79

• Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #398 Gepost op: 21-01-2004, 11:57:23 »
The Last Samurai met Tom Cruise.

Een toppertje!

Echt helemaal goed.

Linda.

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #399 Gepost op: 21-01-2004, 12:15:59 »
The Hunted: Boring
Charlie's Angles: Boring
Scary Movie 3: Af en toe een heel klein grappig stukje
The Last Samurai: Mwah
Pipo de Clown:  ::ok::
Life's a riddle, keep answering the questions...