Auteur Topic: Filmtip(s)  (gelezen 90339 keer)

Offline mollemans

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Filmtip(s)
« Reactie #360 Gepost op: 11-11-2003, 16:27:20 »
Iedereen verder zo enthousiast, nou nee, ik vond de 6th sense al overhyped. nou dit was nog ietsje erger.  Maar ja ieder zijn ding.
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Milk

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
« Reactie #361 Gepost op: 11-11-2003, 21:16:21 »
Vrijdag (Yorin) en volgende week woensdag (Canvas): Memento
Vrijdag (VRT): Chicken Run
Ook volgende week woensdag (Veronica): Tarantino night (met Jackie Brown, Reservoir Dogs en Making of Kill Bill)

Tijden weet ik niet precies, tis iig wel  8)
No Milk today???

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #362 Gepost op: 11-11-2003, 21:41:04 »
Iemand hier trouwens al Matrix Revolutions gezien?
No Milk today???

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Never say more than is necessary
« Reactie #363 Gepost op: 12-11-2003, 16:45:47 »
Ja en waarom wil je dat weten?
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #364 Gepost op: 12-11-2003, 17:03:53 »
Iemand hier trouwens al Matrix Revolutions gezien?

Ja, het was net zo'n slap verhaal als de eerste (2 heb ik niet gezien). Zoveel er verhaal is dan, heel veel vechten. Het gevecht om de dok en het gevecht tussen Smith en Neo is wel heel mooi gemaakt qua special effects, maar omdat het verhaal zo slap is, is het niet de moeite waard.

(Eigenlijk is het een slap cliché verhaal: De Machines zijn de monsters, Smith is de bad guy, Neo the good guy en het goede overwint het kwade. GAAAP!)

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #365 Gepost op: 12-11-2003, 18:11:34 »
Ook ik heb al The Matrix Revolutions gezien, en ben het dus absoluut niet eens met Chriz.
Ja, het was net zo'n slap verhaal als de eerste (2 heb ik niet gezien). Zoveel er verhaal is dan, heel veel vechten. Het gevecht om de dok en het gevecht tussen Smith en Neo is wel heel mooi gemaakt qua special effects, maar omdat het verhaal zo slap is, is het niet de moeite waard.

(Eigenlijk is het een slap cliché verhaal: De Machines zijn de monsters, Smith is de bad guy, Neo the good guy en het goede overwint het kwade. GAAAP!)
Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Ten eerste is het natuurlijk onderdeel van een trilogie. En het verhaal van de trilogie vind ik een van de mooist bedachte filmverhalen ooit. Ik vind het wel jammr dat het vooral vechten is wat je ziet en het is de zwakste matrix film. Maar ik vind het  als nog een trilogie (nouja, Trilogie... ook Enter The Matrix, the Animatrix en the Matrix Online zijn deel van het verhaal) die me aan het denken heeft gezet. Het is een goed onderbouwd en getedaileerd verhaal, gebaseerd op het Nieuwe Testament(!) met een aantal hele mooie details vanuit de Griekse cultuur. Ik ga zo nog een keer.
Take a glorious bite out of the whole world

• Forumlid
« Reactie #366 Gepost op: 12-11-2003, 19:25:13 »
Ook ik heb al The Matrix Revolutions gezien, en ben het dus absoluut niet eens met Chriz.Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Ten eerste is het natuurlijk onderdeel van een trilogie. En het verhaal van de trilogie vind ik een van de mooist bedachte filmverhalen ooit. Ik vind het wel jammr dat het vooral vechten is wat je ziet en het is de zwakste matrix film. Maar ik vind het  als nog een trilogie (nouja, Trilogie... ook Enter The Matrix, the Animatrix en the Matrix Online zijn deel van het verhaal) die me aan het denken heeft gezet. Het is een goed onderbouwd en getedaileerd verhaal, gebaseerd op het Nieuwe Testament(!) met een aantal hele mooie details vanuit de Griekse cultuur. Ik ga zo nog een keer.

Wat is er dan zo goed aan het verhaal?  ???

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #367 Gepost op: 12-11-2003, 20:21:11 »
Vrijdag (Yorin) en volgende week woensdag (Canvas): Memento

::ok:: Eindelijk op TV, hij is zo goed, of een 2e keer kijken net zo leuk is weet ik niet, maar in de bios vond ik 'm errug goed, net als de hele zaal. Echt niets is wat 't lijkt.... :)

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #368 Gepost op: 12-11-2003, 20:29:13 »
Wat is er dan zo goed aan het verhaal?  ???
Zoals ik zeg. Het is goed opgebouwd, en toch onbegrijpelijk. Over alles is zo lang nagedacht en heeft weer zoveel kanten om uit te gaan. Het zit zo vol plotwendingen. Ik heb Matrix en Matrix Reloaded allebei 6x gezien en nog steeds begrijp ik niet alles van het verhaal. Het is gewoon goed uitgedacht.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #369 Gepost op: 12-11-2003, 21:20:31 »
Gelukkig dat meningen mogen verschillen.. The Matrix heeft leentjebuur gespeeld bij heel veel zaken, zo zit er een groot deel 1984 in , met een stuk van klassieke sf films..

Wat in mijn ogen wel vernieuwend was aan the matrix was de bullet time techniek. Zoiets alleen kan een film niet geweldig maken. Verder heb ik weinig plotwendingen gezien of het moet in 1 de verraadscene zijn geweest, maar omdat nu vernieuwend te noemen!!  :)

Memento , dat vind ik dus weer wel een heel kanppe film, maar helaas is ie alleen maar sterk als je hem de eerste keer ziet, de 2e keer weet je het allemaal al wel.

Ja en dan natuurlijk quentin Tarantino night, ja als tarantino fan moet je dat gezien hebben, alleen zie ik dan res dogs al wel voor de 15e keer of zo.

« Laatst bewerkt op: 12-11-2003, 21:23:23 door mollemans »

Offline Daisy

• Forumlid
Re: Filmtip(s)
« Reactie #370 Gepost op: 20-11-2003, 19:49:53 »
Volgende week 2 goede films gespot in de TV gids:
donderdag 27 nov: Apollo 13
vrijdag 28 nov: The Bone Collector

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #371 Gepost op: 23-11-2003, 16:11:21 »
Had iemand al gemeld wat voor een waardeloze film Intolerable Cruelty is??
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Daisy

• Forumlid
« Reactie #372 Gepost op: 23-11-2003, 19:21:32 »
Is dat zo? Dan hoef ik daar iig niet heen ;D. Dan ga ik wel naar die nieuwe film met Hugh Grant, hoe heet ie ook alweer? Normaal houd ik niet zo van romantische komedies, maar hij schijnt heel erg goed te zijn ::ok::

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #373 Gepost op: 23-11-2003, 20:19:08 »
Good Bye Lenin!

Echt een leuke tragi-komedie  ::ok::
No Milk today???

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #374 Gepost op: 24-11-2003, 19:47:20 »
Is dat zo? Dan hoef ik daar iig niet heen ;D.
Ok, anderhalf uur George Clooney is nooit vervelend, maar kijk dan naar Oceans Eleven.

Nee echt, tis dat ik er 7,50 euri voor betaald had anders was ik weggelopen. Zelfs toen ik achteraf het verhaal las, snapte ik het nog niet...
"Only thing to do is jump over the moon"

• Forumlid
« Reactie #375 Gepost op: 16-12-2003, 12:56:31 »
Laatst naar 'KillBill' geweest, deze film is niet zozeer goed qua special effects of qua verhaal, maar is gewoon ontzettend goed gemaakt. Zeker een aanrader, de soundtrack is één van de beste filmsoundtracks die ik ken.  ::ok::

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #376 Gepost op: 16-12-2003, 19:36:30 »
Kill Bill , the 4th movie of the master quentin tarantino, ja lekkere film, en soundtrack als vanouds wederom goed. Ik blijf het moeilijk om aan te geven wat een tarantino film nu zo uniek maakt. Is net als uitleggen waarom ik usual suspects zo leuk vind of big lebowski.

Vandaag the usuasl suspect als dat geen kijkerstip is . weet ik t niet meer  ???

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #377 Gepost op: 17-12-2003, 09:41:50 »

Vandaag the usuasl suspect als dat geen kijkerstip is . weet ik t niet meer  ???

hij was wéér geweldig...  ::ok::

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #378 Gepost op: 17-12-2003, 12:48:59 »
Heb ik ook steeds als ik de dvd zie..  Kayser soze rulez

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #379 Gepost op: 17-12-2003, 12:52:39 »
Heb ik ook steeds als ik de dvd zie..  Kayser soze rulez

ik heb 'm ook..  :) en steeds weer vind ik het einde geweldig....je weet wel als ie naar die muur kijkt..  ;D