Auteur Topic: Filmtip(s)  (gelezen 90245 keer)

Offline Doris

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Filmtip(s)
« Reactie #180 Gepost op: 12-04-2003, 14:18:00 »
gevonden :) hij heet brokedown palace... echt n heel nare film. heeft iemand anders m ook gezien?

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #181 Gepost op: 12-04-2003, 18:33:41 »
Laatst Festen opgenomen, en inmiddels gekeken.
Nou, dat is geen film die je na afloop uitzet en dan zegt: "zo, wat zullen we nu eens voor leuks gaan doen". Die blijft wel ff hangen...
Vooral het stukje waarbij de oudste zoon zegt:"Ik zou willen weten waarom je het deed, pa"
En dat hij dan als antwoord krijgt: "Je was nergens anders goed voor".

Door merg en been.

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #182 Gepost op: 12-04-2003, 19:38:04 »
Niet te veel vertellen hoor, over Festen. Ik heb 'm dus ook opgenomen, maar nog geen tijd gehad om te kijken.....

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 12-04-2003, 23:48:08 »
ik heb the beach in de ciné gezien en ik vond hem echt goed hoor ! Ik kan best wel tegen een film-stootje (als het te erg is, hou ik gewoon mijn hand voor mijn ogen  ;D) maar die vond ik niet zo eng.

banaan begint met een b, soms met een s

Offline mollemans

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
« Reactie #184 Gepost op: 13-04-2003, 00:40:03 »
Zeker kijken, Tweety. ik zelf zou er tijd voor maken.
En anders proberen aan kaarten te komen voor de voorstelling in Carre.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Blubber

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 13-04-2003, 04:41:26 »
Ik heb een paar honderd films op video, dit zijn een paar onverwoestbare favorieten (in alfabetische volgorde):
Alien, Amarcord, The Best Years of our Lives, Cinema Paradiso, The Commitments, The Day of the Jackal, Les enfants du paradis, Fanny och Alexander, Le fantome de la liberté, Festen, Four Weddings and a Funeral, The Godfather, Hair, JFK, The Jungle Book, The Killing Fields, Mephisto, Microcosmos, Missing, Mississippi Burning, La notte di San Lorenzo, Novecento, One Flew over the Cuckoo's Nest, Paths of Glory, Pinocchio, Raiders of the Lost Ark,
Rear Window, Singin' in the Rain, Sleuth, Urga, The Wild Bunch en de meeste films van Martin Scorsese.

Beste tv-programma (afgezien van de Mol uiteraard): Twin Peaks

« Laatst bewerkt op: 13-04-2003, 04:43:02 door Blubber »

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #186 Gepost op: 13-04-2003, 10:25:03 »
Niet te veel vertellen hoor, over Festen. Ik heb 'm dus ook opgenomen, maar nog geen tijd gehad om te kijken.....
Oeps! Sorry!! :-[

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 13-04-2003, 10:35:39 »
Ha, the day of the jackal. Ik heb de film niet geien, maar het boekis echt SUPER!. Het is al best wel oud volgens mij, maar dat doet niet af aan de spanning en de verbazing die je bij iedere ontknopping voelt. Echt een aanrader, leest heel makkelijk. Voor de mensen die nog boeken voor hun lijst zoeken. Deze kun je mooi op je Engelse lijst zetten: The day of the Jackal van Frederik(c?) Forsyth.

Offline tomhaze

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 15-04-2003, 07:58:36 »
LOTR 2 ROCKS THA WORLD!!!!!!!

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 15-04-2003, 13:25:44 »
zaaaaaaaalige film !!! ongelooflijk gewoon, die moét je gezien hebben

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #190 Gepost op: 15-04-2003, 13:38:29 »
Meestal zie ik de meeste films wel in de bioscoop, maar LOTR II heb ik overgeslagen. Die film werd zo doodgegooid met trailers en tv-specials dat ik het idee had dat ik de hele film al wel had gezien, daarbij vond ik (omdat het deel 2 van 3 films is) echt zo'n tusseninfilm en leek me dus niet de moeite waard. LOTR I wel gezien.

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 15-04-2003, 13:41:10 »
dan stuur ik je nu naar een bios waar hij nog speelt ! echt bekijken, ik vond hem beter dan lotr 1

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 15-04-2003, 19:41:09 »
Haha, hij draait alleen nog maar op woensdagmiddag hier in de buurt  :-[ ,maar ik koop de video wel.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #193 Gepost op: 15-04-2003, 19:43:19 »
eh LOTR, is wat anders hoor, het begin (van het boek) en dus ok het begin van film is een soort inleiding en kennismaking met hoofdfiguren.

de 2e film is dus eigenlijk het begin van de reis, of het begin van het belangrijkste stuk van de reis.

dus zeker gaan zien

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 15-04-2003, 19:47:00 »
Ja, maar het kwam ook wel grotendeels dat ik al allerlei stukjes had gezien en ik dat nou niet echt bijzonder vond, maar ik zal hem nog wel een keer gaan zien denk ik.   :)

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #195 Gepost op: 15-04-2003, 20:04:57 »
k vond lotr eerlijk gezegd nix... best mooi verfilmd enzo, maar ik vind de manier waarop ze praten echt vreselijk. zo hoogdravend enzo...

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #196 Gepost op: 15-04-2003, 22:39:03 »
hoogdravend praten de elven ja, die zijn verheven, maar de dwergen absoluut niet...

Ik denk dat het gewoon niet jouw type film niet is, Doris, maar dat hebben meer mensen. Mijn vriendin vond er ook niks aan. Vond het kinderlijk al dat soort sprookjesfiguren

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #197 Gepost op: 15-04-2003, 22:40:23 »
nee maar ook in de boeken, dan verteld tolkien ook zo hoogdravend... maar je hebt gelijk, t zijn idd niet mijn type films :) laat je dus vooral niet weerhouden door mijn mening zou k zeggen :)

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #198 Gepost op: 16-04-2003, 13:07:16 »
Laatst Festen opgenomen, en inmiddels gekeken.
Nou, dat is geen film die je na afloop uitzet en dan zegt: "zo, wat zullen we nu eens voor leuks gaan doen". Die blijft wel ff hangen...
Vooral het stukje waarbij de oudste zoon zegt:"Ik zou willen weten waarom je het deed, pa"
En dat hij dan als antwoord krijgt: "Je was nergens anders goed voor".

Door merg en been.

Nou ik heb 'm eindelijk gezien, en ik kan niet anders dan me geheel bij Pino aansluiten.  :-\

Over LOTR: ik heb de films niet gezien, maar de boeken wel gelezen. Ik vond de boeken echt fantastisch, maar toen ik de voorstukjes van de film zag vond ik alleen al Frodo er zo anders uit zien dan in mijn gedachten, dat ik besloten heb de films (voorlopig) maar niet te kijken. Dat zou ik nl. ergens wel zonde vinden van de goede herinneringen die ik aan de boeken heb...

Als u begrijpt wat ik bedoel....?

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 16-04-2003, 13:23:26 »
daar was ik bang voor, eerlijk gezegd, toen de HP-film uitkwam maar ik snap wel dat dat bij LOTR nog iets anders kan zijn omdat er daar uiteindelijk nog meer op fantasie gespeeld wordt en niet zozeer op magie. Al bij al viel dat goed mee hoor van mij, zelfs als ik de boeken nu nog lees, dan gebruik ik mijn eigen inkleding uit mijn hoofd en niet die van de film.