Auteur Topic: Filmtip(s)  (gelezen 90253 keer)

Offline Tweety

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Filmtip(s)
« Reactie #120 Gepost op: 4-04-2003, 14:48:13 »
Dat heb ik dus ook Han. Ben wel geinteresseerd, maar tegelijk vind ik het doodeng. Misschien omdat ik in ieder geval wel geloof dat er meer is tussen hemel en aarde.....heel veel meer!   Maar eh...dat is dus wel waarom ik de BWP juist zo eng vond. (ik zou dus niet alleen gaan kijken als ik jou was).

Jammer dat je nu al weet dat het niet echt is (hoewel dat wel algemeen bekend schijnt te zijn). Toen ik die film zag had ik er nog nooit van gehoord, en ik heb echt met een bleke smoel helemaal de aftiteling zitten lezen om te kijken of er die zin van "gebaseerd op fantasie, iedere overeenkomst met bestaande personen is toeval" etc. langskwam. (ik geloof dat ik er na 10 minuten aftiteling inderdaad achterkwam dat het dus niet echt was......

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Elmar

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
« Reactie #121 Gepost op: 4-04-2003, 14:56:17 »
Dus ik ga em alleen kijken ;D
Ik vertel morgen wel wat ik er van vond. Als ik het dan nog na kan vertellen ;)

Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 4-04-2003, 15:02:19 »
Dat heb ik dus ook Han. Ben wel geinteresseerd, maar tegelijk vind ik het doodeng. Misschien omdat ik in ieder geval wel geloof dat er meer is tussen hemel en aarde.....heel veel meer!   Maar eh...dat is dus wel waarom ik de BWP juist zo eng vond. (ik zou dus niet alleen gaan kijken als ik jou was).

Mmmm, misschien kan ik 'm idd maar beter opnemen en 'n andere keer op klaarlichte dag met 'n aantal anderen kijken.  :-\

Alhoewel: ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig geworden. Misschien kan ik die nieuwsgierigheid vanavond wel niet bedwingen en kijk ik er toch naar. Grote kans natuurlijk dat ik dan wel vannacht niet kan slapen.  :-[

Maar ik begrijp precies wat je bedoeld. Ik denk ook dat er veel meer is tussen hemel en aarde en wil er graag vanalles over weten, maar ik vind 't tegelijkertijd doodeng! Ik vraag me vaak af wat geesten nu precies zijn (en of ze er uberhaupt zijn), maar ik zou voor geen goud er zelf 'n willen tegenkomen. (Daarom durfde ik vroeger als kind zijnde ook nooit mee te doen aan die spelletjes waarbij je 'n geest gaat opwekken en die vanalles gaat vragen. )

Citaat
Jammer dat je nu al weet dat het niet echt is (hoewel dat wel algemeen bekend schijnt te zijn). Toen ik die film zag had ik er nog nooit van gehoord, en ik heb echt met een bleke smoel helemaal de aftiteling zitten lezen om te kijken of er die zin van "gebaseerd op fantasie, iedere overeenkomst met bestaande personen is toeval" etc. langskwam. (ik geloof dat ik er na 10 minuten aftiteling inderdaad achterkwam dat het dus niet echt was......

Ik heb 't gewoon helemaal gemist dat 't geen echte beelden bleken te zijn. Ik heb wel die hele hype meegekregen net voordat de film uit zou komen en toen werd er dus nog verteld dat 't om echte beelden ging. Op de een of andere manier heb ik dus de publiciteit rondom BWP daarna verder gemist en wist ik dus niet dat 't geen echte beelden zijn.  :-[

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 4-04-2003, 16:26:09 »
Speciale filmtip voor Dee- en CoraBora:

Morgenavond (vrijdagavond dus): FESTEN
CANVAS  23:45 uur

....ik ga ook maar eens kijken dan.... ;)

da's inderdaad een hele goeie.....zékers kijken!

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #124 Gepost op: 4-04-2003, 17:03:41 »
Dat wordt dan toch echt opnemen want ik kan nu m'n ogen al bijna niet meer open houden...

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #125 Gepost op: 4-04-2003, 17:28:01 »
Ik heb net gelezen in de tv-gids dat 't geen echte beelden zijn in The Blair Witch Project, dus 't speciale is er 'n beetje af voor mij. (ik was nog steeds in de veronderstelling dat 't om echt beeldmateriaal ging, zoals ook oorspronkelijk is verteld door de makers van TBWP)  :-[

Ik moet er nog effe over nadenken of ik 'm gewoon ga kijken vanavond (of ik dat dus aandurf  ;) ) of dat ik 'm opneem om 'n keer op 'n zondagmiddag of zo te bekijken.

D'r zit toch een heel verhaal achter die film. wat ik er van gehoord heb: Een paar mensen (de producers van de film) hadden een website gemaakt en gezegd dat ze uniek filmmateriaal hadden gevonden en dat ze er een film van zouden laten maken. De site was echt een hype en daarna de film ook, maar later zijn ze erachter gekomen dat alles verzonnen is.  Weet iemand hoe het echt zit en/of dit een beetje klopt?

Ik ga 'm vanavond ook kijken. Vrijdagavond is er toch weinig te doen in de stad. Ik denk niet dat ik ga huilen. Horrorfilms doen me meestal niet zoveel en als ik gewoon thuis zit en niet in de bioscoop al helemaal niet.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #126 Gepost op: 4-04-2003, 17:57:16 »
waarom zou je ook gaan huilen om n horror/thriller? k heb mezelf laatst wel bijna mn neus in mn achterhoofd geslagen bij n thriller: t was echt heel erg eng en ik schrok me helemaal wild en ik sloeg zo keihard mn handen voor mn gezicht. recht op mn neus ;D

maareh, ik denk dat ik vanaaf geen BWP ga kijken. k weet wel een klein beetje hoe t zit: de beelden zijn idd niet echt, maar de acteurs wisten niet goed wat ze moesten verwachten. die zijn zo het bos in gestuurd en wisten ongeveer wat ze moesten spelen, maar niet wat dr ging gebeuren. als je die angst ziet, is die grotendeels wel echt omdat ze zich echt doodschrokken van bepaalde dingen... dus t is toch wel n beetje echt :) iedereen iig veel plezier, ik hou niet meer zo van thrillers dus k ga niet kijken... ben benieuwd hoe jullie m vonden.

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 4-04-2003, 18:40:05 »
D'r zit toch een heel verhaal achter die film. wat ik er van gehoord heb: Een paar mensen (de producers van de film) hadden een website gemaakt en gezegd dat ze uniek filmmateriaal hadden gevonden en dat ze er een film van zouden laten maken. De site was echt een hype en daarna de film ook, maar later zijn ze erachter gekomen dat alles verzonnen is.  Weet iemand hoe het echt zit en/of dit een beetje klopt?

Zoals je 't hier veteld hebt, staat 't ook in m'n tv-gids. Dus 't zal zo wel ongeveer kloppen ja. 't was natuurlijk 'n ongelooflijke publiciteitsstunt om te zeggen dat 't om uniek filmmateriaal ging. Daardoor heeft de film natuurlijk zoveel aandacht gekregen en is zo'n succes geworden. Als ze vanaf 't begin al gezegd hadden dat 't 'n verzonnen verhaal was, dan had de film veel minder aandacht gekregen en zou ook minder zijn bezocht lijkt me.

Nou, ik ben ook erg benieuwd wat ik er van ga vinden. Wie weet zet ik 'm na 'n paar minuten al af, omdat ik er niet meer tegen kan. Ik zal iig niet gaan huilen, maar eerder net als Doris mezelf per ongeluk slaan omdat ik ergens heel erg van schrik. Maar goed dat ik daarna niet meer over straat hoef, want dat zou echt 'n ramp worden. (de Scream-films heb ik allemaal in de bios gezien samen met vriendinnen en jullie kunnen je vast voorstellen wat voor angsten we hebben uitgeslagen op weg naar huis op onze fiets in 't donker.  ;D )

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #128 Gepost op: 4-04-2003, 19:57:50 »
hahaha jah han, dat kan k me helemaal voorstellen :D zo onwijs eng is dat, als t buiten donker is en je loopt daar en je hebt net n enge film gezien.

k had n keer met twee vriendinnen silence of the lambs gekeken. toen ie was afgelopen, gingen we naar beneden wat te drinken halen, maar dan moet je eerst langs de gang waar ook de voordeur aan vast zit. we dachten dat we iets zagen bewegen, dus we renden snel door naar de keuken, pakten het grote groentemes uit t messenblok en gingen met z'n drieen in een hoekje staan, ik met mn mes voorop, hebben we daar n paar minuten gestaan :D das twee jaar geleden, maar we hebben dr nog steeds lol om :)

oh ja, k had ook n keer zo'n film gezien met n soort reuzenslang/worm onder de grond die steeds naar bovenkwam en dan hele gebouwen vernietigde en mensen opat. we hebben open trappen hier, en na die film ben ik echt maanden bang geweest als ik de trap afliep omdat ik bang was dat er een worm ofzo m'n voeten dr af zou bijten ;D

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 4-04-2003, 20:07:30 »
Hihi! Dat had ik altijd bij de film 'IT'. Die heb ik gezien toen ik pas 8 of zo was (toen heb ik dus ook m'n clown-fobie opgelopen) en ik was toendertijd de hele tijd bang dat er bloed uit de kraan zou komen ipv water of dat er 'n enge clown uit 'n foto-album zou komen als ik foto's aan 't bekijken was. (die clown komt in de film ineens uit 'n foto met z'n hoofd)

En 't klinkt misschien ontzettend idioot: maar ik krijg nog steeds 'n beetje 'n onprettig gevoel als ik hier met de Carnaval iemand zie rondlopen met zo'n Scream-masker en zwarte cape om. Vooral omdat bij Scream 2 iedereen in die bioscoop ook met zo'n masker liep en 1tje daarvan ook de moordenaar bleek te zijn.  :-[

Eigenlijk te belachelijk voor woorden dat we ons zo bang laten maken door 'n paar beelden die zo nep als ik weet niet wat zijn.  ;D  En nog belachelijker eigenlijk dat we naar dit soort films blijven kijken, terwijl we er alleen maar bang van worden.  ;)

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #130 Gepost op: 4-04-2003, 20:38:29 »
Citaat
En 't klinkt misschien ontzettend idioot: maar ik krijg nog steeds 'n beetje 'n onprettig gevoel als ik hier met de Carnaval iemand zie rondlopen met zo'n Scream-masker en zwarte cape om. Vooral omdat bij Scream 2 iedereen in die bioscoop ook met zo'n masker liep en 1tje daarvan ook de moordenaar bleek te zijn.  
liep dr een moordenaar bij jou in de bios?!

t is inderdaad best wel dom dat we ons zo bang laten maken, maar t is aan de andere kant ook wel spannend natuurlijk :) je weet dat t nooit kan gebeuren, en door zo'n film te kijken onderbreek je het dagelijks leven een beetje door dr een beetje angst aan toe te voegen zeg maar :)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 4-04-2003, 20:52:05 »
liep dr een moordenaar bij jou in de bios?!

Nee gelukkig niet!  ;D  Ik bedoelde die bioscoop in de film Scream 2. Daar was iedereen naar 'n verfilming van 't verhaal van Scream 1 aan 't kijken ('Stab' heette die film geloof ik), terwijl iedereen zo'n masker ophad en 'n cape droeg. En daartussen zat dus ook de echte moordenaar.

Citaat
t is inderdaad best wel dom dat we ons zo bang laten maken, maar t is aan de andere kant ook wel spannend natuurlijk :) je weet dat t nooit kan gebeuren, en door zo'n film te kijken onderbreek je het dagelijks leven een beetje door dr een beetje angst aan toe te voegen zeg maar :)

Ik vind 't zelf ook vooral leuk om zulke films te bekijken. Juist de angst maakt die films leuk om te bekijken, want de verhaallijn slaat meestal helemaal nergens op. Vooral in die films waarin de ene na de andere vermoord wordt, zonder dat je weet wie 't gedaan heeft. Blijkt aan 't einde van de film dat 't iemand was die nauwelijks 'n motief had en waarvan je 't dus ook moeilijk van verwacht kon hebben.  ::)

Ik heb net de videoband klaar gezet voor BWP. Als ik de film dan niet meer af durf te kijken, kan ik 'm altijd later nog 'n keertje zien. ;D Maar ik ga m'n uiterste best doen om 't uit te houden....hij duurt toch maar anderhalf uur, dus dat moet te doen zijn op zich.   ;)

« Laatst bewerkt op: 4-04-2003, 20:52:43 door Han13 »

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #132 Gepost op: 4-04-2003, 20:54:03 »
Nee gelukkig niet!  ;D  Ik bedoelde die bioscoop in de film Scream 2. Daar was iedereen naar 'n verfilming van 't verhaal van Scream 1 aan 't kijken ('Stab' heette die film geloof ik), terwijl iedereen zo'n masker ophad en 'n cape droeg. En daartussen zat dus ook de echte moordenaar.
aah okee, ik dacht al, k volg t niet helemaal meer... k heb alleen scream 1 gezien, de rest niet.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 4-04-2003, 23:14:10 »
Dare Devil rulezzzzzzz!!  8) 8) 8) 8) 8)

ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 4-04-2003, 23:39:43 »
BWP is zojuist afgelopen en ik heb 't gehaald om 'm helemaal af te kijken. Misschien kwam 't doordat ik alle lampen die ik kon vinden in m'n kamer had aangedaan  ;D, maar hij was niet zo eng als dat ik verwacht had. Niet bepaald 'n film waarnaar je met kinderen gaat kijken, maar niet zo erg als dat ik dus van te voren gedacht had.

De manier van filmen heeft er gewoon voor gezorgd dat 't zo'n akelige film wordt. Door alles te filmen alsof deze drie hoofdpersonen 'n documentaire aan 't maken zijn en alles zelf amateuristisch filmen, lijkt 't heel echt. Ook de angst en woede van de drie hoofdpersonen is prachtig weergegeven, waardoor je als kijker echt 't idee krijgt dat je naar echte beelden aan 't kijken bent.

Ik vond wel dat de film zo plots afgelopen is. Ik heb 'm ook opgenomen en hij duurt ook echt maar 1 uur en 10 min! Echt wel 'n hele korte film zou ik zeggen.  :-\

Al met al ben ik blij dat ik 'm 'n keertje gekeken heb, maar ik weet eerlijk gezegd niet of ik 'm nog 'n keer zal gaan kijken. Misschien spoel ik er volgende week wel 'The Beach' overheen, want ik zag net in 'n voorfilmpje dat die er volgende week vrijdag opkomt. Zoals ik 't me kan herinneren vond ik dat ook wel 'n goede film. (ik heb 'm voor 4 jaar terug of zo in de bioscoop gezien) Dus voor de liefhebbers van Leonardo DiCaprio: The Beach komt volgende week vrijdag om 22.00 uur.  :)

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 4-04-2003, 23:48:19 »
BWP is zojuist afgelopen en ik heb 't gehaald om 'm helemaal af te kijken.
goed van je Han! Ik zou het niet durven :-[.

Offline Jane

• Forumlid
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
« Reactie #136 Gepost op: 4-04-2003, 23:56:54 »
Heb net ook naar BWP gekeken, maar het eerste half uur gemist. Ik denk dat ik dan waarschijnlijk toch wat van de magie gemist hebt, want de rest was dus echt niet schrikwekkend ofzo. Wat hysterisch schreeuwende mensen en een of ander huis midden in het bos... Oeeehhhh. Wel zeeeeeer ongeloofwaardig trouwens, als ik zou merken dat ik in levensgevaar was, zou ik dus die rotkamera uitzetten en het op een lopen zetten. Schijt aan alles, maar zij sterven zowat met camera aan in de hand...

Die poppen heb ik gemist, of ik zag er geen poppen in. Bedoel je dat bundeltje takken met die reepjes blouse eromheen?

de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #137 Gepost op: 5-04-2003, 00:14:08 »
Ja, wat zat er nu in dat bundeltje eik ???
Dat kon ik dus niet zien.

Voor de rest vond ik em wel aardig. Niet eng ofzo hoor. Ik moet nu gaan, want er wacht mij morgenochtend vroeg weer een grote stapel post om rond te brengen.

Mssl. Elmar

Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #138 Gepost op: 5-04-2003, 09:09:36 »
En ik heb tóch niet gebeld...
 :P

Take a glorious bite out of the whole world

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #139 Gepost op: 5-04-2003, 09:19:44 »
Ja, wat zat er nu in dat bundeltje eik ???
Dat kon ik dus niet zien.

Voor de rest vond ik em wel aardig. Niet eng ofzo hoor. Ik moet nu gaan, want er wacht mij morgenochtend vroeg weer een grote stapel post om rond te brengen.

Mssl. Elmar

In dat bundeltje zaten afgehakte vingers volgens mij. Ik vond Blair Witch Project wel erg langdradig en als er dan niet zoveel gebeurt wordt het al snel een beetje boring. De manier van filmen is wel heel goed, want dat maakt een stuk geloofwaardiger, maar dan toch jammer als de plot zo voorspelbaar is, (slijm op spullen jongen, jongen verdwijnt). Ik vond de film niet zo eng, eigenlijk geen enkele horrorfilm, ik vind het wel een beetje eng, dat je weet dat iemand het verhaal van een horrorfilm heeft geschreven en dus nogal een zieke mind.

btw, 1 ding dat ik wel vreemd vond: Het verhaal van de film Blair Witch Project is verzonnen, maar de interviewtjes in het begin, waren echt mensen uit die streek die ondervraagd waren en in die streek is er de legende van de Blair Witch. Daarom vindt ik het vreemd dat dat kleine meisje de hand voor haar moeders mond houd en ze niet wil dat haar moeder het verhaal van de Blair Witch vertelt, dit is niet geacteerd. Vreemd.