Damn, nu ben ik mijn Mol kwijt (Julien stond namelijk als de numero uno op mijn mollenlijstje)!!!
Ik zat dus best wel een beetje op een fout spoor...
Voor de rest vond ik het een leuke aflevering. Vooral die opdracht, waarin Ron, Astrid en Chandrika moesten uitvogelen van wie de spullen uit de bagage waren, leek me heel erg moeilijk. Erg knap dat ze er toch enigzins in geslaagd waren om een paar koffers terug te brengen.
Ik zag nu toch wel een paar mollenacties in deze aflevering. Ferdi is nu verdacht voor mij, en ook voor de groep. Hij was heel erg vaag bij het beantwoorden van wat hij had ingevuld bij de vraag over wat zijn hartenwens was. Iedereen moest letterlijk bij hem drammen om zijn antwoord, het leek net alsof Ferdi opeens Oostindisch doof was geworden. Toch verdacht, alhoewel het wel een stunt kan zijn van Ferdi, om zich verdacht te maken bij iedereen (wat toch een beetje dom zou zijn, waarom zou hij geld uit de pot willen verliezen als hij niet de Mol zou zijn).
En die bagage-opdracht met Ron, Astrid en Chandrika, daar was ook wel wat verdachts aan. Waarom was Astrid omgereden? Ze had toch een kaart, en daarmee zou zelfs ik niet gauw de weg kwijtraken! En waarom wachtte Chandrika tot Astrid met haar koffer kwam? Er moesten toch wel drie fietsen zijn, of niet? Want zowel Ron als Astrid waren met de fiets onderweg, waarom zou Chandrika dan niet onderweg kunnen en moeten wachten tot óf Ron óf Chandrika terugkwam met hun fiets zodat Chandrika hun fiets kon overnemen? Dat vond ik maar raar, hoor.
Ook de boot-opdracht was verdacht. Toen Ferdi en Ron in dat museum de antwoorden moesten opzoeken (nadat Angela hen een vraag had gesteld), vond ik het wel verdacht dat ze beiden sommige vragen (die toch wel erg makkelijk waren) niet uit het hoofd wisten! Zeker toen hen gevraagd werd wie de kapitein van de Titanic was (Edward J. Smith), en ze het antwoord hadden opgezocht. Want toen ze terug bij Angela kwamen, waren ze het beiden vergeten en kon Ferdi weer even opnieuw terug gaan. Nou ja! Dat nam wel veel tijd in beslag, zeg!
Hmm... dat was voorlopig mijn speech over de verdachte acties en/of personen. Ik post straks even mijn nieuwe "Wie Is De Mol" lijstje (want mijn Mol, Julien, is weggevallen), nadat ik de mogelijkheid heb gekregen om de dagboeken en de hints te lezen op de officiële site van "Wie Is De Mol?" (Want daar staat toch ook wel nuttige informatie.)
Groetjes,
Lucille