Auteur Topic: Studenten? Rare gasten...  (gelezen 13528 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Studenten? Rare gasten...
« Reactie #20 Gepost op: 20-03-2003, 19:17:22 »
Ik heb 'n vriendin die op de TU biomedische technologie studeerd. Zij heeft 't erg leuk in Eindhoven op die universiteit maar ook op kamers. Ik zelf heb er eerst ook effe over nagedacht om er heen te gaan (daar was ik dus ook nog geweest kijken Annemieke), omdat ik eerst bouwkunde wilde gaan doen. Ik heb toen ook 'n aantal meeloopdagen gedaan en 't leek me wel 'n leuke school. De studie bleek echter niks voor mij te zijn, want ik vond natuurkunde maar niks.

Ik zelf vind Eindhoven op zich wel leuk om te winkelen, maar niet echt 'n gezellige stad om uit gaan.  :-\

Offline Elmar

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
« Reactie #21 Gepost op: 20-03-2003, 19:25:44 »
Ben ik even blij, ik ben toch al niet zo dol op uitgaan. En als ik dat dan es wil, doe ik dat wel hier in Breda. Waar ik ws toch elk weekend naartoe zal gaan.
Ik wil daar in Eindhoven ook bouwkunde gaan studeren. Ik weet eigenlijk niet eens waarom, maar het lijkt mij gewoon dat die studie bij me past. Ik ben hartstikke dol op Natuurkunde maar ook (en mss wel meer) op Scheikunde...
Ik zie nog wel. Ik wil nog wel eens daar naartoe om te kijken. Maar ik heb altijd wat anders... :(

Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 20-03-2003, 19:28:49 »
He, ik heb opeens een topic gestart  :)

Maar om weer ontopic te gaan. Ik denk dat het ook ligt aan de studie die je doet. Ik heb zelf rechten gedaan en dat is gewoon een studie met een hoog 'kak' gehalte. Er zitten heus wel 'normale' mensen op (sorry ik weet ff niet hoe ik me beter uit kan drukken), ik heb er tenslotte ook drie jaar gezeten  ;). Maar ik heb echt weinig leuke ervaringen met studentenverenigingen en disputen.
Mn broertje, die heeft een jaar op de TU in Eindhoven gezeten (technische informatica) en die vond het hartstikke leuk, maar dan heb je het denk over een heel ander soort mensen. Ze delen in ieder geval hun interesse voor de computer.
Op de Hogeschool waar ik de afgelopen vier jaar heb gestudeerd was ook een studentenvereniging, maar daar was je ook voor of tegen. Ik zat er niet bij, maar ik heb ook weinig 'last' gehad van die mensen die wel lid waren. Het speelde zich allemaal wat meer buiten de schooluren af en was wat minder extreem.
Nogmaals, iedereen moet maar zelf weten of ie bij zo'n vereniging wil en niet alle verenigingen zijn hetzelfde. Studeren aan de universiteit is heel leuk en de meeste studenten zijn geen rare mensen!

*wist zich het voorhoofd af

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 20-03-2003, 19:51:28 »
Maar om weer ontopic te gaan. Ik denk dat het ook ligt aan de studie die je doet. Ik heb zelf rechten gedaan en dat is gewoon een studie met een hoog 'kak' gehalte. Er zitten heus wel 'normale' mensen op (sorry ik weet ff niet hoe ik me beter uit kan drukken), ik heb er tenslotte ook drie jaar gezeten  ;).

Toevallig heb ik er nu net 3 jaar bij rechten op zitten en ik ga er nu ook mee stoppen. :)
Want al die studenten zijn nl. gek. Ik ben de enige 'normale'...  ;D

Maar ik zoek nu wel een nieuwe studie...  :-\ (Dus kom maar op met de tips ;))

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #24 Gepost op: 20-03-2003, 19:56:05 »
Ja, die universiteitsstudenten...rare gasten zijn dat. Verwaand en ook absoluut niet my-kind-of-people :P ;D

Laat ik eens gek doen (ik heb tenslotte een reputatie hoog te houden...): ik ga dit topic splitsen.

Oi, dat was natuurlijk niet zo lief van mij tegen alle studentjes hier, maar met niet 'my kind of people' bedoel ik van die stereotype-studentjes (kakaccent, pappie betaalt toch wel, sigaartje met whiskey)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 20-03-2003, 20:09:06 »
Ben ik even blij, ik ben toch al niet zo dol op uitgaan. En als ik dat dan es wil, doe ik dat wel hier in Breda. Waar ik ws toch elk weekend naartoe zal gaan.
Ik wil daar in Eindhoven ook bouwkunde gaan studeren. Ik weet eigenlijk niet eens waarom, maar het lijkt mij gewoon dat die studie bij me past. Ik ben hartstikke dol op Natuurkunde maar ook (en mss wel meer) op Scheikunde...

Dan lijkt me bouwkunde echt de perfecte studie voor jou! Er komt iig heeeel veel natuurkunde bij kijken. Scheikunde niet zo veel vrees ik....dat hoef je geloof ik ook niet te hebben gehad om naar de TU te gaan. Ik weet 't wel niet meer geheel zeker nu met die 2de fase enzo.  :-\

Citaat
Ik zie nog wel. Ik wil nog wel eens daar naartoe om te kijken. Maar ik heb altijd wat anders... :(

Moet je toch 'n keer tijd voor vrij maken als je er echt achter wilt komen of 't iets voor je is. De TU organiseerd ook van die dagen dat je met anderen middelbare scholieren tezamen de hele dag bezig bent met de studie. Dan krijg je echt 'n project waar je dan in groepjes de hele dag aan gaat werken. Daar heb ik ook aan meegedaan. Overdag hebben we toen 'n gebouw moeten ontwerpen en er ook 'n maquette van gemaakt. 's nachts zijn we er toen blijven slapen in de sporthal en de dag erna moesten we onze maquettes presenteren. Dat was 'n erg leuke ervaring moet ik zeggen. Je leert de studie vast kennen en komt in contact met studenten op de TU. Als je de mogelijkheid hiertoe hebt, zou ik dat zeker 'ns doen!  :)

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #26 Gepost op: 20-03-2003, 20:11:47 »

Bouwkunde is wel een hele zware studie. 2 vrienden van mij doen het ook, ook in Eindhoven, maar het is wel verschrikkelijk zwaar. Je hebt dan hele dagen colleges, van 8 tot 5 (in ieder geval het eerste jaar), maar wel de moeite waard als ik het zo hoor.

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #27 Gepost op: 20-03-2003, 20:31:23 »
Toevallig heb ik er nu net 3 jaar bij rechten op zitten en ik ga er nu ook mee stoppen. :)
Want al die studenten zijn nl. gek. Ik ben de enige 'normale'...  ;D
waarom maak je het niet ff af dan, je kan dit jaar toch je bachelor halen?

maareh... andere studies... misschien internationale betrekkingen ofzo, ik weet niet meer psies de naam van de studie :)

Citaat
maar met niet 'my kind of people' bedoel ik van die stereotype-studentjes (kakaccent, pappie betaalt toch wel, sigaartje met whiskey)
dat soort mensen zijn ook niet my kind of people, maar volgens mij zijn er daar ook niet zoveel van (dan doel ik met name op het sigaartje met de whiskey ;))
bij mij op school zitten wel enorm veel mensen met zo'n kakaccent en pappie betaalt t ammel wel (ongeveer 70% zit op hockey bij ons), en ik heb daar dus zo'n hekel aan, aan zulke mensen. tuurlijk, ze zijn niet allemaal zo hoor, ik wil geen hockeymensen aanvallen of generaliseren, maar pfff moe word ik ervan. maar wat ik me dus ff zat af te vragen he, zitten dr bij disputen echt alleen hockeypeople? dr zijn toch ook wel disputen met mensen die niet allemaal olily sjaaltjes, ralphlauren truien en polo's en diesel broeken dragen?

na dit hele topic zie ik dr echt tegen op om te gaan studeren zeg, pfff...

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 20-03-2003, 20:50:08 »
dr zijn toch ook wel disputen met mensen die niet allemaal olily sjaaltjes, ralphlauren truien en polo's en diesel broeken dragen?

He, niks tegen oilily sjaaltjes he!  ;)

Han moet eerlijk bekennen dat ze ook 2 Oilily sjaaltjes bezit.  :-[

Ik zeg maar altijd dat je aan de manier van dragen van zo'n sjaaltje ziet wat voor type iemand is. De 'echte studentes' dragen 't op 'n speciale manier geknoopt. De 'gewone mensen' dragen 't gewoon losjes om de hals geslagen. En zo draag ik 't dus... ;)

Citaat
na dit hele topic zie ik dr echt tegen op om te gaan studeren zeg, pfff...

Nou, 't zal vast allemaal meevallen Doris. Zoals je zelf al schrijft is niet iedereen zo en zul je gewoon de mensen moeten uitzoeken die wel jouw 'kind of people' zijn. En mensen waar je 't niet mee kunt vinden heb je op iedere school wel, dus ook op HBO's zoals ik ervaar, en daar ga je dan gewoon zo min mogelijk mee om.  :)

Offline Lauren

• Forumlid
  • Koekoek!
« Reactie #29 Gepost op: 20-03-2003, 22:36:35 »
dr zijn toch ook wel disputen met mensen die niet allemaal olily sjaaltjes, ralphlauren truien en polo's en diesel broeken dragen?

Hee heeh hee!! Nix over Oilily sjaaltjes ja! ;)

Koekoek!

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #30 Gepost op: 20-03-2003, 23:11:05 »
En een sigaar op zijn tijd mag er ook best wezen...

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 21-03-2003, 00:26:41 »
waarom maak je het niet ff af dan, je kan dit jaar toch je bachelor halen?

3 jaar de studie doen wil nog niet zeggen 3 jaar lang alle vakken gehaald ... :) Maar ik zit ook nog niet in het bachelor/master-systeem. Ik weet ook nieteens wat het nou precies inhoud.  :o
Han moet eerlijk bekennen dat ze ook 2 Oilily sjaaltjes bezit.  :-[
Hee heeh hee!! Nix over Oilily sjaaltjes ja! ;)
Tss ooh, dus jullie zijn zulke mensen, nou tssss...

En een sigaar op zijn tijd mag er ook best wezen...

Ah dus jij bent er zo één, nou huh pfff, tsk ....

;D ;D

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 21-03-2003, 03:12:31 »
Ik lees allemaal verhalen over mensen die overal studeren en kijken, maar zitten hier ook mensen die aan de Universiteit Twente hebben getstudeerd? Of die hier een kijkje hebben genomen?

Offline Knikker

• Forumlid
  • Je moet toch wat
« Reactie #33 Gepost op: 21-03-2003, 08:01:25 »
Heb ook bouwkunde gestudeerd in Eindhoven, leuke Universiteit, gezellig, niet TE groot, leuke studie en afhankelijk van je afstudeerrichting leuke docenten.

En natuurlijk de bunker.... ;D

Geen boodschap hebben is ook een boodschap............

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #34 Gepost op: 21-03-2003, 08:27:32 »
@Malcolm: Twente??? Waar ligt dat??? :P

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • SMF rulez!
« Reactie #35 Gepost op: 21-03-2003, 12:21:47 »
Twente??? Waar ligt dat??? :P
Je pakt de kaart van Nederland, vervolgens leg je drie blanco A4-tjes naast elkaar aan de rechterkant van die kaart. Dan prik je een punt in het meest rechtse blaadje en dan heb je een grote kans dat die punt ergens in Twente is neergekomen ;D :P

EDIT: maar de universiteit is er ok hoor ;)

« Laatst bewerkt op: 21-03-2003, 12:24:50 door Compuart »
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 21-03-2003, 14:00:48 »
Ik heb denk ik op de Studiebeurs twee jaar geleden mijn adres ook ingevuld bij de universiteit Twente want ik krijg nog steeds dat magazine van ze... maar goed daarin staat dus ook een lijst met welke studies er allemaal zijn en daar is gwoon niets voor mij bij, dusja, had het ook niet zoveel nut om te gaan kijken en er dan mss wel achter te komen dat het een supertoffe universiteit was ofzo, waar ze toch niet een leuke studie voor mij hebben...

Maar wat zeur ik er nog eigenlijk over: ik ben er toch uit?! Ik heb besloten!! :D

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #37 Gepost op: 21-03-2003, 14:44:24 »
Ja, ik krijg ook constant van die blaadjes van de Universiteit in Twente... En ik ben der nog nooit geweest ???
Ik heb ooit een keer info opgevraag ofzo denk ik. :-\

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #38 Gepost op: 21-03-2003, 15:04:14 »
En natuurlijk de bunker.... ;D
Aaaaahhhhhh.....memories..... ;D

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #39 Gepost op: 21-03-2003, 16:09:16 »
He, niks tegen oilily sjaaltjes he!  ;)
Citaat
Hee heeh hee!! Nix over Oilily sjaaltjes ja!
k zal de volgende keer ff na denken voor k zoiets zeg :) ik heb nix tegen olily sjaaltjes, noch tegen de dragers ervan, maar meestal als ze in combinatie gedragen worden met een bepaald merk trui/polo/broek is het voor mij wel duidelijk wat voor type die persoon is. t is n groot vooroordeel, ik weet t, maar bij mij op school is het eigenlijk niet anders. maar goed, ik bedoelde het dus niet beledigend ofzo, sorry!