Auteur Topic: Studenten? Rare gasten...  (gelezen 13532 keer)

Offline ovide

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Studenten? Rare gasten...
« Gepost op: 17-03-2003, 20:48:49 »
@ Lautjuh: nee, die Elise is écht niks! Mijn persoonlijke mening hè (straks valt er weer iem over of zo).  ;)
@ Ovide: black suits you as well, baby!  ;D
Klein vraagje (misschien heb je het al ergens vermeld: wat is nu eigenlijk je natuurlijke haarkleur?)

Btw: ff vertellen dat er vandaag een blondje (een écht blondje m.a.w.) bij ons boeken kwam lenen, toen ze er bij het naar buiten gaan achterkwam dat ze 2 identiek dezelfde boeken had geleend! Toen ze buiten was zei ik nog tegen de mensen aan de balie: en DAT zijn nou de vrouwen die de domme blondjesmoppen bevestigen! Ik had iig de lachers op mijn hand vandaag...  ;)

Haha, dat lijkt me nou eens zeer lachwekkend  ;D. Tsja, het zou mij ook kunnen overkomen, mijn 'echte' kleur is zoiets als die dame in jou avator, alhoewel ik mn eigen kleur al in geen jaren meer gezien heb  ;)

Elise ben ik ook niet zo kapot van. Ik hou niet zo van dat soort corps-achtige meisjes (ze zal echt wel aardig zijn hoor!). Dat is zo'n tic die ik over heb gehouden aan de tijd dat ik op de universiteit zat en er hordes van die verwaande dispuut-meisjes rondliepen. Er heeft er zelfs eentje eens tegen mij gezegd dat ze vond dat ik geen 'echte' student was, omdat ik destijds nog bij mn ouders woonde  :-X. Ik kan er nu nog kwaad om worden...

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline ambijans

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
« Reactie #1 Gepost op: 17-03-2003, 20:58:16 »
Alsof ZIJ weten aan welke criteria een échte studente dan moet voldoen?
Ze moeten zeker ook elke dag dronken zijn en nooit colleges volgen enz. En dan raar opkijken als ze over een studie van 4 jaar 7 jaar doen!  ;D

Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 17-03-2003, 20:58:48 »
Elise ben ik ook niet zo kapot van. Ik hou niet zo van dat soort corps-achtige meisjes (ze zal echt wel aardig zijn hoor!). Dat is zo'n tic die ik over heb gehouden aan de tijd dat ik op de universiteit zat en er hordes van die verwaande dispuut-meisjes rondliepen.

daarom ga ik idd ook niet in Leiden studeren...

maar Elise is gwoon de mol :P 8)

Offline ambijans

• Forumlid
  • ambijans prefers blondes! :)
« Reactie #3 Gepost op: 17-03-2003, 21:07:59 »
Waarom komen jullie niet gewoon in Leuven studeren? Belgische uniefs hebben wel een naam hoog te houden in de academische wereld. Mijn broer werkt als Belg in het buitenland (nu ja, Nederland dus... Eindhoven meer bepaald)  ;) en hij had alleen verteld dat ie was afgestudeerd aan de KUL in Leuven en die Nederlanders waren écht overdonderd! Van een visitekaartje gesproken...

Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 17-03-2003, 22:01:10 »
Ik ken wel een aantal Nederlanders die aan de universiteit van Leuven studeren of hebben gestudeerd. Het zijn voornamelijk medicijnen studenten. In Nederland moet je loten om medicijnen te kunnen studeren en de kans is erg klein dat je ingeloot wordt. Ik heb wel gehoord dat het heel zwaar is in Leuven omdat je gedurende je hele studie alle stof die je hebt gehad dient te kennen. Dus: in het derde jaar krijg je tentamens over de stof van het eerste, tweede en derde jaar. Verder niets dan goeds gehoord over het studentenleven aldaar.

En ach ja, de echte student, bestaat die eigenlijk wel...ik probeer me er maar niet meer over op te winden maar zo af en toe moet het er even uit.  ;D

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #5 Gepost op: 18-03-2003, 10:29:39 »
Waarom komen jullie niet gewoon in Leuven studeren? Belgische uniefs hebben wel een naam hoog te houden in de academische wereld. Mijn broer werkt als Belg in het buitenland (nu ja, Nederland dus... Eindhoven meer bepaald)  ;) en hij had alleen verteld dat ie was afgestudeerd aan de KUL in Leuven en die Nederlanders waren écht overdonderd! Van een visitekaartje gesproken...

nou ambijans, das ook toevallig :) ik had het dr gister nog over met mn ouders waar k zou gaan studeren (liefst in de VS maar is beetje too expensive) en in nederland vind ik het allemaal een beetje disputerig enzo :) njah, toen zij mn moeder, ga je toch in belgie studeren? lijkt me wel vet idee eigenlijk :) dus wie weet komt het er ooit nog van :)

maareh, ovide en e, ik snap echt precies wat jullie bedoelen met zulke mensen, ik kan daar ook niet tegen. t is ook de reden dat ik leiden al meteen afgeschreven heb.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #6 Gepost op: 18-03-2003, 19:03:58 »
Dat soort mensen is juist een van de redenen dat ik niet naar de universiteit ga, ik ben misschien een beetje bevooroordeelt, maar echt studentjes zijn niet mijn kind-of-people.  

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 18-03-2003, 20:22:41 »
Met de universiteit op zich is niets mis (niet dat ik mn studie daar heb afgemaakt  ::) ;D), maar je moet een beetje de juiste mensen treffen. Als je dan ook nog eens naar een andere stad gaat verhuizen dan ben je toch wel sterk aangewezen op de studentenverenigingen, zeker in het begin. Ik had dat probleem niet, omdat ik gewon in mn eigen stad bleef wonen en elke dag met de trein op en neer ging. Maar ja, dan hoor je er dus ook niet bij  ;)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 18-03-2003, 22:19:56 »
Ik wilde zelf na m'n VWO in eerste instantie ook naar de universiteit. Daarom op veel universiteiten gaan kijken en overal bevielen de mensen me eigenlijk niet. Ik voelde me echt zo anders als al die verwaande studenten met donkerblauwe dure merk-sweaters aan. Ik beloofde mezelf toen dat ik nooit zo zou worden.

Gelukkig hoefde ik me daar niet meer druk over te maken, want de HBO-studenten bevielen me 'n stuk beter.   :)

Maar misschien dat ik na deze opleiding nog naar de uni ga, dus dan krijg ik toch nog te maken met al die types.  :o ;)

Offline Knikker

• Forumlid
  • Je moet toch wat
« Reactie #9 Gepost op: 19-03-2003, 08:19:43 »
tsssk, ligt helemaal aan de universiteit waar je bent wezen kijken. Valt best wel mee met al die vreemde studenten. Heb er 8 jaar rondgelopen en ben idd vreemde mensen tegen gekomen, maar het grootste deel van de mensen is erg gewoon en kun je zo op straat in het wild tegenkomen. ;)

Geen boodschap hebben is ook een boodschap............

Offline Talpa

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 19-03-2003, 22:06:26 »
Studenten zijn ook heel erg vreemd. :o En gelukkig maar, want stel je voor dat de hele wereld normaal was. Doodsaai toch? ;)

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • SMF rulez!
« Reactie #11 Gepost op: 20-03-2003, 12:18:01 »
Ja, die universiteitsstudenten...rare gasten zijn dat. Verwaand en ook absoluut niet my-kind-of-people :P ;D

Laat ik eens gek doen (ik heb tenslotte een reputatie hoog te houden...): ik ga dit topic splitsen.

Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Annemieke

• Forumlid
Re:Studenten? Rare gasten...
« Reactie #12 Gepost op: 20-03-2003, 13:52:18 »
op veel universiteiten gaan kijken en overal bevielen de mensen me eigenlijk niet. Ik voelde me echt zo anders dan al die verwaande studenten met donkerblauwe dure merk-sweaters aan. Ik beloofde mezelf toen dat ik nooit zo zou worden.
dat lijkt me toch idd aan de universiteit liggen... :-\ Ok overal zul je zulke mensen tegenkomen maar ik had het idee dat het in Leiden toch wel iets meer zo was dan ergens anders, bijvoorbeeld in Nijmegen... ::) In Wageningen bijvoorbeeld is het eerder omgekeerd (vond ik, denk ik, leek het), daar heb je juist echt heel weinig van 'dat soort types' (om het maar lekker generaliserend te zeggen) maar ja daar zijn natuurlijk niet alle soorten studies... Maar bij welke universiteiten ben jij toen gaan kijken Han??

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 20-03-2003, 14:37:19 »
Zijn wij rare gasten...?  :o ;D

In Wageningen bijvoorbeeld is het eerder omgekeerd
Leiden en Wageningen zijn wel elkaars uitersten denk ik.

Zelf ben ik erg tevreden over Enschede. Weinig dispuut gedoe hier. :) Kom eens kijken zou ik zeggen.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 20-03-2003, 14:38:22 »
Maar bij welke universiteiten ben jij toen gaan kijken Han??

'ns denken....ik ben in Maastricht geweest....en in Nijmegen....en in Tilburg. En met de hele klas zijn we ook nog in Wageningen geweest vanwege een of ander project. En op alle 4 de uni's voelde ik me nu niet bepaald thuis. Ik had toen ook heel erg 't idee dat die studenten allemaal echt wel 10 jaar ouder dan mij waren! Maar misschien lag dat meer aan mezelf.   :-[

't zal wel niet op iedere universiteit 't zelfde zijn en bovendien zijn niet alle studenten 't zelfde natuurlijk, maar ik kreeg er toen gewoon niet echt 'n prettig gevoel bij. Nu ik zelf 'n stukje ouder ben, zal dat ook wel anders zijn. En maar goed ook, want hoogstwaarschijnlijk ga ik er na deze studie nog heen.  :)

Offline Lauren

• Forumlid
  • Koekoek!
« Reactie #15 Gepost op: 20-03-2003, 14:48:14 »
Utrecht rules! En je maakt toch zelf uit of je bij een vereniging gaat? Ik ben er niet bij gegaan, maar mn beste vriendin wel en die koormeisjes zoals jullie ze noemen zijn echt niet allemaal verwaand en vervelend. Tuurlijk ze zitten er bij, maar dat heb je overal!! Daar zou ik me nou geen seconde druk om maken! Gewoon lol maken en een leuke studietijd hebben!

Koekoek!

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 20-03-2003, 15:17:22 »
Welke universiteit wil je dan heen Han?

Nee is waar Lauren, van die mensjes met merkkleding etc zijn echt niet speciaal onaardig of zo, tenminste ik ken veel van 'zulke' (wat klinkt dat toch stom) mensen bij mij op school die heus wel hartstikke aardig zijn, maar ja, als bijna iedereen om je heen zo is krijg je toch het idee dat je er niet bijhoort als je niet op hockey zit, weinig merkkleding draagt, etc etc, ook al behandelt iedereen je heus wel aardig en meestal helemaal niet verwaand of zo. Ik kan me denk ik niet echt thuis voelen in zo'n groepje mensen.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 20-03-2003, 16:28:15 »
Welke universiteit wil je dan heen Han?

Als ik nog naar de universiteit ga, dan ga ik denk ik naar Nijmegen. Daar beviel 't me nog 't meeste. Ik heb er eigenlijk nog niet zo goed over nagedacht, omdat ik dacht dat 't nog heel ver weg was. Maar nu bedenk ik me ineens dat ik over minder dan anderhalf jaar al klaar ben met deze opleiding. Ik moet binnenkort toch maar weer 'ns gaan nadenken of ik gelijk wil gaan werken of toch nog ga doorstuderen.  :-\

Offline Elmar

• Forumlid
  • De verboden vrucht
« Reactie #18 Gepost op: 20-03-2003, 18:56:08 »
Ik denk dat ik naar de TU in Eindhoven wil, ik heb er alleen nog geen info over opgevraagd. Studeert er iemand in Eindhoven op het moment? Of heeft iemand daar gestudeerd? Zoja, vertel even hoe het je beval/beviel.

Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #19 Gepost op: 20-03-2003, 19:09:48 »
Ik heb in Eindhoven gestudeerd. Ik vind het absoluut geen leuke stad. Totaal geen sfeer. Behalve O'Sheas dan, daar is het wel leuk ;)

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation