Auteur Topic: Het geluidsfragment bij het voorstellen van Ferdi.  (gelezen 26239 keer)

malle pietje

• Gast
Het geluidsfragment bij Ferdi\\\'s voorstelling.
« Reactie #40 Gepost op: 17-03-2003, 17:00:18 »
Zeg mensen, zou daar dat muzikale fragment vooruit en weer achteruit gespoeld op slaan....Karma chameleon, you come (vooruit gespoeld hij is het wel) and go (achteruit gespoeld hij is het niet)...

Neen !! dat je beide handelingen op het fragment moet doen :
Citaat
Hij is de mol het is Ferdi
(een gedeelte vooruit een gedeelte achteruit) zie ook mijn post hierboven

greetz MP

« Laatst bewerkt op: 17-03-2003, 17:03:03 door MP »

« Reactie #41 Gepost op: 17-03-2003, 17:04:20 »
Hey allemaal,
Over dat hele gedoe van de teruggespoelde versie!! Denk us na!!! Als de originele versie is: Is hij de mol? Ik zeg ja.
Hoe kan 't dan (als je um terugafspeelt) in godsnaam worden: Hij is de mol niet?!!
Degene die dit ingesproken ofzow heeft wou gewoon opvalluh ofzow denk ik..

malle pietje

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 17-03-2003, 17:13:08 »
Hey allemaal,
Over dat hele gedoe van de teruggespoelde versie!! Denk us na!!! Als de originele versie is: Is hij de mol? Ik zeg ja.
Hoe kan 't dan (als je um terugafspeelt) in godsnaam worden: Hij is de mol niet?!!
Degene die dit ingesproken ofzow heeft wou gewoon opvalluh ofzow denk ik..

download via eerdere bovenstaande post de mp3 ferdi en reverse hem.. Je krijgt dan niet "hij is de mol niet" maar: "hij is de mol niemis" ... zijn talloze andere voorbeelden bv. revolution number 9 van de Beatles als je number nine reversed krijg je "turn me on dead man"...

blijft wel staan "Hij is de mol Het is Ferdi" half vooruit half teruguit conform vanmiddags muzikale hint.

greetz MP

« Laatst bewerkt op: 17-03-2003, 17:15:25 door MP »

Offline Sjimmy

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #43 Gepost op: 17-03-2003, 17:46:35 »
Ik hoor wel het eea, maar het is wel heel erg vaag! ik hoor ook niet wat er op het laatste gezegd wordt bij mol.mp3

malle pietje

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 17-03-2003, 17:58:56 »
Ik hoor wel het eea, maar het is wel heel erg vaag! ik hoor ook niet wat er op het laatste gezegd wordt bij mol.mp3

Ik zal morgen de boel ff compressen resamplen eQ en pitchshiften en tal van andere ongein... maar met een beetje goede koptelefoon is het nu ook wel te horen...
maar goed zal morgen een superduidelijke versie posten...

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #45 Gepost op: 17-03-2003, 18:03:34 »
Kan niet wachten! Ben benieuwd.

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Udel

• Forumlid
  • George je was fantastisch!
« Reactie #46 Gepost op: 17-03-2003, 18:46:00 »
dito

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 17-03-2003, 21:19:54 »
Met in het achterhoofd de 'geheime hints' richting Ferdi, kan je het geluidsfragment uit SchiffersFM er heel makkelijk aankoppelen. Ik hoop zo dat dit niet waar is, anders is de AVRO mooi de sigaar  :'(

aggie

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 17-03-2003, 21:27:07 »
En dan hebben we het nog niet eens over de duidelijke moachtige zaken die Ferdi in deze afleveringen deed. Vooral de eerste opdracht dan...

Bah, laat dat fragment niet waar zijn...

Offline tomhaze

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #49 Gepost op: 17-03-2003, 21:27:32 »
Ten 1ste is er al 100 keer in deze topic gezegd dat de AVRO heus niet de mol te prijs geeft in de 1e aflevering!!!!! Ik heb dat bestand van hem bijna niet nodig want je hoort echt duidelijk (zo niet, laat je oren nakijken) Is hij de mol ik zeg JA! en de reverse versie is: Hij IS de mol niet.
niks met no kidding of niet mis. neem maar van me aan ik weet het 99% zeker!

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 17-03-2003, 21:30:28 »
Ten 1ste is er al 100 keer in deze topic gezegd dat de AVRO heus niet de mol te prijs geeft in de 1e aflevering!!!!! Ik heb dat bestand van hem bijna niet nodig want je hoort echt duidelijk (zo niet, laat je oren nakijken) Is hij de mol ik zeg JA! en de reverse versie is: Hij IS de mol niet.
niks met no kidding of niet mis. neem maar van me aan ik weet het 99% zeker!

Ik hoop van ganze harte met je mee! Ik heb een iig al voorgenomen elke aflevering zolang Ferdi er nog inzit hem als afvaller in de pool in te vullen, dan eindig ik maar laatste  :D ;D

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 17-03-2003, 21:37:30 »
Remember Prince mensen.... ::)

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline bertha531

• Forumlid
Re:Het geluidsfragment bij het voorstellen van Ferdi.
« Reactie #52 Gepost op: 18-03-2003, 00:57:46 »
Even samenvattend enzo:  :)

Tussen 2 zinnen van Ferdi als hij zich voorstelt zit dit fragment:

http://www.geocities.com/bertha531/ishijdemol.wav

en als je dat omdraait klinkt het zo, dus zonder bewerkingen enzo:

http://www.geocities.com/bertha531/hijisdemolniet.wav

Voor het downloaden: Rechtermuisklik en dan 'save target as' of 'opslaan als' anders wil het niet...

Met dank aan Pieter Vaartjes voor het orginele fragment.

Ik zou zeggen: Wil je graag dat Ferdi de mol is kies je het ene fragment, anders het andere.

Maar als je je concentreert op 'Mijn tante woont in Marokko' kun je dat er ook in horen...

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 18-03-2003, 08:20:35 »
dus je wil zeggen dat ik compleet uit mijn nek lul berta...

Ik heb het fragment eens voorgelegd aan wat mensen, zonder ze te vertellen waar het overging. Een kleine bloemlezing van de resultaten:

• Appelmoes?
  • Wat gaat ie doen?
  • Wie de soep kiest?
  • Your mother (censuur)in hell.
Gewone normaal uitgesproken tekst is dus klaarblijkelijk niet bedoeld om achteruit te draaien. Andersom dus wel en dan willen ze doorgaans duidelijk maken dat de inhoud van de tekst andersom plaatsvindt (denk aan Mission Impossible).

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #54 Gepost op: 18-03-2003, 09:13:14 »
Gewone normaal uitgesproken tekst is dus klaarblijkelijk niet bedoeld om achteruit te draaien. Andersom dus wel en dan willen ze doorgaans duidelijk maken dat de inhoud van de tekst andersom plaatsvindt (denk aan Mission Impossible).

???  Dus dat wil zeggen... dat hij dus niet de mol is ofzo?

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #55 Gepost op: 18-03-2003, 10:49:24 »
In de 1e of 2e mol was er toch ook een muziekje in het voorstukje waarbij je als je het ook achteruit speelde je ook hoorde wie de mol was.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 18-03-2003, 11:06:39 »
Wat ik alleen wil zeggen is dat het niet echt goed te verstaan is, waardoor je bepaalde woorden weer net anders kan verstaan waardoor de zin weer heel andere betekenis krijgt. Dus je kan erg lang twisten over wat er nu exact gezegd wordt.

Ik heb eigenlijk nu pas de fragmentjes beluisterd die hier gepost zijn (d.w.z. de fragmenten die gewoon 'vooruit' gespeeld worden en waar schijnbaar gezegd wordt 'Is hij de mol? Ik zeg ja') en ik moet zeggen dat ik met je eens ben dat ze niet goed te verstaan zijn.
MAAR... ik heb de aflevering zelf op video opgenomen en ik moet zeggen dat ik het daar een stuk duidelijker vind! Ik weet niet hoe dat kan, maar het is wel zo. Ik heb al eerder gezegd dat ik altijd zeer sceptisch ben over dit soort aanwijzingen. Als ik dan luister, besluit ik altijd dat er niks te horen is, of dat het toeval is, bijvoorbeeld toen men beweerde dan het antwoord 'Kortrijk' voorgezegd werd aan Marc. Dat was m.i. zeer dubieus. Maar nu is het dus anders. Ik had gelezen dat er schijnbaar iets te horen was nadat Ferdi zijn leeftijd had genoemd (maar was alweer vergeten wat er dan gezegd zou zijn) en herinnerde me dat ineens toen ik nog eens naar de aflevering zat te kijken. Teruggespoeld naar dat moment en verrek! Ik hoorde het ook! En later op het forum las pas weer dat ik precies had verstaan wat anderen ook hoorden.
Dat achteruitgespoelde stukje, tja, daar kan je m.i. inderdaad van alles van maken...

Na dit alles gezegd te hebben, moet ik zeggen dat ik niet goed weet wat ik ermee moet. Ik hoop echt van ganser harte dat ik het mis heb of dat het een valse aanwijzing blijkt te zijn. Als dit waar is, zou het echt de grootste blunder in de geschiedenis van het programma zijn en ook ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze dat risico zouden nemen, wetende dat er hier mensen zitten die alles tot in detail uitpluizen. En dat vooral de eerste aflevering waarin de kandidaten voorgesteld worden 4, 5, 6 keer door mensen bekeken wordt op zoek naar aanwijzigen! Want de mol-fans weten ook dat er in eerdere series meestal achteraf werd gezegd dat er al in de eerste paar minuten een aanwijzing zat die je naar de mol kon leiden, toch? Maar ja, meestal was die zo vaag (Nico die als eerste in beeld kwam b.v.) dat je er niet veel mee kon, behalve achteraf besluiten dat dat kennelijk een aanwijzing was.

Dus ik ben in dubio: Is het een aanwijzing of afleiding? En als het afleiding is, betekent dat dan dat Ferdi sowieso lang in het spel blijft? Heeft men bij de montage besloten dat Ferdi zich in afl. 1 als kandidaat het meest mols heeft gedragen en heeft men dat nog een beetje willen aandikken om iedereen op het verkeerde spoor te zetten?
Of is het toch toeval? Maar ja, dan zouden er meer van dit soort geluiden te horen moeten zijn geweest bij het voorstellen van de kandidaten, lijkt me. Want wat bij Ferdi te horen is, is toch geen 'natuurlijk' geluid in mijn oren.

« Laatst bewerkt op: 18-03-2003, 11:14:31 door Jayne »

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 18-03-2003, 11:07:42 »
In de 1e of 2e mol was er toch ook een muziekje in het voorstukje waarbij je als je het ook achteruit speelde je ook hoorde wie de mol was.

Klopt Tijgertje. Dat was bij de tweede serie bij Nico. Maar zoals al gezegd kwam dat fragment toen in een van de laatste afleveringen. Bovendien wisten de mollevangers toendertijd nog niet dat ze alles achterste voren moesten draaien om uit te zoeken wie de mol is.

De makers weten tegenwoordig dat we dat wel doen en zullen mijn inziens nooit zo'n relatief makkelijk te vinden hint richting de mol in de (eerste 10 minuten van de) allereerste aflevering stoppen. Ik denk dan ook dat we hier te maken hebben met 'n grapje van de makers of met 'n aanwijzing dat Ferdi de mol iig niet is.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 18-03-2003, 11:11:41 »
Was niet in het voorstukje hoor. Dat was ergens in de vierde afl. of zo (weet het niet meer precies), waar midden in de aflevering een mooi landschaps-shot in zat met mysterieuze muziek eronder en als je dat achteruit spoelde, dan kon je het vaag horen, ja. Veel moeilijker om te vinden, omdat het midden in een aflevering zat en mensen er waarschijnlijk minder op letten, want het was toch maar een tussenshot. Bij de eerste aflevering, en dan vooral bij het voorstellen, staat iedere mol-fan op scherp om een aanwijzing te vinden.

Offline DarkJester

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 18-03-2003, 12:51:16 »
Ik heb het stukje nog ff beluisterd en ik vind het toch meer klinken als: 'Misschien de mol ? , ik zeg ja'