Wat ik alleen wil zeggen is dat het niet echt goed te verstaan is, waardoor je bepaalde woorden weer net anders kan verstaan waardoor de zin weer heel andere betekenis krijgt. Dus je kan erg lang twisten over wat er nu exact gezegd wordt.
Ik heb eigenlijk nu pas de fragmentjes beluisterd die hier gepost zijn (d.w.z. de fragmenten die gewoon 'vooruit' gespeeld worden en waar schijnbaar gezegd wordt 'Is hij de mol? Ik zeg ja') en ik moet zeggen dat ik met je eens ben dat ze niet goed te verstaan zijn.
MAAR... ik heb de aflevering zelf op video opgenomen en ik moet zeggen dat ik het daar een stuk duidelijker vind! Ik weet niet hoe dat kan, maar het is wel zo. Ik heb al eerder gezegd dat ik altijd zeer sceptisch ben over dit soort aanwijzingen. Als ik dan luister, besluit ik altijd dat er niks te horen is, of dat het toeval is, bijvoorbeeld toen men beweerde dan het antwoord 'Kortrijk' voorgezegd werd aan Marc. Dat was m.i. zeer dubieus. Maar nu is het dus anders. Ik had gelezen dat er schijnbaar iets te horen was nadat Ferdi zijn leeftijd had genoemd (maar was alweer vergeten wat er dan gezegd zou zijn) en herinnerde me dat ineens toen ik nog eens naar de aflevering zat te kijken. Teruggespoeld naar dat moment en verrek! Ik hoorde het ook! En later op het forum las pas weer dat ik precies had verstaan wat anderen ook hoorden.
Dat achteruitgespoelde stukje, tja, daar kan je m.i. inderdaad van alles van maken...
Na dit alles gezegd te hebben, moet ik zeggen dat ik niet goed weet wat ik ermee moet. Ik hoop echt van ganser harte dat ik het mis heb of dat het een valse aanwijzing blijkt te zijn. Als dit waar is, zou het echt de grootste blunder in de geschiedenis van het programma zijn en ook ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze dat risico zouden nemen, wetende dat er hier mensen zitten die alles tot in detail uitpluizen. En dat vooral de eerste aflevering waarin de kandidaten voorgesteld worden 4, 5, 6 keer door mensen bekeken wordt op zoek naar aanwijzigen! Want de mol-fans weten ook dat er in eerdere series meestal achteraf werd gezegd dat er al in de eerste paar minuten een aanwijzing zat die je naar de mol kon leiden, toch? Maar ja, meestal was die zo vaag (Nico die als eerste in beeld kwam b.v.) dat je er niet veel mee kon, behalve achteraf besluiten dat dat kennelijk een aanwijzing was.
Dus ik ben in dubio: Is het een aanwijzing of afleiding? En als het afleiding is, betekent dat dan dat Ferdi sowieso lang in het spel blijft? Heeft men bij de montage besloten dat Ferdi zich in afl. 1 als kandidaat het meest mols heeft gedragen en heeft men dat nog een beetje willen aandikken om iedereen op het verkeerde spoor te zetten?
Of is het toch toeval? Maar ja, dan zouden er meer van dit soort geluiden te horen moeten zijn geweest bij het voorstellen van de kandidaten, lijkt me. Want wat bij Ferdi te horen is, is toch geen 'natuurlijk' geluid in mijn oren.