Auteur Topic: Het geluidsfragment bij het voorstellen van Ferdi.  (gelezen 26246 keer)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Het geluidsfragment bij het voorstellen van Ferdi.
« Reactie #60 Gepost op: 18-03-2003, 13:14:54 »
nou ja ik vind eigenlijk voor beide theorieen wel wat te zeggen. ten eerste neem ik MP en jayne wel serieus, hebben beide een zeer goede reputatie op molspeurgebied. maar aan de andere kant vind ik het heel ongeloofwaardig dat er in aflevering 1 al zo'n duidelijke (niet om heen te kunnen) hint zit over de identiteit van de mol.

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #61 Gepost op: 18-03-2003, 13:29:35 »
Ik had na de 1e uitzending ook het idee dat Ferdi de mol is en dit komt echt niet door dat geluidsfragment. Vorig jaar had ik trouwens niet zo heel veel theorieen over de mol gevolgd, maar ik had George wel goed. Gewoon het gevoel. Ik kan er nu echt gigantisch naast zitten, maar ik stem gewoon op hem en trek me nix aan dat de ene helft zegt dat ze zeggen 'is hij de mol ik zeg ja' en de andere helft zegt dat dat niet klopt.

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Udel

• Forumlid
  • George je was fantastisch!
« Reactie #62 Gepost op: 18-03-2003, 13:39:11 »
Ik denk dat ze het er niet zomaar "voor de grap" instoppen. Als Ferdi er niet uitvliegt in de volgende ronde dan ga ik er toch het mijne van denken ;D

Gr.

Udel

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 18-03-2003, 13:39:37 »
Om dit topic 'n beetje ovezichtelijk en netjes te houden, hebben we besloten alle off-topic berichten over 't 'conflict' dat hier gaande was te verplaatsen naar de huiskamer.

Zie: Off topic: Het geluidsfragment bij Ferdi

Offline mollemans

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
« Reactie #64 Gepost op: 18-03-2003, 14:15:19 »
het enige wat echt duidelijk hoorbaar is , is dat er gezegd wordt is hij de mol? ik zeg ja.

Wie dat zegt is onduidelijk, ik vermoed eerlijk gezegd ferdi zelf. en idtv zal zeker niet zoiets stoppen in de eerste paar minuten van een serie.

Ik hoor in de achteruitgedraaide versies van alles.Hij is de Mol niet met een s klank erachter. maar wat ik daarvan moet maken weet ik niet.

Ferdi is hierdoor verdacht zeker, maar een Mol herken je aan veel meer dan dat, dus ik blijf zoeken en sluit voorlopig niemand uit

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 18-03-2003, 14:36:05 »
maar aan de andere kant vind ik het heel ongeloofwaardig dat er in aflevering 1 al zo'n duidelijke (niet om heen te kunnen) hint zit over de identiteit van de mol.

Oh, ben ik helemaal met je eens hoor! Kan het me ook niet goed voorstellen. Het enige dat ik zeg is dat ik het wel duidelijk hoor, maar dat ik me natuurlijk ook kan vergissen of het verkeerd kan interpreteren. Het lijkt mij vooralsnog goed mogelijk dat dit gewoon een opzettelijk vals spoor is.

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 18-03-2003, 14:38:34 »
Ik heb eigenlijk nu pas de fragmentjes beluisterd die hier gepost zijn (d.w.z. de fragmenten die gewoon 'vooruit' gespeeld worden en waar schijnbaar gezegd wordt 'Is hij de mol? Ik zeg ja') en ik moet zeggen dat ik met je eens ben dat ze niet goed te verstaan zijn.
MAAR... ik heb de aflevering zelf op video opgenomen en ik moet zeggen dat ik het daar een stuk duidelijker vind! Ik weet niet hoe dat kan, maar het is wel zo.

Er zit wel wat ruis in de fragmenten daar zal het van komen denk ik...

Was niet in het voorstukje hoor. Dat was ergens in de vierde afl. of zo (weet het niet meer precies), waar midden in de aflevering een mooi landschaps-shot in zat met mysterieuze muziek eronder en als je dat achteruit spoelde, dan kon je het vaag horen, ja. Veel moeilijker om te vinden, omdat het midden in een aflevering zat en mensen er waarschijnlijk minder op letten, want het was toch maar een tussenshot. Bij de eerste aflevering, en dan vooral bij het voorstellen, staat iedere mol-fan op scherp om een aanwijzing te vinden.

Het was tijdens de lasergame-opdracht en tijdens de museum opdracht met Sigrid en Nico dat er een geluidsfragment gedraaid werd dat én langzamer was en omgekeerd.
Maar idd in een 1e aflevering is iedereen daar veel scherper op. Ik denk gewoon dat het een hint is dat Ferdi niet de mol is. Wie weet doen ze dat bij elke kandidaat en bij degene waarnaar geen enkele hint wijst is de mol? ???

Zou wel orgineel zijn iig...

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 18-03-2003, 15:11:50 »
Wie weet doen ze dat bij elke kandidaat en bij degene waarnaar geen enkele hint wijst is de mol? ???

Zou wel orgineel zijn iig...

Dat zou zeker origineel zijn  :D
Ik heb wel een vermoeden dat er meer geluidsfragmenten gaan komen bij verschillende kandidaten, maar dat we daardoor niet echt veel aan de weet komen. Ik bedoel, wat zegt dat nou heel : Is hij de mol? Ik zeg ja!
Die "ik" kan wel meer zeggen!!   ::)

Desalniettemin was Ferdi sowieso mijn mol na afl. 1. Dus al voordat ik het geluidsfragment ontdekte.
Dit had niets te maken met verdachtmakerijen in de uitzending, en ook niet veel met Ferdi's gedrag, het zit hem vooral in de uitspraken die hij doet.
Waar de andere kandi's het steeds hebben over verdacht gedrag van hun medekandidaten, heeft Ferdi het alleen maar over "de mol", zonder daarbij iemand aan te wijzen.
Ik ben van plan de uitzending nog eens te herbekijken en die uitspraken op een rijtje te zetten.
Maar geluidsfragmenten of niet, ik houd het voorlopig bij Ferdi  :D

Offline tomhaze

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 18-03-2003, 16:30:43 »
het enige wat echt duidelijk hoorbaar is , is dat er gezegd wordt is hij de mol? ik zeg ja.

Wie dat zegt is onduidelijk, ik vermoed eerlijk gezegd ferdi zelf. en idtv zal zeker niet zoiets stoppen in de eerste paar minuten van een serie.

Ik hoor in de achteruitgedraaide versies van alles.Hij is de Mol niet met een s klank erachter. maar wat ik daarvan moet maken weet ik niet.

Ferdi is hierdoor verdacht zeker, maar een Mol herken je aan veel meer dan dat, dus ik blijf zoeken en sluit voorlopig niemand uit

Kijk!
Eindelijk iemand die wel goede oren heeft!
Is hij de mol, ik zeg JA!
en omgedraaid, Hij IS de mol niet.
en het klopt inderdaad ook dat het een S-klank heeft en daarom denken mensen dat er gezegd word: Hij is de mol niet mis.
Maarre ga er maar van uit dat Ferdi

Offline tomhaze

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 18-03-2003, 16:32:07 »
Sorry ik bedoel,
ik ga er (90% zeker) van uit dat Ferdi
het kan altijd nog anders zijn

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 18-03-2003, 20:40:20 »
Zo maar een ideetje...
Ergens in aflevering weet ik veel komen de dierbaren van de kandidaten. Aan hen wordt natuurlijk gevraagd of hun dierbare de mol zou kunnen zijn. Ferdi zn dierbare antwoord: Is hij de mol, ik zeg ja. Dit stukje is gewoon ingemonteerd naderhand. Misschien is er volgende week wel bij iemand anders zo'n stukje. Het zou dan wel betekenen dat we weten dat Ferdi in ieder geval blijft totdat de dierbaren geweest zijn.

Enne, ik voel me geenszins beledigd als iemand dit totale onzin vindt... ::)

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Neo

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 18-03-2003, 20:47:47 »
hij zegt in het filmpje "zet hem op, zet hem op,... ja" tegen zijn hond,... lijkt dus niet echt een aanwijzing...

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 18-03-2003, 20:57:18 »
hij zegt in het filmpje "zet hem op, zet hem op,... ja" tegen zijn hond,... lijkt dus niet echt een aanwijzing...
Zal eens gaan nakijken of dat zo is. Ik hoop dat je gelijk hebt. ;)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 18-03-2003, 22:22:51 »
Zo maar een ideetje...
Ergens in aflevering weet ik veel komen de dierbaren van de kandidaten. Aan hen wordt natuurlijk gevraagd of hun dierbare de mol zou kunnen zijn. Ferdi zn dierbare antwoord: Is hij de mol, ik zeg ja. Dit stukje is gewoon ingemonteerd naderhand. Misschien is er volgende week wel bij iemand anders zo'n stukje.

Dit vind ik eigenlijk best wel 'n plausibel idee. Ik zou 't iig wel 'n vrij orginele manier van hints verwerken vinden.

Ik ben 'ns benieuwd of je gelijk gaat krijgen ovide en of we Ferdi's dierbare idd dit gaan horen zeggen.  :)

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 19-03-2003, 10:13:32 »
Zal eens gaan nakijken of dat zo is. Ik hoop dat je gelijk hebt. ;)
Het was mij ook al opgevallen dat het ook tegen zijn hond kon zijn. Als je nogmaals gaat kijken Jayne, dan moet je letten op het beeld recht bovenin. Daarin laat Ferdi de hond los en op dat moment hoor je dus die fluisterstem. Ik had het idee dat het bij dat beeld hoort. Maar je let automatisch op het grote beeld aan de linkerkant van je scherm. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.

don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #75 Gepost op: 19-03-2003, 11:19:39 »
Ik dacht de hele tijd al dat Ferdi dat zelf zei tegen zijn hond, maar de hint wordt er niet minder om. Toevallig voordat Ferdi: 'Ja!' tegen zijn hond zegt: 'Is hij de Mol?'

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #76 Gepost op: 19-03-2003, 20:01:06 »

Ben ik et wel mee eens.. iig toen ik et opnieuw en opnieuw luisterde klonk het als een geluid van de riem oid..

Offline tomhaze

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 19-03-2003, 20:38:47 »
Ben ik et wel mee eens.. iig toen ik et opnieuw en opnieuw luisterde klonk het als een geluid van de riem oid..

Ze hebben het beeld dat hij de hond los laat en roept: Zet 'm op! Zet 'm op! erin gedaan om je af te leiden. Je hoort: Is hij de mol ik zeg: JA!. dat ja zegt ie tegen z'n hond maar hoort er wel bij, draai je het bestand achterstevoren af hoor je: Hij is de mol niet! dat laatste woordje is een beetje met een S-klank maar het is wel zo, ik weet bijna zeker dat Ferdi

Offline Enigma

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 19-03-2003, 23:48:47 »
Ik ben ook even aan het experimenteren gegaan met het bestand 'Ferdi.mp3'.

Eerste stukje vooruit, tweede stukje achteruit (geheel in overeenstemming met de muzikale hint).

Maar ik heb nog iets extra's gedaan...Ik heb de twee stukjes van plaats verwisseld! (Kameleon!)

Het achterste deel dus naar voren verplaatst en de twee helften weer aan elkaar geplakt.
Vervolgens heb ik de boel een beetje vertraagd.

En wat blijkt?...

Er is nu heel duidelijk te horen: "Hij is misschien de mol."!

Met andere woorden: Nu weten we nog niets! ::)
Volgens mij is het een dwaalspoor!

Groetjes, Enigma

Everything you know is wrong!

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #79 Gepost op: 20-03-2003, 09:53:43 »
Colour by numbers .. is dat niet ook dat waarbij je een tekening hebt met kleurvlakjes ingedeeld naar nummer en dat je dan verf met hetzelfde nummertje hebt ?

Maar ik had al gezegd dat ik meer voelde voor de : eerste deel vooruit tweede deel achteruit theorie :) Dus Enigma, bedankt voor het uitvoeren :) LOL.. kan je de wav of mp3 ergens posten ?( hier als bijlage ??)

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .