Geen idee wat een sloperij is; het doet me ook aan een afbraakbedrijf denken.
@ A & K: ik rij al jaren geen motor meer, maar mijn zus (zaliger) was nogal fanatiek. Die reed in februari op een BMW naar het Elefanten-treffen in Salzburg om daar te ... kamperen ! Februari dus.
Ik wuifde haar uit en zorgde voor de poesjes. Ze zou het nogal gevonden hebben met Sandra.
Tijd voor de dagelijkse Belgische les: ter voorbereiding van de molfandag, moeten jullie west-vlaams leren (Bissegem ligt in de provincie West-Vlaanderen).
West-Vlaams es wried simpel (is heel eenvoudig): de G wordt een H en omgekeerd.
Als een West-Vlaming dus verklaart: 'Mijn Heer is mijn Heil en mijn Hulp' heeft hij het NIET over godsdienst.
Nederlanders op doorreis in België vallen op door twee zaken: 10 km na de Nederlandse grens beginnen ze in het Frans de weg te vragen en ze brengen hun eigen bier mee ...
Sinds (heel) kort is er een wet in België die de invoer van Amstel en Heineken verbiedt. Bier drinken uit een limonadeglas betekent 'tgevang ! Zondag wordt er dus uit 33cc-glazen volgende bieren gedronken: Maes, Hoegaarden, Duvel, Trappist, enz.
En tenzij jullie hopeloos verloren rijden, hebben jullie geen frans nodig om in Bissegem te geraken.
Anecdote: Tijdens de Europese voetbalwedstrijden in Frankrijk, speelde Nederland een wedstrijd in Parijs.
Ik heb toen een hele stoet NL-auto's gezien op de autoweg van Brussel naar ... Luxemburg. Je mag er zeker van zijn dat die in Brussel in het frans de weg hebben gevraagd aan een Vlaming. Dat is dus 'not done' in Vlaanderen.
Uitsmijtertje: Op middelbare school heb ik dus het Nederlandse woord 'platenruiter' geleerd. Heb het daarna nooit meer gehoord.