Je moet wel goed lezen...
Indien 16:30 dan; weinig tijd, om 16:05 volgens de beelden is hij klaar en is het donker, het is ook donker wanneer George bij hem is... rond die tijd moet dat dus ook geweest zijn. Vervolgens moet hij uitzoeken waar het metro station is, dat hij de oranje lijn moet hebben, belt met Chandrika, belt met Elise (of wordt gebeld) Kaartje kopen (of is de metro gratis in Canada?) Goede perron zoeken om in te stappen enz.
Dus dat bedoelde ik toen ik zei dat het zou kùnnen dat hij denkt, misschien wel logisch dan heb ik meer tijd (als de tijd 17:30 is). Dat hij niet tegen Elise zegt dat hij denkt dat het half 5 moet zijn, is niet bewezen. Want het gedrag van de kandidaten is vervolgens niet logisch met de aan ons getoonde tijd van 17:30. Wanneer iedereen dat écht aangenomen heeft hoefden ze niet zo te haasten.
Wanneer René Elise tot een taxi aanspoort omdat, volgens jou, hij zekerheid wil hebben dat ze op tijd aankomt, zal hij ook een ander overtuigend argument moeten noemen. Hij noemt "dat het te ver is om te lopen". Dan heeft iemand het over afstand, niet over tijd. Op een taxi moet je ook wachten, soms is lopen nog sneller.
Eigenlijk zijn het ook allemaal argumenten dat de kandidaten wél de juiste tijd, 16:30 uur, voor ogen hadden alleen zie je het niet terug in de uitzending.
Zie mijn commentaar trouwens niet als een verweer, ik probeer gewoon mee te denken. Ik zie het forum als een 'denktank" om gezamelijk, luisterend naar elkaars argumenten, bij de mol uit te komen. Ik zie het dus niet als een "wellus-nietus" spelletje, waarbij ik in een verdediging gedrukt wordt.